indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ha Bali kenners,
Mijn zus en ik reizen in augustus 4 wkn op Bali. Jullie als geen ander zullen begrijpen dat we met mooie herinneringen willen terug komen. We willen het hele eiland zien en misschien nog naar een buureilandje. We beginnen in Sanur. Onze vraag is op welke manier het handig is om rond te reizen. Moeten we een rugzak meenemen of is een koffer op wieltjes net zo handig.... Is het handig om daar te boeken ondanks dat het voor ons hoogseizoen is? We willen niet in luxe ressorts zitten maar heerlijk in guesthouses of eenvoudige hotels wat redelijk te betalen is.
Heerlij k dicht bij de mensen van het eiland. We houden van cultuur, natuur en lekker eten,, fietsen, wandelen en snorkelen. Dus mocht je een bijzondere spot, een heerlijk restaurant of lieve mensen kennen die ons graag willen hebben als hun gast...kortom alle info is welkom wat bijdraagt aan een onvergetelijke ervaring!....laat het ons weten! Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste FrancisRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Diana

ik heb geen idee hoe oud jullie zijn maar allereerst 4 weken op Bali vind ik nogal lang. Dicht bij de mensen, cultuur en natuur dan zou ik niet al die 4 weken op Bali blijven. Je doet jezelf tekort.
Ik zie dat je net lid bent geworden. Er is op dit forum erg veel over Bali geschreven. Als je de post doorleest dan zul je ontdekken dat mensen erg verschillend over Bali denken. dat is ook logisch, immers elk mens is verschillend. Een rugzak of een koffer op wieltjes kan altijd, maakt niet uit waar je bent.
Zelfs al zou je helft van je voorgenomen tijd op Bali doorbrengen dan kun je nog het hele eiland zien. Zo groot is het niet.
Op Bali kun je op verschillende manieren reizen. elke dag een auto huren en zelf rijden, je met die zelfde auto laten rijden waarvoor je msischien 5 euro meer betaald (aanbevolen), met de Peramabus, motor en tot slot met openbaar vervoer. Guesthouses zijn er niet zoveel in Sanur maar bijvoorbeeld in Ubud des te meer.

Vind je vragen een beetje moeilijk beantwoorden maar dat kan aan mij liggen, er zit nogal veel in mijn hoofd mbt Indonesie. De vraag aan jou is om je meer te specificeren. Welke prijsklasse, wat zoek je, wat ben je gewend? Want op Bali is veel, heel erg veel........

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Welkom op het forum!
Ik zou geen koffer op wieltjes meenemen, zeker niet als je wil rondreizen. De grond is erg ongelijk, veel gaten, trappetjes, zand etc.....dan is zo'n koffer op wieltjes alleen maar lachwekkend.

In Ubud ken ik wel een 3tal leuke kleine bungalowtjes, op loopafstand van het centrum (maar ook niet te druk): Suci's charming cottages ricepaddies view......gewoon gezellig, lieve mensen, in een rijstveldje...maar goed, er zijn natuurlijk zoveel leuke plekjes in Ubud.

Mocht je de overstap met boot naar Lombok willen maken (zou ik wel doen!!) dan zou ik in Padangbai gaan logeren in de Topi Inn.....kijk maar eens op hun website. Erg leuk klein guesthouse, voornamelijk gemaakt van bamboe. érg goed betaalbaar en gewoon een leuke ervaring. Je moet echter geen luxe verwachten....

Misschien post ik later nog meer....Veel plezier alvast met het plannen van jullie reis!

spacer line  

Hoi en welkom hier.

Leuk man, vier weken weg. Maar zoals al eerder geschreven, zou ik ook geen vier weken naar Bali alleen gaan. Ik heb 't vermoeden dat (tenzij je alleen maar naar 't strand wilt) je er na een week of hooguit twee wel klaar mee bent.

Het is wel een aardig eiland, maar zeker niet het mooiste Emoticon: Smile Je zou kunnen weg om 2 - 3 weken elders door te brengen (Sumatera, Java, Lombok ...)

Staartje
User
spacer line

Ik kan je zeker aanraden om naar het Noord Westen van Bali te gaan, Pemuteran. Heerlijk rustig mooie omgeving en geen verkopers en ook bijna geen toeristen. Je kan er leuk snorkelen en duiken (ook naar Menjengan) en ze zijn bezig met een project om nieuw koraal te laten groeien bij Reef Seen www.reefseenbali.com

Veel plezier!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-03-2009 10:20 monyet_belanda wrote:
Het is wel een aardig eiland, maar zeker niet het mooiste Emoticon: Smile Je zou kunnen weg om 2 - 3 weken elders door te brengen (Sumatera, Java, Lombok ...)

Misschien "iets dichter in de buurt" maar zeker ook de moeite waard voor bijvoorbeeld 2 weken zijn Zuid Sulawesi, Flores en Sumba. Alledrie juist perfect voor twee weken.
Over Bali is dit forum grijsgeschreven........

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Ben het met de eerdere personen eens. Vier weken Bali zou voor mij ook veel te lang zijn. Vakantie op Java kan me echter nooit lang genoeg zijn. Bali is voor de zon-, zee- en strandfanaten, maar voor rondreizen is het eiland erg beperkt. Het is dan ook een stuk kleiner dan Java. De échte Idonesiëfanaten prefereren meestal toch Java boven Bali.
Bovendien, als je toch op Bali bent, pak dan een binnenlandse vlucht naar Java, kost geen drol.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

Ha Anne Mieke,

Allereerst super bedankt voor je reactie en alle mede forum bezoekers natuurlijk! Leuk dat jullie zo enthousiast meedenken! Di en ik zijn veertigers. Zelf heb ik een aantal jaren in Maleisië, Borneo en Thailand met de lonely planet onder mijn arm rondgetrokken. Mijn zus heeft hier geen ervaring in. We willen niet in dure resorts zitten omdat we het land willen ervaren. Bovendien hebben we het budget er niet voor ... We willen veel zien en dit afwisselen met wat relaxen. Ik ben wel een beetje geschrokken van de reacties dat we "het zo gezien hebben". Aan de andere kant is het goed om te weten dat het leuk is om naar wat andere eilandjes te gaan. Is het handig om alsnog de Lonely planet te kopen? Wie heeft hiermee ervaring? Ik krijg de indruk dat met de info die we op dit forum krijgen wel zonder kunnen...

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

In vier weken kun je gemakkelijk Sumatera, Java en Bali doen.
Sumatera omgeving Danau Toba en/of Padang. Of zelfs doorrijden naar Padang en Bukittinggi. Padang-Jakarta vliegen. Jakarta o.a. Sunda Kelapa, Menteng Pulu, etc. Door naar Bogor via puncak pass naar Bandung. Per Trein naar Yogyakarta. Eventueel Bromo en door vliegen naar Bali v.a. Surabaya. Een week is werkelijk genoeg om Bali te verkennen. Voorgaande is natuurlijk maar een voorbeeld. Zoals wij hem een keer gedaan hebben. Een Lonely Planet is gemakkelijk maar heb je niet echt nodig.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mijn LP gaat nog steeds altijd mee met mij. Ook naar Indonesie al weet ik het zelf intussen zelf al vele malen beter..... Het is toch ook wel handig als naslagwerk, de plattegrondjes etc.

Van "het zo gezien hebben" neemt niet weg dat er veel mensen zijn die idd 4 weken alleen op Bali verblijven. Ik maakte alleen aan de hand van je eerste posting erop uit dat er iets meer inzit.

Overigens is in deze reeks Bali het eilandje met de nadruk op "je" niet de andere die genoemd en dus vele malen groter zijn. veel willen zien en afwisselen met relaxen? Dan zeker naar bv Sulawesi, Flores of Sumba (maar er zijn nog vele andere mogelijkheden) Als je een dag of 5, 6 een auto huurt op Bali dan kun je echt al heel veel dingen gezien hebben. Tel daarbij op eenzelfde tijd om te relaxen en je zit op echt max 2 weken.
Voorstel 1 week Bali, 2 weken iets anders, 1 week Bali.

Gr
AM

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Java leent zich zóveel beter voor backpacken... een stad als Yogyakarta biedt je overal kansen om te slapen voor 10eur per nacht (da's de prijs voor met zn 2en trouwens!). Op Bali is dat toch even wat moeilijker te vinden. Adressen hebben we genoeg, ook voor Bandung. Ik hoor t wel als je wat nodig hebt...

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

FrancisRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Diana,

Dames, de bovenstaande reacties zijn allemaal van ervaren Indo gangers. Ook wij hebben al wat van dit wondermooie land gezien. Maar toch kun je best wel, als je alles rustig wilt bekijken, 4 weken op Bali doorbrengen. Als je op Bali rond trekt is een rugzak handiger. Mocht de verveling toch toeslaan, dan kun je overwegen naar Lombok te gaan. Als je in Sengiggi blijft kun je zonder malariatabletten. Je zou ook kunnen overwegen om van Denpasar naar Yogya te vliegen. Ik ben echter van mening dat degenen, die voor het eerst hier naar toe gaan 4 weken kunnen genieten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Je moet gewoon zorgen dat je lokaal je slaapplaats boekt, dan ben je volledig flexibel. Lokaal kun je namelijk ook boottrips boeken en vluchten, dus als je je verveelt, dan hop je gewoon even naar Java of Lombok... ik zou zeker vanuit NW-Bali even de overtocht maken naar Java voor een week ofzo en richting Kalibaru/Malang/Bromo gaan met chauffeur.

Wimroma
User
spacer line

Wij willen ook niet lang op een plek vertoeven. Dus doen wij, 3 dagen Singapore (shoppen en rondkijken), 4 dagen Jakarta (familie verplichtingen, shoppen), dan 3 weken Bali waarvan, 1 week Lovina,(Adirama,Zo geweldig fijn), 1 week Ubud (Tegal Sari), 1 week Legian,(Legian Beachhotel). Dit betekent, Lovina, aan het zwembad en een paar dagen rondtrekken, fietsen. Ieder jaar ontdekken we weer wat nieuws.
Voor het eerst 5 dagen in Ubud. Met de fiets vanaf de Gunung Agung naar beneden en misschien ook met een quad of buggy door het landschap crossen. In legian wordt het meer zwemmen, zonnen en winkelen. Met 2 dames moeten er compromieen gesloten worden. Dus dat doen we dan ook. Uiteindelijk moet het voor ons allen een geweldige ervaring zijn.
Als wij t.z.t. weer met 2en moeten, gaan wij zeker weer meer backpacken en trackings doen.
Groet,
Wim.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 22-03-2009 21:27 Wimroma wrote:
ontdekken we weer wat nieuws.
. Met de fiets vanaf de Gunung Agung naar beneden

Hallo Wim, dat moet je dan even opnemen op video en op internet zetten, dan geloof ik dat...Jaren en jaren terug heb ik met een paar anderen de Agung bijna helemaal beklommen (toen had ik nog conditie) maar vergeet die fiets maar: vanaf de moedertempel in Besakih is het een verdomd steile en moeilijke berg. Toendertijd heb ik mijn overmoed tijdens de afdaling moeten bekopen met een gebroken enkel waardoor er nog een officiele reddingsmissie voor me volgde.Maar wie weet fiets jij er zo tegen op en weer af natuurlijk... Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

Wimroma
User
spacer line

Ha Senior, wij hebben dit nog niet eerder gedaan maar hoorde vorig jaar over deze excursiemogelijkheden. Er gaat een gids mee en het wordt inmiddels op vele plaatsen aangeboden. Omdat je naar beneden fiets over een afstand van ongeveer 20 kilometer schijnt het niet veel moeite te kosten. Naar boven wordt je met de auto gebracht. Het zal niet echt naar de top zijn maar ergens waar het niet zo gevaarlijk is. Het wordt volgens mij al in vele hotels ook aangeboden. Ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Gr.Wim.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik denk dat ze zich van tevoren ook goed moeten bedenken wat ze willen.....een rondreis of een vakantie. Want daartussen vind ik ook nog wel een heel verschil zitten. Als je echt wil reizen, veel wil zien, dus een rondreis....dan is 4 weken op bali vreselijk lang en kun je in die tijd inderdaad meerdere eilanden zien. Maar een rondreis is best inspannend en niet iedereen houdt daarvan.
Een vakantie, lekker ontspannen aan het strand liggen, even slenteren langs de winkeltjes, uitgebreid op een terrasje....nou ja, iedereen kan het wel verzinnen. Dat is best mogelijk 4 weken op bali hoor. Dan eens een uitstapje naar Ubud, een paar dagen later naar Tanah Lot.....maar goed, dat is wel iets heel anders!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-03-2009 07:43 NoviKirana wrote:
Een vakantie, lekker ontspannen aan het strand liggen, even slenteren langs de winkeltjes, uitgebreid op een terrasje....nou ja, iedereen kan het wel verzinnen. Dat is best mogelijk 4 weken op bali hoor.

Nou Novi maak voor mij dat ontspannen dan maar overspannen Emoticon: Cry . Dus dat kan toch niet iedereen verzinnen.
Ik zit ook graag op een strand maar dan wel de NTT modellen dus zonder de winkeltjes en terrasjes.
Dat zal best voor veel mensen mogelijk zijn maar als je iets wilt zien en dicht bij de mensen en cultuur zoals in de eerste posting wordt beschreven dan doe je jezelf tekort door alleen maar op Bali te blijven
Net wat je zegt, niet iedereen houdt van een rondreis maar ook niet iedereen houdt van 4 weken strand/shoppen/eten/drinken.
En voor mij is hetgeen ik doe, dus rondreizen - en hoe, de laatste keer 17 binnenlandse vluchten, slapen in de kampung en nooit weten of je schedule van die dag gaat kloppen - vakantie met een grote letter V en die zelfde V zit in avontuur.

Ik blijf het gewoon jammer vinden dat Bali zo wordt uitverkoren. Het is tenslotte een speldenknop op de Indonesische landkaart. Dat er zoveel naar Bali gevraagd wordt is ook omdat Bali het bekendste deel is van Indonesie. Mensen moeten toch ergens beginnen.
Maar nogmaals ieder zijn ding.

Enfin, ik heb mijn pleidooi voor de buitengewesten voor vandaag wel weer gehouden geloof ik.

Dus Francis en Diana. Veel plezier met de voorpret en het kiezen.

spacer line  

Emoticon: Worship lieve mensen, mijn zus vertelde mij dat zij op dit forum wat vragen had gesteld! en wat leuk om zoveel reacties te lezen van mensen en leuk dat iedereen meedenkt hoe we onze vakantie top kunnen maken!! De voorpret is idd al begonnen hiermee, voor mij extra spannend omdat ik nog nooit in azie ben geweest!!!
Wat mij ook onwijs gaaf zou lijken is zwemmen met dolfijnen, heeft iemand daar ervaring mee? Liever niet in een bassin, maar met wilde dolfijnen? Ik heb dat een aantal jaren geleden ervaren op de Azoren en het was fantastisch! Ik hou ontzettend van dieren en vooral dolfijnen en orca's maar dan wel in het wild, die afgetrainde beestjes vind ik alleen maar zielig, nou zulle we orca's niet tegenkomen daar ...maar wie weet goede dolfijnenspots? Emoticon: Bye bye ik hoor /lees het graag!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Candi Dasa voor de mooie zonsondergangen
Kuta Beach voor de dronken Aussies
Legian Beach voor de goede restaurants
Seminyak Beach voor de aardige hotels
Padangbai voor het duiken
Negara voor een bezoekje aan het nationaal park
enz. enz.. 4 weken? ik zou het niet doen, maar ik denk dat als je vier weken zou willen vullen en je rustig aan doet, het prima kan. Echter mis je dan wel de rest van Indonesie, wat op zijn minst net zo mooi is. Emoticon: Puh!

Met dolfijnen zwemmen kan onder meer in/vanuit Lovina, maar ze komen niet altijd opdagen natuurlijk. Zou jammer zijn als je net die dag gaat dat ze een blokje om gezwommen zijn. Emoticon: Shut up!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Je kunt in Lovina met dolfijnen zwemmen, maar niet in zee. Het spotten van dolfijnen op zee is eigenlijk dierenmishandeling. Vroeg in de ochtend varen tientallen prauwen uit. Als er een groep waargenomen wordt jagen alle prauwen erop af. De dolfijnen maken zich uit de vinnen. Een poos later duiken ze weer op en weer worden de motoren gestart en gaan ze erop af.
Leuker is het als je 's morgens vroeg vanuit Candi Dasa de zee opvaart en je rustig laat meedrijven met de stroming. Overal om je heen duiken zeeschildpadden op en soms trekken scholen dolfijnen voorbij. Maar zwemmen met ze is er niet bij. Althans niet op open zee.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Geschiere
User
spacer line

Hoi,

Ik zou als je 4 weken hebt een weekje een overstap maken naar of Sulawesie of naar Lombok met bijvoorbeeld een paar dagen op een van de Gili's. Bali is groot genoeg en als je alle hoeken wil zien dan kun je je daar zeker wel vermaken.
Ga lekker fietsen vanuit Ubud. Ook is het heel leuk om te gaan raften, eveneens vanuit Ubud.
Persoonlijk vinden wij het reizen met een rugzak het fijnste omdat je je handen vrij hebt. Nu reizen wij wel vaak met het openbaar vervoer en met kinderen dus dan is het handig als je bagage op je rug hangt maar menig een op dit forum vind het niks dus dat is zeer persoonlijk.

Hoe dan ook je zult het geweldig gaan vinden.

gr. Elma

elsbeth
User
spacer line

Hai Francis en Diana,Als jullie van wandelen houden, dan zou ik aboluut een week uittrekken om naar Sulawesi te gaan (Tana Toraja). Een schitterende tocht van Makassar naar Rantepao en rond Rantepao een overweldigend mooi landschap (vind ik). De Mamasa vallei schijnt ook bijzonder mooi te zijn. Ik ga deze zomer zelf voor de derde keer naar Toraja, nu voor het eerst met mijn gezin. We denken er hard over een wandeltocht te maken van Mamasa naar Rantepao.
Ik kan je deze streek heel erg aanbevelen. Een van jullie heeft veel gereisd, de ander is nooit in Azie geweest. Is de verdeling 1 week Bali, 1 week Sulawesi, 1 week rond Yogyakarta en tenslotte nog een week op Bali niet leuk? Je kunt dan 4 locaties opzoeken waar je een week of 6 dagen blijft. Van uit die plek maak je wat dagtochten (of blijf je er lekker zitten). Iets dergelijks ga ik deze zomer doen, verdeeld over 5 weken (maar dan 2 weken Sulawesi).
Succes, Elsbeth

wimstone
User
User icon of wimstone
spacer line

4 weken op Bali, moet gewoon kunnen als je maar lekker relex gaat reizen, dit is ook het leukst om te doen.
Voor een compleet beeld moet je wel een paar dagen naar JAva gaan, busje huren met driver en de ferry nemen.
Ik weet daar een gaaf guesthouse waaruit je ook prima tochten kan maken, het zijn nederlanders die je voor een klien prijsje prima verwennen , kijk eens op WWW.RUMAHSENANG.COM

En voor bali koop een reisgids van capitol voor de highlights.

Fijne Vakantie

Wimstone

boskant
User
spacer line

ik heb geprobeert in ruma muerta te boeken via internet het heeft heel lang geduurd voor ik een reacties had nadien vroegen ze mijn crediet kaart nr voor een voorschot op mijn reservatie en sindien niets niet meer. Is al meer dan 4 dagen en nog niks vreemd vind ik....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,241 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,691,517 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com