indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

vince123
User
spacer line

Beste Hub,

Anker Bir - het voormalige Anker Bier - was een product van de NV Oranje Brouwerij in Batavia/Djakarta van 1945 tot 1958. Deze brouwerij was eigendom van de Borsumij (Borneo-Sumatra Handelsmaatschappij NV) en het management werd geleverd door de "Drie Hoefijzers Bierbrouwerij NV" uit Breda (ný van InBev SA, BelgiŽ/BraziliŽ).
Mijn vader was van 1945 tot 1958 directeur van de Indonesische brouwerij. Deze was gevestigd aan de Bandengan Selaten 45 in de benedenstad achter de palmoliefabriek van Unilever.

Groeten,
Vincent van Bommel

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

"Is het nog steeds in 'gezinsverpakking' van 1/satu liter te (ver)krijgen ......."

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hmmmmm lekker bier????
Maar ik denk dat ze dit meer drinken

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gatverdarrie Om Zieleffe die Tehbotol vind ik echt niets aan.
Bintang trekt me wel, maar dan in die halsflessen, dat noemden we vroeger in de haven lendetrekkers.
Bintang is ook goed bier, alleen oppassen dan die onverlaten het niet lauw op tafel zetten met ijsblokjes erbij.

Gruces Malam

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Helemaal mee ens het is niet te zuipen die thebotol.
En bier, met ijsklontjes, helemaal niet, op het laatst drink je alleen water, en geen bier.
Jaren geleden ben ik daar al over gevallen, en heb het bier teurg laten brengen, en toen hadden ze geen koud bier.
ik ben daar gelijk uit dat onderkomen weg gegaan.
Waarom typ ik dat onderkomen, men noemde het een restaurant, maar ik noem het een kot.
Mijn fam. daar hebt ook wel eens neigingen, naar zo,n kot te gaan, en dan zeg ik er is zo veel beters dan hier naar toe te gaan, maar dan blijkt dat ze liever in zo,n kot zitten, voor het lekkere eten.
Ja daar is ook wel iets voor te zeggen maar als ik ze dan zie eten ( ik heb iets anders in mijn gedachte) ja dan kan ik begrijpen dat ze dat boven die andere restaurants daar willen eten.
Wij kwamen in Restaurant Bali in Bandung bij Pasteur, ik ga er nooit meer heen, wij bestelde,het eten, en het bleef nog al lang weg nou toen gevraagd waar het bleef, enkelen van ons kregen toen het eten, maar een persoon niet, en wat dacht u wat die besteld had Ikan (vis) gewoon vis en dat hadden ze niet meer. Daar kwamen ze mee toen de andere al hadden te eten.
Ja dan kan je weer eens meemaken dat ze niet nadenken wat ze doen, weer een bevestiging van domheid of onwetendheid wat de forum leden hier willen horen niet zeggen, het is geen domheid maar onwetendheid.
En daar moet je het meedoen?? Emoticon: Yawn Emoticon: Blush Emoticon: Very funny .

daft_punk
User
spacer line

het is ook geen ontwetendheid maar beleefdheid. als ze geen vis hebben en het staat toch op de kaart dan gaan ze desnoods naar de markt om zo snel mogelijk je een visje te kunnen aanbieden. (ook al gaat dat met een enorme omweg)
zo heb ik drie keer mijn coca cola geweigert omdat ik sprite of 7 up wou, na de derde keer vroeg ik uitdrukkelijk waarom ik coca cola kreeg en geen sprite.
toen gaven ze toe dat ze dat niet hadden maar alleen maar cola. ze gaven me liever het verkeerde dan niets! ik heb mij ook wel eens geschaamd voor mijn westerse gedrag maar ik kan hier wel om lachen en de gedachte er achter is goed bedoeld.

spacer line  

On 01-09-2004 23:47 forumbot wrote:
Hallo,

Ik ga binnenkort met mijn zus naar Bali en nu is mijn vraag:

Hoe smaakt het Indonesische bier?
Of wordt het gemaakt van het rioolwater?
Bir Bintang, perfect bier. Emoticon: Cooool

Voor liefhebbers van Indonesie : http://www.indonesiaclub.multiforum.nl

mas jono
User
spacer line

Och, het bier topic is ook weer terug,
Jongens wees nu eens eerlijk, vinden jullie dat Indonesisch bier nu echt lekker? Vinden jullie niet dat er een of ander chemisch smaakje aan hangt, of ben ik nu de enige die dat proeft?
Dat bier wordt opgeslagen in de stralende zon of voor mijn part ergens in de schaduw op kamertemperatuur, tsja dat is dan +- 30į C.
Denken jullie niet dat er een of ander ďwondermiddeltjeĒ inzit die dat bier goed houd.
Nee, mij maak je er niet blij mee.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

kan kloppen maar zeker weten doe ik niet,en een chemicus ben ik niet.
Wel een voorval hoe het komt dat mensen ziek worden van bier.
Dat is als de fles bier een jaar oud is geworden.
heb het afgelopen jaar meegemaakt als ik aan kom staat er altijd bier klaar voor mij.
ik had er enkele gedronken , en werd ziek.
Ik op onderzoek, en hen aan de tand gevoeld, wat bleek dat er een fles tussen zat van vorig jaar, die bij mijn weggaan niet op was.
Kijk, en dan zie je dat ze daar geen kennis hebben van bier.
Dat is een lering dat ik voor dat ik naar Holland ga ,het bier ook leeg drink.
En dan op het etiket kijken of het geen jaar oud is.
silakan belatjar dari pengalaman Emoticon: Very funny Emoticon: Bye bye Emoticon: Clown

spacer line  

Ik ben toch echt wel een bier drinker en ik heb er de laatste tijd toch geregeld wel redelijke hoeveelheden van genuttigt, en ik drink altijd Bintang.

ik heb er nog nooit een hoofdpijn kater aan over gehouden. en het smaakt zacht....
gewoon goed bier....

ze schenken hier ook Heineken, en dat drink ik nooit..... inderdaad, paardenzeik...

Greetz..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

het Indonesische bier is toch wel te drinken? Natuurlijk zit het vol conserveringsmiddelen, maar dat is naar mijn mening met 'ander bier' (laat zeggen een Heineken gebrouwen in IndonesiŽ of Nederland) niet anders. Zolang ik niet zo groen uitsla als het flesje waar dit goedje in verkocht wordt, dan durf ik het nog wel te drinken.

Bintang vind ik inderdaad ook zachter en lekkerder, maar soms wordt me een Heineken aangeboden 'omdat ik daar vandaan kom', tja.. Emoticon: Clown

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, morgenavond maar weer eens een paar Bintangs achterover slaan in de Prawirotaman. Thuis is het wijn. Live is good.
Uithangen in Prawirotaman is het enige dat je in Yogya kan doen. Niet zoveel keuze als in Bali of Jakarta (volgende week weer Jaksa en Blok-M, mmm).
Live ain't easy if you have to make a choice.

Oh by the way. Jantje, ik ben vorige week in Semarang weer naar de On On Pub geweest, maar waar waren nou ook alweer de andere oorden van vertier? Wil toch wel eens lekker stappen in Semarang volgende week.

spacer line  

Het erruge van alles is dat deze gewoon bij mij thuis dicht staat in nl...(mee gevlogen in de koffer) soms is de verleiding groot om hem te doen ont-doppen Emoticon: Nice ..maar dan heb je er maar eentje... !! waarna die hele andere zooi van hier niet meer tezuipen is. Dus ik laat hem maar dicht Emoticon: Laugh out loud wel verloopt zijn houdbaarheids datum jan '07.... Emoticon: Blush

Live life to the max.......

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou, ik ben voor januari in NL. Dan wil ik de fles wel voor je leeg drinken.

spacer line  

On 22-11-2006 18:17 Yogya-Bali wrote:

Haha Yogya...jij geeft me wel de moed om hem toch maar te doen opzuipen Emoticon: Nice ik kan hem natuurlijk ( zonder dat tie zijn gezicht verliest) weer gewoon vullen met water ofdat er niets gebeurd is Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-11-2006 18:17 Yogya-Bali wrote:

HŤ Slok op, zit Martin zich te verkneuteren op zijn enige flesje Bintang wil jij hem opzuipen, terwijl je je nog een aantal weken vol kan laten lopen met Bintang.
Ach, Martin eerlijk gezegt vind ik het verschil tussen Heineken en Bintang te verwaarlozen. tja als je op vakantie bent smaakt een biertje al snel lekkerder.
Yogya, ik begrijp dat je in december naar Ned. komt, als ik vanuit Rotterdam nog iets voor je kan betekenen schroom niet, als de baas niet te moeilijk doet is een dag vrij gauw genomen(als ik al niet vrij ben) Nederland is klein ik heb je zo opgehaald voor een dagje Rotterdam, voor jou waarschijnlijk ouwe koek, maar voor je dochter misschien een onvergetelijke ervaring, by my guest.

spacer line  

On 25-11-2006 21:50 Malam wrote:

...

tja als je op vakantie bent smaakt een biertje al snel lekkerder.

Maar ik ben nooit op vakantie in indonesia ! doch smaakt ie altijd lekker als ik er ben Emoticon: Yeah right!

En inderdaad Yogya kan er nog ff van genieten ! terwijl ik dat flessie aan het uit-knijpen ben hiero Emoticon:

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hoe bedoel je dat Martin?
Zijn jouw bezoeken aan IndonesiŽ soms werkbezoeken?
Hmmmm na werk smaakt ie juist extra lekker.

spacer line  

On 25-11-2006 22:24 Malam wrote:
Hoe bedoel je dat Martin?
Zijn jouw bezoeken aan IndonesiŽ soms werkbezoeken?
Hmmmm na werk smaakt ie juist extra lekker.

Nee geen werkbezoeken Malam...ik trek gewoon in mij huisje, en een vakantie zie ik meer alsdat je deze georganiseerd boekt in een hotel/resort ergens voor een paar weekjes Emoticon: Yeah right!

Buiten de vakantie om...smaakt de bintang natuurlijk ook lekker Emoticon: Yawn

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-11-2006 23:17 Martin-Solo. wrote:

...

Nee geen werkbezoeken Malam...ik trek gewoon in mij huisje, en een vakantie zie ik meer alsdat je deze georganiseerd boekt in een hotel/resort ergens voor een paar weekjes Emoticon: Yeah right!

OOOOOOOH, nou Martin als ik in mijn huisje zit in IndonesiŽ, straks in maart dat is het voor mij vakantie.
Het is een georganiseerde reis(door Pop en mij) tussendoor ga ik er nog wel eens uit, Spanje of zo, maar Indonesia is en blijft voor mij eruit zijn.
Meestal door de gekke wereld en de dingen die mij steeds weer verbazen.
Twee maanden in IndonesiŽ zijn voor mij als ŤŤn week hier, het reizen wat ik daar zie en meemaak, maken dat als ik aan het eind van de twee maanden het idee heb dat ik er slechts twee weken heb gezeten.
Ik heb altijd een maand in Nederland nodig om alle indrukken te verwerken.
Nu moet ik wel vermelden dat ik alle touristenplaatsen gezien heb en altijd in plaatsen verblijf waar geen touristen komen.
»Ťn keer alles aflopen en daarna einde oefening, helaas nooit de mogelijk gehad verder te kijken als mijn neus lang is, in iedergeval heb ik in west Java alles gezien, ook dat kunnen niet veel mensen zeggen, Sunda is niet touristisch.
West Java tot zover, ik hoop over anderhalf jaar als ik in mijn prŤpensioen zit mijn blik te verruimen.

spacer line  

On 25-11-2006 23:40 Malam wrote:

...

OOOOOOOH, nou Martin als ik in mijn huisje zit in IndonesiŽ, straks in maart dat is het voor mij vakantie.

Nou dat is dan je welverdiende vakantie ..naar je arbeid Emoticon: Puh!

manon
User
User icon of manon
spacer line

Ik adviseer je eerst de Indonesische bier bv Bintang eens te proeven...alvorens je bedenkt dat dit 'rioolwatertje' best lekker smaakt Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Jantje
User
spacer line

On 22-11-2006 17:20 Yogya-Bali wrote:

Oh by the way. Jantje, ik ben vorige week in Semarang weer naar de On On Pub geweest, maar waar waren nou ook alweer de andere oorden van vertier? Wil toch wel eens lekker stappen in Semarang volgende week.

Hi YB,

Ik zie hem nou pas,

"Zum Anton" Bukit Sari. Bukit Duta 2
Tios cafe Ciputra
Dok Mai (The white elefant)
"The Cosi" Jl. Singosari Raya 10 Emoticon: Nice

spacer line  

Bir Bintang en Anker Bir is beide uitstekend te drinken!

en Bali Hai ook wel (alhoewel ik meestal voor Bintang kies)

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

Bintang en Bali Hai zijn gewoon hier in Nederland verkrijgbaar,een beetje goede Toko heeft ze.
Bintang wordt geimporteerd door Ambonia te Zeist en Bali Hai door Asia Food Amsterdam,voor diegene die de feestdagen hierdoorbrengen.

sing ken ken bli....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,563 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com