indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb in mijn 'vroege jaren' in Indonesie ook gezocht naar zonnepanelen, maar ik kwam steeds terecht op warmwaterpanelen. En die wil ik juist niet hebben omdat ze relatief erg duur zijn, onderhoud nodig hebben en maar in 1 van mijn behoeften kunnen voorzien: warm water.

Als ik panelen zou kunnen krijgen die mijn stroomvoorziening zouden kunnen helpen, dan heb ik al veel meer interesse. Stroom wordt ook in Indonesie steeds duurder, en met het afschaffen van de subsidies voor mensen die eigenlijk geen subsidie hoeven te ontvangen zal dit voor mensen in een normaal woonhuis nog flink duurder worden dan het nu al is. Niet dat ik arm ben, maar het is toch leuk om te kunnen besparen.. bovendien neem je de installatie gewoon mee als je gaat verhuizen. Ook een groot voordeel voor mij, omdat ik niet weet waar ik over twee jaar wil wonen.

paulana
User
spacer line

Het gaat bij ons niet om warm water Jan, maar voor de electriciteit voor 400sqm.
Warm - heet douchen doen we al.

Rainer is in gesprek met ene Horst Kruse die momenteel in Shanghai zit vanuit Duitsland, en vorig jaar in Jakarta was ( vakantie ) door alle apparaten die gebruikt worden en gereedschap loont het voor ons wel. Het onderhoud kan Rainer zelf.

Groet Paulana

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

maar voor de electriciteit voor 400sqm
Daar ben ik niet in thuis, maar dit is uiteraard voor Bali eerder rendabel dan waar ik woon.

Ik ben al blij met een hoofdzekering van 10 Amp (2200 Watt), ik kan nu mijn was doen op 40 įC zonder al de andere apparaten uit te moeten zetten.
A.C. voor mijn slaapkamer is maar 1/2 PK (375 watt) en die gebruik ik alleen om de muggen weg te houden.
Ik betaal ongeveer Rp 3 miljoen per jaar aan elektrisch, daar is een dure installatie bijna niet mee terug te verdienen.
Het kan evengoed geen kwaad om mij daar eens in te verdiepen.
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als ik panelen zou kunnen krijgen die mijn stroomvoorziening zouden kunnen helpen, dan heb ik al veel meer interesse. Stroom wordt ook in Indonesie steeds duurder, en met het afschaffen van de subsidies voor mensen die eigenlijk geen subsidie hoeven te ontvangen zal dit voor mensen in een normaal woonhuis nog flink duurder worden dan het nu al is. Niet dat ik arm ben, maar het is toch leuk om te kunnen besparen.. bovendien neem je de installatie gewoon mee als je gaat verhuizen. Ook een groot voordeel voor mij, omdat ik niet weet waar ik over twee jaar wil wonen.

Al zou je het doen, die panelen op je dak , die wat bij draagt aan elektriciteit die soms te vaak uitvalt in IndonesiŽ algemeen.
Dat op zich zelf al zou een genot zijn.
Als je onder de douche staat en je hebt geen water meer omdat het in de meest geval via pomp gaat.
Heb je waterleiding ja dan is het toch nog wel lekker?, dat je plotsklap onder een koude douche staat.
Is wel goed voor je hart, maar niet goed voor je huid.
Zit er ook te veel kalk in het water?, nou is dat laatste niet zo erg maar zeker weet K het ook niet dat er veel kalk zit in IndonesiŽ
Hier in Nederland wel in ieder geval en daar kan je tegen wapenen door een apparaat die kalk laat verdwijnen.

Ja van elek naar water je moet er maar op komen.
Of het over dromen valt ja dat moet je aan deskundigen over laten............ Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,661 posts - 13,688 topics - 24,498 members - last post @ 20-09-2019 15:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,433,541 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com