indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

cornelisse
User
spacer line

Wie heeft er ervaring met air asia, en is het verstandig om mijn tickets van juli (jakarta - Denpasar) nu al te boeken / betalen ?? alvast bedankt Emoticon: Confused

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Denk niet dat het nodig is, aangezien er buiten AirAsia op die route ook nog voldoende andere aanbieders zijn, waardoor de tickets voor die tijd niet echt heel duur zullen worden. Gewoon in de gaten houden, zie je dat de prijs gaat stijgen dan boek je gewoon voor dat iet hogere tarief, toch? Als je helemaal geen risico wil lopen dan boek je nu direct inderdaad.

henky
User
spacer line

Ik heb in december bij KLM geboekt voor eind februari Amsterdam-Jakarta. Thans is hetzelfde ticket ruim 200 euro goedkoper!.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Maar dat is een internationale vlucht. Hier binnen de landsgrenzen zal het allemaal niet heel veel goedkoper worden. Voor 14 euro kan je hier al vliegen van Yogyakarta naar Jakarta bijvoorbeeld.

elsbeth
User
spacer line

Yerun, denk je dat ik terplekke voor 6 personen mijn binnenlandse vlucht van Manado naar Makassar kan regelen? Ik wil eigenlijk niks vastleggen, misschien wil ik wel 10 dagen in het Noorden blijven i.p.v. de geplande 6 /7 dagen, misschien wil ik na 5 dagen al weg. Of zou je adviseren om toch een vlucht vast te leggen (het gaat om dagen tussen 21 en 26 juli). Zelfde vraag om tickets van Makassar naar Yogyakarta (of die kant op) tussen 26 juli en 3 augustus? Normalerwijs boek ik niks, ben er nu wat voorzichtiger mee.
Groet Elsbeth

Indesco
User
spacer line

Hallo allemaal, ik ben vandaag lid geworden van deze site.

Ik ga in juni voor 24 dagen naar Java/Bali/Lombok en zoek heel veel info over dit land en zijn eilanden.

Yerun, ik begrijp dat jij veel weet over Indonesie en volgens mij woon je er ook zelf ? Ik wil verschillende steden aandoen met de trein maar ook met auto/chauffeur of met het vliegtuig maar moet natuurlijk wel rekening houden met mijn budget. Het is de bedoeling Jakarta/Bangung (Pangandaran/Green Canyon en Cirebon), Yogya, Solo, Magelang, Semarang incl. bezoek Borobodur en Pambranan.

Maar ik hoor verschillende verhalen over het reizen met de trein (gevaarlijk, oppassen voor rippers/bagagedragers/corrupte taxichauffeurs enz. Wat adviseer jij mij ? En wat zijn zo ongeveer de vliegkosten van en naar ?

Alvast bedankt, Indesco

spacer line  

Als je de trein neemt, ga dan voor BisNis-Class! Minder druk, dus overzichtelijk.
En die verhalen. Tsja d`r zal best wat gebeuren, maar ga nou niet uit van `t slechtste scenario. Dan is je aanzet naar vakantie alleen maar meer stress.
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen, dan komt alles goed. Ook al kost het je wel eens een paar euro teveel. Je leert snel als je daar eenmaal bent, en zie dat je de taal een beetje onder de knie krijgt.
Ik had ook geen ervaring, maar mijn reisje vorig jaar is me zo bevallen Emoticon: Party! dat ik dit jaar weer wil.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

TheoBierum
User
spacer line

Hallo Elsbeth,

Ik kijk altijd even op internet bij Lionair.com welke de goedkoopste dagen zijn en boek later ter plaatse in Manado (aan de achterkant van Marina Plaza). Maar wel slechts voor 2 personen, met 6 heb ik geen ervaring.
Groeten, Theo

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-02-2009 09:58 elsbeth wrote:
Yerun, denk je dat ik terplekke voor 6 personen mijn binnenlandse vlucht van Manado naar Makassar kan regelen? Ik wil eigenlijk niks vastleggen, misschien wil ik wel 10 dagen in het Noorden blijven i.p.v. de geplande 6 /7 dagen, misschien wil ik na 5 dagen al weg. Of zou je adviseren om toch een vlucht vast te leggen (het gaat om dagen tussen 21 en 26 juli). Zelfde vraag om tickets van Makassar naar Yogyakarta (of die kant op) tussen 26 juli en 3 augustus? Normalerwijs boek ik niks, ben er nu wat voorzichtiger mee.
Groet Elsbeth

Elsbeth, weet ik zo niet, zeker omdat het om zes personen gaat. Je moet eerst even zoeken hoeveel vluchten er dagelijks/wekelijks gevlogen worden, stillere routes kun je het beste eerder boeken, hoewel dat soms duurder kan zijn. Als je per se op een dag of tijdstip moet vliegen dan moet je wel op tijd boeken natuurlijk.

De reisperiode is volgens mij nog in het hoogseizoen/vakantieseizoen hier, dus het zal wel duurder zijn als dat een tiket nu kost (voor drie knikkers vlieg je naar Jakarta vanaf Jogja bijvoorbeeld).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-02-2009 21:01 Indesco wrote:
Hallo allemaal, ik ben vandaag lid geworden van deze site.

Ik ga in juni voor 24 dagen naar Java/Bali/Lombok en zoek heel veel info over dit land en zijn eilanden.

Yerun, ik begrijp dat jij veel weet over Indonesie en volgens mij woon je er ook zelf ? Ik wil verschillende steden aandoen met de trein maar ook met auto/chauffeur of met het vliegtuig maar moet natuurlijk wel rekening houden met mijn budget. Het is de bedoeling Jakarta/Bangung (Pangandaran/Green Canyon en Cirebon), Yogya, Solo, Magelang, Semarang incl. bezoek Borobodur en Pambranan.

Maar ik hoor verschillende verhalen over het reizen met de trein (gevaarlijk, oppassen voor rippers/bagagedragers/corrupte taxichauffeurs enz. Wat adviseer jij mij ? En wat zijn zo ongeveer de vliegkosten van en naar ?

Alvast bedankt, Indesco
Ik zou hiervoor eens goed zoeken op dit forum of even een nieuw topic over aanmaken, aangezien dit niet direct gaat over het betalen van tickets van AirAsia. Emoticon: Smile

Indesco
User
spacer line

Ja sorry Yerun, je hebt gelijk. Ik was ook nog even vergeten te melden voor Cornelisse dat het misschien wel verstandig is om nu te boeken. Ik heb eergisteren ook de tickets al geboekt omdat deze razendsnel omhoog gaan, het kan je soms honderden euro's schelen.

Maar of je dit via Air.Asia, die overigens goed bekend staat, moet doen is een tweede. Ik durf zelf niet via internet te boeken en wilde dit persť via een reisbureau doen. Mijn eigen reisbureau was erg duur en uiteindelijk heb ik via Vliegwinkel.nl geboekt met Malaysia Airlines naar Ams-KL-Jakarta en terug Denpasar-KL-Ams.

Succes Indesco

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja okay, maar die route kan sowieso niet gevlogen worden met AirAsia, dus dat lost het probleem al aardig op. Emoticon: Wink

Wimroma
User
spacer line

Ik heb 3 tickets vast laten zetten van Jakarta - Denpasar met Lion Air op 23 july 2009.
Per persoon 399.000 Rp. Vertrek om 9.35 uur.
Zoals bij iedere prijsvechter wordt het duurder naarmate je de vertrekdatum nadert.
15 july vliegen wij met S'pore Airlines voor 1400 eurie p.p., terwijl mijn schoonmoeder gisteren met Emirates vertrok vanaf Dusseldorf voor 620 eurie. Wij zijn aan de schoolvakantie verbonden dus hebben helaas geen keus. Ik weet nog niet zeker of wij volgend jaar weer naar Indonesie gaan, we wachten even de vliegtarieven af.
Gr.Wim.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,398 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com