indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Overigens, mijn BB is gemaakt in Mexico.. niet in China. Dat is een generalisering van smartphones.


Ho Lee Fuk

spacer line  

Techniek en kennis overdracht .
Het is altijd een wisselwerking geweest .
Soms moet men ook terugtrekken uit bepaalde sectoren omdat het te duur is .
Dat is ook de reden waarom Nederland probeer (terug) te komen naar Indonesia.
In bepaalde sectoren ( weg-waterbouwkunde, infrastructuur , landbouw etc ) zijn ze goed.
Dus zijn ze ook welkom.

Japan was vroeger een kopieerland geweest , nu kunnen ze zelf nieuwe dingen produceren, idem dito met China , ( India had een oudere traditie van kennis en productie - ze waren bijna 100 jaren eerder ontwikkeld dan Indonesia) , Singapura, Malaysia, Zuid Korea , Taiwan moeten vroeger het ook hebben van buitenlandse kennis .
Tot dat ze zelf kunnen "overnemen" en maken .

Bij de koop van wapensystemen gaat bij de Indonesiers ook over kennisoverdracht , zie hun PAL ( Marine Industrie- ex Nld in Surabaya ) , luchtvaart industrie( nog in de kinderschoenen) .
Die oude pres Habibie had ook indrukwekkende ontwerpen op zijn naam .

Ze willen hun eigen schepen /tanks , vliegtuigen bouwen .
Mensen , de SDM factor (Sumber Daya Manusia) hebben ze genoeg , grondstoffen ook ( dat heeft China,Japan en India niet) .


bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 


On 05-08-2013 10:04 Surya Atmadja wrote:
Techniek en kennis overdracht .
Het is altijd een wisselwerking geweest .
Soms moet men ook terugtrekken uit bepaalde sectoren omdat het te duur is .
Dat is ook de reden waarom Nederland probeer (terug) te komen naar Indonesia.
In bepaalde sectoren ( weg-waterbouwkunde, infrastructuur , landbouw etc ) zijn ze goed.
Dus zijn ze ook welkom.


Kwats Sid, Er is nog nooit sprake geweest van terug trekken. Er is een tijd geweest dat RI niet investeerde in mega projecten met vreemde kennis. Dat hebben ze zelf geprobeerd en faalde. Wat je nu ziet? Rail en waterwerk projecten als vanouds terug in Nederlandse handen. Grotere infrastructurele projecten die in Nederland worden ge engineerd. Niet in RI. Voor wat betreft de TH's ? Daar komen inderdaad mondjes maat Indonesische Studenten, voor een goede reden. Ze kwalificeren niet. Degene die dat wel doen hebben de steun van de grote Nederlandse ondernemingen.

Daarbij is de investering van Nederlandse zijde toegenomen in productie faciliteiten.
Hier gebruiken grote partijen engineering clubjes in RI die het uitvoerende werk doen.
Maar verder dan basic engineering komen ze niet.

Kennis overdracht Om Sid?
Process kennis? Vergeet het maar. Er gaat geen detail kennis naar RI.

Je hebt geen flauw benul kennelijk.


Where there is a will there will be relatives.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Zonder de "vreemde" kennis bereikt men niets.
Dat heeft deels te maken met de instelling die de gemiddelde IndonesiŽrs heeft. Zowel in scholing, kennis en beroeps ethiek.

Kennis overdracht? Futiel. Andere Aziatische landen liggen mijlen ver voor op RI.

RI heeft de grote slag verloren. En of deze een inhaal slag kan maken?
Dat zal de tijd leren. De jongere generatie lijkt hoopvol, en wel gemotiveerd. Helaas zijn dit nog geen bijdragen in arbeid. Die moet nog komen.





Where there is a will there will be relatives.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 


On 05-08-2013 10:04 Surya Atmadja wrote:

Ze willen hun eigen schepen /tanks , vliegtuigen bouwen .
Mensen , de SDM factor (Sumber Daya Manusia) hebben ze genoeg , grondstoffen ook ( dat heeft China,Japan en India niet) .


Wederom heb je geen flauw idee, bijvoorbeeld staal om schepen te bouwen?
Het zo niet grootste bestandsdeel van de scheepsbouw komt niet uit RI.
Die kwaliteit staal kunnen ze niet maken.

Je zit een vreselijk eind uit je nek te zwammen. Emoticon: Angry

De kwalitieit van scheepsbouw in RI? Komt niet eens door klasse.
Schepen worden gebouwd onder een klasse. Ik weet uit eigen ervaring dat bij alle klasse bureau's wenkbrauwen omhoog gaan bij een werf waar men een nieuwbouw plant.

Dat is veel zeggend. Zegt iets meer dan je hier op het forum neerzet.


Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Ik moet nog steeds hardop lachen als ik weer eens een minister of staats-secretaris hoor blaten dat Indonesiers het prima zelf kunnen, maar waarom godverdegodver zakt een nieuwe tolweg in, issie na 3 jaar onrijdbaar (althans harder als 60km/u) en moet er doorlopend werk aan verricht worden?

De weg van Kuala Lumpur naar Singapore is 2x2 rijbanen en honderden kilometers. Die ligt er goed bij, toen en nu ongetwijfeld nog steeds, onderhoud bestaat uit verkeersborden wassen en af en toe nieuwe lijnen trekken. Man man, dan pis je toch spontaan in je box als je er even logisch over nadenkt?


Ho Lee Fuk

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Inderdaad, gelukkig is er enig bewust zijn en zijn er opdrachten gegeven aan Nederlandse bedrijven, metname Infra projecten, weg, waterbouw en een enorm rail project.

Er is enige versoepeling in regelgeving naar Multinaltionals, waarvan vele Nederlandse, denk aan Melk, bier en anderen die het maken dat er nieuwe investeringen gedaan worden.

En een bijdrage zullen hebben aan export in de regio. Werd tijd.

Ik heb recent een bijdrage gedaan in zowel infrastructuur projecten en food en beverage.
Dit voor een Ingenieurs bureau van formaat.

In de scheepsbouw kan RI zijn aandeel wel vergeten. Opdrachten gaan naar omringende landen. Jammer, heel jammer.


Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Klopt wel dat Indonesia vlak voor de Krismon terug moet trekken uit diverse grote projecten.
Omdat ze geen geld hebben, of verpruts of mismanagement of corruptie.
Of combinatie ervan .
Zie de Batam project van Indonesia.
Jij zat ooit een paar jaar op Batam.

V.w.b kwalificatie van potentiele HBO-W.O student ( tegenwoordig beiden "bachelorstudie genoemd ) is een normale zaak dat alleen de besten die voldoet aan de eisen kunnen inschrijven.
En die ook kunnen betalen .
Ik heb tig kennisen/vrienden en hun kinderen die in buitenland hun bachelor/ master hebben gehaald .USA-Germany-Swiss etc .
Heb ook neven en nichten en hun kinderen die in buitenland studeren, de zoon van mijn broer zit nu in Canada , na afgestudeerd te zijn bij Binus Jakarta .

Na de KRISMON , begin veel Indonesiers die het kunnen permiteren in het buitenland studeren( veel Chinezen) , al dan niet prive bekostigd .


bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

De Krismon heeft hier HELEMAAL niets mee te maken.


Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Moet ik hem inpakken of neem je hem zo mee Emoticon: Laugh out loud
Eigen producten, rook overlast in omringende landen.
Waterkoeien, gevolg van importbeperking op vee.
Corruptie, waarop een export verbod staat, immers je gaat geen kennis exporteren.
Drankverbod, stimuleren van het maken van eigen alcohol, gaan mensen aan dood, effectiever als een geboortebeperkings programma.
De boel in brand steken, flora heb je toch geen kl.ten aan en fauna vreet alleen maar mee uit de ruif.
Mensen moeilijk maken het land binnen te komen, eigen volk eerst (waar heb ik het meer gehoord)
Aziatische tijger? t.o.v. van de Aziatische landen er omheen een Aziatische muis, maar wel met het grootste hol Emoticon: Laugh out loud




RPeetoom
User
spacer line
 

Geachte heer Surya Atmadja, IndonesiŽrs zijn anno 2013 nog steeds niet in staat om zelfstandig kwaliteitsproducten te maken. Alle fabrieken van bekende westerse merken worden gemanaged door buitenlanders. Ontwikkeling van deze producten vind al helemaal niet plaats in IndonesiŽ. IndonesiŽ is (of misschien wel was) alleen maar interessant vanwege de loonkosten maar zeker niet vanwege de goede arbeidsethos. En dan hebben we het over eenvoudig productiewerk niet over gecompliceerde engeneerings projecten.



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

RPeetoom,

Het is genoeglijk bekent dat Surya Atmadja uit zijn nek zit te zwammen.

Hij weet weinig of niets van het huidige IndonesiŽ. Woont al decennia lang in Nederland, is toerist in IndonesiŽ. Durft hier op het forum te beweren dat hij mede direkteur van een bedrijf is waar hij, als hij op vakantie is even medewerkers gaat ontslaan die hij niet eens kent. Vragen stellende mensen op de mouw weet te spelden wat hij regelmatig ziet in Jakarta. (Waar hij niet eens is)

Surya Atmadya ondertussen vele maken verzocht is te stoppen met dit gedrag.

Tegen dovemans oren klaarblijkelijk. Emoticon: Angry


Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Niemand zal betwisten dat er veel joint-ventures projecten zijn , vaak onder leiding van buitenlanders. Vandaar die kennisoverdracht .
Is dat dan erg ?

Over de staalproductie.
In mijn jonge jaren zijn ze bezig om Pabrik Baja Cilegon op te starten.
Nu heet ze Krakatau Steel(?) .

2 klasgenoten van mij waren na UI werkzaam bij BPPT , eentje (net gepensioeneerd)was de eerste 2 studente die metallurgie studeerde .
Mijn jongere broer ( UI) had ook een tijdelijk baan gehad bij BPPT .

http://kip.bppt.go.id/en/
http://www.krakatausteel.com/?page=content&cid=17




bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 05-08-2013 11:13 RPeetoom wrote:
Geachte heer Surya Atmadja, IndonesiŽrs zijn anno 2013 nog steeds niet in staat om zelfstandig kwaliteitsproducten te maken. Alle fabrieken van bekende westerse merken worden gemanaged door buitenlanders. Ontwikkeling van deze producten vind al helemaal niet plaats in IndonesiŽ. IndonesiŽ is (of misschien wel was) alleen maar interessant vanwege de loonkosten maar zeker niet vanwege de goede arbeidsethos. En dan hebben we het over eenvoudig productiewerk niet over gecompliceerde engeneerings projecten.


Nu ga je voor het gewaardeerde forumlid Surya vloeken in de kerk, dat was namelijk 40 jaar geleden wel anders en volgens zijn 3 weken survey per jaar is dat nog steeds zo Emoticon: Yes!
Nu gaat er dus een wagonlading informatie van de wijze Onkel Google komen die aan moeten tonen dat IndonesiŽ welhaast het welvarendste land in AziŽ is Emoticon: Laugh out loud

We zitten namelijk veilig al jaren in Nederland van preut te trekken, hebben ook helemaal niet de intentie om terug te gaan naar Tanah air.
Maar Nederlandse ondernemers en mensen die al jaren in IndonesiŽ wonen moeten niet denken dat ze het beter weten, snotverdorrie.

Ik doe immers elk jaar een survey van drie weken en heb mijn trouwe vriend Google Emoticon: Yes!
Nou nou nou waar zit je? Krakatau Steel van veertig jaar geleden en nu?????
Wat heb je daar op te zeggen?
Waar blijf je nu met je Hoogovens met een binnenlandse markt van nog geen 17 miljoen mensen en onze Krakatau Steel met een binnenlandse markt van 242 miljoen mensen.

Nou nou? waar blijf je? Bisa di cek Om Emoticon: Wink



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Kennis overdracht?

Weinig tot nul.

Staalproductie?
Geproduceerd staal in RI wordt niet gebruikt voor schepen in bouw voor klasse.

Jouw jonge jaren zijn voorbij.

Snap je het nu?

Je hebt geen idee van het huidige RI. En je zit uit je nek te zwammen.
Irritant op zijn zin minst. Gevraagd was of je hiermee wilde stoppen.
Heel beleeft overigens. Wat niet schijnt te helpen. Emoticon: Angry



Where there is a will there will be relatives.

valerio
User
spacer line
 

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malam: Misschien ben je toch te lang weg uit Nederland om de situatie juist in te schatten

Ik denk dat Malam hier iets te ver naar de polsstok grijpt. Als hij naar de Times Higher Education 2013 kijkt dan zijn ALLE maar danook alle Nederlandse Universiteiten bij de 200 BESTE universiteiten van de wereld.wat de technische universiteiten betreft Delft (77), Eindhoven (114) en Twente (187). Tevens had Elsevier een paar maanden geleden een speciaalnummer over Hoger onderwijs,,uurlijk weet Malam dat wel en U mag raden waar mijn zoon technische Bedrijfskunde gaat studeren...Malam dient wel met onderbouwde argumenten te komen.

En waar worden de wat grotere schepen van staal gebouwd
a) containerschepen met een capaciteit van 20.000 TUI
b) cruiseschepen???



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Ik zal zeker niet ontkennen dat de Nederlandse Universiteiten tot de beste ter wereld behoren, maar dan met de opmerking, "Nog wel".
Er zijn al zat signalen, als de bezuinigingen op het onderwijs en investering in kennis door gaan in het huidige tempo, dan heeft dat zijn langste tijd gehad.

Schepen worden in goedkope derde wereld landen gebouwd beste Valerio.
Zelfs Japan en Korea beginnen al te duur te worden.
Ik heb het voorrecht gehad betrokken te zijn geweest bij twee geavanceerde offshore schepen die werden gebouwd in IndonesiŽ.

De productiviteit lag op een niveau om te huilen, maar als een eerste klas lasser net 120 Euro per maand verdient, dan kan je er een kudde tegen aan gooien dan ben ze net zo duur uit als in Europa voor ťťn vent.

Ieder schroefje, boutje en alle apparatuur kwam uit Nederland, zelfs het staal voor het schip kwam niet uit IndonesiŽ.
Alleen de arbeid en niet meer dan dat, in noodgevallen werden materialen uit Singapore gehaald, want zelfs stalen bouten die aan bepaalde voorwaarden/klasse moeten voldoen zijn in IndonesiŽ niet te koop.
Anorak kan daar veel meer over vertellen, die is er jaren mee bezig geweest.



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Het antwoord daar op valerio is Zuid Korea.

Specialistische schepen? Singapore, onder andere.

En als het technologische hoogstandjes zijn voor cruise schepen? Noorwegen.

De fabrieken die Surya Atmadya noemde? Daar komt/kwam hoogwaardig pisbakken staal vandaan. Onder andere het staal voor kwaliteits- wegwerp gereedschap. Emoticon: Bye bye




Where there is a will there will be relatives.

Hitami
User
spacer line
 

Indonesische economie is op dit moment volgens berichten gaat heel erg goed, dit groei is door olie, steenkool en Freeport. Is dat zo ?



nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line
 

Indonesie is in de lift Hitami maar de berichtgeving daarover is wat troebel en afhankelijk van welke bron je het krijgt.

De Roepia staat onder druk en dat heeft ook zijn effect maar dat de economie er beter voor staat dan een vijftal Jaren geleden is zeker.

Indonesie was toch een beetje het vergeten broetje van ASEAN en dat begint nu wat te veranderen en dus krijgt Indonesie door die aandacht nu ook meer voorspoed. Het is nu wel aan de politiek om dit vast te houden.

Hou je vast......





zieleffe
User
spacer line
 

nibiru
Dat is wel duidelijk te zien prachtige beelden kan u op mijn posting vinden vergeleken met 5 jaar geleden.
Maar toch vraag ik mij eigen af, waar doen ze het van, al dat pracht en praal van malls tot prachtige torenflat appartementen.
voorbeeld Centraal Park.
Wel heb ik op de TV gezien een heel grote en lange stapel aluminiumbroden dat veel geld kan opbrengen.
Houtkap noem het maar op er zit wel wat in IndonesiŽ.
Maar gezien die vervelende corrupte bende, voorbeeld Akil, dan heeft dat toch een MAAR aan het oproepen .
Heeft de IMF daar ook de vinger aan de pols, ik weet het allemaal niet zo net.
Dus wat is de inflatie, met al die dure prijzen van deze tijd en de Koers: 150,078040581 lieg er ook niet op.
U bent wel heel erg positief ingesteld persoon, dat heb u mee.
Maar soms denk ik en dat moet dan maar, dat de gehele wereld elkaar voor de gek aan het houden zijn.
Amerika, Europa met een grote schulden last, zo bekend en AziŽ dan met China voor op????
Er word wat afgebouwd op het ogenblik, je ziet hele grote projecten, maar van waar komt dat geld vandaan, van al die rijke chinezen, denk ik zo, die wel durven te investeren???? Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!






Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line
 

De grondstoffen handel is enorm pak Zieleffe en dat is een van de grootste bron van inkomsten.
Ook wordt er inderdaad veel door de ASEAN landen geinvesteerd en dat helpt ook mee.

De corruptie is inderdaad geldverslindend maar het helpt ook de handel.

In Europa en Nederland is daar een mooi voorbeeld van wordt alles zo strikt in regels gevangen dat handel bijna niet meer mogelijk is.

Natuurlijk zitten daar ook weer goede dingen aan maar voorlopig staan we (Europa) ten opzichte van de rest van de wereld redelijk stil en daar profiteerd Indonesie weer van.

Dat de wereld economie een grote poppenkast is daar hebt U gelijk in en dat stopt voorlopig niet of de natuur zou in moeten grijpen.
Wat kunnen wij er aan/er tegen doen Zieleffe? Meeliften op de mogelijkheden die er zijn is het devise voor jan met de pet en dan maar liever met een lach op mijn gezicht.



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 13-11-2013 16:48 nibiru wrote:
Indonesie is in de lift Hitami maar de berichtgeving daarover is wat troebel en afhankelijk van welke bron je het krijgt.

De Roepia staat onder druk en dat heeft ook zijn effect maar dat de economie er beter voor staat dan een vijftal Jaren geleden is zeker.
Vindt je dat echt? Ik nl. niet maar ik heb het dan wel over het GEHELE land en niet alleen over delen van Java en Bali.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line
 

Java en Bali lijken al snel de motor van Indonesie maar er zijn er nog wel meer die de economie op stuwen. Het Oosten van Indonesie blijft buiten Labuan Bajo achter als je het over de economische vooruitgang hebt maar die blijven op hun beurt weer bespaart van de negatieve effecten van de economische ontwikkeling en dat is in feite ook weer vooruitgang.
is het niet altijd zo dat delen van een natie de kar trekken. Zoals vlaanderen voor belgie en de randstad - brabant en utrecht het doen voor Holland. Kijk nu eens wat er in Bali gebeurd. Dat is vooruitgang van en door de economie.



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik vind dat er absoluut geen vergelijking gemaakt kan worden met Nederland en Belgie. Bij ons is alles veel beter verdeeld en zijn de infrastructuur en de faciliteiten voor iedereen bereikbaar.
Dat is in de meeste delen van Indonesie wel anders waar buiten Bali en een groot deel van Java basisbehoeften zoals electriciteit en stromend water bij lange na nog niet gelijkelijk verdeeld zijn.

Ook in Labuan Bajo zie ik geen economische vooruitgang. En dan heb ik het over de vooruitgang die de gehele bevolking aangaat.

Mijn mening is niet gebaseerd op cijfers of krantenartikelen maar puur op hetgeen ik zie en tegenkom op mijn reizen.

Elke keer dat ik lees of de zogenaamde vooruitgang in Indonesie ben ik verbaasd en bij nader inzien gat het telkens weer om bepaalde delen van Indonesie of bevolkingsgroepen. Het land stikt van de rijkdommen maar de opbrengsten daarvan lijken linea recta naar Jakarta of wat slimme zakenlui te gaan. De oproepen op de gigantische billboards of spandoek dat je vooral belasting moet betalen zijn lachwekkend als die zelfde weg vol kuilen en gaten zit (zo maar een voorbeeldje)


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



86,844,933 topic views - 240,511 posts - 13,736 topics - 34,023 members - last post @ 30-11-2020 09:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,553,128 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com