indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

topcat
User
spacer line

Beste mensen, mijn schoonmoeder vliegt in juni naar Jakarta om vandaar uit in enen door te vliegen naar Yogyakarta. Ze arriveert om 16.55 volgens schema in Jakarta met de KLM. Ik wil voor haar een ticket via Lion air boeken naar Yogya en de laatste vlucht die dag gaat om 19.00 uur. Redt ze dat normaal gesproken? Ze is bekend met Indonesie, maar dat zal niet echt relevant zijn.
Graag antwoord van kenners.
mvg. Topcat

leomanado
User
spacer line

beste topcat

"normaal" gesproken, ja, als KLM precies op tijd is, haalt ze dat. Vergeet niet dat ze waarschijnlijk een Visa on Arrival moet kopen en dat kan wel even duren als ze achterin het vliegtuig zit. Verder moet ze van terminal wisselen, niet echt ver, maar toch.....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zondermeer erg riskant Topcat, ik kan het alleen maar afraden, uw schoonmoeder heeft maar 2 uur de tijd, mijn ervaring is, dat de tijd van arriveren over het algemeen een half uur uitloopt, uw schoonmoeder moet een uur van te voren inchecken voor haar vlucht naar Yogyakarta, dat zou betekenen dat ze binnen een half uur een VOA moet maken, haar koffer van de band halen en vervolgens naar de terminal voor domestic flights moet lopen.
Ik raad het u af, de tijd is echt te kort, er hoeft maar een klein kinkje in de kabel te komen en ze mist haar vlucht naar Yogya.
Alhoewel, het is uw schoonmoeder hé, gewoon doen(flauw grapje)

Succes

rwezenaar
User
User icon of rwezenaar
spacer line

Ooit iemand gehoord van de uitdrukking "Jam karet" ? Emoticon: Wink Dat geldt vooral op vliegvelden in Indonesie...

Emoticon: Yeah right!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik denk dat je beter Mandala kan nemen, die vertrekt 19.20 uur. Dat is 20 minuten respijt maar die heeft ze wel nodig. Ik heb het in november gedaan met KLM en vervolgens Mandala door naar Yogya maar had het geluk dat iemand mij hielp door de immigratie te loodsen, weinig bagage bij me had en vervolgens per taxi naar de andere terminal (betaalde Rp. 30.000 maar doorgaans vragen ze Rp. 50.000 als ze ruiken dat het "hoge nood" is). Het was kantje boord. Het is een heel groot risico; zeker als ze niet goed ter been is en ter plekke nog geld moet wisselen.
Maar u kunt het proberen......neem Mandala voor de veiligheid....geeft haar weer net even 20 minuten uitstel. Ze moet uiterlijk 18.50 uur inchecken. Lijkt ruime tijd maar valt tegen.
Succes.

topcat
User
spacer line

Bedankt voor de reacties.
Ik heb vanmorgen toch ook maar even gekeken naar de site van Garuda en daar bleek dat er op genoemde datum ook nog een vliegtuig vertrekt om 19.35 uur. Dat leek me perfect. Ik dacht vervolgens, door verhalen hier op de site, dat het niet te doen zou zijn om via internet een boeking te kunnen vervolmaken (ivm creditcard acceptatie) maar na een telefoontje naar Garuda NL bleek dat je gewoon via een site (airagencies.com) kan bestellen. En dat klopte, geboekt en wel. Dus ze is gelukkig nu verzekerd van een ticket.
Topcat

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Perfect. Maar ik zou wachten met reserveren (kopen) want die jokers hier (inclusief Garuda) veranderen zo ongeveer maandelijks hun schedule. Heb al heel wat planningen hier de mist in zien gaan omdat ze plotseling een bepaalde route/schedule van de ene op de andere dag wijzigden. En dan zit je op eens met een ticket die je niet meer terug kan geven maar wel kan omzetten. Schiet niet op als je schoonmoeder opeens een uur eerder moet vertrekken (want dat haalt ze dan wellicht niet).
Ik heb het zelfs zo erg gehad dat ik een ticket een paar dagen van tevoren had gekocht en toen ik op de airport kwam de vlucht niet meer "bestond", oftewel ge-re-scheduled. Het enige dat ik vergoed kreeg was een omlegging met een andere (goedkopere) maatschappij naar de dichtstbijzijnde plaats. That's Indonesia.

Mr. Jacob
User
spacer line

Toch heeft Garuda één voordeel: er hoeft niet van terinal te worden veranderd als je met KLM aankomt. Gewoon naar buiten lopen en met de lift naar de vertrekhal. Voor d rest moet je geluk hebben.

topcat
User
spacer line

Op 17-02-2009 14:40 schreef Yogya-Bali:
Perfect. Maar ik zou wachten met reserveren (kopen) want die jokers hier (inclusief Garuda) veranderen zo ongeveer maandelijks hun schedule. Thats Indonesia.

Hmm, interessant. Heb wel betaald. Maar goed.
Geldt dit tevens voor andere maatschappijen in Indonesie? Ben juist door jou tip van Mandala ook aan het kijken naar binnenlandse vluchten voor mijn gezin deze zomer. Is trouwens een stuk voordeliger.

gr. topcat

Daniel1692
User
spacer line

daarom vlieg ik het liefst met singapore of maleisie kom je lekker vroeg aan in jakarta9.00uur

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,040 posts - 13,697 topics - 25,808 members - last post @ 20-11-2019 23:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,918,407 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com