indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

IndonesiŽ legt vliegverbod op voor MD-90 vliegtuigen
Het Indonesische Ministerie van Transport heeft alle McDonnell Douglas MD-90 vliegtuigen die gebruikt worden door Lion Air, aan de grond gezet na twee ongelukken in twee weken tijd. Dit werd bekend gemaakt door de Minister van Transport, Jusman Syafii Djamal. De ongelukken komen in een tijd dat IndonesiŽ druk bezig is orde op zaken te stellen wat betreft de veiligheid in de luchtvaart om zo het huidige vliegverbod van de Europese Unie ongedaan te maken.
Lees verder , klik op de titel

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Hm ik heb er vorige maand nog mee gevlogen naar Jayapura... ik denk dat het probleem niet zozeer bij de MD-90 ligt maar meer bij Lion, als er nu een maatschappij is die zijn vliegtuigen nog steeds niet fatsoenlijk onderhoud in Indo is het Lion wel...

Advies: vlieg Mandala of Air Asia indien mogelijk.

Gracias. Sama sama

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Gezien de leeftijd van deze toestellen is het beter ze aan de grond te houden.
Verstandige beslissing. Beter is het ze definitief uit bedrijf te nemen.

Hopelijk komt dat later nog.

It's only kinky the first time.

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

de md90's zijn niet eens zo oud itt de md80's.
het ligt toch echt aan de kwaliteiten van de piloten en het onderhoud van de toestellen!

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

zieleffe
User
spacer line

Indonesisch vliegtuig schiet van landingsbaan
www.volkskrant.nl
Zag iest oversteken op de landingsbaan een wlt varken of zo?????
Er gebeurd nog al wat incidenten met vliegtuigen aldaar.
Hoe komt dat elke keer weer????

het verbaast mij dat ik het filmpje een keer,kon zien,deze filmpje is momenteel niet beschikbaar. maar nu niet meer aan wezig is........... Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon: So funny Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Probleem is de mentaliteit......niets aan preventief onderhoud doen.....niet vooruitkijken, en dus niet anticiperen. Zelfde als met autoīs....de meerderheid doet niet aan servicebeurten maar wacht tot er iets kapot gaat...en dan pas repareren. Preventie is er niet bij.....vrijwel bij alles.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Helemaal mee eens, YB. Het is de mentaliteit van alles dat geld kost niťt te doen, maar wťl af te schrijven, zodat er weer wat in de zakken kan vloeien van een paar lieden die mooie huizen hebben, en mooie auto's, personeel die rot wordt behandeld, en ga zo maar door.

Onderhoud is in uitvoering minimaal, maar als afschrijving in de boeken maximaal. Net als met wegen maken. Er wordt geld vrijgemaakt voor een goede fundatie, maar die wordt niet gemaakt. De weg zal er prachtig uitzien met een nieuwe toplaag, maar na drie weken vallen de gaten er al in. Daarmee zitten corrupte lieden echt niet, want dan kunnen ze straks wťťr geld krijgen!

In deze vicieuze cirkel valt weinig vooruitgang te boeken, zeker niet voor de bevolking van RI. Ergens op dit forum wordt gezegd dat de IndonesiŽrs het beter doen dan in de periode van kolonisatie, maar ik ben ervan overtuigd dat ware de Nederlanders gebleven het algehele niveau voor de gemiddelde IndonesiŽr op een hoger peil zou hebben gelegen.

Be careful what you wish for; you might get it!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De MD90's niet oud?

De leeftijd van deze toestellen van Lion en Wings Air zijn (gemiddeld!)
17,7 jaar oud. Nou wil ik niet rot doen maar commercieel gezien zijn deze toestellen al afgeschreven. Gecombineerd met destructief onderhoud maakt het geheel niet echt luchtwaardig. Het afplakken met ducktape van een raam op de PK-WIK bijvoorbeeld geeft wel iets aan. Het toestel heeft een drukcabine !

Dit vliegende schroot moet eigenlijk gewoon naar de sloop, voor dat er een reeks van ernstige incidenten volgen. Emoticon: Frustrated

It's only kinky the first time.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ergens op dit forum wordt gezegd dat de IndonesiŽrs het beter doen dan in de periode van kolonisatie, maar ik ben ervan overtuigd dat ware de Nederlanders gebleven het algehele niveau voor de gemiddelde IndonesiŽr op een hoger peil zou hebben gelegen.

Dit heb ik al zo vaak gezegt in dit forum maar dat is olie op het vuur gooien voor bepaalde figuren in dit forum.

Shalom

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,284 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,527,347 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com