indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

abcdefg
User
spacer line

Hallo, ik vertrek binnenkort naar indonesie en vraag mij of of surabaya de moeite waard is om te bezoeken. ik krijg niet zo';n goed beeld van de stad, kan iemand mij hier meer over vertellen?

En heeft iemand nog een tip voor het mooiste National Park in oost-java?
Alvast bedankt
Groet

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-03-2009 12:20 abcdefg wrote:
Hallo, ik vertrek binnenkort naar indonesie en vraag mij of of surabaya de moeite waard is om te bezoeken. ik krijg niet zo';n goed beeld van de stad, kan iemand mij hier meer over vertellen?

Ik denk dat deze vraag divers beantwoord zal worden. Ik vind er niks aan, het is de tweede stad in grootte na Jakarta. Groot, druk en luchtvervuiling. goed om te shoppen en om over te steken naar Madura.
Maar ik vind dan ook weinig steden op Java leuk. Malang is wel een aangename uitzondering.
Maar ieder zijn ding. Toch?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Wij zijn 3 keer in Surabaya geweest. De eerste keer om een voormalig huis van een vriend in de wijk Darmo te zoeken. We zijn slechts 1 dag gebleven en direct doorgereisd naar Tretes.De tweede keer op uitnodiging van kennissen, die in Sidoardjo wonen. Zij hebben ons wat van Surabaya laten zien. De 3e keer één nacht. Ik ben het helemaal met Anne Mieke eens. Vieze drukke stad waar weinig te zien c.q. te doen is.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ben er ook een paar keren geweest, kortdurend maar er is niets te beleven, ja je kunt er shoppen maar verder ben ik het met Anne Mieke en Bintang Jan eens.
Malang en Tretes hebben ook een aangenamer temperatuur.

Tussen Surabaya en Malang in ligt het dierenpark Taman Safari Indonesia, waar je met de auto doorheen kunt rijden, beetje vergelijkbaar met Beekse bergen hier in Nederland.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Mocht je in de buurt komen, dan is zeker een bezoekje aan Sidoardjo de moeite waard.
Voor mij een indrukwekkend stukje natuurschouwspel.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

spacer line  

Op 13-03-2009 17:15 schreef Peter191064:
Mocht je in de buurt komen, dan is zeker een bezoekje aan Sidoardjo de moeite waard.

Natuurschouwspel?? Emoticon: Confused 't Is maar hoe je het bekijkt. Ik neem aan dat je verwijst naar de mudflow / Lapindo nietwaar?
Check Wikipedia; 1 van de grootste ecologische rampen in ID.
Verder dan dat is er niet veel meer te doen dan als in iedere andere stad in Jawa. (Behalve dan dat de beste krupuk hier te verkrijgen is. Emoticon: Yes!

matur suksama

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben er het laatste jaar ook twee keer langsgekomen. Ik schrok me dood. Ik vind het een drama daar. Vind het natuurschouwspel 100 km zuidoost (Bromo) toch wel indrukwekkender (en meer gepast om naar te kijken)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Jantje
User
spacer line

On 13-03-2009 18:59 Anne Mieke wrote:
Ik ben er het laatste jaar ook twee keer langsgekomen. Ik schrok me dood. Ik vind het een drama daar. Vind het natuurschouwspel 100 km zuidoost (Bromo) toch wel indrukwekkender (en meer gepast om naar te kijken)

"meer gepast om naar te kijken?"
Dit is de realiteit! Wil je dat nou niet zien of ...
Ik ben daar geweest en rond gereden. De foto's van een eenzame fietser en ruienes van woningen zijn op een ander forum te zien waarvan ik de naam niet mag noemen.
Dat zien de mensen niet graag he? Ben over zo'n krakkemikkig bruggetje gelopen en moest idr 10.000 betalen om die ellende te kunnen aanschouwen. Halleluja Indonesia...
Surabaya is zeker de moeite waard voor food en wine lovers. Hier kun je tenminste nog eens goed dineren etc. Kaki5 zijn schaars en het begint al een beetje op een "sophistic society" te lijken: Wijn in Carrefour en diverse goede restaurants. Maar.. daar moet je natuurlijk van houden....
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.becik becik... rot nou toch op met de beste krupuk zeg...

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 13-03-2009 17:15 Peter191064 wrote:

Indrukwekkend wel maar helaas met beroerde gevolgen voor de bewoners van deze streek.En niet bedoeld als toeristische attractie.

hati hati, pelan pelan

Jantje
User
spacer line

Dat is natuurlijk zo, senior, maar het is de realiteit en veel mensen willen dat niet zien.

spacer line  

De realiteit dat de mensen op een bom wonen, gas overal uit de grond komt.
En dan zeggen dat het "veilig" is.
En néé ik zie/zag het niet als een toeristisch uitje. Als ik de foto`s terug kijk krijg ik nog koude rillingen. Wetende dat dit niet te stoppen is. En ja het is indrukwekkend.

Wimroma
User
spacer line

ik sprak vorig jaar mensen die er langs zijn gereden. Volgens hen was de weg Malang-Surabaja niet meer te berijden als het nog een centimeter of 15 zou stijgen.
Ik lees hier in de media niets meer over deze ramp. Ben wel benieuwd hoe dit verder is gegaan, eventuele maatregelen en of het nu enigzins onder kontrole is. Het lijkt wel alsof er op dit gebied een media stilte heerst. Ben benieuwd naar reakties van mensen die er van op de hoogte zijn.
Groet,
Wim.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Surabaya, ook al komt mijn vader er vandaan, is voor mij geen genot om te bezoeken. Bandung of Yogya bevalt me vele malen beter. Voor wat betreft Oost-Java, ik zou zeker naar Kalibaru gaan, da's zooooo enorm relaxed daar. Het eenvoudige doch sfeervolle Kalibaru Cottages is gewoon een ervaring op zich. De beo's vliegen er over je balkon, je kunt er heerlijk mandi in de stromende regen (met een stuk zeep in je hand) en daarna enkele meters van je cottage in t zwembad duiken, je kunt er een rondleiding krijgen en leren hoe koffie geproduceerd wordt, vanille, nootjes, tahu, tempeh, noem maar op... alles wordt er gemaakt in de omgeving en de mensen van Kalibaru Cottages zijn zeer vriendelijk. Aanrader dus!

From Dayeuhkolot with love

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Bromo kán ook de moeite waard zijn, maar als je mist hebt zoals wij dan sta je te verkleumen in de kou om drie uur 's nachts en zie je dus helemaal geen reet!

spacer line  

Sidoardjo:
Ik was er eind oktober 2008. Ik kan niet zeggen dat ze het toen onder controle hadden.
Ze proberen de gevolgen te beperken.
IK probeer ook `t één en ander te volgen. Heb gelezen dat in de rivier, waar de modder heen gedirigeerd wordt, steeds minder vis gevangen wordt. Ook voor de kust is het een spoor van gevolgen van deze, door mensen gestuurde, natuurramp
Dichtbij de hoog opgeworpen dam komt veel gas naar boven, en in het dorp zelf overal ook gasdampen. Ook komt op veel plaatsen heet water naar boven.
Op één plaats waren de mensen zo inventief geweest om te koken op het gas wat uit de grond komt. Ik kan me niet voorstellen dat het een gezonde omgeving is om te wonen.
Het is volgens mij een onoverzichtelijke situatie.
Moedertje natuur doet wat ze wil. En de arme bewoners zitten er maar mee, proberen er door toeristen rond te leiden nog wat extra`s uit te halen.

spacer line  

Met wat locals naar Batu geweest, er was daar iets wat ik echt moest zien.
Dus ik mee, komen we bij een appelboomgaard terrecht. Okéé voor Indonesië iets speciaals. Met appels zo groot als een tennis bal, super trots dat ze dat daar hadden.
Heb maar niet gezegd dat wij dat hier in de omgeving overal hebben, maar dan met appels 3 keer zo groot..
Zij hadden een top dag, dat was leuk. En ik heb "nasi-goreng apel " gegeten.

abcdefg
User
spacer line

Dank voor alle reacties, Surabaya sla ik over! Bromo was ik inderdaad van plan te bezoeken. Nu ik toch bezig ben, weet iemand of je er ook tweedaagse-trekkings kan doen? Lees nu voornamelijk over dat je een bezoek kan brengen per paard of Jeep of een 5 daagse-trekking kan maken. Ik wil graag te voet naar boven, maar 5 dagen vind ik teveel van het goede. iemand ervaring?
Erg handig zo'n forum!

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Kawah Ijen is ook zeker de moeite waard.

http://maps.google.nl/maps?f=q(...)oc=addr&iwstate1=dir

Is wel een hele tocht overigens.

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

suroboyo is m'n stad, dus zeker de moeite waard!!! (kan dagen rondlopen in t.p., galaxy, pakuwon en al die andere plaza's of ff uitgaan in coyote's)
Maar goed, voor de 'standaard' toerist niet veel aan.
Je zal ook vrij weinig toeristen in sby tegenkomen. Malang is zeker de moeite waard en ook gunstig gelegen mocht je naar bromo willen.
Er zijn hotels waar je een landcruiser 's kan huren die je 's ochtends om 4 uur oppikt en je naar 'de plek' rijdt waar je de sunset kan zien. Dit is echt een aanrader om een x mee te maken!! Dezelfde landcruiser zal je naar beneden naar de tempel rijden. Vandaar is het ong max. een half uurtje lopen. (hangt per persoon af)
Het verkeer tussen Sby en malang is wel zeer klote vanwege lapindo, dus heb je weinig tijd en geen zin in files, vlieg van sby naar malang.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Hoe zit dat trouwens met al die ojek-rijders daar bij Sidoarjo? Stikte ervan en ze waren redelijk aggressief op de raampjes aan t tikken van de bus waar we in zaten. Zijn die gasten wel betrouwbaar?

spacer line  

Tsja, erg vriendelijk zijn ze niet. Wij moesten 22K betalen voor ritje naar `t uitkijkpunt, locals betalen 15K. Ik had mijn kleur niet mee dus kon niet doorgaan voor local ;-)
Er staan er genoeg maar ieder wacht op z`n beurt, dus afdingen is moeilijk. Was de moeite waard en we kregen ook `t rondje door `t aangrenzende woongebied.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik ben er 1 korte dag geweest.......waarvan de halve dag in een dierentuin. dat was genoeg voor mij, ik hoef niet meer naar Surabaya terug. Malang inderdaad leuker om te bezoeken.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Onze ervaring was dat er errug veel negatieve dingen over mijn vrouw gezegd werden in Surabaya. En ik zie er nu eenmaal bule uit, ondanks dat ik Indisch ben, dus is het makkelijk oordelen over mijn vrouw. Er werden continu dingen naar haar hoofd geslingerd, eigenlijk altijd door lokale vrouwen en meestal in de grote malls. Dat was heel erg onprettig voor haar en ik vond het erg jammer omdat het toch de geboortestad is van mijn vader.
Hotel Mojopahit was wel weer een verademing...
Malang kwam ook op ons veel prettiger en vriendelijker over dan Surabaya.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Nog even een iets positievere noot over Surabaya: we hebben er nooit problemen gehad met de taxi's (afzetterij etc), waar je in JKT en BDG absoluut geen ander bedrijf dan Bluebird of Silverbird (voor JKT dan) kan nemen.
In Surabaya kon je ieder bedrijf nemen en waren de tarieven bijna altijd vergelijkbaar.

youri53
User
spacer line

en vergeet niet Kaliurang te bezoeken, 30 km van Yogja
schitterend gelegen en je kunt met de oude heer Vogel van Vogel's Hostel de vulkaan op, dwars door de jungle;
een groene zee vol wilde dieren w.o bergleeuwen !!
in het dorpje een serene rust en koelte: een verademing tov al die stinksteden
(overigens is het heerlijk reizen door Yogja met de TransJogja: professioneel, vriendelijk en correct jong personeel, geen gesjacher en gedeal en je kunt er overal mee komen voor 5000 Rp!!!!!)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

69,596,657 topic views - 231,134 posts - 13,664 topics - 20,860 members - last post @ 22-03-2019 16:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

115,587,427 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com