indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

maria
User
spacer line

Wij zouden volgend jaar graag naar Flores willen gaan. Wie is er recent nog geweest. Is het goed te regelen om daar zelf rond te trekken. Zijn ze nog ingesteld op toerisme qua hotels/restaurants/vervoer etc.
Alle tips zijn welkom.
Hoe lang moeten we er voor uittrekken om van Maumere naar Labuan Bajo te gaan.
Emoticon: Shiny

smoef
User
spacer line

twee jaar terug heb ik geruime tijd door gebracht op Flores.
hotelletje in Labuan Bajo, gerund door een Nederlandse meid Ingrid.
Ik moest naar Larantuka. Eerst naar Maumere dus. Da's de omgekeerde richting, maar is my afgraden om het per auto of bus te doen. Er zou zelfs een overnachting voor nodig zijn. De bussen durf je niet in. Vliegen gaat uitstekend. Flores is arm, erg arm. De mensen zijn wonderlijk lief!!!

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Toeristische infrastructuur is zeer beperkt op Flores. De meeste toeristen komen voor Komodo (aan de westkant bij Labuhanbajo). Of brengen een kort bezoek aan Keli Mutu (drie verschillend gekleurde kratermeren, of komen met een georganiseerde rondreis. Op een paar plekken is duiktoerisme (o.a. bij Maumere).
Maumere is zeker twee dagreizen (via Ende). De meeste hotels, losmen en restaurants zijn, laten we zeggen, sober.
Zelf regelen is best mogelijk, maar je moet wel de tijd nemen (bussen vertrekken b.v. pas als ze vol zijn, of soms die dag helemaal niet). Heb verder geen slechte ervaringen met het rijgedrag, maar de stijl is inderdaad licht avontuurlijk. Hou er ook rekening mee dat je veel aandacht trekt (complete dorpen trokken uit toen we ergens op een strand wat wilde zonnen en zwemmen), ook soms van de verkeerde mensen, die aan je blijven plakken. In sommige gebieden (o.a. Larantuka) is malaria een probleem waar ook rekening mee gehouden moet worden. Verder een prachtig eiland, maar niet zo "lush" als b.v. Bali of delen van Java, en inderdaad erg arm.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Toeristische infrastructuur is zeer beperkt op Flores. De meeste toeristen komen voor Komodo (aan de westkant bij Labuhanbajo). Of brengen een kort bezoek aan Keli Mutu (drie verschillend gekleurde kratermeren, of komen met een georganiseerde rondreis. Op een paar plekken is duiktoerisme (o.a. bij Maumere).
Maumere is zeker twee dagreizen (via Ende). De meeste hotels, losmen en restaurants zijn, laten we zeggen, sober.
Zelf regelen is best mogelijk, maar je moet wel de tijd nemen (bussen vertrekken b.v. pas als ze vol zijn, of soms die dag helemaal niet). Heb verder geen slechte ervaringen met het rijgedrag, maar de stijl is inderdaad licht avontuurlijk. Hou er ook rekening mee dat je veel aandacht trekt (complete dorpen trokken uit toen we ergens op een strand wat wilde zonnen en zwemmen), ook soms van de verkeerde mensen, die aan je blijven plakken. In sommige gebieden (o.a. Larantuka) is malaria een probleem waar ook rekening mee gehouden moet worden. Verder een prachtig eiland, maar niet zo "lush" als b.v. Bali of delen van Java, en inderdaad erg arm.

cindy
User
spacer line

Wij zijn vorig jaar op Flores geweest. Hadden een busje met chauffeur/gids. Vanuit Labuhanbajo een tweedaagse trip naar Komodo en Rinca gemaakt. Zeer de moeite waard. In Labuhanbajo overnacht in guesthouse Chez Felix. Daar werkt Vincent, die kan de trip naar Komodo voor je regelen. Denk er wel aan dat je niet veel te eten kan krijgen op Komodo. Je kunt beter zelf wat meenemen. Via Vincent mochten we ons eigen eten koken in het restaurant op Komodo. Vanuit Labuhanbajo zijn we naar Ende gegaan. Onderweg hebben we in Bajawa overnacht. Denk er wel aan dat het hier 's avonds koud is. Je bent in de bergen. Vanuit Bajawa kun je ook nog leuke dagtrips maken. Van Bajawa naar Ende is het ook een dag reizen. Flores is een prachtig eiland, ik zou zo weer terug willen gaan.

maria
User
spacer line

Is het gemakkelijk om vanuit Bali een vlucht te regelen naar Maumere? Wat kost dit?
Zijn er ook reisburotjes in Maumere die chauffeur/gids regelen voor trip naar Labuanbajo?

maxwmeijer
User
spacer line

Vorige jaar waren we er. Er gaat ten minste iedere dag een Merpati F27 vanaf Denpasar naar Maumere. Maar cancellation komt ook voor + overboeking. In Maumere heel schattig maar basic bungalowtje gehuurd in Warang Beach Homestay, op de weg van Maumere naar Laantuka. (ca 20 km vanaf Maumere), direct aan zee. Eigenaar is Ignas en zijn vrouw Evri; schatten. 25.000 RP per nacht (2003)

Resiona
User
spacer line

Hallo allemaal,

Ik ben pas geleden nog naar Flores geweest en in het bijzonder naar Larantuka. De mensen zijn idd ontzettend aardig en wat betreft de reis daar naar het oosten op Flores is redelijk goed te doen. De busjes zou ik iedereen afraden. Maar voor weinig geld kan je heel goed een auto met chauffeur kunnen krijgen. Ik bel meestal eerst naar Larantuka, naar de mensen bij wie ik moet zijn. In dit geval mijn oma en die zorgen er voor dat ik vanaf Maumere wordt opgehaald door een persoon uit Larantuka. Dat kost niet veel, je moet het wel zelf betalen, de mensen daar zijn echt arm. Wil je meer weten over Larantuka en haar omgeving kan je me ook mailen. Mijn email is modelkenzoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com.

Groetjes Nico

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 10-09-2004 21:40 maria wrote:
Is het gemakkelijk om vanuit Bali een vlucht te regelen naar Maumere? Wat kost dit?

Ik overweeg namelijk dit jaar ook naar Flores te gaan. Wie weet hoeveel een ticket van Denpasar naar Maumere kost?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,091,012 topic views - 240,015 posts - 13,725 topics - 32,671 members - last post @ 07-08-2020 19:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,157,827 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com