indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Windmill
User
spacer line

Hallo,
Wie heeft er voor mij info of tips m.b.t. het transporteren van huisraad van Nederland naar Bali?
Alvast bedankt

Windmill

GO TO HELL

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

We hebben een zoekfunctie op dit forum, en........... zonder deze te gebruiken zag ik al;

http://forum.indahnesia.com/to(...)ing_to_indonesia.php

Succes ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Windmill
User
spacer line

We hebben een zoekfunctie op dit forum, en........... zonder deze te gebruiken zag ik al;

Hi Oyibo,
Wat goed van je, ik was er zelf nog niet op gekomen dat je het ook via een zoekfunctie kan opzoeken.
Maar werkt het dan ook volgens jou?
Ik heb eigenlijk liever dat mensen antwoord (of niet) geven op mijn vraag, i.p.v. naar zoekfucties verwijzen.

Windmill

GO TO HELL

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Windmill , Emoticon: Party! bij mij werkt tie prima !

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

http://forum.indahnesia.com/to(...)nder_work_permit.php

Staat nog extra info in het hele topic.
Zomaar huisraad verschepen naar Indonesie is er niet bij.
Daar moet je nogal wat voor doen.

Succes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zou geen huisraad gaan verschepen. Nieuwe huisraad kost hier vrijwel niks. Ook kan het oude huisraad gigantisch gaan lijden onder het klimaat: tropisch met een zeer hoge vochtigheidsgraad. Het is het niet waard; zowel niet materieel als geestelijk (stress). Ik ben zelf met 2 grote tassen ooit verhuisd en haal er af en toe (m.n. elektronica) bij tijdens verblijven in NL of Singapore.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Zit wat in YB. Maar ik heb toch graag m'n eigen woningraad.
Die al voor het grootste deel uit de tropen komt.

Als iemand van plan is echt te emigreren, ja dan de boel op marktplaats.
Het gesodemieter begint al met de wasmachine bijvoorbeeld.
En het ombouwen van alle stekkers of een andere aanpassing maken.

Maar voor een uitzending van een paar jaar is het nauwelijks haalbaar steeds opnieuw huisraad te kopen. Dan blijf je bezig.

Chris
User
User icon of Chris
spacer line

Let wel op met welk bedrijf je in zee gaat.
Vrienden van ons hebben in augustus hun huisraad verstuurd naar Bali met Transxnl, maar helaas 6 maanden later moeten ze nog 80% binnen krijgen..
Via een advertentie in de Moesson zijn zij in contact gekomen met Transxnl,
dit bedrijf heeft de goederen bij hun thuis opgehaald maar slechts zeer ten dele (20%) afgeleverd in Bali waar ze nu wonen.
Telefoontjes worden niet opgenomen en SMS berichten niet beantwoord. Ook e-mailcontacten worden niet dan wel onjuist beantwoord.
Zo heel af en toe komt er een antwoord in de zin van 'binnenkort komen uw goederen aan' maar daarna blijft het stil en de levering blijft al 6 maanden uit.
Het lijkt erop dat ze slachtoffer zijn van praktijken zoals onlangs getoond in een aflevering van OPGELICHT, welke via internet alsnog te bekijken is. Emoticon: Angry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,187 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com