indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Semar
User
spacer line

TIME OUT.

Handel practisch. STUUR DEZE BRIEF NIET. Het doet je zaak geen goed.

Zoals ik het lees, ben je nu op een punt dat je niet meer de dingen goed kan overzien. Too much shit has happened.

Mijn raad:
Laat het voorlopig gaan. Zoek betrouwbare pleegouders voor je kind en lik je wonden. Zo komt er rust in de tent.

Dan kun je pas helder overzien wat je te doen staat.

DOE NIETS OVERHAAST EN NOGMAALS DOE GEEN DOMME DINGEN.

VanHeutsz
User
spacer line

Het is inderdaad geen goed idee om deze brief te versturen omdat je er niets mee bereikt. Het probleem is dat je met juridische argumenten dient te komen en niet zoals in je brief alleen met emotionele argumenten, die doen namelijk niet ter zake en maken geen enkele indruk bij de Ambassade en de IND behalve dat je jezelf belachelijk maakt. Helaas.

elsbeth
User
spacer line

Bekasih, je maakt jezelf helemaal niet belachelijk, maar ik denk inderdaad dat dit je niet verder brengt. Heb je niet een vriend/ouder/advocaat die een hele zakelijke, bondige brief voor je schrijft naar de ambassade? Ik begrijp dat je wanhopig bent, maar doe inderdaad nu niet iets overhaast.

spacer line  

Beste Bekasi,

Ik zie wel enige overeenkomsten met de moeder van jou baby en die van mij.
Ik heb gelukkig get voordeel dat mijn ex wel "goed" voor mijn kind zorgt maar met het nadeel dat ik mijn kind zo goed als nooit te zien kreeg daar ze altijd geheim houd waar ze wonen.

Ik heb 5 jaar in Indonesie gewoond, 3,5 jaar gevochten om mijn kind te mogen zien wat helaas niet gelukt is, (nog niet tenminste).Ik hoor allerlei verhalen hier.

Persoonlijk zou ik als ik jou was het over een hele andere boeg gooien.

Ik begrijp dat de moeder helemaal niet meer in het leven van je kindje is.

Als dat zo is zou ik haar vergeten, weg bij haar. Ga naar een ander deel van Indonesie, vind een lieve vrouw die je vraagt (eventueel tegen vergoeding) net te doen dat het haar kind is.
Leg uit aan de autoriteiten daar dat omstandigheden het kind nooit was aangegeven als zijnde haar kind.

Dan een paspoort regelen via die vrouw.
Het zal mischien wat omkoop geld kosten maar ik heb het gevoel dat het niet onmogelijk is.

In ieder geval heel veel sucses.

Greetz

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Aan vrouwen in IndonesiŽ geen gebrek in elk geval. Is niet de beste weg denk ik, maar het is sowieso wel prettig om iemand bij je te hebben die je je kind toe kunt vertrouwen natuurlijk...

From Dayeuhkolot with love

Dolf A
User
User icon of Dolf A
spacer line

Hoi Allen,
Deze topic is heel goed zeg, daar sta je dan, helemaal bloot, geen oplossing te vinden.
Ik wens je veel s6 toe, Bekasibarat Emoticon: Stupid
Bye bye Emoticon: Laugh out loud

liever naakt dan bloot. huh?? what??

spacer line  

On 18-03-2009 07:50 monyet wrote:
Aan vrouwen in IndonesiŽ geen gebrek in elk geval. Is niet de beste weg denk ik, maar het is sowieso wel prettig om iemand bij je te hebben die je je kind toe kunt vertrouwen natuurlijk...

Het was ook maar een wilde gedachte want ik vraag me af of je er op een andere manier wel uit zou kunnen komen.

spacer line  

Door emoties geleid heb ik gisteren (17 maart) een lange brief op het forum gezet. Enkele forumlezers adviseerden mij tot rust en kalmte. Daarom heb ik de brief (voorlopig?) weer verwijderd. Morgen zal ik naar Indonesia vertrekken om verder te vechten om voor mijn dochter te mogen zorgen in Nederland. Wie van jullie weet wie er nu echt belangrijk genoeg is in IndonesiŽ om iets voor mij te kunnen doen, die kan helpen te zorgen dat mijn dochter een paspoort en toestemming voor het uitreizen krijgt? Welke ministerie, welke minister, of toch de ambassade? Alle tips zijn welkom. Mocht alles mislukken, dan zal ik het advies van Om Sid opvolgen en een betrouwbaar pleeggezin zoeken voor mijn dochter. Ook hierin zijn alle adviezen welkom. Via dit forum - en met dank voor jullie steun - houd ik jullie op de hoogte. Ik hoop dat mijn verhaal jonge vakantiegangers naar IndonesiŽ aan het nadenken zet: ťťn nacht van onbedachtzaamheid kan leiden tot een diep dal van onvoorstelbaar verdriet.

thephantom
User
User icon of thephantom
spacer line

volgens mij kun je gewoon naar de nederlandse ambasade gaan en daar aangifte doen van geboorte van je kind. er vanuitgaande dat je zelf nederlander bent.
Het kind neemt dan automatisch ook de nederlandse nationaliteit aan en kan dus een nederlandse paspoort krijgen, en heeft de nederlandse rechten. je zal wel allerhande formulieren moeten regelen maar dat heb je er denk ik wel voor over.

spacer line  

On 18-03-2009 23:10 bekasibarat wrote:
Wie van jullie weet wie er nu echt belangrijk genoeg is in IndonesiŽ om iets voor mij te kunnen doen, die kan helpen te zorgen dat mijn dochter een paspoort en toestemming voor het uitreizen krijgt? Welke ministerie, welke minister, of toch de ambassade? .

Even hardop nadenken.
In mijn geval zou ik :
Proberen om de voogdijschap te krijgen.
Dat kan alleen plaatsvinden als de kinder rechter vindt dat de belangen van het kind werd bedreigd (verwaarlozing).
De wet is daar duidelijk in .Belang van het kind staat centraal.
Er is een nationale organisatie waar je vertrouwelijk advies kan vragen.
(Zie het verhaal van die Sjeik die een klein meisje huwde).
2. Ik zou proberen bij een vrouwelijke rechter aan te kaarten.
3. Dus ook bij een vrouwelijke minister aankloppen.
Wel bij de juiste Ministerie .Even opzoeken ?.

Je moet Indonesische netwerk hebben , anders kost je ook bakken vol geld .
Echt kansloos bij je niet , omdat je ook kan bewijzen dat je de vader bent , voor haar wil zorgen (al 3 jaar lang) , en de moeder haar taak (verzorging) heeft verwaarloosd .

Met hulp van Nederlandse zijde (ambassade) is jou positie sterker .
De vraag is of Nederland(ambassade) jou wil helpen.

Aan de andere kant als je de moeder kan afkopen (desnoods op termijnen) kan het jou veel stress , ellende en hogere kosten besparen.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 19-03-2009 07:10 thephantom wrote:
volgens mij kun je gewoon naar de nederlandse ambasade gaan en daar aangifte doen van geboorte van je kind. er vanuitgaande dat je zelf nederlander bent.
Het kind neemt dan automatisch ook de nederlandse nationaliteit aan en kan dus een nederlandse paspoort krijgen, en heeft de nederlandse rechten. je zal wel allerhande formulieren moeten regelen maar dat heb je er denk ik wel voor over.

Hier gaat niet alleen maar om Nederlandse paspoort en rechten.
Hier speelt andere factoren:

1.Dubbele nationaliteit.
2.De rechtsbinding moeder - dochter.
Staat in de wet .
Al krijg het kindje de Nederlandse nationaliteit heeft de Indonesische moeder nog zeggenschap.
Die kan pas eindigen op de 18de verjaardag.(?)
Voor de juiste artikelen moet men de artikelen maar opzoeken.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Ik zal voor volgende week een afspraak maken met ambassade en rechter om uit te zoeken hoe ik een Indonesisch paspoort kan aanvragen voor mijn dochter, en de ambassade de mvv in haar paspoort wilt plakken, en zonder problemen uit te reizen.
Ook zal ik opzoek gaan naar mensen die mij kunnen helpen in Indonesia, minister, rechter. Adressen en telefoonnummers zijn welkom.

Ik zal proberen dagelijks wat te posten. Hoop dat jullie mij verhaal blijven lezen zodat ik raad en advies kan vragen op het forum.

spacer line  

Als je naar de rechter en ambassade gaat vergeet niet een volledig verhaal met bijlages van alle emails brieven van en naar de moeder mee te nemen waaruit blijkt dat jij ter goeder trouw bezig bent en dat zei je alleen maar wil afpersen. Ik denk dat het zeker in je voordeel zal werken.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Krijg beetje de indruk dat de vrouw in kwestie het kind gebruikt om er puur beter van te worden in plaats van er goed voor te zorgen,dus is er geen mogelijkheid dit aan te kaarten via een kinderrechtenorganisatie of zo?Jij wil toch gewoon dat je kind goed terecht komt en blijkbaar is die bij de moeder niet beter af. Emoticon:

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 16-03-2009 18:59 schreef bekasibarat: Ik heb de situatie altijd op een legale manier willen oplossen.... Had ik in het begin toch maar de hulp van anderen aangenomen dan had ik nu misschien ruim 2 jaar met mijn dochter in Nederland gewoond en had ze dit jaar naar groep 1 van de basisschool gegaan. Eerlijkheid duurt het langst, van mij mogen ze dat spreekwoord schrappenÖ

Schrap dat spreekwoord zeker. Wat heeft het voor nut alles eerlijk te spelen maar je kind wordt de dupe?! Wie of wat is nummer 1 voor je? Je principiele eerlijkheidsgevoel of het belang van je kind?
De raad van Jantje is zo gek nog niet. Niet denken aan de gevolgen van de moeder (dat is geen moeder) maar denken aan het belang en de toekomst van je kind. In een dergelijk geval terugdreigen want jij hebt de macht (= geld) en niet zij. Dus er is altijd wel iemand ( preman ) die de zaak voor je op kan knappen.
Vergeet de ambassade of de IND want die zijn aan de Nederlandse wet gebonden en daar krijg je in jou geval niets voor elkaar. Kan ook niet want ze moeten juridisch te werk gaan. En volgens de Nederlandse wet wordt er niet gekeken naar de biologische vader maar naar de juridische vader. Daar kunnen ze uiteraard geen uitzondering op maken want dan vraagt een ieder om een voorkeursbehandeling.
Toch die moeder (laten) dwingen iets te tekenen waardoor je de juridische voogdij krijgt in RI en ook ev. een akte van erkenning bij gemeente of rechtbank. Niet goedschiks, dan kwaadschiks. Gooi die Nederlandse eerlijkheidsprincipes over boord, die werken niet in een situatie en land als deze. Je hebt lang genoeg in RI gewoond om te kunnen weten hoe het "spel moet worden gespeeld".

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 19-03-2009 11:05 schreef bekasibarat:
Ik zal voor volgende week een afspraak maken met ambassade en rechter om uit te zoeken hoe ik een Indonesisch paspoort kan aanvragen voor mijn dochter, en de ambassade de mvv in haar paspoort wilt plakken, en zonder problemen uit te reizen.

Doe niet naief. Dat is compleet onmogelijk. De ambassade kan en mag niet eens een MVV afgeven zonder toestemming van de IND.......en dat kost maanden.

Arifin
User
spacer line

He he,

sprak je moeder vandaag bij mij in de winkel, ik denk veel aan je.
Helaas hebben wij lang geen contact meer gehad.
Dus eigenlijk ben ik je moeder enorm dankbaar dat ze me deze gegevens door gaf!!!

Dit forum door gelezen en ben enorm geschrokken over de feiten die je er allemaal in verteld.
De laatste keer dat we elkaar spraken, ergens op straat, vertelde je me nog dat je waarschijnlijk door de DNA test, je dochter naar Nederland mocht halen.
Ik begrijp nu wat er allemaal in je leven heeft gespeeld. Het maakt me boos en erg verdrietig!!!

Ik wil graag helpen, maar ik weet niet hoe!!!

Ik weet dat je nu weer in Indo-land bent.
Geniet van het weerzien met je dochter, zodra je weer teug bent, hoop ik je gauw te spreken...

sterkte man!!!
Groet Arifin

"slamat datang"

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

DNA test heeft geen nut want dat geeft je nog niet het juridische recht. En met kinderen naar NL halen, zijn ze in RI (en ook op de Ned.ambassade) ontzettend voorzichtig n.a.v. enkele nare voorvallen van kindersmokkel tussen beide landen 2 decennia geleden.
Ik zie alleen nog maar de oplossing van Jantje als enige in deze.
Zeker succes (denk niet Nederlands want dan haal je het niet, maar verplaats je in de denkwijze van de "tegenstander").

spacer line  

He wat leuk om weer iets van je te horen. Inderdaad Het IND had mij gezegd dat als het resultaat van de DNA positief was er niks meer in de weg stond om mijn dochter in Nederland te laten opgroeien. Na de positieve uitslag werd inderdaad alles goed gekeurd door het IND. Helaas had de ambassade mij verkeerd geadviseerd en kan ik na 2 en een half jaar de laisser passer niet ophalen. De MVV blijft geldig. Deze verloopt pas 3 maanden nadat ik deze heb opgehaald. De ambassade heeft mijn dossier bij BUZA gelegd om te vragen met welke documenten ik moet komen. Bijna een jaar later nog geen bericht en niemand die bij BUZA iets weet.

Morgen ga ik mijn dochter ophalen zodat ze dinsdag weer naar school kan. En ik hoop in Juni naar TK1. Anders zou ze nog een jaar in de playgroup moeten blijven. Dit omdat ze een grote achterstand heeft op haar leeftijd genoten en toch door de hele situatie is getraumatiseerd,

Mijn plan is om eerst een paspoort aan te vragen met de documenten die ik nu heb en dat zijn AK en KK en 2 notariele aktes. Dit zal waarschijnlijk niet lukken maar volgens een rechter is het mogelijk om de notariele aktes rechtsmatig te maken waardoor het wel zal kunnen.
Daarna zal ik contact opnemen met de ambassade en vragen waneer zij de MVV in haar paspoort kunnen plakken. In Indonesie zou ik moeten uit zoeken hoe ik zonder problemen kan uit reizen met mijn dochter. Toen ik gister aankwam op soekarano-hatta heb ik het telefoon nummer gevraagd van het kantoor van de douane. Ik ga vandaag bellen voor een afspraak want ik denk dat zij mij dat het best kunnen vertellen.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Laten we hopen dat het werkt Bekasibarat. In Indo is gelijk hebben en gelijk KRIJGEN een zeer groot verschil.

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 21-03-2009 05:09 schreef bekasibarat: De MVV blijft geldig.

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar naar mijn weten is die maar beperkt geldig:tussen half en 1 jaar.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het inreisvisum (D gedeelte) van de MVV is normaalgesproken 6 maanden geldig na afgifte. Hiermee kan dus binnen die 6 maanden Nederland mee ingereisd worden. Echter dit is bij gezinsvorming (buitenlandse partner). Ik weet dan ook niet waar dit precies onder valt gezinsvorming of gezinshereniging.

Mogelijk zijn hier speciale regels van toepassing. Ik neem aan dat ze niet zomaar wat zeggen bij de ambassade. De MVV wordt normaal ook pas in het paspoort geplakt nadat hiervoor een afspraak is gemaakt. (maar ik weet ook dat niet alles ambassades hierin uniform werken)
Succes Bekasibarat. Wat een toestand.

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Arifin
User
spacer line

Og man wat een gedoe allemaal...
inderdaad ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Succes, ik lees gespannen met je mee.

Groet Arifin

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Is er geen preman die even 'gaat praten' met de dame in kwestie? Kost vast minder dan 250 miljoen (!) Rupiah en geeft wellicht ook meer voldoening dan geld in een ogenschijnlijk bodemloze put gooien. Emoticon:

spacer line  

Gister bij de kinderbescherming geweest en die gaan mijn zaak onderzoeken. Zij konden mij vertellen dat de aktes die ik heb al heel sterk zijn, maar ik moet ze laten bekrachtigen door de rechtbank in Indonesie. Dit kan lang en duur proces worden dit omdat ik een buleh ben. Ze adviseeren daarom ook om dit te laten door een Indonesier. Vrijdag heb ik een afspraak voor een consult. Het probleem blijft toch de handtekening van de moeder. Ook al wilt haar moeder onze dochter verkopen of gebruiken als chantage middel, bedreigt ze ons met de dood het is niet mogelijk om haar uit de ouderlijke macht te zetten enof zelf de ouderlijke macht te krijgen.
Ook contact opgenomen met de imigratie in Jakarta en die zijn aan het onderzoeken of dat er ook andere wegen zijn.
De kinderbescherming was heel begaan met de situatie en zouden het bij de hoogste baas neerleggen.
Ook heb ik bij de kinderbescherming gevraagd ofdat zei eventueel kunnen helpen bij een pleeggezin maar dit kan niet omdat ze eerst de toestemming moeten hebben van de moeder

2 maanden Kupang is te lang geweest voor die kleine. Ze heeft het dialect al overgenomen, en het kleine beetje engels en duits en nederlands wat ze sprak is helemaal weg. Bijna 10 kilo afgevallen. Ze is ontzettend bang dat ik weer weg ga of dat ze zelf weer weg moet. Ze eet slecht en geeft elke keer over. Het ergste is dat ze dit zelf doet door als ze even alleen is haar vinger in haar keel te steken. Vanmiddag gaan we naar een kinderdokter in pondok indah.

Bij alle officieele instanties krijg ik te horen dat ik de hulp van de moeder kandung nodig heb. Zij wilt niet meewerken. Ze vraagt nu om 250juta maar als ik morgen de bus (8uur) pak naar haar toe zegt ze rustig, ahh sorry its not my anak jangan ganggu aku. Bovendien wilt ze dat ik het geld vooraf op haar rekening stort en dat er verder niemand bij betrokken mag worden. Ik heb een voorstel 50%downpayment en 50% als het klaar is maar dit wilt ze niet. Een nieuw pleeggezin zoeken dan maar, en dan over een paar maanden weer helemaal uitgeknepen worden. Of zal ik toch maar advies van de ambassade opvolgen en mijn dochter bij een weeshuis afzetten en afstand doen.

OOO wat heb ik er toch spijt van een kind te maken in het buitenland, en wat heb ik een spijt dat ik de verantwoording genomen heb. Wat heb ik een spijt om voor mijn dochter te willen zorgen. De enige reden waarvoor ze je bellen als je in nederland bent is uang uang uang. En hier in Indo sta je met je rug tegen de muur. Ik heb van de kinderbescherming gehoord dat dit veel voor komt maar dat het kind dan nog bij de moeder is en de buleh helemaal wordt uitgezogen net zolang totdat hij alle contacten verbreekt omdat hij niet meer aan de financieele eisen kan voldoen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,252 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com