indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Okoth
User
spacer line

Ik heb gegoogled maar websites zijn er niet eenduidig in: hoeveel alcohol mag men invoeren per persoon? 1 of 2 liter?

En maakt de sterkte van de drank nog uit, bijvoorbeeld wijn of Bols...?

BertH
User
spacer line

Ik heb laatst 6 flessen whisky van 1,25 ltr meegenomen. Dat hadden ze toch wel in de gaten, n ze vonden het teveel van het goede. In het kamertje ernaast kon worden onderhandeld over de hoogte van de steekpenning, n we waren het snel met elkaar eens.
Het vervelende van die hoeveelheid drank is dat het net zo snel op is als 3 flessen, dus relativerend zou drie flessen genoeg kunnen zijn voor een periode van een maand of zo.

Tegenwoordig neem ik er maar twee mee, en als ze daar al iets van zeggen draai ik verontwaardigd mijn hoofd om en roep hard: Dua orang ya!! Dan is het stil en kan ik weer gewoon verder
Maar officieel is het n fles per persoon, volgens mij.

Ik had ook eens een fles olijfolie mee; niet te krijgen dat spul waar ik zit. Dat gaf ook de nodige hilariteit, omdat ze dachten dat het sterke drank was. Maar een andere keer had ik de whisky in een plastic fles van water gedaan. Dat viel niet op in de scanner.

Het beantwoordt je vraag niet helemaal, maar een idee krijg je er wel van. Succes!

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

1 liter sterk per persoon mag je meenemen. Sterkte weet ik niet of dat wat uitmaakt.

elsbeth
User
spacer line

Heerlijk toch, al die omkoopbare douane ambtenaren, ik dacht dat daar altijd zoveel over geklaagd werd. Blijkbaar toch wel makkelijk als het zo uitkomt....effe dokken en klaar is Kees.

BertH
User
spacer line

Ons kent ons, Elsbeth.

Zoveel kwaad kan dit niet in mijn ogen. Als er een winkeltje was, waar ik dat spul zo kon kopen, een Gall & Gall of zo, zou ik het regulier uit die winkel halen. Als er niets is wordt men vindingrijk. Dat er niets is heeft ook te maken met veel ernstiger corruptie en godsdienstwaanzin. Het lijkt mij dat dt veel meer kwaad kan.

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,525 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 09:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,318 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com