indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Automatische poorten voor Jakarta Busway rijbanen
De Transportraad van Jakarta is bezig met het voorbereiden van plannen om automatische poorten te gaan plaatsen op de recentelijk geopende achtste Busway route van Lebak Bulus naar Harmoni. Deze poorten zullen hetzelfde zijn als diegene die reeds geinstalleerd zijn op de tweede route van Pulogadung naar Harmoni. De poorten moeten ervoor zorgen dat andere weggebruikers van de reserveerde busbanen weg blijven. "Mensen moeten dat leren," zei Riza Hasyim, vice-president van de Transportraad in Jakarta.
Lees verder , klik op de titel

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Goed idee,ik zou graag zien dat ze in Nederland ook zoiets zouden opzetten voor truckers,dus het vrachtverkeer scheiden van personenautos,scheelt files en aanrijdingen. Emoticon: Very funny

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Wat een vreselijk vreselijk infantiel idee blijft het toch die busway, alleen in Indonesie!!

Iedere VMBO scholier kan nog berekenen dat een dergelijke busway alleen maar meer ellende geeft voor de toch al veelgeplaagde autochauffeur in Jakarta. Typisch voorbeeld van een halfslachtige (Javaanse) oplossing, een monorail is de duur en te ingewikkeld, nou dan doen we maar een busway... en het resultaat moge duidelijk zijn, alleen maar meer opstoppingen etc.. Ik heb trouwens die busway wel eens in de spits genomen, EEN RAMP, bij de shelter stonden er nog 100 man in een "rij" voor me, en iedere keer als er weer een bus kwam ellebogenwerk, pinguins en oude omaatjes die links en rechts en onder mij voorkropen..NOOIT MEER. Eerst zorgen voor een fatsoenlijk MRT systeem zoals in Singapore.

Vraagje: waarom lukt het de Chinezen wel om een fatsoenlijk openbaar vervoersysteem te maken en de Javaan niet?

Gracias. Sama sama

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

ze zijn als het goed is bezig met het aanleggen van een metrolijn ipv de monorail!
Dus over een jaartje of 5/10 (mits het allemaal volgens plan gaat) kan de javaan hoogstwaarschijnlijk met de metro reizen.
Dit zal denk ik zeker een goede alternatief/aanvulling zijn voor het verkeer in jakarta!

En datgene over de buslijnen is als volgt.
Er zijn gewoon weg te weinig bussen beschikbaar en de bestellingen van nieuwe bussen laat op zich wachten wegens te weinig budget!
Voor corridor 8 hebben ze bussen van de andere lijnen geplukt, omdat de lancering van lijn 8 anders nog verder uitgesteld zou worden.
en ipv 25 worden er 17 bushaltes aangedaan en zijn er maar 25 bussen ipv 45 beschikbaar hiervoor.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,252 posts - 13,717 topics - 29,516 members - last post @ 04-04-2020 04:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,862,039 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com