indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

TheoBierum
User
spacer line

Het gebeurt opvallend vaak dat op het einde van de eerste pagina het onderwerp al helemaal niet meer van belang is. Dat vind ik jammer.
Ik ben juist uiterst nieuwgierig naar de discussie hoe te handelen bij weigering van een visum, daar ik een kennis (vr) heb van 51 jaar, die een eigen huis heeft en nog wat stukjes grond, echter geen baan, die ook wel eens een aantal weken in Nederland wil kijken.
Er is nog geen visum aangevraagd, maar is het in dit geval (geen baan) beter om het meteen maar via een advocaat aan te vragen?
Persoonlijk denk ik dat het beter is, alhoewel ik daar niet van houd, een paar salarisstrookjes te "kopen".

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 23-05-2009 17:00 TheoBierum wrote:
Er is nog geen visum aangevraagd, maar is het in dit geval (geen baan) beter om het meteen maar via een advocaat aan te vragen?
Persoonlijk denk ik dat het beter is, alhoewel ik daar niet van houd, een paar salarisstrookjes te "kopen".

Ik gun Prawo z'n inkomsten, maar ik denk dat het inschakelen van een `vertegenwoordiger van de ambassade' zoals medeforumlid Cor van der Kruk dat is voor een aardig stukkie Java nuttiger is. Als Cor zegt dat de desbetreffende dame heus terugkeert naar IndonesiŽ, dan is Hare Majesteits bereid dat te geloven.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Dat is goed advies, en vlak Bali niet uit!! Cor weet ook daarvan heel erg veel. Emoticon: Yes!

Be careful what you wish for; you might get it!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bij het indienen van bezwaar is de tegenpartij de ambassade (Visadienst, IND, whatever) en dus ook Cor vd Kruk op de keper beschouwd.
Prawo krijgt zijn inkomsten niet direct van degene die bezwaar indient (deze betaalt nl. maar 97 euro)
Verder is het indienen van bezwaar al dan niet met een advokaat belangrijk omdat hiermee uiteindelijk duidelijk gemaakt kan worden dat de ambassade in 9 van de 10 gevallen ongelijk heeft. De ambassade - in elk geval die in Jakarta - heeft een profiel en meet daarnaast met verschillende maten. Als je zwelf bezwaar indient en het visum wordt (na maanden wachten!) alsnog geweigerd dan kun je weer van voor af aan beginnen. Is de situatie niet veranderd dan kun je weer een afwijzing verwachten en wederom met het bezwaarschrift indienen. Mij lijkt die 97 euro dan toch wel opwegen tegen maanden (een half jaar, een jaar?) van nog eens wachten en stress.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 23-05-2009 17:42 Anne Mieke wrote: [Bij het indienen van bezwaar is de tegenpartij de ambassade (Visadienst, IND, whatever) en dus ook Cor vd Kruk op de keper beschouwd.

Neen. Een wijdverbreid misverstand, maar Cor (en anderen) werkt/en wat betreft visa en dergelijke niet voor de ambassade, maar voor ons. Wij betalen hem, niet de ambassade. Ik heb niet voor niets `vertegenwoordiger van de ambassade' tussen haakjes gezet. Ik doe niets voor niets (qua taal). Cor is in dezen een agent, rather than een vertegenwoordiger van de ambassade.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Cor is toch net zoals Han Broeders in Manado een consulair vertegenwoordiger.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Nope. Daarvoor strijden wij Yogyakartanen nu. Het is van de gekke dat de op een na grootste Nederlandse gemeenschap in IndonesiŽ geen consulaat heeft. Hoewel, de gemeenschap is er niet, en ik hoed me ervoor gemeenschap te hebben met die Nederlanders aldaar. Mon Dieu, wat een zootje proletariŽrs. En dan verlaat The Boss ons ook nog.

TheoBierum
User
spacer line

Anne Mieke schreef;
Cor is toch net zoals Han Broeders in Manado een consulair vertegenwoordiger.....

Ik bemoeide me tot nu toe nooit met dit soort instanties, maar is broeder Gerritsen in Manado met pensioen? Is het kantoor van Han Broeders op dezelfde plaats als waar Broeder Gerritsen zat?.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 23-05-2009 21:00 TheoBierum wrote: Is het kantoor van Han Broeders op dezelfde plaats als waar Broeder Gerritsen zat?.

Zie de site van de ambassade.

Zoals goede Nederlanders betaamt, wordt er voortdurend gekankerd op de ambassade. Ik heb het diverse keren aan de stok gehad met de Nederlandse ambassade in Jakarta en Singapore. Ik ben altijd voortreffelijk geholpen. In twee gevallen zelfs beter dan ze verplicht waren, en in ťťn geval zijn ze waarschijnlijk buiten hun boekje gegaan met hun hulp.

Ook Cor verdient niets dan lof. Het probleem is op dit moment dat er biometrische gegevens nodig zijn voor diverse documenten. Het apparaat (of de apparaten) zijn in Yogya niet beschikbaar, en `dus' moeten we naar Jakarta voor een paspoort en zo. Mijn reeds geopperde idee om de kosten van zo'n ding hoofdelijk om te slaan onder de in Yogya woonachtige Nederlanders heeft uiteraard weer geen enkele weerklank gevonden. Toch kan zo'n geval niet bijster duur zijn. Kantor Imigrasi in Yogya heeft er een, en als je tegenwoordig een notebook koopt dan is dat ding bijna standaard uitgerust met gezichtsherkenningssoftware of vingerafdruksoftware. Cor kan natuurlijk ook zelf investeren in het kleinood (met als geweldig meervoud kleinodiŽn, maar dat kan ik hier slechts op deze kunstmatige wijze kwijt) om vervolgens die investering door te berekenen.

Ik doe uiteraard mee aan de vergeefse actie om een consulaat in Yogya te vestigen. Yogya heeft weliswaar weinig industrie, maar telt de op een na grootste Nederlandse gemeenschap van IndonesiŽ, en bovendien is Yogya cultureel en educatief van groot belang: een enorme studentenpopulatie. De actie zal vergeefs zijn vanwege de bureaucratie. Er zijn allerlei regeltjes waaraan het aantal consulaten is gebonden. Die regeltjes verander je niet eentweedrie. Maar tja, niet geschoten is altijd mis.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dus, de oplossing is eigenlijk, gewoon vriendjes worden met Cor en klaar is Kees.

Die opmerking Guna2 in je eerdere posting laat bij mij een beetje vieze smaak na.
Er zijn genoeg mensen die zonder verborgen agenda een visum hebben aangevraagd.
En gewoon afgewezen werden en worden. Zoal AnneMarie al aangeeft, volslagen willekeur.
En nauwelijks gebaseerd op feiten. Afgewezen visa? Ik heb er beroepshalve mee te maken. Ik heb het liefst echt niets te maken met een Ambassade. Maar het is weer zover.

Gezien de eerdere ervaringen is er eerst kontakt met de Ambassade en gaat de aanvraag voortaan rechtstreeks naar Prawo. Helaas zelfs als bedrijf is dit nodig.
Triest maar waar. En dan hebben het hier niet eens over een bezwaar procedure.
Maar gewoon een aanvraag. Aldoende leert men. Emoticon: Frustrated

It's only kinky the first time.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 05:26 oyibo wrote: Die opmerking Guna2 in je eerdere posting laat bij mij een beetje vieze smaak na.

Dat is krek de bedoeling. Ik schrijf mijn postings uitsluitend en alleen om bij jou irritatie op te wekken. En met overweldigend succes, zoals keer op keer blijkt.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 05:26 oyibo wrote: gewoon vriendjes worden met Cor en klaar is Kees.

Voor zover ik weet doet Cor niet aan vriendjespolitiek. Bovendien vertoont hij hetzelfde deviante gedrag als jij en ik, namelijk zo ver mogelijk wegblijven van andere alhier vertoevende bleekgezichten, zodat ik niet weet wie zijn vriendjes zijn. Bovendien helpt hij natuurlijk ook IndonesiŽrs aan de benodigde paperassen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Gelukkig doet Corretje niet aan vriendjespolitiek. Hij is wel alwetend. Als Cor zegt het kan, dan is het kat in het bakkie. Alleen dit gegeven zou al reden zijn een wenkbrauw op te trekken, en misschien wel 2. Als dit de basis is van beoordeling zitten we heel snel in willekeur. Maar ik verbaas me niet. Dat is nou precies de reden dat er Prawo's zijn, en veel erger nog, je er gebruik van moet maken. Ik heb meer vertrouwen in Prawo, dan de beoordeling van Corretje. Ik heb Prawo nog niet kunnen betrappen op willekeur.

Ik heb wel gevallen gezien van beoordeling van visum aanvraag.
Laakbaarder is Ambassade personeel die een handelswijze presenteren waar de honden geen brood van lusten. Met als stokpaardje, jawel hier komtie.......*tromgeroffel* vestigingsgevaar. Een andere reden is er niet. Waarmee aanvrager zichzelf opscheept met wel eens een heel vervelend probleem. Ik heb beroepshalve met een Ambassade te maken. 2 verschillende zaken. Tot nu is het zichtbare resultaat, weinig tot niets.
Een triest geheel. Dat betekend automatisch niet dat het alleen maar slecht is.
Ik zag een gevalletje waarbij een Nederlander in RI kwam te overlijden vorig jaar.
De service was uitstekend ! Chapeau. Maar misschien komt ooit het besef dat een zulke dienstverlening ook plaats kan hebben op/met andere Ambassade zaken.

Ik vrees echter het ergste.

Effe krabben hoor, ik krijg spontaan een allergietje. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 06:03 oyibo wrote:
Gelukkig doet Corretje niet aan vriendjespolitiek. Hij is wel alwetend.

Een moderator kan klaarblijkelijk niet worden gemodereerd, maar ik begrijp niet waar dit laatdunkende gedoe voor nodig is. Cor heeft inderdaad bijna altijd gelijk. Ik heb altijd gelijk (behalve als ik ongelijk heb, natuurlijk). Anne Mieke heeft vrijwel altijd gelijk, vooral als het onderwerp Oost-IndonesiŽ is. Zo zijn er nog een paar op dit forum. Het is een kwestie van de gelukkige combinatie van verstand en ervaring. Van jou heb ik dan ook nog geen zinnige bijdrage gelezen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

FredB; je weet waar je heen gaat als je maar op de man blijft spelen. JIJ bent diegene met 5 of meer verschillende gebruikersnamen omdat JIJ je niet kunt gedragen en denk anderen steeds je wil op te moeten leggen met dergelijke onnozele teksten. Blijft gewoon weg of doe het niet. Bij deze dus je laatste waarschuwing, want anders gaat dit account van je ook de schredder in.

Durf je wel he, vanuit Singapore!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 08:09 Jeroen wrote: Durf je wel he, vanuit Singapore!

Hallo, kun je wel, vanuit de Lichtstad? FredB zegt tenminste nog wel eens iets zinnigs. Je co-moderator daarentegen laat zich denigrerend uit over mensen die wťl verstand hebben, en speelt daarmee minstens zo hard op de man als Fred.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Leuk, spelen met IPadressen. Emoticon: Yummie! Ga maar verder in het klachtentopic voor moderatie, daar hoort je klacht thuis, niet hier.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 24-05-2009 04:54 schreef guna2:

...

Zie de site van de ambassade.

Ook Cor verdient niets dan lof. Het probleem is op dit moment dat er biometrische gegevens nodig zijn voor diverse documenten. Het apparaat (of de apparaten) zijn in Yogya niet beschikbaar, en `dus moeten we naar Jakarta voor een paspoort en zo. Mijn reeds geopperde idee om de kosten van zon ding hoofdelijk om te slaan onder de in Yogya woonachtige Nederlanders heeft uiteraard weer geen enkele weerklank gevonden. Toch kan zon geval niet bijster duur zijn. Kantor Imigrasi in Yogya heeft er een, en als je tegenwoordig een notebook koopt dan is dat ding bijna standaard uitgerust met gezichtsherkenningssoftware of vingerafdruksoftware. Cor kan natuurlijk ook zelf investeren in het kleinood (met als geweldig meervoud kleinodiŽn, maar dat kan ik hier slechts op deze kunstmatige wijze kwijt) om vervolgens die investering door te berekenen.

Ik doe uiteraard mee aan de vergeefse actie om een consulaat in Yogya te vestigen. Yogya heeft weliswaar weinig industrie, maar telt de op een na grootste Nederlandse gemeenschap van IndonesiŽ, en bovendien is Yogya cultureel en educatief van groot belang

Wij doen ook zeker mee aan de actie om een consulaat in Yogya te krijgen.
Aangaande het geopperde idee om gezamelijk een dergelijk apperaat te kopen, ik begreep van ambassade personeel dat dit niet zo eenvoudig ligt! Er zijn naar ik begrijp een 40 tal van dergelijke apperaten te verdelen ( alle NL-ambassades in de wereld) en Yogya hoort daar helaas niet bij...

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 08:42 siebjans wrote: Wij doen ook zeker mee aan de actie om een consulaat in Yogya te krijgen.
Aangaande het geopperde idee om gezamelijk een dergelijk apperaat te kopen, ik begreep van ambassade personeel dat dit niet zo eenvoudig ligt! Er zijn naar ik begrijp een 40 tal van dergelijke apperaten te verdelen ( alle NL-ambassades in de wereld) en Yogya hoort daar helaas niet bij...

Maar niets let ons toch om zelf zo'n ding te kopen? De ambassade moet dat dan wel goedkeuren, en het apparaat moet aan de door de ambassade/regering gestelde eisen voldoen, maar dan is het toch geregeld? Aanmerkelijk sneller bovendien dan een consulaat in Yogya. Daar komt heel wat meer bij kijken.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Guna2, het kopen zal in dit geval niet het probleem zijn, maar v.w.b. de goedkeuring..????
De actie die nu loopt, daarin wordt het voorbeeld aangehaald dat Medan wel zo'n apperaat krijgt terwijl daar nagenoeg geen medelanders verblijven!?! Dit is naar mijn idee een goed punt om onder de aandacht te brengen.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 08:52 siebjans wrote: De actie die nu loopt, daarin wordt het voorbeeld aangehaald dat Medan wel zo'n apperaat krijgt terwijl daar nagenoeg geen medelanders verblijven!?!

Ja maar, ja maar, Sieb. daar zit um nou net de kneep. Medan heeft een consulaat. En Yogya niet. Het is bepaald niet de eerste keer dat we het vestigen van een consulaat in Yogya aankaarten. Er zijn `technische' problemen. Zowel van de Nederlandse als van de Indonesische kant. Kortom, ik gok eerder op het aanschaffen van zo'n ding dan op een consulaat in Yogya. Maar zoals gebruikelijk ben ik de roepende in de woestijn. Vandaar dat ik altijd zo'n vreselijke dorst heb, natuurlijk.

Prawo
User
spacer line

Op 23-05-2009 06:46 schreef guna2:

...

Natuurlijk niet. De uitspraak dat advocaten dure schoften zijn is van mijn zwager. En die is advocaat...

Advocaten die op basis van gefinancierde rechtsbijstand werken (zie de Raad voor Rechtsbijstand) zijn niet duur.
Of ze ook goed zijn is op voorhand vaak lastig te beoordelen.

En die zwager had het wellicht over zichzelf en zijn kantoorgenoten Emoticon: Wink

Of iemand met mijn ideeŽn zelf aan de slag gaat of mij inschakelt als het toch niet zo simpel blijkt te liggen moet diegene natuurlijk zelf weten.
Iemand aanvallen die je verder niet kent lijkt me in ieder geval ongepast.

Ook ik vind dat het belachelijk is dat er voor een simpele visumprocedure (of mvv-aanvraag) rechtsbijstand nodig is. Helaas is dat regelmatig de praktijk en gelukkig draagt de overheid zelf doorgaans het grootste deel van de kosten. De vervuiler betaalt zal ik maar zeggen.

Prawo
User
spacer line

Op 23-05-2009 17:00 schreef TheoBierum:
Het gebeurt opvallend vaak dat op het einde van de eerste pagina het onderwerp al helemaal niet meer van belang is. Dat vind ik jammer.
Ik ben juist uiterst nieuwgierig naar de discussie hoe te handelen bij weigering van een visum, daar ik een kennis (vr) heb van 51 jaar, die een eigen huis heeft en nog wat stukjes grond, echter geen baan, die ook wel eens een aantal weken in Nederland wil kijken.

Voor een visumaanvraag is geen advocaat nodig.
Tenzij het om iets heel bijzonders gaat of er grote spoed is. Maar in dat laatste geval kun je de zaak ook zelf vanuit Nederland direct aan de Visadienst voorleggen. Er zit daar iemand voor de beoordeling van dit soort zaken (denk aan een ernstige zieke of begrafenis).

Voor bezwaar en beroep vind ik dat iets anders.
daar bewijst een advocaat vaak zijn nut.
Bovendien weten twee meer dan een.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 13:04 Prawo wrote: Iemand aanvallen die je verder niet kent lijkt me in ieder geval ongepast.

Ik viel je dan ook niet aan, Prawo. Ik had het over `Prawo's' naar aanleiding van het Pools op je site.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk dat dit een interessante link is voor mensen die iemand uit Indonesie willen uitnodigen en te maken krijgen met het zogenaamde vestigingsgevaar.
http://www.mixed-couples.nl/fo(...)5/topicseen.html#new

gr
AM

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,707,935 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com