indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

estherj
User
spacer line

Hallo allemaal,

Half juni gaan wij voor het eerst naar Indonesie. Nu beginnen we op Sumatra en vervolgens gaan we door naar Java. Daarna willen we graag naar Flores (en Komodo) om tot slot te eindigen op Bali. Onze vliegreis vertrekt namelijk vanaf Denpasar.

Nu heb ik al wat vragen gesteld over vliegen van Java naar Flores en hier kwamen wat handige tips uit. Wat me alleen wel opvalt is dat je niet rechtsreeks van Java naar Flores kan vliegen. Dit gaat dan sowieso via Bali en dan is het maar de vraag of de aansluiting goed verloopt. Waarschijnlijk zullen we ook daar ter plaatse de vliegtickets kopen zodat we niet vast zitten aan een schema.

Wat is nu verstandig ivm de route? Toch vliegen van Java, via Bali, naar Flores? Om vervolgens een kleine week later weer terug te vliegen van Flores naar Bali. Of misschien toch met de boot? Ik heb hier gelezen dat dit ook een mooie route kan zijn maar dat dit wel weer extra dagen kost. Graag jullie advies, ervaringen, ideeen hierover!

We hebben ook ongeveer de volgende planning, is dit realistisch?
Sumatra, ca. 10 dagen (Jungletocht bij Ketambe, Toba meer, Bukittinggi, Padang).
Java evt. met een treinreis, ca. 6 dagen (Yogyakarta, Solo, Bromo)
Flores, ca. 6 dagen (Komodo, Keli Mutu)
Bali, ca. 3 dagen nog even uitrusten voordat we terug vliegen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,767,749 topic views - 238,113 posts - 13,715 topics - 29,461 members - last post @ 01-04-2020 19:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,737,641 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com