indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

De vorige bananenplant groeide in 6 jaar tijd van een plantje van 30cm naar een reus van 1.80,die ging echt richting plafond.
Nu, in een nieuw huis heb ik er weer een gekocht, alleen dit huis is wat donkerder en ik weet dat een bananenplant veel licht nodig heeft.
Hoe moet ik hem bemesten?
Heb verschillende adviezen gehad: van Pokon tot rijstwater, cocosnootdoppen [hoe vind je die hier in NL en hoe te bewerken]
Graag advies,
Groetjes,
Merapi/Wilma

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Heeft jouw oude bananenplant ook bananen voortgebracht Wilma ?

Ben nieuwsgierig, je hebt een andere woning gekregen, samen met Ike ?

Ik denk dat de huidige bananenplant wel bemest kan worden met kamerplantenmest of met van die korrels waar van alles in zit, te koop bij een tuincentrum.

Ik weet wel dat er cacaodoppen te koop zijn als grondbedekker in de tuin, misschien zijn er ook wel fijngemaakte cocosnootdoppen te koop.

Die vorige bananenplant is ook groot geworden dus als je deze met net zoveel liefde groot brengt dan zal dat ook wel lukken.
Af en toe even een praatje met hem dat hij zijn best moet doen om te groeien en een grote bananenboom mag worden, met bananen er aan.
Succes Yoke Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Toen ik nog in Eindhoven woonde zag ik daar altijd een banane(n)boom buiten staan. Deze stond dicht tegen het huis en vermoedelijk ook boven de leiding van de stadsverwarming. Geen echte vorstproblemen dus. Weet niet of er ooit bananen vanaf gehaald zijn, maar het staat wel grappig.

Jantje
User
spacer line

Ik weet wel dat er cacaodoppen te koop zijn als grondbedekker in de tuin, misschien zijn er ook wel fijngemaakte cocosnootdoppen te koop.

Hier zit men er tegen te schijten. Het resultaat is adembenemend en kost niks.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-04-2009 07:09 Jantje wrote:

...

Ooooh nu begrijp ik waarom dat er soms van die vieze zwarte vlekken op een banaan zitten Jantje.
Maar dat kan toch helemaal niet, ik zie Merapi al in haar niksie boven die bananenpot hangen.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hallo yoke,
Nee, de oude bananenplant heeft nooit banaatjes gekregen, daar moet je geloof ik een apart ras voor hebben, of een m en v plant bijelkaar plaatsen.
Wel een nieuw huis, maar we blijven voorlopig gezellig latten:Ike is gehecht aan het platteland en ik aan Den Haag.
Maar het gaat prima!
De grootste hindernissen zijn al overwonnen: kennismaken met die grote Indische familie, terwijl die van mij echt op een hand te tellen is.
En ja, Ike houdt niet van huisdieren"""katten horen buiten zoals bij ons op het erf in Bandung"""" jammer dan, heb 2 oude katers van 11 en 12 jaar en die laat ik echt niet in de steek.
Heb beide gekregen als kitten en ze zijn vreselijk lief en ik zal ze verzorgen tot hun dood., ik laat mn kucings niet in de steek.
Alvast fijn weekend Yoke en voor vandaag een gezellige dag.
Hartelijke groet Merapi/Wilma

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Devil Emoticon: Devil Leuk hoor Malan en Jantje, kunnen jullie nou ergens anders aan denken?
ben blij dat er vrouwen zijn op het forum.
een bruingekleurd bananenblad is altijd goed om lempers te rollen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

[quote] On 30-04-2009 14:04 merapi wrote:
Emoticon: Devil Emoticon: Devil Leuk hoor Malam en Jantje, kunnen jullie nou nooit ergens anders aan denken?
ben blij dat er vrouwen zijn op het forum.
een bruingekleurd bananenblad is altijd goed om lempers te rollen , heb liever de groene.
Groetjes Merapi/Wilma

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 30-04-2009 10:26 Malam wrote:

...

Ooooh nu begrijp ik waarom dat er soms van die vieze zwarte vlekken op een banaan zitten
.

Ik ben blij dat ik geen bananen lust... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hoe zo Senior????
Ik stelde een normale vraag, als je zelf een sick mind hebt, dan is dit voor uw/jouw verantwoording,
Kortom een belachelijke reactie,waar ik verder ook meer niet op in ga.
Kennelijk kun je op dit forum geen normale vraag meer stellen.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Sorry Yerun, ik geef het even op met reageren., sommige reacties zijn vulgair en daar zit ik niet op te wachten.
Maar voor jou heel hartelijk bedankt met het advies
Selamat malam,
Wilma/Merapi

senior
User
User icon of senior
spacer line

Merapi. ik reageerde even op de quote van Malam, totaal niet vulgair bedoeld of zoiets.....en ik lust dus echt geen bananen

hati hati, pelan pelan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-04-2009 07:09 Jantje wrote:

...

Net zo iets als met prei in Nederland, er is geen betere mest dan die uit de ouderwetse poepdoos, kost ook niks. Emoticon: Laugh out loud

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-04-2009 14:11 senior wrote:

...

Ik ben blij dat ik geen bananen lust... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ook geen prei Emoticon: Confused

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 30-04-2009 18:55 4yoke4 wrote:

...

Ook geen prei Emoticon: Confused

Ga er aan twijfelen of ik dat nog wel moet eten... Emoticon: Devil

hati hati, pelan pelan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oke, excuus senior, even verkeerd begrepen,
prei is heel erg gezond, kan wel voor windjes zorgen.....

Ik zit natuurlijk weer op de verkeerde plaats, maar toch belangrijk even te vermelden: cayaputhi helpt uitstekend tegen hooikoorts, gewoon een paar druppels in je neusgaten doen en het genies is gelijk over, probeer maar
PS: niet op je ogen doen!even stomen kan goedmet een paar dropeltjes cajaP olie

Wimroma
User
spacer line

Ik heb 2007 op de Pasar Malam Den Haag een bananenplant gekocht bij Xotus.
Een zgn. Musa Basjou, gekweekt voor het koudere klimaat en groeit een meter per jaar.
Een keer per week bemesten met pokon o.i.d. Ging voortreffelijk. Voor de winter goed ingepakt en overleefd. 2008 werd hij ruim 2 meter. Helaas kregen we afgelopen winter te maken met vorst welke we lange tijd niet gehad hebben. Onze vriend heeft het dus niet overleefd. Maart 2009 bij Xotus Delft weer een nieuwe gekocht, 5 euro. Deze is nu 1 meter inmiddels. Ziet er heel leuk uit in de tuin. Hij staat in een speciekuip.
De Musa Basjou kan na een aantal jaar een soort van bananen geven maar deze zijn niet te eten. Hij is gekweekt voor een koud klimaat, niet voor de bananen.
Onze buren hebben de plant binnen gezet, deze is nu na 1 jaar 2,5 meter en staat nu weer buiten.
Groet, Wim.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Als die Ike nou een beetje handig is, dan legtie toch gewoon een stadsverwarminkje aan in de tuin Merapi. Heb je niet alleen die bananenboom in de tuin, maar kan jouw poes ook lekker warm buiten zitten in de winter.

Naast die bananenboom natuurlijk.

It's only kinky the first time.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-04-2009 21:35 oyibo wrote:
Als die Ike nou een beetje handig is, dan legtie toch gewoon een stadsverwarminkje aan in de tuin Merapi. Heb je niet alleen die bananenboom in de tuin, maar kan jouw poes ook lekker warm buiten zitten in de winter.

Naast die bananenboom natuurlijk.

jouw poes ?

Neeeeeee, 2 oude katers bedoel je zeker !!!!!! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Herstel, 2 oude katers.
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Haha Oyibo en Yoke, Ike is wel handig, maar hij blijft toch nog veel in het oude Bandoeng/Bandung hangen.., maar goed daar weet ik goed mee om te gaan ,kostte 6 jaar voordat ik de gebruiksaanwijzing door had.
Nee hoor, de 2 oude katers en de bananenplant blijven lekker binnen., hopelijk Ike ook, hihi
Groetjes Merapi/Wilma Emoticon: Devil Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye
Emoticon: Devil

markiov
User
User icon of markiov
spacer line

Moet me denken aan me ouders..
Die wonen nu in Bali en ze wilde altijd een bananenboom hebben ,hun gekocht en in de tuin gezet.
Na een tijdje zaten er een paar bananen aan me vader trots aan de huis eigenaar laten zien.. Maar zij zag dat de banaan onder de eerste aftakking van de boom zat.. DAT KAN NIET. is onrein.. de boom moest weg! kwade boom was het.. Moest een priester te pas komen om het weg te halen..
Niet erg leuk maar wel grappig achter af..

Bij de volgende bananenboom hadden ze maar niks gezegt haha

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

markiov, wat en interessant verhaal, maar waarom was de plant onrein?
Vanwege kwade geesten?
Zoals je al las is de vorige banenplant ruim 1.80 geworden.

Goed verzorgen is beslist belangrijk.
Het kleintje wat ik nu heb, groeit uitstekend, heb het advies opgevolgd, een jade steen op de aarde te leggen.
Verder weet ik het niet, ben maar een belanda, maar als zelfs planten reageren op stenen.....
Wie weet meer??
Lieve groet Merapi/Wilma

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Wij hebben laatst ook en bananenboom gekocht voor binnen (we hebben alleen een klein balkonnetje) de winkel zei 1 keer per week een half glaasje water. Maar de bladeren worden een voor 1 bruin en het ene nieuwe blad dat er aan zit te komen wil zich maar niet open vouwen.....wat te doen? Grotere pot? mag je gewoon planten mest gebruiken?

- Let us live simply so that others may simply live -

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hallo Hilmar,
zoals je weet is een bananenplant een tropische plant en in NL kan de plant zich vreemd gaan gedragen.
Het bruin worden van het blad is normaal en het nieuwe blad gaat zich best ontvouwen., maar geduld hebben.
Belangrijk is: is de volle zon zetten! en gewoon bijmesten met pokon, 1 x per 14 dagen.
Heel goed is, afgekoeld rijstwater af en toe te gieten.

Tropische planten zijn enorm sterk en ze overleven echt.
Ik heb 2 melati""s, vrijwel doodgevroren er was niets meer van over.
Heb de melati"s met stro omwikkeld en ze komen helemaal weer op, de eerste staat al in bloei
Veel succes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,289,886 topic views - 234,448 posts - 13,692 topics - 25,294 members - last post @ 24-10-2019 00:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,754,417 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com