indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Misschien als een v/d weinigen hier, wil ik mijn vader over laten komen. Daar NL te duur wordt als fitte 80 jarige Indo.

Social culture Visa :
Geldig 60 dagen
kosten Rp 1.850.000
Visa guy stuurt een fax naar ambassade in NL.
Mijn vader dient hen een bezoekje te brengen met zijn paspoort. waar kosten aan verbonden zijn.
Iemand die meer weet, in Indonesie zeggen ze dat de kosten maar een paar euros zijn?
Mag 60 dagen blijven.
Mag daarna zijn visa 4x met 1 maand verlengen en dient na een totaal van 6 maanden. het land te verlaten en b.v. in Singapore of Tmor alles opnieuw aanvragen.
En wij dienen zijn sponsor te zijn.

Weet iemand of er een betere oplossing is? Ik weet niet of iemand van 80 jaar een werkvisa kan krijgen van 1200$?

Zijn er nog andere Visa's.
Zolang je er niet naar vraagt dan krijg je het ook niet te horen in Indonesie.

Alvast bedankt.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Volgens mij zijn de kosten van een werkvergunning in de meeste gevallen opgekrikt tot 400 USD per MAAND.

Een visum lansia (ouderenvisum) zou denk ik het beste zijn. Zoek er maar op, staat al genoeg op het forum denk ik.

Ho Lee Fuk

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 25-02-2009 12:40 Yerun wrote:
Volgens mij zijn de kosten van een werkvergunning in de meeste gevallen opgekrikt tot 400 USD per MAAND.

Een visum lansia (ouderenvisum) zou denk ik het beste zijn. Zoek er maar op, staat al genoeg op het forum denk ik.

Ik heb even rond gekeken doch alle info is nogal oud.
Ook op de site http://www.rami-services.com/retirement.html (updated 2005).
Tevens wordt erop dit forum melding gemaakt dat je een bedrag van 200.000€ of $ op je rekening dient te hebben?

Ik zal het onze Visa-guy eens vragen. kijken of hij iets nieuws heeft

Albert

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Een werkvergunning kost per 1 januari 2009 zo'n 4000 Euro per jaar.
De betaling van loonbelasting is nu vooraf te voldoen.
Maar dan krijg je wel gelijk je NPWP en betaal je een geen belasting meer als je vertrekt uit Indonesie.

De visa lancia weet ik niet.
Misschien Malam?
Maar dat was volgens mij ook zo goedkoop niet meer per 1 januari 2009.

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
spacer line

Wat ik nu niet begrijp, is dat zo man van 80 jaar nog wel, iets word afgenomen, wat hij zo graag zou willen.
In Indonesie te zijn en wonen.
Hier is geen instantie die iets kan betekenen, voor jullie, denk ik.
Maar als het zo moeilijk moet kan ik mij voorstellen dat er nog een andere weg is.
Maar je moet een beetje lef hebben.
We weten dat geld doet wonderen in Indonesie, dit zou ik plaatselijk afhandelen.
Wanneer het niet legaal kan dan maar illegaal.
Man met AOW, gewoon ingeschreven laten staan, en lekker onder het afdakje van je huisje in Indonesie zijn leventje laten.
Er valt daar wel wat te ritselen, maar niet aan de grote klok hangen, en stil zijn over zijn aanwezigheid, want jaloersheid is daar groot dat heb je kunnen lezen in vele topic hier.
Want begrijp mij goed, hij brengt toch wel even een paar rumpies mee......
wie daar beter van word is toch wel de plaatselijke bevolking.................
Maar ik schrijf niet dat je het zo moet doen, dat is plaatselijk verschillend.
Ik weet dat het zo wel ergens gaat, de hele familie leeft er van..............
En ik kom gelijk met een topic over de sociale kanten van Nederlanders in het buiten land...
Horen zien en zwijgen

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Deze posting van Om Ziel is volstrekt onbegrijpelijk, niet vreemd, het is de eerste dag na carnaval, Emoticon: Yes!
Laat hem maar even tot zich zelf komen. Emoticon: Wink
Dan komt het wel weer goed met hem. Emoticon: Yes!
De man moet na het achterlijke gebeuren van carnaval, wat alles te maken heeft met de vasten tijd erna even bij komen.
Wel carnaval vieren wat een geloofsfeest is voor de vastentijd vieren en vervolgens altijd commentaar hebben op een ander geloof hahahahaha.
Een beetje tweeledig.
Om Ziel nu niet lastig vallen, hij heeft een vastentijd van 40 dagen Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
spacer line

Ja ja askruisje heb ik niet gehaald, maar ik weet dat ik leef.
Beter hier, dan wat jij denkt hiernamaals te behalen. Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

spacer line  

On 25-02-2009 14:05 zieleffe wrote:
We weten dat geld doet wonderen in Indonesie, dit zou ik plaatselijk afhandelen.
Wanneer het niet legaal kan dan maar illegaal.

Foei , OmZiel .
Je gaat geen vreemde adviezen geven.
Wat gebeurt er als een 80 jarige man gedeporteerd wordt of erger nog in de petoet wordt gegooid ?

De Lansia (oude lullen visa) is bestemd voor ouderen vanaf 55 jaar, de vereisten zijn duideijk beschreven.
De " juiste" visa is waarschijnlijk de SosBud , te gebruiken om familie (zoon-schoondochter) te bezoeken.
De eisen zijn ook duidelijk beschreven.
Zie de site van KBRI

En Ya, men kan het verlengen .
Volgens sommigen kan de hele circus elke keer herhaald worden.De zgn hop methode .
En dat gebeurt in het verleden ook wel.
De vraag is of het zo kan blijven , en zeker als men toch min of meer " voor altijd" daar wil blijven .
Op gegeven moment kan men ook vragen stellen wat de eigenlijke bedoeling is , familiebezoek of iets anders ?.

Werkvergunning voor een 80 jarige komt waarschijnlijk vreemd over .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
spacer line

Om Sid
Foei , OmZiel .
Je gaat geen vreemde adviezen geven.
Wat gebeurt er als een 80 jarige man gedeporteerd wordt of erger nog in de petoet wordt gegooid ?

Ja ik begrijp het wel, dat je het volgens de wet moet.
Maar soms heeft de wet, te veel drempels, dat zo iets, als die man van 80 niet naar zijn roets terug kunnen.
“Kijk” ,hoe wij hier, waar velen veel kritiek op heeft, een MVV te verkrijgen, om je liefje of wat dan ook naar Nederland te laten komen.
Soms is het leven hard, maar soms ook moet je creatief zijn, en zoals er mensen zijn die via België hier binnen komen, kan je ook bedenken, dat je zoals Albert zijn schoonvader van 80 jaar? naar Indonesië wilt laten komen, daar vraagt hij hoe er wegen zijn, voor dat hulp moet je van alles proberen.

Kijk dat valt dan tegen, als die overheid die oude man in een petoet zou zetten.
Over sociale gevoel gesproken, dan valt het op dat ze waardeloos zijn, dat zo iets zou gebeuren.

Ik denk dan als je de situatie gezien altijd beter is via legale mannier het moet doen, maar ik weet ook, dat je die mensen daar zoals het hoofd van hun complexs, soms best bereid zijn om een KTP af te geven, aan die oude man.
Wie controleert dat daar, bijna niemand, je weet toch dat alles omkoopbaar is daaro.

Om Sid doe nou net niet of je de beste eerlijkste man van deze wereld bent, de beste jochie van de klas.
Soms is het nu eenmaal zo, dat je geen andere mogelijkheid hebt om de wet te omzeilen........
het zei zo...Als we allemaal zo heilig boontje zouden zijn dan heeft het leven ook geen spanning ................. Emoticon: Bye bye Emoticon: Blush Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bij de sosial budayas die ik heb aangevraagd zijn mij nooit geen vragen gesteld over het doel van mijn verblijf. Het ging eigenlijk precies zoals bij de gewone 60 dagen visa. dus gewoon een formulier invullen met het verschil dat er ook een formulier door de sponsor ingevuld moest worden tezamen met KTP of paspoort van de sponsor. Het was gewoon een administratieve handeling verder niets bijzonders.
Volgens sommigen hier kun je een gewoon 60 daags visum ook verlengen. Beide visa hebben dezelfde nummer 211B. Het enige verschil is dat er onderaan de naam van de sponsor staat. Of en hoe dit verder in systemen geregistreerd wordt weet ik niet. Heb ook geen idee of ambassades en immigratiekantoor ter plekke hierin samenwerken (denk het niet) Je zou dus kunnen veronderstellen dat je dan misschien nog net zo goed het gewone 60daags visum kunt aanvragen en dat dan steeds verlengen.
Voor zover ik weet moet je bij Visa Lancia aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals ziektekostenverzekering, een maandelijks inkomen van minimaal US$1500, een overeenkomst van een huurhuis (waarvan de hoogte afhankelijk is van de plaats waar je je gaat vestigen) en nog een paar andere dingen (info december 2007)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
spacer line

AM
Het is de bedoeling om voor jaren te verblijven daar, en niet na 6 maanden weer terug te moeten........
Opa van 80 jaar wilde weg uit Nederland, omdat hij het niet meer zo ziet zitten. Emoticon: Puh! Emoticon:

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-02-2009 21:28 zieleffe wrote:
AM
Het is de bedoeling om voor jaren te verblijven daar, en niet na 6 maanden weer terug te moeten........

Click to see original image
Ja dat snap ik ook wel maar er zijn niet zo heel veel mogelijkheden. KITAS business en KITAS ikut suami/isteri vallen af. Blijft over Lancia maar daar zitten voorwaarden aan. Als die voorwaarden niet gehaald kunnen worden dan blijft een SosBud over. Na 6 maanden retour Singapore, Kuala Lumpur of Kucing en weer terug. Niet ideaal maar misschien een optie.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Als 80 jarige zou je kunnen trachten een dokter te vinden die een verklaring maakt dat de persoon in kwestie wegens medische gronden niet mag/kan vliegen. (lijkt mij goed mogelijk, gezien leeftijd)

Je neemt een SosBud, vervolgens wordt in RI geconstateerd dat vliegen geen optie is wegens een dergelijk mankement, dan wordt na 6 maanden gewoon (zonder eruit te moeten) verlengt!

Hoe lang je dit vol kunt houden ligt aan advies/verklaring van dokter.
Give it a try zou ik zeggen...

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

Een naamgenoot van mij heeft dit in Wereldwijzer forum geplaats
Of het nog uptodate is ???

Social/Cultural Visit Visa (Sosbud)
Persons coming to Indonesia for short term stays, not as tourists and not for business, should apply for another category of visit visa ... the Social/Cultural Visit Visa (Visa Kunjungan Sosial Budaya or SOSBUD) at an Indonesian consular office overseas.

A letter from a sponsor in Indonesia is required to issue the visa. You should also have a copy of their ID card (KTP) to present along with the letter. This visa status is used by persons coming to study, for research, training programs or to visit family members (for example, expat college age children who want to stay longer than a tourist visa would allow). This visa is referred to with the code - 421.
The maximum stay without going out of the country for the social/culture visa holder is 180 days. The initial visa is issued for a 60-day stay and can be extended in Indonesia in the Immigration office in the area you are visiting for one month for each of four allowed extensions (2+1+1+1+1=6). The extension must be done at least 7 days before expiration, and require filling out several documents each time, supplying photographs, and paying a fee of approximately Rp 200,000 each time. It is a nuisance, but much cheaper than flying to Singapore every two months for a visa renewal, which you would have to do if you entered on a tourist or business visa. For the last two extensions (in the 180 days), they must be done at the Department of Justice (Kehakiman).
Regulations necessitate a 3-day processing for these visas in Singapore, so be sure to allow the time. There are reports that some 'facilitating agencies' can in fact still process visas in one working day, and that the staff in the Consular section at the Singapore embassy can refer you to these companies. Of course, the fees are significantly higher than the usual method.
Don't forget also to get a STMD (Surat Tanda Melapor Diri) if you're planning to be here for the full 180 days. The STMD is a resort report acknowledging your residence, which is issued by the resort police office nearest your residence. The information required is mostly from your passport and includes arrival date, departure date, etc. Their is no fee, but a small tip may help expedite the process.

After the six months has past, you have to leave the country, obtain a new visa, and the same procedure starts
again.

The longer you stay the more difficult it can become to have your visa extended as immigration officials may become increasingly suspicious about your activities in Indonesia.
They may refuse to accept your sponsor and may ask you to leave the country almost immediatly (perhaps granting you one additional extension only). A social-visit visa is not the best option for a longer term stay, but apart from the KITAS/KITAP, there is no other option.

Bron KemTravel Jakarta

Alles staat opgeslagen in de database , sinds kort is het ook online verbonden voor alle Kantoren.

Aanvulling : Alle in en outs bewegingen van de toeristen staan opgeslagen in de database.
Ik heb op Cengkareng (Bandara Soekarno-Hatta) 1 X meegekeken toen men mijn gegevens intikte , zag dat er leuke punten staan zoals : een probleem geval of niet .Of je gesignaleerd ben of niet.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-02-2009 09:23 Surya Atmadja wrote:
.....................Of het nog uptodate is ???

............................

Don't forget also to get a STMD (Surat Tanda Melapor Diri) if you're planning to be here for the full 180 days. The STMD is a resort report acknowledging your residence, which is issued by the resort police office nearest your residence.

.............................

The longer you stay the more difficult it can become to have your visa extended as immigration officials may become increasingly suspicious about your activities in Indonesia.

............................

............ A social-visit visa is not the best option for a longer term stay, but apart from the KITAS/KITAP, there is no other option...........

Ik vraag mij ook af of het nog up to date is. Heb het idee dat het dan erg afhankelijk is van de autoriteiten en hoe je uit je ogen kijkt.

Een STMD? Waarom zeg de ambassade hier niets over? Ik vind overigens de info van de ambassade sowieso over een SosBud (maar eigenlijk over visa in het algemeen) onvoldoende (maar dat weet je niet op dat moment natuurlijk)

Dus hoe vaker je verlengt/langer blijft zou mogelijk achterdocht kunnen wekken? Zijn er hier op dit forum mensen die dit zo doen (volgens mij wel). Zijn er hier mensen die hier vervelende dingen mee meegemaakt hebben?

Maar wat dan als je inderdaad elke 2 maanden retour Singapore, Kuala Lumpur, Kucing of Dili gaat? En dus gebruik maakt van het gewone toeristenvisum? Dan heb je niet met verlengingen te maken toch?

gr
AM

spacer line  

On 26-02-2009 09:49 Anne Mieke wrote:

...

1.. Heb het idee dat het dan erg afhankelijk is van de autoriteiten en hoe je uit je ogen kijkt.

2.Een STMD? Waarom zeg de ambassade hier niets over? Ik vind overigens de info van de ambassade sowieso over een SosBud (maar eigenlijk over visa in het algemeen) onvoldoende (maar dat weet je niet op dat moment natuurlijk)

3.Dus hoe vaker je verlengt/langer blijft zou mogelijk achterdocht kunnen wekken? Zijn er hier op dit forum mensen die dit zo doen (volgens mij wel). Zijn er hier mensen die hier vervelende dingen mee meegemaakt hebben?

4.Maar wat dan als je inderdaad elke 2 maanden retour Singapore, Kuala Lumpur, Kucing of Dili gaat? En dus gebruik maakt van het gewone toeristenvisum? Dan heb je niet met verlengingen te maken toch?

gr
AM

1.Nee , als het goed is moet het gedaan worden volgens de bestaande regels.

2.Ik denk ook wel dat de info vaak onvolledig is.
Aan de andere kant zal iedere aanvrager die de officiele route hebben gevolgd deze aanvullende regels tegen zullen komen.

3.Het is een logische zaak.
Je kan natuurlijk moeilijk antwoord geven waarom je zo vaak de " Hopmethode" heb toegepast .Na 1 maand (VoA) of na 2 maanden (60 dgn visum) elker keer even hoppen naar buitenland om weer de volgende dag terug te komen als toerist.
In het verleden , en NU NOG hebben vele volkstammen " toeristen " van deze mogelijkheid gebruik gemaakt .

Je zou wel pech hebben als een wakkere Immigratie ambtenaar dat aan jou gaat vragen.
Heb ook de indruk dat ze de wet ook niet echt 100% toepassen.

4.Klopt , totdat ze de gegevens / de opgeslagen data nader bekijken en tot de ontdekking komen dat meneer X of mevr.Y inmiddels al meer dan 180 dagen in Inonesia verblijft als toerist.
Men kan ook verder navraag doen waar die toerist verblijf , in een hotel of op bepaalde adres.
Formeel moet een buitenlander gemeld worden bij de RT-RW en de Politie .
Doet men dat niet , dan is men in overtreding.
De sancties zijn ook bekend .

zieleffe
User
spacer line

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=353028 lees dit maar eens helemaal door

Loop ik vanochtend effies een zondagochtendwandelingetje te maken in de stad hoor ik opeens “Hello Mister …”. Ik kijk om is het Pak Yuli van de Polda. Ik schrik, niet dat ik een slecht geweten heb, maar ik weet dat mijn STM* al sinds oktober is verlopen, ik vergeet dat ding steeds te verlengen. Pak Yuli is de man die daar over gaat en die dingen verzorgd. Afijn we gaan kletsen, over karbouwen en hun kalveren, vrouw en kinderen, het weer, banyak hujan zoals te doen gebruikelijk, de economische situasi en meer van dat belangrijks. Daarna natuurlijk de STM, ik leg uit dat ik veel weg ben en daarom.. ”OK, OK....” “Zal ik maandag even op kantoor langskomen?” vraag ik. “Nee”, zegt Pak Yuli, “ik kom wel even bij jou langs. Maandagavond schikt dat?“ “Is goed”, zeg ik. Dus maandag wordt het papiertje aan huis gebracht. Dan krijgt hij een biljet van 100.000 Rp toegeschoven om benzine voor ze brommer te kopen, hij moet er tenslotte voor rijden. Ik krijg dan een papier dat een jaar geldig is. Normaal gesproken moet je elke maand langskomen, wachten tot je aan de beurt ben, of Pak Yuli is "lagi keluar" , kan uren duren, maar dan heb je het wel gratis. Moet je niet proberen om een dag te laat te komen, want dan gaan ze moeilijk doen, moet je bij de baas komen, krijg je een schrobbering en duurt het verkrijgen van het papiertje nog langer. Ze hebben een gruwelijke hekel aan gierige bule. Trouwens waarom zou je gierig zijn tegenover mensen die je als vriend behandelen, is toch bekrompen. Zo een STM is ook wel makkelijk als je reist, je niet er fotokopieën aan vast van het voorblad van je paspoort en de stempels van de Imigrasi, en je wandelt zo heel Indonesië door zonder je paspoort dat je thuis laat liggen. Is vaak nog beter dan een paspoort, want in het bahasa Indonesia gesteld met de nodige stempels plus handtekeningen erop, dat maakt indruk en wordt begrepen, zeker bij de polisi in Oost Indonesië.

spacer line  

Ziel ,
dat is voorbeeld van hogeschool voor ritselarij.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Albert, visum sosial budaya, aanvragen in Nederland bij de Visumdienst kost net iets onder de 80 Euro, 46 voor visum en 28.50 ex btw voor visumdienst.
Visum diensten in Rotterdam en Breda.
De boel digitaal invullen op de site van de ambassade en al de benodigde papieren opsturen naar de visumdienst, of persoonlijk afgeven.

Nodig:
Uitnodigingsbrief + kopie KTP van sponsor.
Kopie ticket, let wel een retourticket, is het de bedoeling na 180 dagen te verlengen zal er een ticket bij moeten zitten naar de stad waar je wil gaan verlengen bijv. Singapore.
Kopie van pensioeninkomen.
Reisverzekering voor 60+

Let erop men heeft het over een half jaar, maar het is 180 dagen.
60 dagen na binnenkomst moet het visum elke 30 dagen worden verlengd.
Kijk of er in de stad waar pa heengaat een immigrasikantoor is en tracht er achter te komen of alle verlengingen daar kunnen gebeuren, meestal niet, voor de laatste 2 verlengingen moet je vaak ook naar een provinciehoofdkantoor.

Ik heb het nu een aantal keren gedaan, het blijft bewerkelijk, maar het is te doen.
Wij hebben tot op heden totaal geen problemen gehad, sterker nog bij de laatste verlenging deed de ambtenaar er nog drie dagen extra bij voor het geval dat er vertraging zou zijn en ik alsnog tegen een overstay aan zou lopen.

Succes.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 25-02-2009 21:28 zieleffe wrote:
AM
Opa van 80 jaar wilde weg uit Nederland, omdat hij het niet meer zo ziet zitten. Emoticon: Puh! Emoticon:
Click to see original image

Kijk dat is de bedoeling en niet om iedere 6 maanden het land verlaten.
Niet vanwege de centjes maar vanwege alle administratieve rondslomp en maar de vraag voor hoelang gaat dat goed. Hij heeft een huur huis en als je eenmaal je woonplaats verlaat en weer terug moet? Dan zeker bij het leger des heils? :(

Ik wacht ven af wat mijn visa guy te vertellen heeft over een visa Lancia.

In ieder geval bedankt voor alle bijdragen, zover.

Groetjes,

Albert

spacer line  

Waarom vraag je geen retirement visa aan voor je pa? Als je ouder dan 55 of ouder bent dan kan je deze aanvragen. De kosten na 1 januari 2009 weet ik niet meer.

Jeses is de KITAS prijs omhoog gegaan naar 4000 euro?????

Ik heb zelf een business visa, wat ook steeds moielijker word.

Elke verlenging van mijn visa per maand was eerst(in 2006 - 2008) de eerste keer 700.000 en de tweede en derde keer 900.000. Die agent verteld mij even dat het nu verhoogt is naar 1 miljoen(30% duurder!). Is even een nieuwe regel, die hij ook niet van te voren wist, word gewoon binnen 24 doorgevoerd en niemand kan er wat aan doen. Hier komen gewoon nieuwe regels bij en dat hoor ik 1 dag voordat ik mijn visa weer moet verlengen, dus ik heb ook geen keus. Straks word het volgende weer 1.5 miljoen.
Emoticon: Confused
Weet iemand hoe je je beter kan voorbereiden op nieuwe regels?

groet

Danny

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 02-03-2009 03:11 schreef dannyman12345:
Waarom vraag je geen retirement visa aan voor je pa? Als je ouder dan 55 of ouder bent dan kan je deze aanvragen. De kosten na 1 januari 2009 weet ik niet meer.

Jeses is de KITAS prijs omhoog gegaan naar 4000 euro?????

Ik heb zelf een business visa, wat ook steeds moielijker word.

Elke verlenging van mijn visa per maand was eerst(in 2006 - 2008) de eerste keer 700.000 en de tweede en derde keer 900.000. Die agent verteld mij even dat het nu verhoogt is naar 1 miljoen(30% duurder!). Is even een nieuwe regel, die hij ook niet van te voren wist, word gewoon binnen 24 doorgevoerd en niemand kan er wat aan doen. Hier komen gewoon nieuwe regels bij en dat hoor ik 1 dag voordat ik mijn visa weer moet verlengen, dus ik heb ook geen keus. Straks word het volgende weer 1.5 miljoen.
Emoticon: Confused
Weet iemand hoe je je beter kan voorbereiden op nieuwe regels?

groet

Danny

Sorry maar bovenstaande kan/klopt gewoon niet! Ik heb bijna 10 jaar een multiple entree business visum gehad en voor 2004 was deze idd verlengbaar in RI, daarna niet meer mogelijk!!!
Vorig jaar nog geprobeerd, zie mijn eerdere postings hierover elders op dit forum Emoticon: Stupid
Zelfs met een uitdraai in m'n hand van een internetsite waarin stond dat het kan, sorry meneer kan niet........

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Siebjans, als je er 1 miljoen voor betaald dan 'kan' het vast wel, maar je moet dan geen medewerker tegenkomen die vriendjes is van de KPK... want dan zou je wel eens heel snel buiten kunnen staan. Buiten Indonesie dan.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 02-03-2009 06:44 Yerun wrote:
Siebjans, als je er 1 miljoen voor betaald dan 'kan' het vast wel, maar je moet dan geen medewerker tegenkomen die vriendjes is van de KPK... want dan zou je wel eens heel snel buiten kunnen staan. Buiten Indonesie dan.

Gaat niet zo zeer om een " eerlijke" ambtenaar met KPK kontakten.
Het gaat mij namelijk om de opgebouwde data' s.

Zoals iedereen weet zijn de KKN activiteiten nog steeds aanwezig , ondanks de KPK acties , en het zal nog jaren duren dat de " status quo" situatie min of meer wordt gehandhaafd. Dat staat buiten kijf .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Apie .
Heb je ooit gedacht om een onconventionele stap te kiezen ,tenminste als je oude heer een alleenstaande man is.
Een gezinsherenigingsconstructie.

Meestal doe ik niet mee aan het bedenken van constructies , in dit geval heb ik begrip voor de situatie.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 02-03-2009 06:44 schreef Yerun:
Siebjans, als je er 1 miljoen voor betaald dan kan het vast wel, maar je moet dan geen medewerker tegenkomen die vriendjes is van de KPK... want dan zou je wel eens heel snel buiten kunnen staan. Buiten Indonesie dan.

Idd Yerun, maar toch trek ik het in twijfel....... Op Bali kon het na 2004 nog even (overigens heb ik daar niet aan meegedaan!!), maar dat lukt daar nu ook echt niet meer Emoticon: Nooo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,065,311 topic views - 240,131 posts - 13,728 topics - 33,217 members - last post @ 19-09-2020 16:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,762,700 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com