indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

More817
User
spacer line

Hallo allemaal,

Er is al een hoop geschreven over verschillende teak handelaren en die berichten heb ik met interesse gelezen. Mij gaat het echter om hoe ze werken en waar ze werken aan de teak meubels die voor NL bestemd zijn.

Laat ik eerst een kleine introductie schrijven. Ik werk nu een aantal jaar in een meubelwinkel in NL. Deze winkel verkoopt oa teakhouten binnen en buitenmeubelen. Ik heb redelijk veel verstand van teak meubelen gekregen en kan er aan onze klanten veel over vertellen..Ik zou graag een keer op Java willen kijken hoe het daar aan toe gaat. Het is puur informatief, echte interesse. Ik heb zelf geen financiele middelen om een handel te beginnen.

Nu ga ik over ongeveer een maand op vakantie naar Maleisie. Nu dacht ik om één week van die vakantie te gebruiken om naar Java te vliegen en te gaan onderzoeken waar die teak producten nou vandaan komen.
Het lijkt me heel interessant te zien hoe de Indonesiers die tafels en kasten etc maken. Ook kom ik graag te weten waar het hout precies vandaan komt. Al met al wil ik gewoon rondkijken in Jepara, Surabaya en Yogyakarta (naar wat ik begrepen heb, zijn dit de plaatsen waar je moet zijn voor teak) en verschillende fabrieken en leveranciers ontmoeten.