indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

abcdefg
User
spacer line

Hallo,

Ik wil graag, nadat ik Bromo, heb bezocht een aantal dingen in Oost-Java zien.
Namelijk Ijen-plateau(noord-oost java), Meru Betiri (National park, zuid-oost Java) en de "gewone" omgeving. Ik heb hier drie dagen voor.
Het lijkt mij het handigst om 1 vaste plek uit te zoeken in Oost-Java en vanaf hier de trips te ondernemen. Mijn vragen aan jullie zijn: Is dit handig? Zo ja wat is een goede plek om als "standplaats" te nemen? En weet iemand daar ook een leuke plek (niet te duur) om te overnachten?
Heeft er iemand het Meru Betiri park bezocht? Ik heb gelezen over tweedaagse trips, dat je daar kan overnachten etc, kan dat ter plekke worden geregeld?
En nog een vraag; hoever is het van Oost-Java naar Lovina? En van Lovina naar Ubud?
Ik hoop dat iemand me hier informatie over kan geven,

Groet

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kalibaru is een goede uitvalsbasis.
Margo Utomo 1 is een redelijk onderkomen. Leuk park met bungalowtjes en een groot zwembad.
We zijn niet op de Iljen geweest en hebben ook het park niet bezocht. Ze bieden bij Margo Utomo wel de mogelijkheid een tweedaagse trip naar Sukemade te maken. Emoticon: Very funny

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

abcdefg
User
spacer line

dat is precies wat ik zoek! dank

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Margo Utomo inderdaad. Zaten wij ook, simpele huisjes, maar vooral als je met meerderen gaat en dicht bij elkaar zit is het geweldig. Wij hebben er een mandi genomen in de stromende regen met een stuk zeep op straat (a la mijn vader's jeugd aldaar)! Je kunt er bovendien goed eten, hoewel een ietwat beperkt menu. Zie ook eens ander topic op dit forum waar het onlangs tersprake kwam, al was ik toen even de naam Margo Utomo vergeten.

From Dayeuhkolot with love

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Overigens van Kalibaru naar Lovina is toch wel een stevig stukje rijden nog, vooral omdat je ook nog eens met de veerpont moet. Ik geloof dat we 's ochtends vroeg vertrokken en er redelijk laat in de middag aankwamen. Lovina zelf vonden we trouwens maar niks... Ubud is wél heel erg leuk, maar als je van Lovina naar Ubud rijdt dan zou ik er even rustig de tijd voor nemen en de bezienswaardigheden onderweg ook meepakken, zoals de watervallen en de tempels...

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Wij zijn eind 2008 van Kalibaru naar Lovina gereisd. Kalibaru naar de veerhaven in Ketapang is iets meer dan één uur rijden (taxi). De oversteek duurt ca. 1 uur en dan van Gilimanuk naar Lovina is ook ca. 1 uur. Als je 's morgens op tijd vertrekt ben je voor 12.00 uur in Lovina. Ubud is leuk, maar niet zo leuk meer als ca. 10 jaar geleden. Het wordt er steeds drukker en de winkeltjes verkopen allemaal hetzelfde. Schilderkunst, houtsnijwerk, enz.enz. Lovina is erg rustig in vergelijking met Ubud. Het ligt eraan wat je zoekt.Ben je uit op rust en natuurof ga je voor het "nachtleven" en disco's.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Toegegeven, Ubud zelf wordt flink druk en toeristisch, duur ook. Maar van Ubud uit kun je leuke uitstapjes maken. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar t Zuiden van t eiland, al ben ik nooit in t Oosten geweest. Maar met een huurauto zit je overal zo.

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Indien je naar kawah ijen wilt, is bondowoso een goede aanrader om te overnachten. Het is nl. een aanrader om 's ochtends er heen te gaan wanneer het opklaart en sowieso op een dag te gaan wanneer het weer goed is. Ik ben er in 1995 en 2005 geweest en de eerste x waren we er 's ochtends en hadden we een prachtig uitzicht over het meer en toen kon je trouwens nog naar beneden. Daarna was er een grote eruptie geweest en kan je volgens mij niet meer naar beneden (kratermeer) in2005 nogmaals gegaan maar toen waren we er pas in de middag en was het bewolkt waardoor je haast niks zag. (behalve verbrande smurrie van die ene eruptie)
De ijen view hotel is een betaalbare hotel met goede faciliteiten, maar ook het palm hotel is redelijk ok en centraal gelegen (maar heeft dringend een renovatie nodig ivt hoe het er 15 jr terug uit zag)
Vanaf bondowoso is het ong. 2 uur rijden naar sempol. Vanaf hier is het maar anderhalf uur opwaarts met redelijk begaanbare looppaden. Ondertussen zal je waarschijnlijk ook voorbij gesjeesd worden door 'mijnwerkers' die zwavel uit de ijen halen.
Vanaf bondowoso is het ook weer makkelijk om via jember naar kalibaru te rijden waar je veel mooie thee/koffie/cacao en meer plantages heb.
Wil je prettig kunnen reizen, dan is het huren van een colt wel handig. Die kan je meerdere dagen huren voor ong.800.000 rp (of meer) per dag, maar dit zou ook goedkoper kunnen zijn. Hij kan je overal naartoe brengen, kan langs de weg stoppen voor eventuele foto's en etc. Zeker een aanrader voor zo'n vermoeiende trip.
Bondowoso is zelf trouwens niet zo'n boeiende stad, maar zit centraal gelegen. Je kan zo richting situbondo/basuki gaan als je naar pasir putih wilt gaan, of naar het zuiden. Tussen bondowoso en situbondo heb je trouwens ook suikerriet plantages en dergelijke en in wonosari heb je de dokar waar je oldskool in een paardenwagen kan zitten.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,086,898 topic views - 240,299 posts - 13,732 topics - 33,688 members - last post @ 26-10-2020 17:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,439,102 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com