indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Een klein intiem hoetl met alleen maar 5 kamers. Het heeft een Nederlandse eigenaar. www.rumahmertua.com
EEn fantastische keuken en mooie schone kamers. Het ligt iets buiten het centrum net achter het Hyatt hotel. Het hotel heeft het intieme van een indonesisch huis maar met alle faciliteiten zoals: tv, airco, grote tuin, warm water, zwembad. Kortom een echte aanrader. Voor de prijs hoeft het niet te laten. Het is maar 179.000 ( 16 euro) per kamer incl ontbijt en tax. Dus het is een netto prijs. Ik ben er vorige week geweest. Wel van te voren reserveren, want het zit er regelmatig vol.
veel plezier en doe de groeten aan Budu de chauffeur.

spacer line  

Bedankt,
Ik heb net een mailtje naar het Hotel gestuurd, met de vraag of ze nog een kamer vrij hebben als wij daar zijn.
Het hotel ziet er op de website gezellig en knus uit.
Ook de menukaart ziet er goed uit.
groeten Peter

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik heb wel info als je wilt.Ik ben in het bezit van een kleurenbrochure.
Gaan jullie dan binnenkort.Mail me jullie adres dan heb je de brochure maandag in huis.
Umberto Emoticon: Shiny

spacer line  

De reacties die wij krijgen van mensen die hebben gelogeerd bij Hotel Rumah Mertua zijn allemaal erg goed, een aanrader!!!
AUB even reserveren.
Tuti en Jan

spacer line  

Een heel erg leuk en bovendien knus hotel waar kwaliteit op de eerste plaats staat. En zelfs als men er niet vebrlijft toch een aanrader om een bezoek te brengen en te genieten van een uitstekende Indonesische keuken!!!
Absoluut een aanrader!!!

Mario Subak Sari Boutique Hotel Bali Indonesia

cportier
User
spacer line

Hotel Mertua is inderdaad heel gezellig/knus. Het hotelpersoneel heeft op een verjaardag zelfs voor de muzikale omlijsting gezorgd.
Ga er beslist weer naar toe.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zij hebben ook website op: http://www.rumahmertua.com/
Ondertussen hebber weer vrienden van ons daar tot volle tevredenheid gelogeerd.
Tuti & Jan

spacer line  

Wij zijn in Feb. 2005 in dit kleine hotelletje geweest.
Helaas moesten wij de dag van aankomst alweer terug naar Bali vertrekken omdat ik erg ziek werd. Eenmaal op Bali bleek het een verstandige keus te zijn geweest en zaten we weer in Nederland met 2 dagen later.

Over het hotel:

Het is een leuk klein hotelletje, met een nederlandse eigenaar (=edit=) Het hotel ligt ongeveer 15 a 20 rijden van het vliegveld rijden.
Er is ook een klein zwembad aanwezig. Ik moet er wel bij zeggen dat het hotel naar onze mening een beetje afgelegen lag.

Amanda & Peter

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik moet er wel bij zeggen dat het hotel naar onze mening een beetje afgelegen lag.

Een beetje afgelegen??????!!!!!!!!!!
Zeg maar rustig heeeeeeeeeeeeeeel erg afgelegen.
Leuk hotel moet ik toegeven maar een belachelijke afstand naar alles wat bezienswaardig is in Yogyakarta (behalve dan voor de Borobudur ligt het al aardig op de weg). Het is bijvoorbeeld 25 km van de batik-area in Yogya, 21 km van Kota Gede de zilverstad.
Men gaat toch ook niet in Rotterdam overnachten als men in Den Haag moet zijn (en die afstand is nog geen 20 km).

Als je niet komt voor de cultuur en de bevolking van Yogya maar voor de rust, dan is het OK. Maar dan hoef je net zo goed niet naar Indonesia te komen; kan je ook naar elk willekeurig land (Spanje?) gaan.

Ik blijf het maar vreemd vinden dat op dit forum zo vaak wordt gesproken over hoe de hotels zijn (met name als het Bali betreft). Komt men nou voor de hotels of voor het land en de bevolking????? Is dit de nieuwe hedendaagse toerist??? Niet geinteresseerd in land en bevolking maar alleen in hoe de hotels zijn en hoe het eten is? Lekker ver weg van dat inheemse gepeupel. Worden we tenminste niet gestoord door die inboorlingen. Ze zouden je vakantie eens kunnen bederven met hun opdringerige aanwezigheid.

Zullen we die Javanen maar vervangen door Afrikanen. Men ziet dat blijkbaar toch niet want de lokale bevolking is niet relevant.

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

ik geloof ook niet dat ik er zou willen overnachten, naar indonesie ga ik om de mensen en hun bezigheden en de drukte te ervaren (de vele andere redenen zal ik niet opsommen), dan wil ik niet op een grote afstand ervandaan zitten in een mooi hotel.
een andere reden dat ik er niet zomaar naar toe zou gaan, is dat de eigenaar nederlands is. ik heb liever dat de indonesiers geld aan mij verdienen en niet de buitenlanders die concureren met de plaatselijke bevolking. snap je?

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

alhoewel indonesiers die zelf dit soort (luxe) hotels bezitten misschien die steun niet perse meer nodig hebben, die komen zo ook wel rond...?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Klarina ,
als je een niet al te dure turisten hotel wil hebben in YogYa , en ook enige "kontak" wil hebben met de gewone indonesiers dan moet je naar een Wisma of hotel melati (Jasmine) gaan .
Voor Yogya Zie http://www.yogyes.com
Is ook in engels , klikken bij budget hotel , te keus en te keur.
(heb je plezier voor je zelf en je steunt de gewone indonesiers) en de locaties zijn ook centraal gelegen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

bedankt voor de tip sidia, ik heb m opgeslagen op mn computer. helaas zal het nog een hele poos duren voor ik m zal gebruiken, want ik ben net 1 week geleden teruggekomen van 30 dgn indonesie...
groetjes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,926 posts - 13,697 topics - 25,657 members - last post @ 14-11-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,668,898 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com