indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

geniux
User
spacer line

Dag mensen, ik zit nu in een eettentje in Ubud ff te internetten en uit te zoeken wat de snelste manier is om rechtstreeks vanuit Padang Bai naar de Gili's te varen. Vanmiddag heb ik al wat rondgevraagd hier in ubud, maar de informatie die wordt verstrekt is niet echt betrouwbaar (voorbeeldje, elke 'operator' zegt dat de boot van z'n concurrent niet meer vaart/buiten gebruik is zodat je maar enkel met hun boot de overtocht kan maken :/)

Nu weet ik dat je met Perama tours de overtocht kan maken voor 350/400k rupiah en dat een fast ferry (speedboat) tussen de 600 en 800k kost. Is er nog een ander alternatief? Ik zat er namelijk aan te denken om in Padang bai zelf op zoek te gaan naar een klein (speed)bootje die ons (2 personen) in 1x naar Gili T kan brengen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of een ander goed alternatief weten?

spacer line  

Oversteek naar Lembar met de reguliere ferry kost 32k, Dan heb je nogal wat over om richting Bangsal te komen en vandaar de locale boot (7K )naar één van de Gili`s te nemen.
Is een leuke trip.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

draai123
User
spacer line

De reguliere ferry is aan te raden met een zeer sterke maag en als je veel tijd hebt, duurt gemiddeld 5 uur als je boft.
Wij zijn zelf in september 2008 met de GiliCat vanuit Padangbai gegaan. Zeer correct geregeld.
Er kunnen 32 passagiers per keer mee, dus aan te raden van te voren te reserveren.
Duurt 1 1/2 uur. Vaart in het begin heel dicht langs de kust, maar moet een keer de oversteek wagen. Ook hier moet je je schrap zetten, want het kan echt te keer gaan.
Wij waren niet ziek, maar sommigen zagen groen.
Je weet toch dat je niet met droge voeten op de Gili's kan komen. Je moet altijd via de zee aan land gaan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,491 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com