indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Up to you. Wat die bruidschat betreft zou ik me niet te druk maken, dat is meer een symbolisch gebaar. En te lezen uit je berichten, is je a.s. schoonfamilie ook weer niet te traditioneel of armlastig. Dus.....zal die bruidschat niet veel voorstellen.
Het is hier doorgaans Rp. 50.000 op Java. Heel wat anders op Sumbawa waar het je een paar karbouwen kost. Of op Bali, Zuid-Sulawesi, etc. Daar kun je op failliet gaan. Maar op Java is het doorgaans niet meer dan een symbool (tenzij iemand een inhalige schoonfamilie heeft maar dan weet je direct ook wat je aan hen hebt).
Veel plezier en ik hoop een leuke bruiloft:
dus voor mij een ander hooft deksel hehehehehehe en daarna

dametje23
User
spacer line

Hay,
IK ben zelf getrouwd met een Indonesische jongen.Hij woont zijn leven lang al op Bali,maar zijn moeder is van oorsprong Javaans.Zijn vader is Balinees,maar daar heeft hij nooit contact mee gehad.Zijn moeder is dus moslim,en hij ook.Maar niet te vergelijken met de moslims hier in Nederland.Hij gaat niet naar de moskee,drinkt,rookt,doet soms ramadan wanneer het hem uitkomt en eet varken...Maar toch voordat ik met hem kon trouwen op Bali was ik verplicht om moslim te worden,omdat in Indonesie geen huwelijk gesloten kan worden als je niet gelovig bent (in mijn geval dan) Ik ben dus moslim geworden,en heb een akte waarop staat dat ik officieel aanhanger ben van het moslimgeloof (wij hebben dit alleen gedaan om te kunnen trouwen,want ik en hij ook zijn totaal niet bezig met geloof of moslim zijn)

Ik weet niet hoe dit zit als het om een buitenlandse man gaat en Indo vrouw,misschien kan je dan wel gewoon trouwen als jij geen moslim bent en zij wel,dat weet ik niet precies,maar als het goed is dan zou zij dat moeten weten en er anders makkelijk achter kunnen komen als ze informatie gaan inwinnen ergens.Is niemand uit haar familie getrouwd met een buitenlands persoon?..dan zou je misschien daar eens kunnen vragen.Mijn man zegt dat het tegenwoordig niet echt meer van toepassing is..een bruidsschat.En al mijn Javaanse en Balinese vriendinnen op Bali en op Java die zijn getrouwd zonder dat de man een bruidsschat moest overleggen..
Nou dat is alles wat ik weet haha,ik hoop dat je er misschien iets aan hebt..en verder
veel succes ermee.
groetjes.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,693 posts - 13,635 topics - 19,561 members - last post @ 16-10-2018 19:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,693,700 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com