indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi sobats,
wat betekent kancil?
kreeg dus een mooie Valentijnskaart van mijn Lief, maar ja
si teman kancil
Kancil is toch een dwerghert,heb even een lieve Indische vriendin gevraagd, kan ook een koosnaampje zijn, zei zij
Wie weet dit, ?
voor allemaal happy Valentijn Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

De allerkleinste onder de hoefdieren is de kancil (kantjil). In het wild zul je hem weinig tegen komen. Hij is nogal schuw. Zijn bijnaam is "mousedeer" (muishert of nog beter: dwerghert).
De kancil trippelt gewoonlijk heel alleen door het lage struikgewas met zijn potlood-dunne pootjes.
Ze leven heel alleen of hebben een vrouwtje bij zich. Ze zijn trouw aan hun partner en zijn dus monogaam.

In de legendes, die in MaleisiŽ verteld worden, is de kancil steeds de tijger, de slang en de krokodil te slim af.
Een voorbeeld:

Op een dag wilde Kancil een rivier oversteken. Tevergeefs had hij al geruime tijd rondgelopen, zinnend op een middel om aan de overkant te komen, tot hij eindelijk in de verte een krokodil zag drijven.
Hij ging erheen en zei: "Dag vriend krokodil! Zeg, ik geloof dat ons geslacht talrijker is dan het uwe."
"Hoe komt u daarbij?" antwoordde de krokodil, die zich verbaasde over zo'n brutaliteit.
"Ik denk dat het onze veel talrijker is."
"Nee hoor," hield Kancil vol. "Het onze!"

Nu begon de krokodil zich boos te maken en hij dacht erover om het brutale dwerghert op te peuzelen. Dan was hij meteen van het gezeur af.
"En toch is het onze talrijker, vriend!" riep de krokodil en hij liet zijn blinkende tanden zien, maar Kancil was daar helemaal niet van onder de indruk.
"Nu dan," sprak het dwerghert, "indien uw geslacht werkelijk veel talrijker is dan het mijne, kom dan met u allen hier bij elkaar, zodat ik het kan nagaan, want ik kan het nog steeds niet geloven. Volgens mij zijn er toch meer dwergherten."

"Goed!" riep de krokodil. "Ik zal alle krokodillen bij elkaar roepen en dan zul je het zelf zien dat wij met meer zijn." Hij dook onder en na enige tijd kwam hij weer boven met al zijn makkers. "
Zo," riep het dwerghert, "nu zal ik u eerst tellen. Ga maar in een rij liggen van hier tot aan de overkant!" En de krokodillen deden wat Kancil zei.
Toen ze zich zij aan zij hadden geschaard van de ene oever tot de andere, sprak Kancil: "Nu zal ik u gaan tellen."
"Best," zeiden de krokodillen en ze bleven doodstil liggen terwijl hun hart heftig klopte van nieuwsgierigheid.

"Eťn... twee... drie... vier... vijf... zes... zeven!" zei Kancil en hij was aan de overkant.
"Ha, krokodillen!" riep hij. "Het was helemaal niet mijn bedoeling om jullie te tellen. Ik moest aan de overkant zijn! Bedankt voor jullie hulp!" En lachend huppelde hij weg.

Dus als jouw lief zichzelf een kancil noemt dan is hij jou misschien te vlug af. Emoticon: Confused

of noemt hij jou teman kancil ? (vriend/bekende dwerghert) Emoticon: Very funny

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

TheoBierum
User
spacer line

Ik dacht dat "kancil" ook pienter en / of sluw zou kunnen betekenen.
Maar ik vind jouw verhaal veel mooier.

TheoBierum
User
spacer line

Dus als jouw lief zichzelf een kancil noemt dan is hij jou misschien te vlug af.

Als het een "zij" is, beslist.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Haha, die merapi ons dwerghertje die over het forum dartelt. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Lieve sobats, ik denk dat yoke het goet inziet: hij noemt mij inderdaad teman kancil.
Yoke, wat een mooi verhaal!
Nee hoor, sluw ben ik zeker niet, wel ben ik hem te vlug af; in die zin dat ik gewoon een sneller tempo heb in de alledaagse dingen.
Maar dat weet je:aanpassen aan het Indische tempo - soms moeilijk als bezige bij!
Fijn weekend voor jullie
Liefs Merapi Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
ps: ik dacht werkelijk dat hij toezichthouder was geworden bij een kinderboerderij ..,haha

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,291,474 topic views - 240,165 posts - 13,729 topics - 33,261 members - last post @ 25-09-2020 14:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,018,592 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com