indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

fdwsayang
User
spacer line

Beste Indahnesiers,
De laatste week van juni 2009 wil ik graag een kort weekje in mijn geboorteplaats rondkijken. Ik zit een beeje te googlen voor een hotel. Nu lijkt Ibis Arcadia mij wel wat. Zit vlakbij de monas en Sarinah. Heeft iemand ervaring met dit hotel?

Daarnaast wil ik in Jakarta een lichte motorscooter huren. Een motortje met zo'n 125 cc. Ik heb een motorrijbewijs. Om elke keer met een taxi te verplaatsen, daar heb ik geen zin in. Weet iemand een betrouwbaar adresje om zoiets te huren of moet ik dit via de receptie van het hotel regelen?

In 2007 was ik ook in Indonesie, met name op Bali en Lombok. Ik verheug me enorm weer naar Indonesie te gaan.
Mag je eigenlijk wel overal in Jakarta met een motorscooter rijden? Dus ook op de tolweg? en op de andere drukke wegen?

Hello mister

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Het hotel kan ik niets over zeggen......maar ik zou je echt afraden om zelf op een motor in Jakarta te gaan rijden, dat lijkt mij persoonlijk echt vragen om ongelukken hoe goed je ook kan rijden in NL. Taxi kost in jakarta maar heel weinig! Je kunt natuurlijk ook met bus....

spacer line  

Ibis arcadia is wel een redelijk hotel met guntige ligging. Monas, jl jaka, sarina, plaza indo, gambir zijn op loop afstand. Iets verder op de hoek van jl jaksa staan altijd ojeks, en er rijden genoeg bajas daar. Schijn tegenover acadia zit ook ibis tamarin. Mijn evaring is dat beide hotels vaak vol zitten. Misschien handig om van te voren te bellen.

robrt
User
spacer line

Helemaal met Novi eens, verkeer is gekkenhuis in Jak.
Heb vorig jaar in Ibis Arcadia gelogeerd.
Vond het niet bevredigend en ben de volgende dag op zoek geweest naar ander hotel. Door drukke werkzaamheden en afspraken is het er niet van gekomen om te verkassen, maar een tweede keer zien ze mij daar niet meer. Wat me bijgebleven is is de vreemde lucht die er in de hotelkamers hing. Nou ben ik heel wat gewend (o.a. boven varkens geslapen in Irian) maar dit vond ik niet acceptabel voor zo'n hotel......
Groet R.

spacer line  

In jakarta mag je overal met spdmotor rijden zelfs op busbaan en de stoep alleen niet op de jl tol.

leomanado
User
spacer line

Ik weet niet wat je budget is voor een hotel, maar check Atlet Century Park hotel in Senayan eens. Ligt erg goed oa 5 minuten lopen van Plaza Senayan en Senayan City. Verder ligt het naast de busbaan en ben je snel op de tolweg.
Zelf rijden zou ik je echt af willen raden. Taxi is erg goedkoop en de busbaan nog veel goedkoper en sneller. Neem wel ALTIJD bluebird of ( wat duurder) silverbird taxi;s

Geniet van Jakarta, er is veel te zien en te doen.

groet
Leo

andre
User
spacer line

Hotel: Ik kan het formule 1 hotel in Jakarta aanraden. Centraal gelegen, veilig, schoon en een beroerd ontbijt, Maar het ontbijt regel je dan weer in een van de vele restaurantjes om het hotel heen. Dan zit je tenminste niet elke dag pannekoek te eten Emoticon: Smile Rp. 225.000 (jan 2009).

Motor: Neem een paar keer een Ojek (een motor waar je achterop kan rijden naar je bestemming). Je kunt dan een beetje aanvoelen hoe het rijdt in Jakarta. Als je dan alsnog zelf wilt rijden vraag je aan dezezelfde ojek of hij iemand kent die motors verhuurd. Vraag om een REMOT (REntal MOTor). Reken op ongeveer Rp. 50.000 per dag

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 11-03-2009 20:47 fdwsayang wrote:
Beste Indahnesiers,
De laatste week van juni 2009 wil ik graag een kort weekje in mijn geboorteplaats rondkijken. Ik zit een beeje te googlen voor een hotel. Nu lijkt Ibis Arcadia mij wel wat. Zit vlakbij de monas en Sarinah. Heeft iemand ervaring met dit hotel?

Daarnaast wil ik in Jakarta een lichte motorscooter huren. Een motortje met zo'n 125 cc. Ik heb een motorrijbewijs. Om elke keer met een taxi te verplaatsen, daar heb ik geen zin in. Weet iemand een betrouwbaar adresje om zoiets te huren of moet ik dit via de receptie van het hotel regelen?

In 2007 was ik ook in Indonesie, met name op Bali en Lombok. Ik verheug me enorm weer naar Indonesie te gaan.
Mag je eigenlijk wel overal in Jakarta met een motorscooter rijden? Dus ook op de tolweg? en op de andere drukke wegen?

Ik zou geen Ibis Arcadia pakken, veruit het slechtste Ibis hotel van Indonesie. Je kan beter 50.000rp meer betalen en een ander Ibis hotel pakken, Ibis Slipi is vorig jaar verkozen tot beste budget hotel van heel Oost-Azie (!), stukken beter. Als je dicht bij Jaksa wil zitten is Ibis Thamrin een betere keuze, of als je goedkoop wil doen Ibis Kemayoran op 15 minuten taxi-afstand. Goedkoopst boeken via www.ibishotels.com.

Wat betreft Taxi's: ben je een "beginner" in Jakarta, neem dan Blue-Bird (20% duurder dan de andere taxi's, maar zeer betrouwbaar). Als doorgewinterde Indo-reiziger neem ik juist altijd GEEN bluebird maar 1 van de andere tientallen taximaatschappijtjes, goedkoper en het lukt ze toch niet meer mij te bezeiken. Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

spacer line  

On 12-03-2009 06:57 kiwimave wrote:

...

). Als doorgewinterde Indo-reiziger neem ik juist altijd GEEN bluebird maar 1 van de andere tientallen taximaatschappijtjes, goedkoper en het lukt ze toch niet meer mij te bezeiken. Emoticon: Party!

Ik rijd ook met Prestasi taxi , zelf toen ze nog President (?) taxi heten.

Ngibulin anak Betawai asli mah susah , siapa yang ngibulin siapa.
Een anak Betawi "belazeren" is moeilijk , de vraag is wie gaat wie belazeren /in de maling nemen als het er op aankomt..

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Hai SDWSAYANG

De hotels die je noemt zijn prima.
Wij zijn meesta op de Jl Jaksa veel goed koper en op loop afstand niet meer dan 2 min.
We hebben ook een goede gids/chauffeur die nederlads praat en verstaat.
Dit is UJANG een hele goede vriend van ons.
Je kunt hem bellen zijn HP num. 08158775895. van uit nederland weet je zelf wel hoe het werkt
Als je belt zeg je dat je het nummer hebt gekregen van Tjer en Ninik. Succes.

spacer line  

Wat Kimiwave al schreef kies niet voor Ibis Arcadia!! Is helemaal afgeragd door domestic markt en wordt ook niet meer onderhouden!
Ibis Tamarin (schuin aan de overkant) is veel beter. Gewoon boeken op de site van Ibis zelf.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 12-03-2009 08:46 schreef Surya Atmadja:

...

Ik rijd ook met Prestasi taxi , zelf toen ze nog President (?) taxi heten.

Ngibulin anak Betawai asli mah susah , siapa yang ngibulin siapa.
Een anak Betawi "belazeren" is moeilijk , de vraag is wie gaat wie belazeren /in de maling nemen als het er op aankomt..

Mwah, die prestasi taxi zou ik juist afraden aan iemand die er nog niet zo bedreven in is (in tegenstelling tot Oom Sid Emoticon: Smile )

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Hij is al genoemd: Hotel Ibis Kemayoran, Jl. Bungur Besar Raya
www.accorhotels.com/1671 .......... reservationRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ibis-kemayoran.com
Goedkoop misschien, maar wel goed.

spacer line  

On 12-03-2009 19:54 NoviKirana wrote:

...

Mwah, die prestasi taxi zou ik juist afraden aan iemand die er nog niet zo bedreven in is (in tegenstelling tot Oom Sid Emoticon: Smile )

Ik ben niet bedreven , en het was ook ongeveer 10 jr geleden , ben dus een stukje jonger en heb nog een grote B-K.

Verhaal ging zo , omdat de chauffeur dacht dat ik een turis was (mijn vrw is bule) heeft die sukkel mij met een kleine rondrit getracteerd.
Totdat ik tegen die arme man zei , he' bang , macam apa ini .
Ajak jalan2 , boleh aja , pokoknya gua kaga bayar .
He' broer , prima dat je mij een rondrit tracteerde , hoe dan ook betaal ik jou geen cent extra. Ik weet natuurlijk wat de rit moet kosten , en ik weet welke sluiproute(Jakarta Centrum) ik moet nemen.
Heb tenslotte 20 jr in Jak.Centrum gewoond (Gambir) en de laatste 30 jr X keren terug gegaan.
Dus ik betaal gewoon de normale prijs.
Ik heb een paar keren meegemaakt , en nooit 1 cent extra betaald.
Nu ik een stukje ouder word ga ik op zeker spelen , neem gewoon een Blue Bird soms ook een Silver Bird . Kost alleen een paar eurie duurder.

leomanado
User
spacer line

Blijkbaar is voor jullie een paar Rp meer voor bluebird aanleiding om een andere taxi te nemen. Wie heeft er ooit al meer betaald in Jakarta dan Rp 100.000 voor een rit. Dat is ook al euro 6,66. In Nederland kom je daar met een taxi nog niet eens de straat mee uit.
Het gaat mij om de veiligheid. Als er wat gebeurd met passagiers in een taxi, is het altijd een van de goedkopere ...Ik neem bluebird of silverbird....

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 13-03-2009 01:28 leomanado wrote:
Blijkbaar is voor jullie een paar Rp meer voor bluebird aanleiding om een andere taxi te nemen. Wie heeft er ooit al meer betaald in Jakarta dan Rp 100.000 voor een rit. Dat is ook al euro 6,66. In Nederland kom je daar met een taxi nog niet eens de straat mee uit.
Het gaat mij om de veiligheid. Als er wat gebeurd met passagiers in een taxi, is het altijd een van de goedkopere ...Ik neem bluebird of silverbird....

Ja laten we het maar niet over NL taxi's hebben, vreselijk duur (de duurste van de wereld?), en onbeschofte Marrokaanse chauffeurs (met name het ritje Schiphol-Amsterdam). Van mij mogen ze taxi's afschaffen in Nederland.

Gracias. Sama sama

spacer line  

Blijkbaar is voor jullie een paar Rp meer voor bluebird aanleiding om een andere taxi te nemen. ....

Omdat ik in centrum woon en of logeer , zijn mijn taxikosten gemiddeld 50.000 rp om naar de diverse malls te gaan , of het naar Blok M is of naar manggo2 .

Van Cengkareng naar Centrum is ook ongeveer 120-140.000 rupiah.
Hoewel de DAMRI (heb ik in Jan 2009) geprobeerd is ook goedkoop ,snel en comfortabel.(20.000 rp)
Tenminste als je geen grote koffers heb.

spacer line  

Helemaal mee eens als je op vakantie bent maken die paar euries niet uit nee. Bovendien brengt Bleu bird brengt je rechtstreeks zonder mutar2.
Maar bijvoorbeeld van kemang naar sarina kost je dan wel 35.000 terwijl je bij mersindo tarif lama ongv 17000 afrekent. Dit pp scheelt je 36000 rupia. Een ritje bekasi jakarta scheelt al gauw 40.000rupia. pp 80.000rupia. Maar soms is het ook weleens lekker om met bleubird tegaan vooral als je met een slokkie op van kemang naar Bekasi wilt en onderweg niet wilt wakker worden en de sopir is pura2 aan het zoeken
naar jalan tol in tanjung priok.....

Wimroma
User
spacer line

Wij rijden van vliegveld naar Cilandak, iets verder dan Blok M. Altijd met Silverbird of eventueel Bluebird.
In 2005 stapten wij enthousiast uit bij onze familie, alle spullen uitgeladen, chauffeur van Silverbird vraagt ons om de auto te controleren en verlaat het huis.
We komen er de volgende ochtend achter dat ik mij camera in de taxi tussen mijn voeten heb gelegd en vergeten was deze eruit te halen, dus alleen achterin gecheckt.
Kantoor van Bluebird gebeld, deze heeft diverse vestigingen. Via dit kantoor in kontakt gekomen met de chauffeur waarop hij vertelde dat hij de camera via het dichtsbijzijnde kantoor persoonlijk af zou leveren. Uiteraard verwachtte hij een mooie fooi en terecht.
Die middag stopte er een motorfiets met de manager van het kantoor en nog iemand. Zij leverden de camera af voordat de chauffeur dit kon doen. Uiteraard dachten zij een som geld op te kunnen strijken. Deze twee werden dan ook vriendelijk door de familie bedankt en gedag gezegd. De chauffeur werd gebeld dat hij zijn fooi kon ophalen als hij in de buurt was. De volgende dag kwam hij en was uiteraard blij met onze aktie zoals wij erg blij waren met zijn aktie. Wij hebben in 2007 en 2008 deze chauffeur via de familie ons laten ophalen en wegbrengen, tot volle tevredenheid. Hij heeft inmiddels de camera in euro's aan fooi gehad, maar dat is niet belangrijk.
Dit ter illustratie hoe belangrijk het is om een Silverbird of Bluebird te nemen.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij betalen wij ongeveer 300.000 Rp voor overdag 2,5 uur en 's nachts 1,5 uur rijden. Route is bekend maar het is overdag zo vreselijk druk. (lijkt Rotterdam wel, Jakarta aan de Maas). Op Bali nemen wij ook uitsluitend Bluebird, de meter draait normaal en de route klopt. De gerenommeerde hotels bestellen voor de klanten ook uitsluitend Bluebird, of een privechauffeur.
Groet,
Wim.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Wijzelf verbleven meermalen in Ibis Kemayoran en Ibis Mangga Dua. Het eerste hotel vinden we wat prettiger, maar Ibis Mangga Dua is wel handig voor goedkoop shoppen in Mangga Dua als je daarvan houdt...
Verder nit zomaar van hotel veranderen in Jak want je weet nooit waar je terecht komt. Vier of vijf sterren zegt helemaal niets in Jak, want als je kop hun niet aanstaat dan krijg je nog steeds een dramatisch slechte kamer.
In Ibis hotels hebben wij nooit problemen gehad. Let inderdaad wel even op de ligging, want Ibis Slipi is bijvoorbeeld weer een hotel waar je altijd bij in de file staat.

From Dayeuhkolot with love

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Laatste keer verbleven we overigens in het Grand Kemang. Was toen een beetje een druk studentenhotel maar wel netjes en mooie kamers. Toch geven we nog steeds de voorkeur aan de Ibis hotels.
Mcht je kiezen voor een verblijf in Kemang dan is een bezoekje aan Restaurant Payon wel een must! Ik heb niet vaak z lekker gegeten en in zo'n mooie setting. Je moet wel van traditioneel Javaans eten houden.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

On 13-03-2009 22:41 monyet wrote:
Vier of vijf sterren zegt helemaal niets in Jak, want als je kop hun niet aanstaat dan krijg je nog steeds een dramatisch slechte kamer.
In Ibis hotels hebben wij nooit problemen gehad. Let inderdaad wel even op de ligging, want Ibis Slipi is bijvoorbeeld weer een hotel waar je altijd bij in de file staat.

Ik heb wel goede ervaringen met een paar 4 en 5* sterrenhotels in Jakarta .
Een leuke 4*hotel is Sari Pan Pacific. , zit Centraal , naast Sarinah , Jakarta Theatre ,
Jalan Sabang , op " loopafstand" van Jalan Jaksa ,Heb 4x gelogeerd .

IBIS Manggo2 zit ook in daerah macet ,de wegen naar Mangga Dua zit vaak verstopt , en het is ver naar de Centrum (Gambir-Bunderan H.I)
Moet je maar tijdens de lunchuren met de taxi gaan , of tot 9-10 uur of na 16.00 uur.

Pamelabak
User
spacer line

Een paar dagen geleden hebben we overnacht in het Ibis hotel Arcadia overnacht. Het was geen probleem om daar een kamer te krijgen. Alleen een advies het is goedkoper online te reserveren. We merkten het op toen we de prijzen te zien kregen, hun opmerking was ook om online te reserveren. Je kunt rustig daar een kamer reserveren. Als je het hotel uitgaat en je gaat rechtsaf en dan nog eens rechtsaf zijn er allemaal eettentjes. Bijna aan het eind aan je linkerkant hebben ze lekkere sate!!!!! Je eet je vingers bij af. Monas, Gambir zijn voor Nederlanders goed te lopen. Indonesiers vinden dit heel ver. Alleen als je naar het station Gambir wilt zou ik een taxi aanbevelen. Het is te ver om met koffers te sjouwen. Ik zelf zou geen motor daar willen rijden. Het is mij te chaotisch en te vol. Heel veel files etc.

Soekarno
User
User icon of Soekarno
spacer line

Hotel Grand Menteng, aan JL Matraman is een prima hotel +/- rp 300.000 per dag
Neem altijd Blue of Silverbird, andere rijden expres met een omweg.

spacer line  

On 14-03-2009 08:33 Pamelabak wrote:
Bijna aan het eind aan je linkerkant hebben ze lekkere sate!!!!!

Dat het lekker is , kan ik alleen maar beamen .
Toen ik nog jonger was (20 jr geleden) ging ik vaak sate eten bij Jalan Sabang .
Alleen eet ik in een bekende Chinese restaurant waar ik bakmi eet.
En dan ga ik 3 portie sate bestellen (2 voor mij) en 1 voor mijn vrouw.
Het is 1 van de oudste Chinese restaurant , een grote gebouw met A.C ., staat in de midden van Jalan Sabang.
De sateverkopers staan voor hun deur

Tegenwoordig durf ik niet meer op straat te eten , en zeker die sate stalletje bij de viersprong.(nog nooit gedaan)
Je moet eens zien hoe ze s' middags de sate voorbereiden.
De sate vlees staat uren te sudderen onder de zon , en de bak met klaar gerijgde sate wordt 1 meter van de drukke straat voorbereid, waar de bajaj , de taxi , alle verkeer langsrijden.
Geen wonder dat de sate een speciale smaak heeft. Emoticon: Nice

En dan de bestek , en de borden worden zo maar in een grote emmer met water (vaak met daun pisang er in ) gewassen.
Moet je ook naar de theedoek kijken .
Heeft de kleuren van de regenboog .

En s' avonds , omstreek 9 uur zag je dan de onverkoopbare sate in een bak wordt gezet , voor morgen.

Eet smakelijk . Selamat Makan . Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,403 posts - 13,692 topics - 25,259 members - last post @ 22-10-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,705,161 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com