indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

hallo,

ik vertrek voor een maand naar bali en lombok en zou graag de vulkaan rinjani gunung beklimmen, heeft iemand hier ervaring mee?
is het haalbaar om dit in je ééntje te doen, of moet dit per sé met een gids?

Emoticon: Worship

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

in je eentje....als in: helemáál alleen? Of bedoel je het gewoon bijvoorbeeld met z'n 2en, maar dan zonder gids? Ik zou persoonlijk niet in mijn eentje een vulkaan gaan beklimmen (maar goed, nou doe ik wel meer niet wat andere mensen wel doen...) Nou ja, wie weet kan iemand anders je precies vertellen of het haalbaar is....

senior
User
User icon of senior
spacer line

Lijkt mij erg onverstandig om het zonder een gids, die de berg kent, te doen...het is niet bepaald een wandeling op een mooie zondagmorgen....

hati hati, pelan pelan

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Hi Marc,

zonder gids raak je binnen een uur de weg kwijt. Er staan geen bordjes langs de route of zo. Heb zelf niet de RInjani beklommen, wel de Merapi in Java. Ook daar is het zonder gids niet te doen.

Mooie klim toegewenst,
salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene Indonesië-praat'

Klindak
User
spacer line

Hoi,

Begin april hebben mijn dochter en ik een trekking gedaan naar de Rinjani. Wel met Lombok Networks (aanrader). Het is een natuurreservaat, je moet eerst een permit kopen. Ik weet niet eens of het wel mag. Wanneer je het beginpunt weet, zou je de route wel zelf kunnen volgen want ze volgen allemaal dezelfde route (gewoon een groep volgen).

De Rinjani is niet in een dag te bereiken/beklimmen. Je moet dan sowieso overnachten. Als je dan alle benodigde spullen mee moet nemen, is dat niet te doen/te tillen. Wij zijn best wel wat gewend met het klimmen in de Alpen, maar dit is toch iets heel anders. Niet alleen de hiite, maar ook de manier van klimmen. Ze gaan gewoon recht omhoog, niks zigzaggend..

Het programma was de eerste dag tot onderaan de rug van de Rinjani en de volgende ochtend om 3 uur op om de top te bereiken. Die ochtend ben ik afgehaakt, mijn dochter heeft het wel gehaald. Maar ze vond het heel zwaar. Gruis, waarin je drie stappen vooruit doet en weer een terugglijdt.

Het was zeker zwaar, maar ook zeker mooi. Succes.

groet, Linda

Klindak
User
spacer line

Je moet ECHT een goede conditie hebben: de 1e dag stijg je al 1200 hoogtemeters! Dan weinig slaap, de top halen (2,5 uur heen en 2,5 uur terug) op gruis én daarna weer 1200 meter dalen.

Ik zou het niet doen in mijn eentje. Het is ook een leuk belevenis met een gids en dragers. Wat zij allemaal niet naar boven slepen op hun slippertjes en met veel gelach...Geloof me, het is zwaar genoeg.

gr. Linda

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De Rinjani vulkaan is sinds afgelopen middag Indonesische tijd tot nader order gesloten voor beklimmingen vanwege hernieuwde activiteit van de Barujari vulkaan, dat is het kind van de Rinjani-vulkaan die in de caldera van de Rinjani ligt.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-05-2009 19:24 marcsoffers wrote:
hallo,

ik vertrek voor een maand naar bali en lombok en zou graag de vulkaan rinjani gunung beklimmen, heeft iemand hier ervaring mee?
is het haalbaar om dit in je ééntje te doen, of moet dit per sé met een gids?

Emoticon: Worship

In je eentje? NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!! Voor het beklimmen en weer afdalen heb je minstens 3 a 4 dagen nodig. Afhankelijk van wanneer je gaat, regenseizoen of droge seizoen is het zelfs gevaarlijk om de Rinjani in je eentje te beklimmen en zeker alleen. Dan nog het oogpunt veiligheid. Er is in het verleden op Lombok al eens het een en ander gebeurd. Dus ALTIJD met een gids en liever nog met meerdere mensen ivm veiligheid.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Rinjani Juli 2009, vanaf de kraterrand gezien.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

prachtige foto.....nou, hoef ik er ook niet meer naartoe, heb het nu al gezien Emoticon: Smile

spacer line  

Jammer dat mijn gezondheid het niet toe laat van zulke plaatjes houd ik maar maak ze liever zelf dan heeft de foto meer inhoud want daar zijn is 1000 keer mooier als die foto...

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

natuurlijk heb je gelijk, de ervaring is toch anders dan het plaatje. Zeker na uren (dagen) klimmen

spacer line  

Ja was een aardige trippel naar de kraterrand, maar wat een uitzicht. De overnachting op de rand is ook al belevenis opzich.
Was één dagje klimmen, één overnachting en daarna een paar uur afdalen.
Maar een 'actieve' vulkaan live zien en horen is een hele mooie ervaring.
De beklimming was heftig, zeker het laatste stuk. Maar ben je eenmaal boven dan vergeet je `t zweten de protesterende spieren.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,662,699 topic views - 237,862 posts - 13,715 topics - 29,334 members - last post @ 28-03-2020 16:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,540,182 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com