indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

petermax
User
spacer line

hoe kan ik goedkoop bellen naar nederland als ik op vakantie ben op java Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Telkomsel en Indosat hebben regelmatig acties/promoties voor bellen naar het buitenland. Een tijd terug Telkomsel voor 800 Rp/min. Maar er zijn er ook van Rp 2000/min. Je moet dan voor het nummer eerst een ander nummer intoetsen iets van 1016, 1017 geloof ik. Voor zover ik weet gaat het elke keer om acties v an een aantal maanden. Probeer via hun websites achter de tarieven te komen. De verkopers van telfoonkaarten/pulsa weten er meestal niet zoveel (lees niks) van.
Je kunt ook de mensen in NL vragen om jou te bellen met bijvoorbeeld Belbob of een ander 0900 nummer. Let op deze nummer wijzigen voortdurend van tarief. Dan is de een en dan de ander weer goedkoop.
Het is trouwens niet altijd even gemakkelijk met de verbindingen. Dus hou er rekening mee dat je soms een paar keer moet proberen.

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Ik zou 't nog steeds andersom doen (NL -> ID), maar je zou daar op zoek kunnen gaan naar Skype of wat andere VOIP oplossingen. 't bellen naar ID kost niet veel meer tegenwoordig:

http://cheapest-voip.com/country/Indonesia

petermax
User
spacer line

kan ik een telefoon kaart kopen voor de 06 nummers in nederland als ik op java ben en dat is mijn vraag Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-03-2009 16:33 petermax wrote:
kan ik een telefoon kaart kopen voor de 06 nummers in nederland als ik op java ben en dat is mijn vraag Emoticon: Party!

Ik snap je vraag nu niet helemaal. Heb je het over een telefoonkaart met een beltegoed waarmee je oa naar NL kan bellen (even oneerbiedcig zo'n Turken- of Marokkanending zeg maar) of heb je het over een SIM kaart die je straks in Indo koopt. Ik dacht dat ik toch duidelijk geweest was.......... Emoticon: Confused

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Titel aangepast. Emoticon: Smile

dingef
User
spacer line

Op 23-03-2009 16:33 schreef petermax:

ja, je kan die sim kaarten overal kopen.. XL is volgens mij de goedkoopste
rond de 3000rp per minuut om te bellen naar NLD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-03-2009 12:55 dingef wrote:

...

ja, je kan die sim kaarten overal kopen.. XL is volgens mij de goedkoopste
rond de 3000rp per minuut om te bellen naar NLD

XL heeft niet met alle Nederlandse providers een roamingovereenkomst. Telkomsel en Indosat wel en en is daarom meer aan te raden. 3000 Rp/min is wel duur. Moet goedkoper kunnen.

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

gek he dat ondanks de uitvinding van internet mensen geen gebruik maken van skype en voip
als je naar iemand wil bellen die ook internet heeft , moet die persoon voip / en skype ook installeren
en kan je urenlang met elkaar gewoon praten via deze sotware van pc naar pc
ik bel vaak en praat uren met families en andersom ook via skype

Deewee
User
spacer line

Met 01017 voor je landnummer zonder 00 bel je nog steeds goedkoop naar Nederland. Ongeveer 1000 Rp per min.
Gr. D

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-03-2009 16:48 Deewee wrote:
Met 01017 voor je landnummer zonder 00 bel je nog steeds goedkoop naar Nederland. Ongeveer 1000 Rp per min.
Gr. D

Heb ik ook mee gebeld, was via simpati.
Verbinding redelijk als je laat op de avond vanaf Bali belt.
Overdag is de verbinding wat minder, is het echt slecht dan opnieuw even inbellen en dan lukt het soms wel. (mobiel naar vast in Ned.)

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

erikkoning
User
spacer line

Ik heb een Nederlands telefoonnummer doorgeschakelt naar mijn mobiel hier. Betaal 6 cent voor binnenkomende gesprekken/minuut. Gebruik ik ook om te bellen; ik bel en hang op of whatsapp of ze me bellen. Kost hen meestal toch niks. Linkje:Wereldnummers.nl

pakpiter
User
spacer line

Wat is de beste manier on ongevver 10 maanden in Indonesie te verblijven?

spacer line  

Op 22-08-2013 10:42 schreef pakpiter:
Wat is de beste manier on ongevver 10 maanden in Indonesie te verblijven?

Om hier een antwoord te kunnen geven moet je wel ietsje meer informatie geven omtrent:
doel van je bezoek aan Indonesie, heb je wel of geen vrienden in Indonesie waar je goedkoop kan inwonen, ga je daar op vakantie of voor studie etc..etc..etc... anders kunnen andere mensen op deze website jou niet helpen met zo weinig info omtrent je vraagstelling....

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Buiten dat moet je je vraag op een strategische plek stellen en niet in een onderwerp over telefoneren bovendien. :-)

spacer line  

is 01017 nog steeds de goedkoopste manier van bellen vanuit jakarta naar nederland

spacer line  

zijn er andere mogelijkheden om vanuit jakarta met vast naar nederland vast te bellen goedkoop

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,469,118 topic views - 223,975 posts - 13,518 topics - 16,749 members - last post @ 24-11-2017 22:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,528,967 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com