indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Beste Moderator.

Zou het geen goed idee zijn om een sectie te openen in dit forum voor vacatures/danwel vrijwilligerswerk in Indonesie?

groet

Danny

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De banen in Indonesie voor expats en vrijwilligers zijn niet zo ruim bezaaid dat daar nou een apart forum voor zou moeten komen. Banen sites genoeg. Ook internationaal.

Je kan natuurlijk een topic openen waar de forummers een bijdrage kunnen hebben en waar ze hun link kwijt kunnen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een baan willen in Indonesie. Maar een apart forum lijkt me een overkill.

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

made.
User
spacer line

vind het juist ook een goed idee!
wel doen, zal ik zeggen!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Made,
Mee eens.
Het idee is goed,maar even voor het gemak, wie gaat hier de banen dan opzetten?
Wie regelt dat de beschikbare banen op het forum gezet worden?
Daar komt iets meer bij kijken dan iemand die een vacature plaatst?
Wie toetst dan de validiteit van een organisatie?
Er komen nogal wat verantwoordelijkheden bij. Wie neemt die?
Als je op deze site zoiets wil opzetten, zal er verantwoordelijkheid gedragen moeten worden. Het idee is goed, er komt echter iets meer bij kijken dan publicatie alleen.

Vandaar dat dit niet "even" gedaan kan worden.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Denk ook niet dat t hier storm zal lopen met de bedrijven die hun vacatures voor expats hier neer gaan zetten en banenzoekers zijn er genoeg overal. Zou graag ook tientallen baanaanbiedingen zien voor marketeers in IndonesiŽ, maar ik geef t helaas weinig kans...

From Dayeuhkolot with love

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

Ik vind hetook een goed idee, en monyet waarom zo pessimistisch, altijd positief blijven en proberen,
Ik zelf vind het goed omdat ik in de komende twee jaar studenten zoekt om stage te doen in o.a ict, horeca in de toerismebranche

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Denk niet dat een speciaal subforum veel zin heeft, inderdaad vanwege het feit dat er voldoende websites zijn die erop gericht zijn vacatures aan te bieden.

Het staat eenieder echter wel vrij om vacatures te plaatsen. Mocht het een populaire rubriek topics worden (qua views en reacties) dan kan er altijd nog besloten worden een apart forum van te maken natuurlijk.

spacer line  

Sorry voor de late reactie, ik zie het nu pas.

Wat ik eigenlijk bedoelde was een aparte sectie binnen dit forum. Er zijn inderdaad veel jobportal websites, maar de werkgevers moeten er geld voor neerleggen.

Even iets anders, ik wil me graag aanmelden op een bepaald onderwerp, als er dan gereageert is dat ik dan automatisch emails krijg. Hoe doe ik dit? via "track" ik ga het testen

groet

Danny

sophia
User
spacer line

hallo allemaal, ik heb een aantal vragen. Ik ben namelijk op zoek naar sponsor(en) die mij zou willen sponsor voor een stichting die ik graag wil opzetten in indonesie ( manado) zoals meesten van jullie weten is dat niet ieder indonesiers verzekerd zijn. alleen de middenklasser of elite die hebben verzekering. En nu wil ik graag stichting opzetten in manado voor de minderbedeelde mensen die dan geopereerd moeten worden maar vanwege het gebrek aan geld niet kunnen. Zelf heb ik dat ook binnen de familie. Mijn schoonzus die heeft ziekte en in het indonesisch heet dat 'gondrok' het is een schildklier ziekte, maar in nederland wordt het meteen verlopen,maar mijn schoonzus loopt al met deze ziekte voor ongeveer 5 jaar,vanwege dat zij niet het geld hebben om het te laten opereren. zelf hebben wij al een aantal dingen gedaan,zoals naar de dokter om te laten onderzoeken in hoeverre staat de ziekte is.
De dokter schrok heel erg van dat ze zo lang met deze ziekte al rond loopt. zelf merkt ze nu wel heel erg van,bijvoorbeeld als ze heel erg moet gaan hoesten dan heeft ze heel erg pijn in haar nek, en heel erg hoofdpijn. Mijn man en ik kunnen haar zelf niet helpen met de operatie en zijn daarom op zoek naar sponsor en dit is maar een voorbeeld van aantal gevallen die ik zelf heb meegemaakt. Andere voorbeeld is mijn biologische moeder die is in 1999 overleden tijdens het bevalling. ze had te veel bloed verloren en doordat zij het ziekenhuis niet kon betalen wilden het ziekenhuis haar ook geen bloed geven en daardoor is m ijn moeder en het kindje uiteindelijk overleden,ik ben ook heel erg boos op geworden en hoop dat dit soort dingen niet meer gebeurt. Ik hoop daarom ook dat er mensen hier zijn die mij graag zou willen helpen,zelf heb ik qua financien niet veel vandaar dat ik opzoek ben naar sponsors....misschien kunnen jullie mij hierbij helpen. bedankt alvast

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sophia,

Het zou beter geweest zijn als je een apparte topic hier voor aan had gemaakt.

Ik weet geen bedrijven of instelingen.
Doch marketing weet ik wel het e.e.a. vanaf.

Ten eerste moet je een web-site bouwen in het Engels en eventueel andere talen. Of zoals ze dat noemen een Blog, waar je regelmatig up-dates op plaatst.
Deze site zou dan zeer goed te vinden moeten zijn in de zoekmachines. Tevens dien je een link van je eigen web-site te plaatsen op diverse andere site uitwisselen van links. Anderen klikken graag op links (nieuwsgierig).

Natuurlijk ook banners of een apparte pagina naar je sponsors.

Waarom probeer je niet de voor de handliggende organisaties uit de medische wereld.
Maak een standaardbrief waarin je in detail uitlegt hoe je het wilt opzetten, deze stuur je naar alle medische organistaties in Europa. B.v.k niet via het internet, de DEL knop is heel makkelijk te bereiken.

Misschien dat de K.v.k. je nog verder kan helpen aan organisaties welke sponseren.
Tevens hoe je voorkomt dat het geld in de verkeerde handen terecht komt, reken maar dat velen het imago van Indonesie kennen.

Misschien dat Jeroen/Yerun je verder kan helpen met tips omdat hij diverse banners op zijn site heeft staan.

Doch eerst dien je een presentatie klaar te hebben.

Veel succes.

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sophia
User
spacer line

hallo albert

bedankt voor je reactie, ik zal zeker jou tips gebruiken. maar als ik sponsors kan vinden voor mijn stichting dan wil ik namelijk zelf in manado wonen en het geld dat sponsors aan mij geven geef ik persoonlijk aan de persoon (en) zelf, ik zal nooit zomaar geven. wat dat betreft ben ik thomas en zeker in zulke landen. Nee mij intentie is om zelf in manado te gaan wonen.

sophia
User
spacer line

hallo albert,

ik beheers de taal namelijk heel goed dus vandaar dat ik zelf ook daar wil wonen en vanuit daar met aantal sponsors die ik dan tegen die tijd heb gevonden communiceert. mijn intentie is om zelf die persoon te helpen zonder tussen persoon,dat hebben wij toendertijd ook gedaan met mijn schoonzus. en ze met behulp van mij familieleden daar in manado kunnen de mensen mij nooit in de maling nemen. dat is dan wat ik vind mijn sterke kant is dat ik de taal heel goed beheerst.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Misschien kan Artsen zonder grenzen of de overheid je nog verder helpen.
Je kunt ook de Staatsloterij aanschrijven en andere Gok organisaties, daar die een deel v/d winst aan goede doelen schenken.

Wat je net schreef dat je er zelf wilt gaan wonen/werken maak dat tevens bekent aan je sponsors.
Maak de naam van je URL zo dat deze makkelijk te onhouden is.

Suc 6.

Albert

sophia
User
spacer line

www.simplesite.com/Stchting-Frannie

deze website heb ik onlangs gemaakt, ik ben nog aan het leren dus ik hoop dat er mensen zijn die hier iets meer van af weten.

sophia
User
spacer line

hoe kan ik trouwens een nieuwe onderwerp maken

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-04-2009 15:59 sophia wrote:
hoe kan ik trouwens een nieuwe onderwerp maken

Door op 'new topic' of 'nieuw onderwerp' te klikken vrijwel bovenaan de pagina.

Ho Lee Fuk

sophia
User
spacer line

ja hartelijk dank yerun ik heb al een eigen topic gemaakt ...

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ligt het aan mij of staat er niet 1 vacature in dit topic?

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 19-04-2009 11:33 Albert wrote:
Ligt het aan mij of staat er niet 1 vacature in dit topic?

ligt niet aan jou Albert, ik was ook al vol verwachting op zoek naar een vacature Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-04-2009 14:58 senior wrote:

...
ligt niet aan jou Albert, ik was ook al vol verwachting op zoek naar een vacature Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

Beledigende opmerking weggehaald

Post edited by Oyibo.

elsbeth
User
spacer line

Guna Guna , zoals eerder gezegd in het andere topic kan ik me de inhoud van je ander reacties (niet de toon) wel voorstellen. Maar dit zit je wel heel erg hoog,he? Je geeft nu wel heel erg het nadeel van de twijfel. Weet je heel zeker dat het is zoals jij denkt? Ik weet het niet, ik geef iemand graag het voordeel van de twijfel, tot het tegendeel bewezen is. maar ik ben het wel met je eens dat er iets niet helemaal klopt.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Nou, Elsbeth, bovenstaande was maar een grapje, betrekkelijk onschuldig, hoop ik. Over het hele gedoe heb ik geen slapeloze nachten, maar ik ben wel betrokken bij wat hulpacties alhier. Dat weet vrijwel niemand, en dat is ook precies de bedoeling. Vandaar dat ik wat heftig reageer. Zo gemakkelijk is het allemaal niet.
MODERATOR BREAK

Hulpverlenen doe ik ook. Postings als bovenstaande kun je gewoon laten. De beoordeling of iets kan of niet ligt niet bij Gunaguna, Eervolle vermelding op modforum. Dit kan niet.

Placed by oyibo @ 19-04-2009 16:58

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Oyibo, ben je nog bij je volle verstand? Met hulpverlenen bedoel ik niet iemand helpen. Dat doet iedereen, mag ik hopen. Ik heb het over stichtingen en behoorlijk forse projecten. Eervolle vermelding op modforum#2.
Moderatorbreaks zijn overigens beperkt, en er is een volgende stap..
MODERATOR BREAK

Nou en of. En klachten kan je in een ander topic plaatsen.

Placed by oyibo @ 19-04-2009 17:39

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Er staat nog steeds geen vacature in dit topic, Albert heeft gelijk.
Ze druk is het niet met aangeboden vacatures.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

misschien een topic maar dan omgedraaid?

Waar men zich aanbied zodat de RI-bedrijven (m.n. buitenlandse) zich kunnen beroepen Emoticon: I love it
Of waar NL bedrijven zoeken naar mensen met ervaring als het gaat over RI?!

Tis maar een idee Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,427,091 topic views - 239,308 posts - 13,720 topics - 31,337 members - last post @ 31-05-2020 22:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,416,764 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com