indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

VanHeutsz
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yoke,

U heeft gelijk, ik heb het indertijd niet zelf gedaan maar laten doen door iemand en is ook al enige jaren geleden. Uit de link die ik plaatste zou je niet opmaken dat het zo vreselijk ingewikkeld zou zijn en indien het alleen voor vakantie zou zijn zou ik voor een andere vakantiebestemming kiezen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad Wim, medicinaal gebruik is voor velen een uitkomst.
Gelukkig zijn ze in Nederland het stadium voorbij waar zelfs mensen voor een veroordeling kwamen te staan. En voor die groep een uitkomst.

Het is inderdaad beter er als overheid controle op te hebben.

Dus is het inderdaad beter in gevallen gewoon toe te staan. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

BertH
User
spacer line

Nu de url's ten bewijze zijn gegeven voor het ontstaan van hersenbeschadigingen wordt het opeens erg stil rond dit onderwerp.

Was het dan toch ergens anders om te doen ....?

Ik kan het met Osama bin Oyibo ook niet eens zijn, dat er redenen kunnen zijn om drugs toe te staan. Dergelijke drugs hebben nml. niets te maken met medicamenten. Medicamenten zijn al ruim voldoende gecontroleerd. Nee, dan praat je over de drugs op straat en dan moet je het juist niet toe staan. Dat is al lang genoeg toegestaan en gedoogd, dus nog steeds illegaal al denken sommige van niet, en juist daardoor gaan de kinderen naar de kloten die niet anders dan geconfronteerd kunnen worden met drugs. Dat begint op het schoolplein, nota bene een klein gebied dat bescherming zou moeten geven voor de kinderen, als ze een jaar of 12 zijn. Omdat er niet tegen wordt opgetreden kan het voorkomen dat kinderen volkomen naar de donder gaan, hersenbeschadigingen oplopen en in de criminele sfeer terecht komen. Dan kun je niet meer spreken van controle door de overheid. Die is er juist niet. Waarom niet? Omdat het teveel werk zou opleveren.

Mijn conclusie: luiheid ten top, je kinderen in het slop. In RI is men ook lui, maar als men gepakt wordt met drugs dan weet je dat je gepakt bent en niet op de koffie gaat.
Het kan voorkomen dat men er ingeluisd wordt, maar dan nog ligt het grootste deel van de schuld daarvan bij de mensen zelf. Als je weet dat het kan gebeuren zou je veel alerter moeten reageren als er van die jojo's in je buurt komen.
Komen ze in je huis? Zet een paar webcams op en registreer bewegende beelden. Als dat te duur is dan maar brommen, als je je toch in die kringen beweegt. Er zijn webcams die je over internet kunt bekijken, over de hele wereld dus. Kost veel minder dan vier jaar in de petoet.

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-04-2009 02:03 BertH wrote:
Nu de url's ten bewijze zijn gegeven voor het ontstaan van hersenbeschadigingen wordt het opeens erg stil rond dit onderwerp.

Ik kan het met Osama bin Oyibo ook niet eens zijn, dat er redenen kunnen zijn om drugs toe te staan. Dergelijke drugs hebben nml. niets te maken met medicamenten. Medicamenten zijn al ruim voldoende gecontroleerd.

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik begrijp hier uit dat softdrugs voor medicinaal gebruik ook niet toe gestaan mag worden volgens BertH?
Mocht dat zo bedoeld zijn dan is dat wel spijkers op laag water zoeken, ik ben opgegroeid met een moeder die multiple sclerose had, ik heb het mensje 45 jaar zien lijden, ook uit die situatie nog veel kennissen overgehouden met ms, die mensen hebben weldegelijk veel baat bij een matig gebruik van softdrugs en dat ze er hersenbeschadiging van over zouden houden zal ze echt een worst zijn. in dit geval is de kwaal erger dan de gevolgen van het middel.
Ik ben overigens een falikant tegenstander van drugs in welke vorm dan ook, maar medicinaal moet weldegelijk kunnen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Emoticon: Smile Nu de urls's als bewijs zijn gegeven?

Kennelijk weten medici het beter door softdrugs wel voor te schrijven.
Daar ga ik dan maar op af. En ze schrijven het niet voor omdat ze dealer zijn. Emoticon: Yummie!
In een eerdere reply deed je nog de melding dat medici het beter wisten, of waren het wetenschappers? De praktijk lijkt in iedergeval iets weerbarstiger te zijn. Emoticon: Nice

Emoticon: Party!
Ik had het ook niet over drugs op straat.

BertH
User
spacer line

On 13-04-2009 06:23 Malam wrote:

...

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik begrijp hier uit dat softdrugs voor medicinaal gebruik ook niet toe gestaan mag worden volgens BertH?....

Inderdaad, dat lees je verkeerd. Voor MS-patinten kan het een uitkomst zijn. De aangebrachte schade is veel minder dan de ziekte aanbrengt, dus verwaarloosbaar. Voor kerngezonde mensen is dat niet zo.

On 13-04-2009 07:37 oyibo wrote:
Emoticon: Smile ... In een eerdere reply deed je nog de melding dat medici het beter wisten, of waren het wetenschappers....

Het waren wetenschappers, maar medici mogen daaronder ook begrepen worden.

On 13-04-2009 07:37 oyibo wrote:
.... Ik had het ook niet over drugs op straat.

Nee, je had het over controle door de overheid en dat het inderdaad beter is het toe te staan in gevallen. Dan doel je op straatdrugs, niet op medicinale drugs. Over dat laatste heb ik nooit geschreven er tegen te zijn dat die gebruikt worden. Ik schreef, dat er vanwege het medicinale gebruik voldoende controle is door de overheid, net zoals met andere medicijnen. Dat heeft niets met toestaan te maken; dan praat je over straatdrugs. Maar ik begrijp dat het je begint te duizelen.

Wimroma
User
spacer line

Het feit is dat er drugs altijd geweest zijn, en altijd zullen zijn.
De vraag is dan, hoe gaan we ermee om.
Hard moet gewoon verboden blijven omdat het levensbedreigend is.
Soft is inmiddels een gewoon geaccepteerd genotmiddel, tenzij je de laatste honderd jaar onder een steen hebt gelegen.
Als we nu teruggaan naar een verbod voor soft, gaar de handel weer ondergronds met alle criminaliteit ten spijt. Dat zie je nu al weer gebeuren. De shops moeten her en der dicht en de handel verplaatst zich naar woonhuizen en op straat. De vraag is namelijk niet verdwenen. Inmiddels raken we het zicht totaal kwijt, dit hadden we redelijk onder controle. De overlast en geweldsdelicten nemen nu toe. Jammer, want het functioneerde redelijk. Zeker sinds er pasjes nodig zijn en legitimatie. Een shop eigenaar kijkt wel uit om een minderjarige binnen te laten. Is zijn toko meteen een half jaar dicht. Nu het verplaatst naar de straat krijgen ook de minderjarigen het makkelijk te pakken, dus dat verbieden is geen optie. Tijden veranderen, of je gaat mee, of je wordt een oude zeurkous die alles vroeger beter vond.
Groet, Wim.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

" Ik kan het met Osama bin Oyibo ook niet eens zijn, dat er redenen kunnen zijn om drugs toe te staan." Schreef BertH.

Die zijn er dus wel.
Vandaar de opmerking.

Het is kennelijk nog steeds erg moeilijk om niet op de man te spelen.
In 1 reply 2 keer. Knap werk.

Wim inderdaad, het is beter dat de overheid er controle op heeft.
Terug de illegaliteit in is eigenlijk geen optie.
Beter is natuurlijk niet te gebruiken, maar het is burgelijke ongehoorzaamheid op een schaal die niet te handhaven is. Net als kennelijk het roken in een cafe.

Emoticon: Party!

Pearl2see
User
User icon of Pearl2see
spacer line

BertH schreef Emoticon: Nooo u de url's ten bewijze zijn gegeven voor het ontstaan van hersenbeschadigingen wordt het opeens erg stil rond dit onderwerp.

Ik was niet van plan om verder in te gaan op je links, omdat onafhankelijk wat ik je ook vertel, je waarschijnlijk je mening toch nog steeds als feiten blijft verkondigen. Maar goed, bij deze... Je gaf de volgende ( geredigeerde ) links :

http://www.scholieren.com/werkstukken/25181
http://www.jipdenhaag.nl/thema(...)190&achtergrondvar=8
http://amsterdam.christenunie.nl/k/news/view/32702
http://www.google.nl/search?q=(...)ugs&hl=nl&lr=lang_en|lang_nl&start=10&sa=N

Gewoon even met Google zoeken. Dit kostte me drie minuten. Had je die moeite niet zelf kunnen getroosten?

Deze links bewijzen niet dat het gebruik van softdrugs leidt tot hersenbeschadiging! Je had ook de moeite moeten nemen om ze te lezen Bert. De volgende teksten staan in de links

Wanneer je heel veel gebruik maakt van drugs kan op langer termijn een blijvende hersenbeschadiging ontstaan.
Zeker bij softdrugs is de kans groot, dat de drugsgebruiker stopt na enige tijd experimenteren

Heel veel gebruik, lange termijn en slechts dan zou het kunnen...

Op deze site wordt geen verschil gemaakt tussen harddrugs en softdrugs. Alles wordt op een hoop geveegd, zonder onderscheid tussen de verschillende soorten drugs.

Dit is een bericht van de Christen Unie uit 2004 tegen de opening van een koffieshop. Dit is geen bericht van een wetenschapper, maar van een partij die zijn mening verkondigd.

Daarnaast heb je als je iets verder kijkt ( en deze links niet verwijderd ) de volgende sites :

Wikipedia
Op langere termijn, bij regelmatig gebruik, zou ecstasy negatieve effecten kunnen hebben zoals depressie, psychoses en lever- en/of nierbeschadigingen, maar hierover zijn nog geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar. Er gaan geruchten dat het tot blijvende hersenbeschadiging kan leiden, en daarbij het leervermogen en geheugen kan aantasten, maar resultaten van onderzoeken op dit gebied zijn schaars en spreken elkaar vaak tegen.
Ecstasy is overigens een harddrug.

http://www.boy4ever.nl/mediabe(...)rank_drugs_test.html

http://www.trimbos.nl/default16488.html

Ik blijf dus bij mijn conclusie dat het gebruik van softdrugs niet zondermeer tot hersenbeschadigingen leidt. Er zijn, zoals ik al eerder zei, te veel tegenstrijdige berichten en geen wetenschappelijk bewijs dat het hersenbeschadigingen oplevert. Dat het absoluut slecht is voor de gezondheid is wel duidelijk...

BertH
User
spacer line

On 13-04-2009 09:29 oyibo wrote:
" Ik kan het met Osama bin Oyibo ook niet eens zijn, dat er redenen kunnen zijn om drugs toe te staan." Schreef BertH.

Die zijn er dus wel.
Vandaar de opmerking.

Je gooit drugs en medicijnen door elkaar. Aparte dingen, net als appels en peren. Vandaar mijn opmerking, die weer eens niet goed valt bij U.

On 13-04-2009 09:29 oyibo wrote:
" Het is kennelijk nog steeds erg moeilijk om niet op de man te spelen.
In 1 reply 2 keer. Knap werk.

Als je bedoelt dat ik twee keer reageerde op een uitspraak van je, dan heb je inderdaad gelijk. Maar dat "op de man spelen" zit je wel erg gauw dwars, als een ware Osama. Als ik een poepie laat zal ik hem naar je toe wapperen! Kijk, dat is op de man spelen.

On 13-04-2009 13:02 Pearl2see wrote:

...

Ik was niet van plan om verder in te gaan op je links, omdat onafhankelijk wat ik je ook vertel, je waarschijnlijk je mening toch nog steeds als feiten blijft verkondigen.

Ik gaf de links als begin van een google-onderzoekje, zodat je het allemaal zelf kon lezen. Er staan nog veel meer sites op die google-search, maar goed, het is aan jou niet besteed, dat is duidelijk. Het is een gewoon verschijnsel dat verslaafden niet geholpen kunnen worden totdat zij hun verslaving toegeven. Zo ver ben je dus nog niet.
Je schrijft over "heel veel gebruik, lange termijn" maar welke andere kenmerken heeft een verslaving dan? Of ga je me nu vertellen dat jouw zgn. softdrugs niet verslavend werken? Dan ben je reddeloos verloren, helaas.

...
....
Wikipedia
Op langere termijn, bij regelmatig gebruik, zou ecstasy negatieve effecten kunnen hebben zoals depressie, psychoses en lever- en/of nierbeschadigingen, maar hierover zijn nog geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar. Er gaan geruchten dat het tot blijvende hersenbeschadiging kan leiden, en daarbij het leervermogen en geheugen kan aantasten, maar resultaten van onderzoeken op dit gebied zijn schaars en spreken elkaar vaak tegen.
Ecstasy is overigens een harddrug....

Dit is een achterhaalde berichtgeving. Helaas zijn die geruchten maar al te waar en helaas maak ik dat mee.
Je conclusie onderschrijf ik niet, dus...
MODERATOR BREAK

Dat op de man spelen BertH heeft je al meerdere ban's opgeleverd. Een discussie BertH gaat over een onderwerp. En niet over personen. Dus nog maar een keer, wqant het is niet helemaal duidelijk.

Placed by oyibo @ 13-04-2009 16:05

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

BertH,
Ik gooi geen medicijnen doorelkaar. Ik erken al vanaf het begin dat het softdrugs zijn.
En ben daarin niet rechtlijnig. Net als kennelijk medici in deze wereld die het voorschrijven aan verschillende patienten. Dus, er was en is alle reden de (soft) drug toe te staan.

Off topic.
Ik zie in een niet aflatende stroom van het op de man spelen.
Wederom eervolle vermelding op modforum.
(Ik denk wel dat je zo ondertussen weet welke consequenties dat heeft)

Pearl2see
User
User icon of Pearl2see
spacer line

[quote]BertH
User

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 06-04-2009 06:28 [QUOTE] [FQ]

Als je niets met drugs te maken wilt hebben, kan niemand je er in luizen. Drugs veranderen hersencellen op een zodanige wijze dat je de aanknoping met de werkelijke wereld verlies. Zo'n persoon luis je er zo in!!
Net goed, eigen schuld dikke bult. Vier jaar om het af te leren, maar de hersenbeschadiging raak je nooit meer kwijt
[/quote]

[quote]BertH
User

(Edited) Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 06-04-2009 10:54 [QUOTE] [FQ]

Beste Kiwimave, op die manier kun je alles relativeren en uit zijn fatsoen trekken. Ik beweer niet dat iemand volslagen imbeciel is na het roken van een jointje. Ik beweer dat je een hersenbeschadiging oploopt van het gebruiken van drugs. Van het n meer dan van het ander, dat zal vast wel, maar wel altijd. Hoe meer keren iemand drugs gebruikt hoe meer beschadigingen hij oploopt. Zo zit de wereld in elkaar, dus. Noem het maar simplistisch.
Als je wars bent van drugs, zoals ik, dan kun je er nooit ingeluisd worden, ook niet in RI. En ik heb er geen problemen mee als er iemand ingeluisd wordt, want drugs veroorzaken veel meer ellende dan drankmisbruik, maar daar zul je het ook wel niet mee eens zijn.
[/quote]

Dit zijn 2 quotes van je BertH naar aanleiding van een bericht dat er 2 Canadezen zijn opgepakt voor het roken van een joint. Op de simpele vraag om dan eens te bewijzen / aannemelijk te maken dat deze hersenbeschadiging door het roken van een joint, kom je met allerlei verwijzingen dat ik te lui ben, zelf een verslaafde zou zijn etc. Een simpele link naar het grote aantal geconstateerde hersenbeschadigingen ten gevolge van softdrugs is voor mij voldoende. In Nederland zijn er 10 duizenden gebruikers, dus het moet storm lopen bij de hulpinstanties...Kun je het niet vinden?

BertH
User
spacer line

Het is dus toch ergens anders om te doen.

spacer line  

O.K laten we terug gaan naar Indonesia.
Dar zijn de wetten duidelijk.
Wordt je gepakt , dan ben je de loel.
Punt uit.

De discussie over Nederlandse toestanden is leuk maar heeft niks mee te maken met de Indonesische situatie en wetten.

bisa dicek of makemyday .

VanHeutsz
User
spacer line

Van die tumoren is simpelweg flauwekul maar of het wel of geen schade aanricht is nog geen uitgemaakte zaak.

spacer line  

Gewoon , experimenteren.
Gratis Nederwiet uitdelen bij scholen.

Ik wil ook wel meehelpen aan een wetenschappelijk onderzoek , heb nog een grote zolder vol met rotzooi .
Wil ik ook wel leegmaken en een kleine plantage inrichten , in naam van de wetenschap.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
User
spacer line

Oyibo, begrijp ik het nou goed dat je alles maar mag uitkramen, als je maar geen namen noemt???
Waarom mag je in een discussie, ook over een onderwerp, het niet eens zijn met wat een andere PERSOON zegt. Kijk nou eens wat voor dingen jezelf post, Oyibo, je verwijt iemand (ik zal nogmaals geen namen noemen, want dat deed jij ook niet) dat hij dingen "zomaar op het forum neerplempt". Je hebt het erover dat het forum niet bedoeld is voor "onderbuikgevoelens", mag allemaal. Maar je bent er als de kippen bij als iemand een beestje bij zijn naam noemt. Het is duidelijk dat jij voor onderbuikgevoelens in ieder geval hele andere regels hanteert dan ik. Ik krijg echt een beeld voor me van een parkeerwacht die o zo blij is als 'e een auto vindt die net 5 minuten langer geparkeerd staat dan volgens het bonnetje achter de ruit toegestaan is. Kijk ook eens wat kritischer naar je eigen postings voor je anderen weer eens voorziet van een rood randje.

Elsbeth

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 13-04-2009 18:21 Surya Atmadja wrote:
O.K laten we terug gaan naar Indonesia.
Dar zijn de wetten duidelijk.
Wordt je gepakt , dan ben je de loel.
Punt uit.

De discussie over Nederlandse toestanden is leuk maar heeft niks mee te maken met de Indonesische situatie en wetten.

En zo is dat...het blijft toch een ja/nee spelletje in Nederland. Iedereen denkt er anders over. Voor mijzelf weet ik hoe ik er over denk en wat ik meemaak in de opvang van oa gebruikers>> dus terug naar de situatie in Indonesia

hati hati, pelan pelan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat is geen makkelijke taak Senior. Een vriend van me deed dit in Rotterdam.
Inderdaad het SA gelijk. Hier kan het niet, met alle consequenties. Het zijn nu 2 Canadezen, en er zitten voor drugs velen op deathrow in RI.

Elsbeth,
Het staat je vrij een reply te zetten in het moderator klachten topic.
En daar krijg je ook gewoon antwoord, maar dan niet van mij Emoticon: Smile

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 13-04-2009 23:30 oyibo wrote:
Hier kan het niet, met alle consequenties. Het zijn nu 2 Canadezen, en er zitten voor drugs velen op deathrow in RI.

En voor zover ik dat vanuit Nederland kan volgen,zitten er heel wat terecht op deathrow of voor jaren in de Indonesische bajes: onschuldige koeriertjes bestaan niet en onschuldige handelaars al helemaal niet,maar ook hier zullen anderen weer anders over denken... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 13-04-2009 23:30 oyibo wrote:
.

Elsbeth,
Het staat je vrij een reply te zetten in het moderator klachten topic.
En daar krijg je ook gewoon antwoord, maar dan niet van mij Emoticon: Smile

Elsbeth,

Zit toch niet zo the hakken - takken op Oyibo, Hij doet dit ook maar vrijwillig en ja.... af en toe denk ik ook wel eens van moet dat nou zo, en ja.... af en toe is hij wel eens wat tegenstrijdig of op een bepaald persoon gefixeerd,maar wellicht verandert dat nog wel als hij meer ervaring krijgt en dan ook wat soepeler met de regeltjes van dit forum kan omgaan.

No hard feelings..

groeten

hati hati, pelan pelan

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Op 04-04-2009 14:21 schreef BertH:

...

Nou, prima toch?
Mij zal het nooit overkomen, want ik zal nimmer drugs gebruiken.
Dus leg je de schuld niet bij degene die het heeft.

Er zijn mensen die vinden dat zgn. softdrugs geen kwaad kunnen. Maar dat hoor je alleen van drugsgebruikers. Voor mij kunnen alle drugs kwaad, veel kwaad. Een zuipschuit zegt ook dat een fles per dag geen kwaad kan en iedereen weet dat het niet zo is.

M.a.w.: Drugsgebruikers steken de kop in het zand en weigeren verantwoording te nemen voor hun daden. Ik ben er voor om alle drugsgebruikers minstens vier jaar weg te stoppen, ook al om er vanaf te komen. Drugsdealers/pushers mogen opgeknoopt worden. Wat een ellende die mensen niet veroorzaken en veroorzaakt hebben is met geen pen te beschrijven. Pief, paf, poef - weg er mee.
Dus alle middelen zijn geoorloofd om die personen op te sporen, wat mij betreft. Ruimt lekker op, er komt een leefbaardere wereld van.

Drugs: de grootste pest van deze eeuw.
rij jij auto of een ander motorvoertuig??
zo ja, dan mag je van mij ook 4 jaar de bak in, vanwege vervuiling van het milieu en het veroorzaken van kanker, astma en andere gezondheidsproblemen.
zo nee, dan heb ik niks gezegd.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

...

Ik was niet van plan om verder in te gaan op je links, omdat onafhankelijk wat ik je ook vertel, je waarschijnlijk je mening toch nog steeds als feiten blijft verkondigen. Maar goed, bij deze... Je gaf de volgende ( geredigeerde ) links :

http://www.google.nl/search?q=(...)ugs&hl=nl&lr=lang_en|lang_nl&start=10&sa=N

Gewoon even met Google zoeken. Dit kostte me drie minuten. Had je die moeite niet zelf kunnen getroosten?

Deze links bewijzen niet dat het gebruik van softdrugs leidt tot hersenbeschadiging! Je had ook de moeite moeten nemen om ze te lezen Bert. De volgende teksten staan in de links

Wanneer je heel veel gebruik maakt van drugs kan op langer termijn een blijvende hersenbeschadiging ontstaan.
Zeker bij softdrugs is de kans groot, dat de drugsgebruiker stopt na enige tijd experimenteren

Heel veel gebruik, lange termijn en slechts dan zou het kunnen...

Op deze site wordt geen verschil gemaakt tussen harddrugs en softdrugs. Alles wordt op een hoop geveegd, zonder onderscheid tussen de verschillende soorten drugs.

Dit is een bericht van de Christen Unie uit 2004 tegen de opening van een koffieshop. Dit is geen bericht van een wetenschapper, maar van een partij die zijn mening verkondigd.

Daarnaast heb je als je iets verder kijkt ( en deze links niet verwijderd ) de volgende sites :

Wikipedia
Ecstasy is overigens een harddrug.

http://www.boy4ever.nl/mediabe(...)rank_drugs_test.html

http://www.trimbos.nl/default16488.html

Ik blijf dus bij mijn conclusie dat het gebruik van softdrugs niet zondermeer tot hersenbeschadigingen leidt. Er zijn, zoals ik al eerder zei, te veel tegenstrijdige berichten en geen wetenschappelijk bewijs dat het hersenbeschadigingen oplevert. Dat het absoluut slecht is voor de gezondheid is wel duidelijk...

Even een korte reactie: je wilt toch niet bronnen zoals www.scholieren.com of de Christenunie serieus nemen?? Graag wetenschappelijk bronnen of geen bronnen, niet dit soort onzin-bronnen van VMBO-scholiertjes of zwarte kousen die er zelf ook niets van snappen.

Gracias. Sama sama

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Kiwi,
Die links/URLS werden door BertH als "bewijs" voor zijn stelling in zijn reply gezet op pagina 2 van dit topic.
Dus niet door Pearl2see voor de goede orde. Emoticon: Party!

Wimroma
User
spacer line

Het moet nu niet gekker worden.
De halve wereld staat in brand, velen gaan aan het gas vanwege de crisis en hier maken een paar veteranen zich druk om een joint.
Blijkbaar denken er een paar dat dit spul levensgevaarlijk is. Op een scooter in Bali rijden, dat is gevaarlijk.
Het gaat nergens over.
Groet, Wim.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,661 posts - 13,688 topics - 24,498 members - last post @ 20-09-2019 15:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,433,348 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com