indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pietje
User
spacer line

Hallo,
Mijn man en ik gaan in juni naar Bali. We twijfelen echter of we voor 24 of 19 dagen zullen gaan. We boeken een pakketreis dus verblijven de hele periode in Sanur en willen van daar uit diverse tochten en uitstapjes ondernemen. Wat denken jullie als kenners... heb je Bali (de highlights) in 19 dagen gezien of kom je in 24 dagen nog tijd tekort?

Groetjes, Pietje

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Ken je zelf zou ik zeggen. Bali is leuk, maar niet zo groot. Ben je het type dat elke vakantiemorgen om 6:30 uur naast zijn bed staat en om 8 uur klaar met rugzakje en fotocamera om te beginnen met de trip die voor die dag gepland was, dan is 19 dagen al veel.

Ben je het uitslapen, relaxed ontbijten, beetje rondkijken, shopen, zwemmen en relaxed genieten type dan is 24 dagen te kort.

Bali is een eiland dat je moet beleven. Proef de tropische atmosfeer zou ik zeggen. Dat is toch iets meer dan de highlights af te lopen.

Als je 24 dagen gaat en het blijkt toch te veel voor jullie, dan is het wel zo dat je vrij snel even naar Java of Lombok kunt gaan. Denk in dat geval echter wel aan malariapillen.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Ben het half eens met Nemesis. Ik denk alleen dat 19 of 24 dagen in hetzelfde hotel in Sanur zonde van je tijd is. Ga dan bijvoorbeeld een paar dagen naar Noord-West Bali om te snorkelen, wandelen of duiken of doe een tripje Flores-Komodo van een kleine week. Java is ook leuk om te doen, bijv. vanaf Bali naar Jogya vliegen en terug over land langs o.a. Bromo. Java is overigens malariavrij volgens mij.

salam dari Flip
www.merapitt.nl

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

pietje
User
spacer line

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga eens zoeken wat een retourvlucht Bali-Java kost...

gr. Pietje

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Heeft weinig zin want er zijn geen vaste prijzen. Verandert ook continu al naar gelang seizoen, hoogtijdagen, tijdstip van verrtek en hoe lang van tevoren.
Retour Bali-Yogyakarta is tussen de 40 - 80 euro. Heel makkelijk ter plekke te reserveren. Dus niet te druk om maken. Is toch pas een paar weken vooraf te bestellen. Alleen rekening houden met nationale feestdagen en nationale vakanties.

leomanado
User
spacer line

hoi Pietje

Ga lekker 24 dagen, ga eerst zoals gepland naar Sanur, maar bespreek geen hotel voor de hele periode. Gewoon kijken wat er gebeurd, maar reis vooral op Bali rond. Het oosten, noorden en westen zijn veel mooier dan het zuiden. Een eventuele trip naar Lombok of Java is snel geboekt. Persoonlijk zou ik liever naar Lombok gaan, kleiner en overzichtgelijk. Doe Java dan een andere keer, want daar kun je weken rondtrekken.

Een fijne reis
Leo

pietje
User
spacer line

Oke, heel erg bedankt.
We gaan erover nadenken en gaan dan beslissen.
Nogmaals, bedankt voor jullie reacties.

Indesco
User
spacer line

Hoi Pietje,

ga ook lekker een paar dagen naar Lombok/Gili-eilanden maar ik geef Leomanado ook gelijk; niet direct een hotel boeken maar verschillende. Ik heb zelf als verrassing voor mijn vriend de laatste 3 dagen in Puri Santrian in Sanur al wel geboekt, maar dit om er zeker van te zijn dat het goed zit en voor maar heel weinig.

Zie verder reisverhaal onder het kopje 'Welke eilanden'. Verder krijg je veel tips hier op het forum of schrijf je ook in op Wereldwijzer.nl.

Succes en veel plezier. Indesco

TheoBierum
User
spacer line

Hoi Pietje,

Je kunt ook een reis boeken voor 8 of 10 dagen met hotel o.i.d en dan je terugvlucht uitstellen (kostte mij niets extra’s). Je hebt de eerste week dan het voordeel van reisleiding en daarna zou je weg kunnen vluchten uit de toeristencentra.
Groeten, Theo

rwezenaar
User
User icon of rwezenaar
spacer line

Hallo Pietje,

24 dagen bali is wel erg lang voor Bali. Een vlucht naar Makassar, Sulawesi is niet duur en Sulawesi Selatan is adembenemend mooi! Echt een aanrader voor landschapsliefhebbers!

~ Rick

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Pietje,

Ik heb je vraag denk ik verkeerd geinterpreteerd. Dacht dat je sowieso alleen naar Bali wilde alleen de vraag of dat 19 of 24 dagen moet zijn.
Nu zie ik dat je niet ongevoelig bent voor ander advies dus kom ik me er ook maar even mee bemoeien.
Of het nu 19 of 24 dagen zijn ik vind het veel te veel voor Bali. Maar smaken verschillen. als je 24 dagen hebt (je bedoelt uit en thuis neem ik aan) dan heb je netto 3 weken, trek er 1 week Bali af en je hebt 2 weken over waarmee je veel kanten op kan. Java en Lombok en Sulawesi zijn al genoemd.
Denk ook eens aan Flores of Sumba, beiden op 1 max anderhalf uur van Denpasar.
Flores nog veel regenwoud, komodovaranen op Rinca, geweldige eilanden in het westen en noorden voor snorkelen en duiken, lege stranden, een vulkaangebied met 3 kleurenmeren, een paar vulkanen voor niet al te moeilijk voor trekkings, traditionele dorpen.
Op Sumba vooral veel cultuur en traditionele dorpen, en lege stranden. Voor 10 tot 14 dagen, landschap en voor variatie zou ik dan Flores kiezen.
Vluchten naar zowel Flores als Sumba liggen rond de Rp 800.000. Het vervoer op zowel Flores als Sumba is niet zo rampzalig als weleens beweerd wordt. De wegen zijn er inderdaad smal maar ze hebben er ook niet meer nodig. Er rijden gewone bussen (nou ja gewoon, ze zijn een beetje klein) en je kunt er gebruik maken van een travel (een gedeelde minibus) die je van door to door ophaalt/brengt

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,014 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com