indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

HarryW
User
spacer line

Hallo beste forumgenoten,

Eerder heb ik al een topic geopend over stage op Bali. Vandaag worden mijn vaccinaties gezet, bij de GGD. Op internet heb ik gevonden dat inentingen tegen Hepatitis A en Buiktyphus raadzaam zijn, eventueel nog een 'update' van de DTP-spuit. Andere vaccins zouden niet strikt noodzakelijk zijn, aangezien ik daar een maand verblijf. Gele koorts is niet echt van toepassing, aangezien ik niet eerder een risicogebied van die ziekte heb bezocht.

Klopt deze informatie? Of mis ik nog enkele vaccins. Julie denken natuurlijk dat de GGD mij wel informeert. Maar ik was niet van plan om veel meer vaccins te laten zetten dan noodzakelijk, zodat zij meer geld kunnen verdienen.

Vriendelijke groet,

HarryW

spacer line  

Het injectie tegen het "Bali positivo virus" mis ik nog…
Een virus waardoor mensen helemaal lyrisch over Bali raken, terwijl het eilandje eigenlijk helemaal niks voorsteld vergeleken met de meeste andere tropische eilanden die er in de wereld te vinden zijn. Kan je nog beter naar Spanje gaan!
En dan zal ik het maar niet over de inwoners van dat eilandje hebben...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Voor dat laatste heb je een "anti-zwendelaars" vaccinatie nodig. Is nog niet in de handel, wel de "positivo"-vaccinaties naar blijkt op dit forum.
Mag ik vragen HarryW in welke branche je stage gaat lopen? Ik heb nml. 5 studenten (MBO en HBO) in Midden-Java die stage willen lopen op het vlak van groothandel/business.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Misschien is iets tegen rabies aan te bevelen, sinds die ziekte is uitgebroken onder de reusachtige honden-populatie (mensen niet meergerekend Emoticon: Wink ) op het eiland. Emoticon: Party!

HarryW
User
spacer line

Op 19-02-2009 11:07 schreef Yogya-Bali:
Voor dat laatste heb je een "anti-zwendelaars" vaccinatie nodig. Is nog niet in de handel, wel de "positivo"-vaccinaties naar blijkt op dit forum.
Mag ik vragen HarryW in welke branche je stage gaat lopen? Ik heb nml. 5 studenten (MBO en HBO) in Midden-Java die stage willen lopen op het vlak van groothandel/business.

Het gaat om een stage in het kader van de HBO-minor Mondiale Ontwikkelingsvraagstukken. Om het maar even simpel te stellen: het gaat in deze om humanitair werk. In mijn geval een vorm van onderwijs.

HarryW
User
spacer line

Op 19-02-2009 14:17 schreef Yerun:
Misschien is iets tegen rabies aan te bevelen, sinds die ziekte is uitgebroken onder de reusachtige honden-populatie (mensen niet meergerekend Emoticon: Wink ) op het eiland. Emoticon: Party!

Tegen rabies heb ik ook een vaccin genomen. Emoticon: Smile

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Tjonge tjonge.
Wat een negatieve reacties weer op een serieuze vraag. Zijn jullie, Ouwebekende en Yogya Bali jaloers? Zijn jullie (ik neem aan dat jullie in Indonesie wonen) ook zo negatief over jullie eigen omgeving? Yerun reageert tenminste correct. Emoticon: Angry

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

HarryW
User
spacer line

Op 21-02-2009 18:56 schreef BintangJan:
Tjonge tjonge.
Wat een negatieve reacties weer op een serieuze vraag. Zijn jullie, Ouwebekende en Yogya Bali jaloers? Zijn jullie (ik neem aan dat jullie in Indonesie wonen) ook zo negatief over jullie eigen omgeving? Yerun reageert tenminste correct. Emoticon: Angry

Ze zullen wel hun redenen hebben om zo over Bali te denken.

Mijn ervaringen zullen vast uitwijzen of ik ze gelijk moet geven of niet.

spacer line  

Op 21-02-2009 18:56 schreef BintangJan:
Tjonge tjonge.

Exactly my thoughts. Tuurlijk, er valt best het e.e.a. aan te merken op Bali. Alleen zijn de reacties van bepaalde personen werkelijk doordrenkt van afgunst. Zo van: "ik woon in het echte Indonesie en niet op dat platte Bali. En diegenen die zo Bali adept zijn snappen er niets van." Ieder z'n meug natuurlijk maar come on guys, niet zo negatief de hele tijd. (en dat al jaren lang...)

ps. Mijn vader woont op Java, vlakbij de Lapindo fail Emoticon: Stupid , en ik kom daar graag. Net zo graag als op Bali. Maar dit terzijde.

matur suksama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-02-2009 16:51 becik becik wrote: Alleen zijn de reacties van bepaalde personen werkelijk doordrenkt van afgunst.

Nou weinig afgunst my dear . Ik zit er vaak (te vaak) genoeg om te weten wat ik wel of juist niet mis. Wat ik zeker niet mis zijn die expats op Bali, dat soort louche types vind je zelden op Java.
Besteed verdorie nou eens aandacht aan de rest van Indonesia i.p.v. aan die 2%. Dat is een irriterend iets......alsof de rest - buiten de hindoes om - er gewoon niet toe doet. Het smaakt te vaak naar pure islamfobie. Ik begin nu - ondanks dat ik allang niet meer in NL woon - goed de opkomst van partijen als van Wilders te begrijpen. Vertel me in ......s naam nou eens wat zo speciaal is aan Bali en wat al die andere zelden bezochte eilanden (zouden) missen.
Ik zit bijv. nu in Bandung en ben volgende week op Bali om vervolgens naar Maumere te gaan. Als ik iets wil opsteken over de Republiek Indonesia dan kan ik in Bandung en Maumere stukken beter terecht dan op Bali.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-02-2009 09:38 HarryW wrote: Het gaat om een stage in het kader van de HBO-minor Mondiale Ontwikkelingsvraagstukken. Om het maar even simpel te stellen: het gaat in deze om humanitair werk. In mijn geval een vorm van onderwijs.

Ik wens je alle succes, maar vertel me nou eens waarom niet op Nias, of Siberut, of Rote, of Savu, of Muna........ Waarom toch altijd de platgetreden paden van Bali? Die andere eilanden hebben toch 100x meer aandacht nodig dan het al platgetreden Bali? Of zie ik het verkeerd?
Desondanks hoop ik op succes met je stage. De stagiaires die ik voorstelde hebben een andersoortige studierichting waarvoor ze juist beter niet op Bali kunnen zitten (al eens enkele topics geleden uitgelegd).

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-02-2009 18:15 Yogya-Bali wrote:

...

Ik wens je alle succes, maar vertel me nou eens waarom niet op Nias, of Siberut, of Rote, of Savu, of Muna........ Waarom toch altijd de platgetreden paden van Bali? Die andere eilanden hebben toch 100x meer aandacht nodig dan het al platgetreden Bali? Of zie ik het verkeerd?
Desondanks hoop ik op succes met je stage. De stagiaires die ik voorstelde hebben een andersoortige studierichting waarvoor ze juist beter niet op Bali kunnen zitten (al eens enkele topics geleden uitgelegd).
Ze hebben zeker meer aandacht nodig maar voor de eerste twee moet je "langs" Sumatera, de tweede twee langs Timor en de laatste langs Sulawesi.
Ik denk dat het voor veel Baligangers al heel wat is om Sumatera, Timor of Sulawesi te bezoeken en dan mogen Flores en Sumba ook wel in dit rijtje. Voor Sumatera, Sulawesi en NTT is het een ticket erbij kopen vanuit Denpasar of Jakarta maar voor die jij opnoemt moet je toch wel iets meer doen (daar draai ik mijn hand niet voor om maar is misschien net iets teveel gevraagd voor de "eerste keer na Bali".)

Ik weet ook niet wat het met Bali is. Maarruh dit topic gaat over vaccinaties voor Bali en alles wat we hier nu opnoemen heeft wel wat meer "vaccinatie" nodig in letterlijke en figuurlijke zin. Er mag van mij ook wel wat meer injectie vanuit de regering, reisorganisaties komen voor deze eilanden. Maar ik val in herhaling geloof ik. Ik krijg deze "strijd" nog niet "gewonnen" met mensen in mijn buurt.
Sayang sekali. Ze missen veel.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Yogya-Bali, waar ben jij dan 20 jaar geleden begonnen? Vast toch ook niet op Nias of Siberut. Ik weet niet of dit voor Harry of wie dan ook de eerste keer Indonesie is, maar jij hebt toch ook uit jarenlange ervaringen/teleurstellingen etc. de wijsheid die je nu hebt. Bali is het bekendste eiland en dus zullen daar vermoedelijk altijd de eerste stappen gezet worden, net zoals jij dat vast destijds hebt gedaan. Dat je er nu zo anders over denkt, komt toch ook doordat jij door je jarenlange verblijf daar de mogelijkheid hebt gehad om al die andere plekken te bezoeken en je daar prettiger te voelen dan op Bali? Of ben je destijds meteen het diepe in gedoken? Misschien is dat zo.

Groet Elsbeth

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Elsbeth, ik heb op een andere topic reeds vermeld dat mijn eerste reis naar RI vrijwel uitsluitend Jakarta was. De 2e reis was Ambon en Jakarta. Pas bij mijn 4e trip kwam ik op Bali (en op mijn 5e trip in Yogyakarta). Vervolgens heb ik zowel in Jakarta gewoond, Ambon, Bali en nu dus vnl. Yogya. De eerste 2 zie ik nog graag terug maar naar de laatste (Bali dus) moet ik wel heen voor mijn werk en voor business maar doe dat met heel wat minder plezier dan mijn verblijf in Sumedang op dit moment. Kijk hier zit ik in Indonesia en niet in een Indonesische variant van de Costa del Sol.

Indesco
User
spacer line

Beste HarryW, hoe voelde je je na al die inentingen. Ik zie er ook tegenop en hoor zelfs al van verschillende kanten dat al die inentingen onzin zijn en geldklopperij en dat alleen Hepatitis-B al genoeg is. Indesco

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Geen enkele inenting biedt 100% zekerheid op bescherming. Met inachtneming van hygiene (water en voedsel) en gezond verstand kom je een heel eind (met uitzondering van ziekte o.a. veroorzaakt door muggen)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

chica_rica
User
spacer line

Voor Bali adviseerde het bureau => hepatitus A+B; buiktyphus en 3 prikken mbt Rabies (3 prikken a 65 euro wat je 24 uur extra geeft om bij een ziekenhuis te komen). Je moet altijd naar het ziekenhuis bij een beet, maar die prikken geven je dus wat extra tijd en je krijgt minder prikken als je eenmaal in het ziekenhuis bent. Omdat wij voor langere tijd gaan, adviseerden ze ook om een mantoux test te laten doen en evt. een BCG-vaccin. We zijn er nog niet uit of we dit ook laten doen.

Wij hebben totaal geen last gehad van de prikken. Ook onze dochter van 2 jaar niet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,650 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com