indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag allemaal.

Dit is zo’n beetje de eerste mogelijkheid tot internet sinds ik vetrokken ben.
Het is geen Rote maar Alor geworden.

Korte het- internet-is hier-k-versie………

Eerst 3 dagen familie Kupang (kampong0 Heerlijk, er wonen veel Ambonezen en dan is de gezelligheid ook navenand (de muziek natuurlijk…….) Vluchten van Transnusa waren tot de 29e gecanceld en Merpati had niet eens een schedule beschikbaar. Met de Pelniboot naar Alor dus. Leuk hoor zo’n boot en Allah gin gook met ons mee haha (hoefden we ons tenminste geen zorgen te maken ons te verslapen. Als (oost) Indonesie al het paradadijs is dan is Alor zo ongeveer de hemel. GEEN TOERISTEN. …… Met een perahu naar ienieminie eilandje, een dolfijn gespot en natuurlijk ikan baker en arak.
Alor-Larantuka…….aduh met de ASDP ferry, zo’ roestbak zeg maar (ik he been close up gemaakt) een boot met matrassen op het dek, en verder kakkerlakken, een vreemde duitse toeriste die echt on the cheap zelfs water uit de keuken wilde hebben (gratis dus!) dus ik schaamde me plaatsvervangend. De hut die we van de crew hadden “ geregeld” was zo verschrikkelijk HOT dat ik dacht dat ik dodging. Mijn God. Maar dan langs de eilanden……MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!! Even aan land op Pantar om eten te halen en schitterende zonsondergang op zee en midden in de nacht op Lewoleba p Lembata waarvandaan de boot een cragoboot werd en ere en paar vette trucks aan boord gereden moesten worden en we daardoor nog maar 30 cm schuifelruimte hadden om in hut, wc etc te komen. Alle plaatsen moeten jullie maar even opzoeken.
De truck drupte minyak kelapa en volgen mij ruik ik daar nu nog naar……In Larantuka even bij familie gegeten door naar Maumere en verder naar de kampong waar de temperatuur wel weer goed was (koel dus) maar ons bedje een beetje hard. Er lag alleen maar zo’n schumding van 3 cm dik (de rest van de centimeters zijn er waarschijnlijk al jaren geleden afgelegen…. Haha0
Vanochtend naar Ende en halverwege hadden we een inflight ayam…………………. Er vloog dus letterlijk een kip naar binnen in onze auto en landed op schoot van onze chauffeur op de achterbank (mijn vriend reed) We schrokken ons helemaal dood het leek wel een botsing. Kip heeft de inflight niet overleefd maar deed er nog wel een jammerend uur over. Kasihan.. Morgen naar Riung en dan richting Ruteng en labuan Bajo
Aangezien mijn toetsenbord allemaal rare vertalingen maakt van mijn aanslagen die ik steeds weer moet corrigeren (het ligt dus niet aan mij al ser nog rare dingen instaan) hou ik er mee op. Dit stukje heft me al een half uur gekost. Zal volgende week nog eens poging wagen..,

Salam manis
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Anne Mieke,
leuk om wat te horen, zie het allemaal zo voor me.
Hoe is het met de inflight ayam afgelopen, aan de familie gegeven?
Als je dit leest dan zal je al wel weer op Flores zitten denk ik, de tijd vliegt.
hele fijne verdere vakantie en ik wacht op je volgende stukje.
gr. yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Hmmm, heimwee !!
Heerlijk om te lezen hoe `t ook kan.

Hele goede reis nog en tot schrijfsss

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Het is weer om te smullen. Leuk verhaal. We gaan je volgen.

Anneke en Jan

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Ita TT
User
User icon of Ita TT
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Heel erg leuk om je verhaal te lezen.....de laatste keer dat ik je verhaal las, was je nog op Ambon manisé met "pantai als tepung" mijn man en ik, wij zijn een beetje jaloers op jou. We hopen volgend jaar Ambon te bezoeken, hij is er nog nooit geweest (terwijl zijn vader een echte orang Hutumuri)

Ja de ferry daar.....heb zelf meegemaakt toen we met met onze 5 kiinderen in 1994 van JKT naar Sumatra gingen oversteken....gelukkig mochten we van de kapitein in de ruimte (met airco) zitten waar de crew werkte en ze dachten nog dat ik de nanny was van mijn eigen kinderen, ha ha ha en mijn man mijn tuan....... Emoticon: Nooo ...... aduh jangan gitu dong!

Goed, ik wens je nog een bijzondere vakantie dagen!
groetjes Emoticon: Bye bye Ita

Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd

spacer line  

Dag Anne Mieke,

Ik heb je verhaal nog niet helemaal gelezen. Maar het lijkt me interessant genoeg om jou te interviewen over je reizen naar Indonesië voor mijn radioprogramma, maar ook voor onze internetsite van de Indonesische redactie Radio Nederland Wereldomroep (RNW). Wil je me mailen naar bari.muchtarRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rnw.nl.

Onze website is www.ranesi.nl. en de Nederlandse site is www.wereldomroep.nl

Bedankt

BM

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Selamat siang.

Ben ik weer heel even.
Alles wat hier met kabel, infra of wat dan ook verbonden is is hier drama maar zoooooooooo lekker om " niks" te weten. Jammer alleen dat mensen soms niet snappen dat het telefoon en internetbereik in NTT echt verschrikkelijk is en ik er echt niks aan kan doen dat sms en soms niet aankomen of er 2 dagen over doen.
Na Ende met de bus naar Riung " geshaked" Jadwal vertrek 13.00 uur en dat wordt dus 14.00 uur, perjalanan 4 uur maar dat warden er 6 want we waren in een spijker gereden. Zolang ze in Indon een stuur in hun hand hebben zijn ze cepat sekali maar eenmaal uitfestapt is het wachten en nog een wachten. Het was dat de zon al bijna onderging en dat er actie ondernomen moest worden anders hadden we er nog wel een uur langer gestaan. Verder in een lekker zweetlosmen geslapen, geen oog dicht gedaan (maar soms hoeft dat ook niet. Ik weert niet meer wie hier een mooi verhaal had over de Nivana Bungalows maar dat sprookje is een drama geworden, Vertel ik later als ik weer een fatsoenlijk toetsenbord heb en weer mijn 300 aanslagen per minuut kan halen (yep je bent een goeie managementassistent of niet toch….) Naar een Robinson Crusoe eiland en een hele grote ikan bakar opgevreten met zijn drieen (kapitein, vriend en ik) en toen konden we alleen nog maar slapen……
Via Bajawa naar Ruteng. De vorige keer sliep ik in het nonnenklooster maar met vriend erbij ging dat nu even niet haha Emoticon: Blush . Muziek keihard aan (Ambon en Mariam) en meezingen natuurlijk. Heerlijk. Tussen Ruteng en LB warden we door de politie aangehouden want er was iets met de nummerplaat. NATUURLIJK! Gvd ze mij gewoon gespot dus betalen. Mijn vriend zei voor de gelegnheid dat ie samen met isteri naar LB moest omdat er vanuit Bajawa geen vluchten naar Bali gaan (tja je moet toch wat) Kapan nikah? Werd gevraagd. Nou ehhhhhhhhh, gisteren, kami masih ada bulan madu……. Enfin met veel smiles, 10 minuten later - ik riep maar een keer dat het panas sekali was richting de overheid en dat hielp blijkbaar en Rp 30.000 armer konden we weer verder. Ik maak me niet meer druk om dit sort dingen. Leuker nog, mijn vriend gaf ze Rp 40.000 en zei laat die Rp 10.000 ook maar zitten want jullie hebben vast allemaal honger of geen sigaretten meer. Emoticon: Shut up!
Vandaag zijn we met een boot keliling geweest naar het west oa pulau Seraya. Ik ben er elke keer weer van ondersteboven hoe mooi het hier is en elke keer, ja k MOET het gewoon nog maar honderd keer zeggen snap ik niet (ik snap het dan ook ECHT niet) dat "iedereen" op Bali blijft hangen. Ik heb het al eens gezegd dat ik hier gewoon niet kan kiezen. Van de zomer ga ik weer naar Maluku (hoop dat vriendlief meekan want die is onderhand capek van mijn gemiauw over Maluku)
Om het maar even kort samen te vatten. Ik zit weer helemaal totally in love in NTT en het is dat mijn vriend morgen mee naar Bali gaat (moet) want anders……..
Vanavond geen mooie zonsondergang hier, gisteren wel maar ik wacht nog steeds op zo'n oranje bal hier in Labuan Bajo dus ik moet nog heeeeeeeeeeeel vaak terug.
Dit was het even voor nu. Ik heb nog een afspraak met het duo ikan baker & arak.

Salam manis
Kasihan beta ke Bali……… Emoticon: Cry

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-04-2009 07:31 barimuchtar wrote:
Dag Anne Mieke,

Ik heb je verhaal nog niet helemaal gelezen. Maar het lijkt me interessant genoeg om jou te interviewen over je reizen naar Indonesië voor mijn radioprogramma, maar ook voor onze internetsite van de Indonesische redactie Radio Nederland Wereldomroep (RNW). Wil je me mailen naar bari.muchtarRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rnw.nl.

Onze website is www.ranesi.nl. en de Nederlandse site is www.wereldomroep.nl

Bedankt

BM

BM

Voor verhalen moet je bij mij zijn, haha.
Ik neem na volgende week contact met je op (ben helaas over een week of zo weer thuis, in Nederland bedoel ik.....)
Lijkt me wel wat ja. Mag ik dan ook NTT en Maluku promoten Emoticon: Wink
Ik ga nu even geen website bezoeken want dat kost me erg veel tijd hier in Labuan Bajo.
Komt goed.

gr
AM

Pamelabak
User
spacer line

Hi Anne Mieke,

Wat leuk om je verhalen te lezen. Jaren geleden hebben mijn man en ik ongeveer dezelfde reis gedaan. De herinneringen komen weer helemaal terug. Ik hoop dat je regelmatig verslag kan uitbrengen van je reis. Een hele fijne en goede voortzetting van je reis.

Pamela

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Anne Mieke,

Een spannende vakantie dus en nu maar aftellen voor de terugreis.
Ben benieuwd of we jou nog eens op de radio horen vertellen hoe je reizen zijn verlopen.
Een hele goede terugreis toegewenst,
salam dari Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag allemaal,

Ben inmiddels weer op Bali Emoticon: Angry
Vriend moet werken en ik dinsdag weer naar huis. En helaas over Bali kan ik niks spannends vertellen. Maar alweer veel plannen voor de volgende reis. Beetje bingung want Rote is nog steeds een gesloten boek. Heb deze reis wel schitterende plaatjes geschoten al zeg ik he zelf. De vlucht Labuan Bajo Denpasar ging uiteraard over Sumbawa en de piloot liet het vliegtuig naar rechts hellen zodat we in de krater van de Tambora vulkaan konden kijken. Het drama van Koninginnedag vorige week had overigens ook de Kupang Pos bereikt (die op Flores veel verkocht wordt)
Ik denk dat ik morgen of overmogen maar even pp naar Ubud en/of Padangbai ga want Kuta blijft op mijn zenuwen werken. Heeft ook wel een paar voordelen, goed telefoonbereik, goed internetverkeer en je kan hier de hele wereld kopen.

gr
AM

spacer line  

Hoi AM,

Ben je nog steeds daar? Ben jaloers op jou. Goede reis straks naar het koude Nederland. Nou koud. Met het weer in Holland valt wel mee, hoor. Het gaat goede kant op, hopelijk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-05-2009 21:09 barimuchtar wrote:
Hoi AM,

Ben je nog steeds daar? Ben jaloers op jou. Goede reis straks naar het koude Nederland. Nou koud. Met het weer in Holland valt wel mee, hoor. Het gaat goede kant op, hopelijk.

Ja ik ben er nog steeds. Ik heb het sowieso altijd koud in NL als het onder de 25 graden is. Wat dat aangaat ben ik al helemaal al toekomstig bewoner van Indon geintegreerd. Mijn vriend klaagt regelmatig dat ie het panas heeft maar ikke nooit Emoticon: Smile
Ben wel een beetje mijn tijd aan het volmaken hier hoor. We hebben min of meer een logistieke planningsfout gemaakt Emoticon: Confused waardoor ik nu nog tot maandagavond op Bali ben maar ben te malas om nog iets anders te ondernemen. Mja het heeft ook zijn voordeel. Kan ik jullie weer een beetje in de gaten houden en mijn steentjes bijdragen.
Het weer op Bali is overigens niet bijzonder en al helemaal niet in vergelijking met NTT de afgelopen weken. Al een paar keer hujan besar gehad en het is toch overwegend bewolkt. In tegenstelling tot NTT met mooie blauwe luchten en van die prachtige wolken.

gr
AM

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,181,303 topic views - 240,034 posts - 13,725 topics - 32,691 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,310,243 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com