indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij zijn ons aan het oriŽnteren voor een reis door Java en Bali. We hebben al verschillende contacten gelegd met chauffeurs op Java en met reisbureaus in Nederland. Daarnaast hebben we een offerte aangevraagd bij een Indonesische reisorganisatie Global Adventure voor een rondreis van 8 dagen door Java.

Heeft iemand ervaringen met deze organisatie? En wat is het volgens jullie verstandig om een reis te boeken bij een Indonesische reisorganisatie of juist helemaal niet?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Luuk,

Ik heb geen ervaring met deze organisatie maar heb wel veel reiservaring (zowel als reiziger en als reisadviseur) Ik heb hun website bezocht en ben even aan het rekenen geweest.
Voor de Java-Bali trip kom ik uitgaande van 2 personen uit op US$ 1700 = RUIM 20 miljoen = Rp 2.800,00 per dag. Deze prijs is inclusief hotelovernachtingen en vervoer
Ik kan niet gevonden krijgen welke hotels er aangeboden worden tijdens de rondreis en ik weet niet wat jullie eisen/verwachtingen zijn. Ik weet wel dat een budget van Rp 2.800,00 per dag voor alleen vervoer en accommodatie heel veel geld is. Kamers worden nl. altijd per kamer en niet persoon betaald, chartervervoer gaat per voertuig, niet per persoon.

Het gemak zit 'm vooral in dat je zelf niets meer hoeft te regelen en je van A tot B 8 dagen lang de beschikking hebt over een auto met chauffeur maar daar betaal je dan ook ruiterlijk voor.
De trip is ok maar er zit niks bijzonders in. Met dat laatste bedoel ik ook dat je dit zelf heel goed kunt regelen voor veel minder geld met meer variatie in vervoer en accommodatie.

Het gaat er niet om of dit al dan niet verstandig is. Uitgaande van bovengenoemd voorbeeld ben je qua prijs misschien nog wel beter af met een pakketreis geboekt hier in Nederland. Wacht eerst de offerte af en kijk goed naar wat wel/niet inbegrepen is (in bovenstaand voorbeeld zijn bijvoorbeeld geen maaltijden of entrees (relatief dure entrees voor Borobudur, Prambanan en Bromo)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Luuk,

Je hebt een dure organisatie uitgezocht. Kijk eens bij www.taritravelindonesia.com.
Gebruiken wij regelmatig. Redelijke prijzen. Emoticon: Party!

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,800 posts - 13,710 topics - 28,661 members - last post @ 28-02-2020 11:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,298,186 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com