indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

smoef
User
spacer line

L.S.

Gebruikelijk of niet, ik wil me eerst even voorstellen aan allen die van dit forum gebruik maken!
Ik ben Cees, 67 y/o single Oud Legionair, en gepensioneerd bouw ondernemer(tje)
Met 55jaar, heb ik alles verkocht, om over de wereld te gaan reizen.
De werkelijk moordende training in het verleden zie ik als mogelijke profit in mijn huidige conditie.
Door dat reizen heb ik geleerd onderscheid te maken in mentaliteit en karakteristiek van bevolkingen. Maar ook het optredende verval bij het stijgen der jaren. De wens om langer te verblijven in een land wat mijn voorkeur heeft, begint zich steeds sterker te manifesteren daardoor.
Die vliegreis wordt langzaamaan een goddeloze peun!
De meer dan 60 European winters zijn ook debet, en de Indonesische mensen geven de doorslag. Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen.
Bij elkaar heb ik 6 maanden in Indonesië vertoefd, en die hele truc van ,,Hoppen” en vliegen naar Singapore is me daar ingefluisterd. Ik zag het eigenlijk in die tijd als een ,,Handigheidje” en niet helemaal legaal. Dit forum heeft me we dat betreft al goed geholpen,Thanks!

Aan alles wat we doen hangt een prijskaartje. Alhoewel ik me goed kan redden, calculeren moet je altijd, als je wat overweegt te doen. Misschien ook al doordat mijn Mama, niet Joods zijnde,toch ,,Mosje” als koosnaam voor me heeft gebruikt.

Daarom: Wie kan en wil me informeren over woonruimtes in Bandung of Yokjakarta.
Ik mik op een verblijf van 6 maand in eerste instantie. Het liefst zou ik een gemeubileerd huis huren.
Wat is gebruikelijk of mogelijk daar?? En maybe ’n prijs indicatie?

Dan dat retour ticket. Bij mijn wensen is een 6 maand retour logisch. Maar wat als ik na 6 maand besluit in Singapore een nieuw visum voor 6 maand aan te vragen? Dan verloopt het retour.
Als dat geen probleem is vraagt Mosje, kan ik dan niet net zo goed een twee maands retour nemen(goedkoper)denkt hij. En maakt de immigratie officer, waar ik elke maand naar toe moet, geen problemen als ik met dat verlopen ticket aan kom zetten?
That’s it. Wie oh wie????????? Gr Cees.

spacer line  

Beste Cees,
Ik heb eerder in Yogya een tijd een appartement gehuurd, kijk eens op http://www.eastjava.com/hotel/sejahtera/index.html
Dit is wel van Surabya maar laat Google maar even zoekn voor datzelfde in Yogya.
Er zijn echter ook goedkopere mogelijkheden.

Met een ticket wat niet meer geldig is kan een immigratie-officier moeilijk doen, zorg gewoon voor een jaarticket.

Probeer gewoon een sociaal visa te krijgen, dan kan je al 6 maanden blijven of een multiple bussines visa waarbij een verblijf van 1 jaar mogelijk is, bij het laatse dien je een keer het land even te verlaten.
Dit soort visa te regelen stelt in Bali niets voor.
In Yogya weet ik dat helaas niet omdat ik toen elke 2 maanden even op en neer naar Singapore en Kula Lumpur vloog en tevens een keer terug ben geweest in NL.
Succes,
Jan

bob2001nl
User
spacer line

Beste cees,

Probeer eens bij www.dari-java.nl
Het is een handig reisbureau, als je met hen contact opneemt, hebben ze zeer snel antwoord.

Succes,
Robert

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,283 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com