indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnneBar
User
spacer line

Wij willen in juni naar Bali en Lombok. Om te duiken, maar ook om mooie dingen boven water te zien. We weten al dat noord en oost Bali het mooiste is, maar het is lastig te bepalen wat je ABSOLUUT moet gaan zien en wat zo toeristisch is dat je er beter met een grote boog omheen kan gaan. Puur omdat is niet op zoek ben naar echt toeristische bezienswaardigheden (of ze moeten echt heel erg special zijn). Vaak heb je mooie alternatieven waar je de lokale bevolking echt te zien krijgt. Wie o Wie wil haar of zijn geheime plekjes delen in dit forum? Zodat we (buiten de 'standaard' zaken) ook dingen gaan zien die ..... Nou ja, jullie weten denken wat ik bedoel.

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt! Emoticon: Bye bye

Bustanul
User
spacer line

Ik ben steevast van plan de Rinjani (Lombok) te beklimmen in een drie-daagse tocht. Ik heb gelezen dat dát een prachtige tocht is, met vele schitterende panorama's. Het schijnt wel een stevige klim te zijn en dus heb je wat conditie nodig.

Heeft iemand daarmee ervaring opgedaan? Vanuit welk hotel is dat het beste te doen/te regelen?

De jeugd leeft van hoop, de ouderdom van herinnering.

TheoBierum
User
spacer line

Hallo AnneBar
Voor de toeristen die ondanks de uiteenzettingen op andere topics nog wel naar Bali willen, kan ik de wildwater tocht aanraden, echt toeristisch, niks wild, niks gevaarlijk, maar een prachtige natuur. Laat een ander maar peddelen.
“Cultuur” is in N-O Bali nog wel bij te wonen in de buurt van Amlapura (en meerdere plaatsen). Ik logeer meestal in hostels, die helpen je wel verder. Karbouw races (ik was er ooit in augustus/september) kun je bij Negara na de rijstoogst zien. Het strand bij en onder Negara is breed, rustig, geen handelaren en niet smerig, maar verder ook niks. Hanengevechten, ze zeggen dat die er niet zijn maar brengen je er wel naar toe. Een nachtje met vissers mee in b.v. Pemuteran.(goed onderhandelen) De beestenmarkt in Kediri. Ruil daar wel tijdelijk je schoenen met iemand voor laarzen (voor een klein bedrag en afrekenen na afloop), want het is een strontboel. Tanah Lot kun je gaan zien (ben je zo mee klaar), na door 2 km (of meer) soevenirwinkels te zijn gelopen.etc. etc.
Diverse duikattracties zijn uitvoerig op andere sites beschreven.
Leer nog wat Bahasa Indonesia en je wordt zelfs iets minder geschept.
Wil je wat langer blijven, kun je een 10 daagse reis boeken met een uitgestelde terugvlucht. (kost meestal niets extra) Dan heb je voor de eerste tijd de hulp van een hostess en verdienen de reisbureaus ook nog wat en heb je Kuta gemeden. Neem in ieder geval een goede gids (boek) mee.

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt buiten de betreden paden ben geweest, maar ik las in de lonely planet een tip over Ubud en heb die opgevolgd:

Kijk wanneer er een optreden is bij het Waterpaleis in Ubud en reserveer voor die avond (minstens een dag van tevoren) een tafel aan de rand van het Waterpaleis bij Café Lotus (dat ligt ernaast). Lekker en betaalbaar eten, met een schitterend uitzicht over de lotusvijvers van het Waterpaleis en daarna nog een mooie dansvoorstelling.

De omgeving rond Ubud is sowieso erg de moeite waard. Lekker lunchen met de meest prachtige uitzichten over sawa's. Ze hebben in die buurt ook veel mooie (spa) hotels met prachtige uitzichten. Ideaal voor een paar daagjes rust en luxe tijdens je rondreis.

Veel plezier! Emoticon: Bye bye

AnneBar
User
spacer line

SUPER dat er al reacties komen.

Natuurlijk heb ik hier al drie gidsen liggen (Insight Guide, Trotter en Capitool), maar ik ben op zoek naar de speciale plekjes!

Onze plannen zijn om ruim 2 weken op Bali te verblijven (duiken worden al geregeld), een paar dagen op Lombok (vooral om te duiken) en dan alleen de echt bijzondere plekjes (zonder iemand tekort te doen) te bezoeken.

Ubud NATUURLIJK, De tempel van Besakih NIET lijkt me, Tirtaganga WEL, enz. enz.
Hier zitten de mensen die het kunnen weten Emoticon: Yes!
Vandaar.

Ik ben benieuwd!

rwezenaar
User
User icon of rwezenaar
spacer line

Kintamani is erg mooi!
Verder moet je ook eens een kijkje nemen bij Ulu Watu. Prachtig!

~ Rick

AnneBar
User
spacer line

En zo wordt mijn lijstje langer en langer! Emoticon: Worship
Kunnen we onze tijd zo goed mogelijk besteden!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ja, Kintamani is inderdaad mooi. Als je tijd hebt beklim dan de Gunung Batur, die daar ligt en fiets terug naar Ubud. Je komt langs de mooiste plekken van Bali en de bewoners van de dorpjes zwaaien naar je alsof je de Tour de France aan het fietsen bent. Emoticon: Bye bye

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

chirpy
User
spacer line

Aanschaf van de Lonely Planet is een aanrader. Daarin staan alle hotels en hun prijzen en kwaliteiten vermeld. Zeer betrouwbaar.
Afhankelijk van de aankomsttijd kun je in de omgeving van het vliegveld een hotel bespreken, maar kom je op een redelijk tijdstip aan, dan neem je een Blubird taxi buiten de luchthaven. Voor 140.000rp ben je in Ubud.
Even buiten de aankomsthal heb je pinautomaten en kun je geld opnemen. Neem grote hoeveelheden op ivm de kosten. Wanneer je grote biljetten wilt hebben: 100.000 rp (10 euri) dan kun je tot 2 miljoen pinnen, anders tot 1250000 rp. Je krijgt dan een enorm pak papier. De bank BCA vind ik het vriendelijkst in zijn afhandeling. In Ubud is die bank op de Jalan Raya.
In Ubud is er een keur aan hotels, zeer goedkoop tot zeer duur.
Ik logeer altijd in Sayong House in de Jalan Maruti een zijsteegje van de Jalan Dewi Sita. Maar overal elders zijn er hotels. Alles is op loopafstand.
In Sayong House is Karma een betrouwbare en erg vriendelijke hulp. Hij regelt alles voor je en vraagt er niets extra’s voor. Het verblijf is daar van100.000rp tot 150.000rp.
Heel verstandig is het een auto met chauffeur te huren. Het kost je niet meer dan 250.000 euri per dag, althans voor minder deden ze het twee jaar terug. Hij laat je alles zien. Vraag dan aan Karma dat je niet overal naar toe gesleept wilt worden waar de chauffeur familie heeft zitten.
Ubud is de beste plek om vandaar uit tochten te ondernemen. Mocht je het ergens fantastisch vinden, dan verkas je gewoon naar die plek.

Mooie tochten in de omgeving van Ubud.
Loop naar de Campuan Bridge, ervoor is een Clinic, het wegje ernaar ga je in en meteen links naar de tempel. Je laat de tempel links liggen en komt op de weg die over de Campuan Ridge loopt.
Uit het gras duikt dan een man op met één oog die je cocosmelk verkoopt. Hij heeft een mooi verhaal.
Boven aan de trappen naar Bang Kiang Sidem is rechts het nieuwe atelier van Suranah een vriend van me. Doe hem de groeten.
Verder passeer je dan de Kokos Bar links. Daar wil ik ooit met een vrouw heen waar ik erg verliefd op ben. Ga er lekker eten en wie weet blijf je er slapen?
Op dat eerste weggetje links ligt er aan de linker kant een wit huisje dat uit twee delen bestaat. Daar woonde Made. Even verderop heb je links een grote metalen mier staan met daarachter een rotsachtige ingang. Er kan een hek voor staan, maar schuif dat weg en loop het paadje af. Op het einde is mijn favouriete plekje, waar ik altijd uren doorbreng, zelfs dagen. Misschien vinden jullie het ook zo mooi. Het is een verlaten restaurant en wat er vandaag nog van over is.
Op de terugweg naar Ubud, allemaal te bewandelen is aan de linkerkant het grote Neka museum. Een bezoek meer dan waard. Trouwens op het overdekte terras is het goed toeven en genieten van de echte Balikoffie.
Voor de Campuanbrug is het Blanco Museum. Een figuur als Dali..Heel bijzonder. Vanaf het dak- terras een schitterend uitzicht over de rijstvelden.
Terug naar Ubud.

Het Monkey Forest is ook een leuke plek. Denk aan brtillen, tassen enz. De apen zijn hondsbrutaal.
Het Arma museum is vooral ook schitterend omdat de tuinen eromheen bijzonder zijn. Je krijgt er geen genoeg van. Trouwens, wanneer je chique wilt overnachten, dan kun je dat daar.

Bezoek de Legong dansen in het Ubud Palace. Iedereen wil je kaarten verkopen. De Legong is mooier en gracieuzer dan de Barong. De Kecak dans=apendans in de Pedagtegal Dans Stage is een heel aparte ervaring.
Verder is het zalig om je eens lekker te laten masseren. Een klein zijweggetje van de Monkey Forest Road bij de Lotus Bar herbergt het goedkoopste en m.i. beste masagesalon van Ubud. Sarah.
Ook de Milanosalon aan de andere kant van het voetbalveld is goed voor een massage en ze knippen daar je haren heel deskundig.
Bamboe restaurant tegenover het Ubud Palace is echt goed. In de tuinhuisjes word je speciaal bediend. Trouwens overal is het eten fantastisch. Indien aan het begin van het straatje waar Sajong House aan ligt Sen San nog haar “restaurant” heeft, dan moet je daar eens gaan eten. Het kost niets en is zo lekker.
Oh, wil je vrijblijven van diarree of ander ongerief, drink nooit uit de kraan. Lik ook niet aan je vingers indien je je handen hebt gewassen. Poets je tanden altijd met flessenwater. Kost niets. Eet geen rauwe groenten opf schepijs. Eigenlijk helemaal geen ijs, want je weet niet of die al ooit is ontdooid en opnieuw ingevroren. Ook niets kost je was laten doen. In hetzelfde straatje als het hotel is er een wassalon en ze strijken voor je. Zo wat wil je nog meer?

Vlak achter het hotel is de grote markt van Ubud. Je kijkt je ogen uit en iedereen wil je natuurlijk van alles verkopen. Mooie sarongs, handgesneden houten kistjes, echte Rolexen enz.. Ook veel kruiden. Ga eerst maar eens kijken en vraag de prijzen zodat je goed beslagen ten ijs komt. Je wordt belazerd waar je bij staat, maar dat is daar de sport.

Mooie andere stukken op Bali zijn Lake Batur, de kust volgen via Padangbay naar Amed. Prachtige vergezichten. In Amed is het in Bamboehotel zeer goed toeven. Je kunt er snorkelen en even verderop is er aan aantal duikscholen in de buurt van het Liberty wrak.
Wat ze ook zeggen van Lovina, ik vind er niets aan. Vervuilde stranden, vies water.
De twee meren in de bergen zijn erg mooi. De tempel Uluh Watu op het schiereiland. De zonsondergang bij Tanah Lot zijn ook hoogtepunten.

Echt laat Kuta links liggen. Alleen voor het maken van mooie maatkleding moet je gaan naar Poppeys Lane II en links vanuit de Jalan Leguan, dus rechts indien een chauffeur je brengt, het is eenrichtingsverkeer, zijn er voor of na het smalle zijstraatje twee kledingwinkels. Een gewone stoffen en de ander leer. Liza en Ramadhan.
Aan te bevelen. Je weet het, het is een sport iets van de prijs af te pingelen, maar zij zijn tamelijk eerlijk. Voor meerder stukken valt er natuurlijk wel te onderhandelen. Toen, twee jaar terug kostten twee leren halflange jassen, 1.500.000 rp = 75 euri per stuk.

In Kuta zullen je kinderen het wel leuk vinden. De hele jeugd uit Australie is er aanwezig, maar dat zoek ik niet.
Oh, op de hoek van Poppeys Lane II is die opgeblazen Saribar. Een plek om even bij stil te staan.
Wanneer je wilt surfen of zwemmen, en dat kun je daar fantastisch, erg hoge golven, dan loop je een zeer grote kans op een blaas- of oorontsteking. Neem maatregelen.
Overal word je aangeklampt met “Transport, transport?”

Lombok heeft ook veel schoons in petto.
Je zult merken dat de sfeer totaal anders is. De heerlijk geuren van Bali zul je missen. Er zijn minder kulturele hoogtepunten, maar des te meer natuur. In het zuiden zijn de kusten erg mooi.
Heel fijne stranden en helder water.
De Gilis in het noorden zijn via Bengsal te bereiken, alleen waak voor de mafia daar. Lees op deze site daarover. Op de eilanden heb je volkomen rust, geen gebedel, geen lawaai en mooi snorkel- en duikwater.
De vulkaan is een bezoek waard, alleen de weg naar de top een athletische prestatie.
Allez, wil je nog meer weten over de specifieke plekken, dan hoor ik het wel. Natuurlijk is dit een gekleurd verhaal, maar ja wie is er echt objectief wanneer hij het naar zijn zin heeft?
Joep

AnneBar
User
spacer line

Chirpy DANK JE WEL voor je uitgebreide informatie. Hier kan ik zeker wat mee.

TheoBierum
User
spacer line

Chirpy; Het kost je niet meer dan 250.000 euri per dag, althans voor minder deden ze het twee jaar terug niet.

Schrijffoutje, maar het is natuurlijk wel duidelijk Rph 250.000, na de prijsverhoging van de benzine komt het dichter bij de Rph 350 a 400.000, wel onderhandelen hoor met de oplichters.
De koers is nu ongev. Rph 15.000 voor 1 euro. Het is tdus nog te doen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

prijsverhoging? Sinds december is de prijs drie keer verlaagd, maar dat zullen ze voor het gemak wel niet doorrekenen. Gelukkig zijn de prijzen van (openbaar) vervoer op Java wel netjes aangepast, die zijn 10-20% gedaald in de afgelopen maand.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik was afgelopen november weer een weekje in Bali en ik hoorde dat 'transport, transport' al niet eens meer. Toch gek dat je in dik 2.5 jaar Indonesie zoveel kunt 'aanpassen'... Emoticon: Laugh out loud

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Als je in Ubud bent ga eten bij Bebeck Bengil top restaurant eten super en het uitzicht geweldig een ware aanrader!!

adu zeg!!! ben kapok!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,329 posts - 13,692 topics - 25,224 members - last post @ 19-10-2019 19:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,622,081 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com