indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sebas
User
spacer line

Hoi,

ik ga een half jaar tot een jaar studeren op een kunst acedemi in Den pasar.
mijn plan is om eind juli begin augustus te vertrekken.

Nou was mijn vraag kan ik beter een open ticket of beter twee enkeltjes kopen naar jakarta?
en waar zijn deze voordelig? evt. tips?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd,

seb.

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Waarom wil je een ticket naar Jakarta kopen als je gaat studeren in Denpasar???? Kun je toch beter direct een ticket naar Denpasar kopen.

spacer line  

Ik weet dat een tijdje geleden Kuwait airways goedkope tickets had waarbij een retourtje precies even veel was als 2 x een enkeltje. ik betaalde een half jaar geleden USD 450,- voor een enkeltje jakarta Frankfurt. een retourtje was $900,- destijds

Sucses

sebas
User
spacer line

( Waarom wil je een ticket naar Jakarta kopen als je gaat studeren in Denpasar???? Kun je toch beter direct een ticket naar Denpasar kopen. )

omdat naar jakarta vaak voordeliger is en makkelijk/voordelig daar een ticket kan regelen voor naar bali.

heb zelf gekeken naar open tickets maar zijn erg moeilijk te vinden en erg duur (1700)

bedankt,

seb.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je Indonesie binnen wil, moet je officieel een retourticket kunnen overleggen. Daaronder zal men wel verstaan dat er een datum op moet staan, al weet ik dat niet zeker. Ik denk dat het in jouw geval handiger is om een enkeltje te kopen vanuit Europa en dan een 'fictieve' reis Indonesie uit, die kun je al voor 20 euro boeken bij AirAsia, of je neemt een boot-ticket Batam-Singapore, of nog iets anders.. maakt niet heel veel uit als je maar wat hebt wat lijkt op een uitreisticket, dan is het al snel goed hoor. Maak je daar maar niet al te druk over.

sebas
User
spacer line

He Yerun,

bedankt voor je reactie!

sebas
User
spacer line

Nog even een vraagje,

ik kan mijn open ticket aardig voordelig krijgen en landen op denpasar. de datum is makkelijk te veranderen voor 35 euro per keer. (nu zou ik vetrekken op 30 jun en terug komen op 12 feb)

nou vraag ik me af. of het mogelijk is om toch mijn 'fictieve' reis te boeken die te kunnen laten zien als bewijs dat ik niet langer dan 2 maanden indomesie blijf en dan wel uiteindelijk 12 feb weer vetrek uit indonesie.

het is namelijk zo dat als ik niet mijn KITAS krijg. toch wil verblijven in indonesie en dus een 60 dagen visum moet aanvragen en die daar te verlengen tot 12 feb.

lastig...

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

sebas,

Als je 30 juni wilt vertrekken, en 12 februari weer terugreist, is dat ruim 7 maanden, dus dat likt niet met een visum voor 2 maanden, dat tot maximaal 6 maanden kan worden verlengd.
Iets omslachtiger, maar misschien het uitzoeken waard, is de "Londen/Stansted-Kuala Lumpur"-route met de Air Asia.
Dat kan met vertrek op 30 juni en terug op 31 januari (prijzen voor februari zijn nog niet opvraagbaar) voor totaal 434 pond exclusief de bagage en maaltijden, wat neerkomt op ongeveer 500 euri inclusief alles. Van Kuala Lumpur kun je voor zo'n 100 euro een retourvlucht boeken naar Surabaya, vandaar een binnenlanse vlucht, of bus naar Denpasar voor hooguit enkele tientjes.
Momenteel kun je vanaf Eindhoven met Ryan Air ook al voor 2,5 euro tot Londen-Stansed vliegen tot 30 juni, exclusief bagage inchekken, en betalen met credit card, totaal zo'n 30 euro.
Terug vanaf Stansed kun je t.z.t. wel bekijken.

Succes

FAR FROM THE MADDING CROWD

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

sebas

Zit je nog met het probleem dat je ruim 7 maanden in Indonesie wilt blijven.
Misschien met een tussendoor retourtje naar Kuala Lumpur, Singapore of desnoods Darwin.
Dan terug een nieuw visum aanvragen.

sebas
User
spacer line

nou die 7 maanden wordt het dan niet.
dan maar eind jan. terug. net binnen de 6 maanden.
weet je nog een iets minder omslachtige manier? moet ook 2 surfplanken meesjouwen.
alvast heel erg bedankt.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

sebas,

Ja, het is inderdaad allemaal erg omslachtig, maar ook erg goedkooop.
Kijk anders eens op de site van ebookers.de voor een alternatief vanaf Dusseldorf, Frankfurt of Hamburg. Zoek dan met flexibele datum (plus/minus 3 dagen), en je krijgt een heel weekoverzicht.
B.v. eind juni vertrek vanaf Frankfurt, terug eind december (precies 6 maanden) met China Airlines (overstap in Beijing) voor 750 euro, of vanaf de zelfde plaats voor de zelfde prijs eind juli weg en eind januari terug met Etihad, met overstap in Abu Dabi.
Je kunt ook natuurlijk ook vanaf Amsterdam vertrekken, maar dan zit je waarschijnlijk een eind boven de 1000 euro.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

sebas,

Oh ja, ik vergat nog dat je ook nog vanaf Brussel met Etihad kunt vliegen, eind juli weg en eind januari terug voor 835 euro (info ebookers.de). Eventueel ook eens vergelijken met ebookers.nl, beide sites geven niet altijd de zelfde mogelijkheden, en hanteren ook niet altijd de zelfde tarieven., de duitse site is vaak completer, en iets voordeliger.
Er gaat overigenns een directe ICE-trein vanaf Amsterdam via Arnhem, Dusseldorf naar vliegveld Frankfurt. Wel zo handig met o.a. 2 surfplanken. Raadpleeg hiervoor eventueel de site bahn.de ( of die van de NS natuurlijk) voor de prijzen, en aankomst- en vertrektijden.

succes

sebas
User
spacer line

jupje...
mijn dank is groot!!
super!

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

KLM aan het stunten?

Ik weet toch zeker dat ik gisterenavond een sterspotje zag, retour Djakarta voor 699 euro's.

Emoticon: Yes!

wablief?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

69,570,827 topic views - 231,115 posts - 13,664 topics - 20,839 members - last post @ 21-03-2019 17:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

115,548,477 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com