indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

abcdefg
User
spacer line

Hallo,

Ik ben momenteel een reis aan het bedenken in indonesie en wil graag van jullie kennis en ervaring gebruik maken.
Dus bij deze:
Ik wil graag naar Bromo om daar hiken/wandelen. Wat is een goede plek om te overnachten in de buurt? Zijn hier ook 2daagse hikes te doen?
Wat is de reisafstand tussen Yogya en Bromo?
Ik moet na Bromo snel door naar Denpasar wegens verplichtingen daar. Kan ik dan het beste een vlucht boeken van Surabaya naar Denpasar of met openbaar vervoer? Wat is de reistijd met openbaar vervoer van Bromo (omgeving) naar Denpasar?
alvast dank!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

De bromo is vrij beperkt in plaatsen om te overnachten. Je moet namelijk redelijk dicht onder de top zitten, anders ben je de hele nacht bezig om de top te bereiken. Daarom kom je al snel bij Hotel Bromo Tosari terecht en da's nou niet bepaald geweldig. Het is er koud, alles is oud en stoffig en het eten is bar- en barslecht. Ik heb in Duitse snelwegrestaurants beter gegeten.
Om te gaan hiken, ik weet t niet. Mij zie je er niet meer. an liever hiken in de buurt van Kalibaru, da's vele malen mooier en je hebt niet constant het gevoel dat je overal als domme toerist afgezet wordt.

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn 3 mogelijkheden.
Yogya Bromo rechtstreeks via Probolinggo een uur of 10 met minibus. Dit zijn bussen voor toeristen (te boeken oa op Jl. Prawirotaman in Yogya) die rechtstreeks naar Cemoro Lawang gaan. Algternatief gewone bus of travel tot Probolinggo en vandaar met de bemo naar CL. Dit laatste duurt natuurlijk langer.Als je weinig tijd hebt wellicht het meest praktische. De mooist e plaats om te overnachten is Cemoro Lawang aan de oostkant. Er zijn diverse hotels, guesthouses waarvan een paar op de steile rand die naar de zandzee leidt.

De Bromo is ook te bezoeken vanaf Malang Yogya-Malang zal een uur of 8 zijn. Trip naar Bromo vanuit Malang is mogelijk voor kort bezoek de ochtend aan Bromo maar er zijn ook meerdaagse trips beschikbaar (oa Hotel Helios)
Je kunt aan het eind van de trip rechtstreeks vanuit CL naarr de de luchthaven van Surabaya of Malang kunnen gaan.
Eerst Yogya-Malang en dan de volgende dag met de bemo naar Bromo kan natuurlijk ook. Mooie route.

Yogya-Surabaya kan ook en vandaar uit Bromo bezoeken. Niet aan te raden. Je bent zo snel Surabaya niet uit en je moet nog eerder vertrekken dan uit Malang als het tenminste de bedoeling is om eerst de zonsopgang mee te maken.

Hoe verder naar Denpasar ia afhankelijk van "waar je je tent opslaat" Is je uitvalsbasis Malang (mooie koele stad) dan ben je het best af met een vlucht vanuit Malang of Surabaya naar Denpasar. Malang Surabaya Airport is afhankelijk van het verkeer 1 1/2 tot 2 uur met travel (shared minibus)
Als je basis Cemoro Lawang is kan dat overigens ook maar van hieruit kun je ook de oversteek met de veerboot doen van Banyuwangi naar Gilimanak en verder naar Denpasar. Er zijn all in tickets vanuit CL verkrijgbaar. Probeer het gedoe in Probolinggo met de plaatselijke bus/bemo maffia te vermijden want dat kost meer stress dan het rupiahs oplevert. Het is dan wel een behoorlijk rit van door to door.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

abcdefg
User
spacer line

Bedankt voor de uitgebreide info, hier kan ik echt wat mee! Ik vind alleen tegenstrijdige berichten over vluchten malang-denpasar op internet. Dit zou namelijk de beste optie zijn, maar vraag me af of deze er ook daadwerkelijk zijn. Weet iemand hier iets over? Alvast dank!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Kan je doen als die vluchten er zijn. Garuda vliegt sinds kort wel op Malang en er waren plannen voor een directe vlucht boden naar Denpasar, maar weet niet of die er al is.
Eigenlijk is het ook veel leuker om gewoon met de veerpont naar Bali te gaan dengan sopir natuurlijk...!

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-03-2009 10:11 abcdefg wrote:
Bedankt voor de uitgebreide info, hier kan ik echt wat mee! Ik vind alleen tegenstrijdige berichten over vluchten malang-denpasar op internet. Dit zou namelijk de beste optie zijn, maar vraag me af of deze er ook daadwerkelijk zijn. Weet iemand hier iets over? Alvast dank!
Malang-Jakarta vliegt elke dag met Garuda, vertrek 11.30. Vanuit Surabaya zijn er veel mogelijkheden oa Garuda, Mandala, Lion/Wings.
Wat bedoel met beste optie?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

abcdefg
User
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Op je vraag over de "beste optie";
Ik heb 1 week voordat ik op Bali moet zijn en na mijn verplichtingen daar nog 1 week. Mijn plan was vanaf Jakarta gelijk door te vliegen naar Yogya, daar een paar dagen te blijven door te reizen naar Malang en vanaf daar Bromo te bezoeken en vanaf Malang vlucht nemen naar Denpasar. De week die ik na Bali nog over heb wilde ik gebruiken om nog iets van Bali te zien en meer van Oost-Java. Keuzes waren/zijn soms lastig omdat ik per trein reizen altijd erg leuk en prettig vind, maar niet altijd praktisch ivm de lange duur ervan (en mijn korte tijd daar). En daar de prijzen van tickets in indonesie niet hoog liggen is de keuze nog lastiger.
Plannen zijn nu alweer omgegooid, omdat ik net heb bedacht bijzonder behoefte te hebben aan natuur haha, dus na aankomst gelijk naar Oost-Java(vliegen jakarta-surabaya en gelijk richting Bromo), daar hikes maken/national parks/plantages bezoeken en door te reizen naar Bali. De laatste week nog iets van Bali zien, vliegen naar Yogya (misschien nog bandung) en alweer bijna terug naar Adam.
Mij hele reisschema, weet niet of je daar helemaal op zit te wachten, maar goed. in ieder geval bedankt voor je hulp, er is een wereld voor me open gegaan op dit forum!
Groet GB

youri53
User
spacer line

ja het is absoluut aan te bevelen langer in Cemoro Lawang te blijven; er zijn zoveel mooie wandelingen te maken; bijv via een steil bospad naar de top van de Penanjakan; de Batok (die puddingberg) op; naar Mt Semeru; naar Malang over de zandvlakte;
helemaal rond de Bromokrater etc etc
zoek me es op als je op Hyves bent en ik geef je noig een heel leuke bijzondere tip die ik niet helemaal op de buhne wil gooien;
Zoek naar Youri von Kiev

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,086,898 topic views - 240,299 posts - 13,732 topics - 33,688 members - last post @ 26-10-2020 17:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,438,114 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com