indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

26-07-2014 15:32 · [news] Motorcycle homebound travelers flock Merak port  (0 reactions)
25-07-2014 21:23 · [news] PDIP prepares against Prabowo-Hatta`s evidence of fraud  (0 reactions)
25-07-2014 20:49 · [news] Immigration office detains 283 foreigners in Medan  (0 reactions)
25-07-2014 16:52 · [news] Jokowi`s resignation letter is on its way  (0 reactions)
25-07-2014 10:56 · [news] Frenchman sentenced to 15 year over smuggling meth  (0 reactions)

estherj
User
spacer line

Hallo,

Is het mogelijk om vanaf omgeving Malang richting Flores te vliegen? En is het verstandig om een vliegticket van te voren te boeken of juist niet? (Liever niet zodat we alle mogelijkheden tijdens onze vakantie openhouden). Is het dan eenvoudig om een vliegticket op het vliegveld te kopen of moet ik toch rekening houden met lange wachttijden, wijziging van vliegtijden etc. En hebben vliegtickets vaste prijzen of kun je daar ook op afdingen?

Na enkele dagen Flores willen we vervolgens richting Bali vliegen. Hebben jullie hier nog tips voor? Ik lees namelijk ook op het forum dat dit met de boot kan en ook erg mooi kan zijn maar wel weer extra dagen kosten.

Daarnaast heb ik ook gelezen dat vliegreizen naar en vanaf Flores niet zo vaak gaan en dat je kans hebt om dan langer op Flores vast te zitten dan eigenlijk de bedoeling is?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-04-2009 21:44 estherj wrote:
Hallo,

Is het mogelijk om vanaf omgeving Malang richting Flores te vliegen? En is het verstandig om een vliegticket van te voren te boeken of juist niet? (Liever niet zodat we alle mogelijkheden tijdens onze vakantie openhouden). Is het dan eenvoudig om een vliegticket op het vliegveld te kopen of moet ik toch rekening houden met lange wachttijden, wijziging van vliegtijden etc. En hebben vliegtickets vaste prijzen of kun je daar ook op afdingen?

Na enkele dagen Flores willen we vervolgens richting Bali vliegen. Hebben jullie hier nog tips voor? Ik lees namelijk ook op het forum dat dit met de boot kan en ook erg mooi kan zijn maar wel weer extra dagen kosten.

Daarnaast heb ik ook gelezen dat vliegreizen naar en vanaf Flores niet zo vaak gaan en dat je kans hebt om dan langer op Flores vast te zitten dan eigenlijk de bedoeling is?

Esther vanuit Malang kun je via Denpasar naar Flores maar volgens mij heb je geen aanslsuiting dezelfde dag (naar Flores meestal ergens tussen 10.00 en 12.00 uur nl). Van te voren boeken is niet nodig, gewoon een paar dagen voordat je gaat is voldoende en op de luchthaven zelf boeken kan ook. Maar, hou wel rekening met veranderingen van schedules en annuleringen en/of overboekingen. Daar staat zeker NT om bekend
Op vliegtickets afdingen? Tja Indonesie is wel een derdewereld land maar dat zou toch te gek zijn niet? Nee dus. Dat hoeft ook helemaal niet want zo duur zijn die tickets niet.

Flores is meer waard dan enkele dagen, sterker nog je kunt Flores niet in een paar dagen zien. (ik ben er over zo'n anderhalve week denk ik)

Verder weet ik niet precies wat je gelezen hebt van vluchten naar en van Flores maar dat kan niet anders dan gedateerde info zijn. De laatste jaren is het juist heel erg in beweging. Er worden steeds meer nieuwe routes geprobeerd. Vanuit Bali kun je op dit moment in elk geval naar Labuan Bajo, Maumere, Ende en ik meen ook Ruteng. Voornamelijk met Merpati (niet doen!) Transnusa en Indonesia Air Transport.

gr
Anne Mieke

avatar: hujan besar di Nora's Homestay Bukit Lawang, Sumatera, Mei 2006

estherj
User
spacer line

Hoi Anne Mieke,

Bedankt voor je berichtje!
Waar we nu aan denken is dat we van Java naar Flores (en Komodo) willen om vervolgens de laatste dagen nog uit te rusten op Bali. Vanaf Denpasar vliegen we dan weer terug naar Amsterdam.

De voornaamste reden om naar Flores te gaan heeft toch met het Komodo eiland te maken en de Kelimutu. Als je aangeeft dat Flores toch meer waard is dan enkele dagen dan ga ik me daar nog eens in verdiepen!

Staat Merpati bekend als een slechte maatschappij?
(Ik begreep trouwens van D Reizen dat een enkeltje vanaf Yoygakarta naar Flores ca. 240 euro per persoon kost, dat vond ik een behoorlijke prijs!)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-04-2009 22:47 estherj wrote:
Hoi Anne Mieke,

Bedankt voor je berichtje!
Waar we nu aan denken is dat we van Java naar Flores (en Komodo) willen om vervolgens de laatste dagen nog uit te rusten op Bali. Vanaf Denpasar vliegen we dan weer terug naar Amsterdam.

De voornaamste reden om naar Flores te gaan heeft toch met het Komodo eiland te maken en de Kelimutu. Als je aangeeft dat Flores toch meer waard is dan enkele dagen dan ga ik me daar nog eens in verdiepen!

Staat Merpati bekend als een slechte maatschappij?
(Ik begreep trouwens van D Reizen dat een enkeltje vanaf Yoygakarta naar Flores ca. 240 euro per persoon kost, dat vond ik een behoorlijke prijs!)

Tussen Kelimutu en Komodo zijn veel mooie dingen te zien.. En uitrustern kun je volgens mij beter op Flores dan op Bali als was het alleen al om het woord "rust" dat er in zit...... (rust meer op Flores dan op Bali)
Merpati is niet zozeer een slechte maatschappij maar wil nog wel eens vluchten annuleren, overboeken of behoorlijk vertragen. tweehonderdveertig euro............... dat komt neer op 3,5 miljoen............. mijn god, volgens mij doe ik in dit leven iets verkeerd, da's in 1 woord schandalig. NIET doen!

gr
AM

avatar: hujan besar di Nora's Homestay Bukit Lawang, Sumatera, Mei 2006

estherj
User
spacer line

Ok! Bedankt voor je uitleg.

Ik heb de gegevens er nog even bijgepakt en vanaf Padang naar Yogyakarta was ca. 240 euro. Vanaf Yogyakarta naar Flores was ca. 100 euro. Misschien dat dat iets logischer klinkt?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

25,323,142 topic views - 196,445 posts - 13,151 topics - 9,859 members - last post @ 30-07-2014 12:55 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2014
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

53,008,065 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com