indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Faecon
User
spacer line

Graag zouden we een goede 14 dagen op flores verblijven. Wat moet ik zeker gezien hebben ?

Hoe is de streek bv voorbij Maumere ?

Hoe zit het met vliegverbindingen ? Gaan die vlot ? Kostprijs ongeveer ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zeker gezien moeten hebben (voor 14 dagen) is Kelimutu (de driekleurenmeren) de komodo's op Rinca of Komodoeiland de adatdorpen rond Bajawa. Maar er is nog genoeg tijd voor Riung en voor eilandbezoek voor de kust van Labuan Bajo.
Vliegverbindingen zijn met name met Merpati en Transnusa maar helaas niet altijd even betrouwbaar (en volgens mij op dit ook nog met IAT Denpasar-Labuan Bajo) Tickets Denpasar-Labuan Bajo/Ende/Maumere zijn rond de 1 juta (1 miljoen Rupiah)
Op Flores zelf geen binnenlandse vluchten nemen dan mis teveel van het mooie landschap.
De streeks voorbij Maumere? Je bedoelt naar het oosten? Ik kan het je over goed 7 weken melden.....
Als je nog info nodig hebt voor vervoer, hotels, gidsen etc. dan hoor ik het wel. (ik ben er over ruim 3 weken weer.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Faecon
User
spacer line

Op Flores zelf geen binnenlandse vluchten nemen dan mis teveel van het mooie landschap.
De streeks voorbij Maumere? Je bedoelt naar het oosten? Ik kan het je over goed 7 weken melden.....
Als je nog info nodig hebt voor vervoer, hotels, gidsen etc. dan hoor ik het wel. (ik ben er over ruim 3 weken weer.

gr
AM

We zouden enkel in het terugkeren een vlucht nemen, de rest doen we over land
Ik had het inderdaad over de streek naar het oosten. Daar zouden we eventueel wel heen willen, indien dit te doen is ..

Bijkomende info zoals gidsen en hotels en vervoer zijn altijd welkom

Alvast bedankt voor je reactie

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoe ga je dan heen naar Flores, met de boot?
Reizen op Flores is niet zo moeilijk hoor hoewel daar regelmatig anders over geschreven wordt (wat ik niet begrijp) het duurt soms alleen een beetje lang (maar daar krijg je ook heel veel voor terug)

Er zijn rechtstreekse verbindingen Denpasar met Labuan Bajo, Ende en Maumere. Als je voorbij Maumere Flores wilt verkennen, dus tot aan Larantuka zeg maar dan moet je heen en terug overland Maumere-Larantuka of Larantuka-Kupang-Denpasar.Als je bedoeling Larantuka of verder is dan kan dat of per boot larantuka (oa Solor, Alor, Pantar, etc) OF vanuit Maumere via Kupang naar o.a. Alor.

Overland heb je de keuze tussen prive auto, travel (soort shared minibus/auto) of de public bus (en dat moet je minstens een keer doen op Flores). de afstanden zijn niet groot maar de reistijd des te groter. bij normale weersomstandigheden reken ongeveer 25 km/uur. bij zware regen, landverschuivingen, kapotte wegen en/of bruggen is het een verrassing. Geen strak plan maken dus.

Uit een eerder posting begrijp ik dat het nog een maand of 5 duurt voordat je vertrekt. Ik zal je na half mei van geupdate info voorzien. Ik weet nog niet precies waar ik op Flores zal zijn maar ik ken genoeg mensen die het wel weten. Mijn ervaring is dat eea nogal regelmatig wijzigt en dan heb ik het over hotelprijzen, luchtvaartmaatchappijen en schedules.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Faecon
User
spacer line

Uit een eerder posting begrijp ik dat het nog een maand of 5 duurt voordat je vertrekt. Ik zal je na half mei van geupdate info voorzien. Ik weet nog niet precies waar ik op Flores zal zijn maar ik ken genoeg mensen die het wel weten. Mijn ervaring is dat eea nogal regelmatig wijzigt en dan heb ik het over hotelprijzen, luchtvaartmaatchappijen en schedules.

Ja, mijn oorspronkelijke bedoeling was Bali, Lombok, Sulawesi, Borneo. Het is ondertussen al Bali, (Lombok), Flores. Met eventueel wat kleine eilandjes zoals Lembongan en Gili's erbij.

Maar Flores zal dus een groot deel van onze tijd zijn.

Groeten

Faecon
User
spacer line

Op 28-03-2009 19:26 schreef Anne Mieke:
Hoe ga je dan heen naar Flores, met de boot?
Reizen op Flores is niet zo moeilijk hoor hoewel daar regelmatig anders over geschreven wordt (wat ik niet begrijp) het duurt soms alleen een beetje lang (maar daar krijg je ook heel veel voor terug)

Er zijn rechtstreekse verbindingen Denpasar met Labuan Bajo, Ende en Maumere. Als je voorbij Maumere Flores wilt verkennen, dus tot aan Larantuka zeg maar dan moet je heen en terug overland Maumere-Larantuka of Larantuka-Kupang-Denpasar.Als je bedoeling Larantuka of verder is dan kan dat of per boot larantuka (oa Solor, Alor, Pantar, etc) OF vanuit Maumere via Kupang naar o.a. Alor.

Zoals het er nu uitziet, zou ik willen vliegen op Labuan Bajo vanuit Bali, om dan over land naar Maumere te gaan, en eventueel verder (liefst zelfs), om dan in Maumere het vliegtuig terug te nemen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,340,031 topic views - 239,287 posts - 13,720 topics - 31,189 members - last post @ 28-05-2020 05:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,232,449 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com