indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Hallo beste IndonesiŽliefhebbers.

www.rodneywesterlaken.nl/canang.JPG

Ik studeer op de Universiteit Leiden (talen en culturen van IndonesiŽ ). Voor mijn bachelorthesis (scriptie) heb ik het onderwerp Balinese offergaven gekozen. Dit heb ik verder verbijzonderd naar de canang genten dalam bentuk ceper . Een hele mond vol, maar de meeste van u zullen het offer wel herkennen (zie foto)
Een vierkant bakje van zo'n 12 cm breed en 2 cm hoog, waarin verschillende plantaardige materialen zijn geplaatst.
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk fotoís van het offer, waarop de ingrediŽnten te zien zijn, dus van bovenaf genomen.
De foto zal alleen voor mijn thesis gebruikt worden.
Daarnaast moet ik weten waar het offer is gevonden, om regionale verschillen in kaart te kunnen brengen.

Wie o wie kan me helpen aan fotoís?
Het geeft niet als de foto verder niet zo mooi is, of als er ook nog andere dingen op de foto staan.
Alle fotoís zijn welkom dus schroom niet als u er maar 1 heeft om hem op te sturen!

Fotoís mogen naar info Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. rodneywesterlaken.nl

Dank u wel!

Groeten,

Rodney Westerlaken

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Plaatje vervangen door een link vanwege de grootte van het plaatje (1.5MB!)

spacer line  

Rodney,
Jammer dat ik de foto niet kan zien. Maar, wat is dat precies een bachelorthesis? Ik dacht dat thesis alleen maar voor promoveren was? Voor PhD titel zoals met dat noemt in het Engels. Of is het ook voor promoveren?
Sorry, dat mijn reactie geen antwoord op je vraag oplevert, maar juist weer een vraag. Ik hoop dat het jou lukt om de foto's te zoeken.
Ook succes met je studie.

Bari Muchtar

made.
User
spacer line

Hallo Bari,
Zowel op bachelor als op master niveau moet er ook een thesis worden geschreven. Na deze scriptie zal ik gaan beginnen met mijn masterniveau. PhD is een niveautje hoger.
Om de foto te zien, kan je op de link klikken, dan doet ie het toch? zo niet hoor ik het graag!

Dank je wel,

Rodney

spacer line  

Beste Rodney, ik woon op Bali en ben fotograaf. Ik kan je wel wat opsturen. Zeg maar wat je precies wilt hebben.

Tevens, ken je Prof Hinseler?

Die zit als ik me niet vergis ook aan leiden. Je kan ook in contact komen met een hier wonende kunst historica, met veel kennis. Stuur me even een mailtje robbiedrexRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

made.
User
spacer line

bedankt Robbie!
Heb je gemaild!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Zouden er regionaal echt zoveel verschillen inzitten? Ben wel benieuwd naar de uitkomst!
In Ubud had ik in de tijd dat we er woonden eerst weinig te doen. De hulp van de guesthouses heeft me toen geleerd hoe ik deze offertjes kon maken, zodat ik overdag ook wat te doen had. 't zag er precies hetzelfde uit....hoewel dat 'bosje takken' (sorry, zo omschrijf ik het maar even) er niet bij zat. ... ook de bloemen waar ik uit kon kiezen waren altijd hetzelfde wanneer ik die haalde onderweg tussen Ubud en Kerobokan....Wat ik toen begreep was dat het niet zo uitmaakte welke bloemen je erop legde, als er maar bloemen op lagen. Maar goed, dat kan natuurlijk ook hun versimpelde uitleg aan mij geweest zijn.....
Kunnen we het later ergens lezen wat de uitkomst is?

made.
User
spacer line

Hoi Norikova,
Zijn er regionale verschillen.. Goede vraag, ik kan er nog geen antwoord op geven.. Zoals ik het nu zie, ja. Maar ik meer input nodig vandaar mijn oproep aan iedereen. Sowieso ga ik in mijn conclusies aanbevelingen doen voor verder onderzoek. Een antwoord zal ik in die zin dan ook voorlopig nog niet kunnen geven.
Het bosje takken wat je omschrijft is een lis een heilig water sprenkelaar. Hij heeft verder niet veel met het offer zelf te maken.
Is je ook uitgelegd waarom het niet uitmaakte? is er een reden? Er zijn daar namelijk een aantal verschillende theorien over dus ik ben benieuwd wat je me er over kunt vertellen!
Als je interesse hebt kun je zeker het eindproduct lezen. Geen probleem. Wil je me even een mailtje sturen? Dan heb ik je mailadres!

Terima kasih!

Rodney

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Hi Made,

je kunt een plaatje downloaden van een offerande uit Batubaln op www.merapi.nl/28-04%20offerande%20Bali%20rgb.TIF

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoi!
Norikova is neem ik aan een typfoutje? Emoticon: Smile

Mij was verteld dat het gewoon ging om de schoonheid van de bloemen. Je wil mooie dingen, eten, geld schenken aan de goden, de schoonheid kwam van de bloemen . Voor de geur moesten er altijd van die groene sliertjes op aan het einde die we sneden van bepaalde bladeren (sorry, ik weet niet meer precies van welke bladeren, een palmsoort geloof ik)
Het ging dacht ik trouwens wel om bloemen met kleine blaadjes, van die hele grote bloemen deden we er nooit op.....en het was het beste als het een aantal verschillende kleuren waren, want dat stond ook ergens voor.
sorry, ik kan je eigenlijk niet precies vertellen hoe en wat....nou ben ik natuurlijk ook geen Balinese....maar goed, dit is ongeveer wat ze mij erover hebben verteld.

made.
User
spacer line

Hee Novikirana!
Hoe kom ik nou op norikova!?
Bedankt voor je aanvulling!
De reepjes waar je het over hebt worden door de Balinezen kembang rampe of sam-sam genoemd. Het wordt gesneden van Pandanus blad Pandanus ammaryfolius
Wat je verteld over de kleine bloemen klopt, het grootste wat ik tot nu toe heb gevonden was de tumpang jepun , oftwel de camboja flower .
Tot de foto die ik van Flipse kreeg (Bedankt voor je foto!) waarom een kembang sepatu of hibiscus te zien is.
Bedank iedereen tot zover al!
Jullie aanvullingen zijn zeker goed te gebruiken!

made.
User
spacer line

Zijn er nog mensen die foto's hebben?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,811,268 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com