indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

deman107
User
spacer line

Goededag,
medio juni ga ik met mijn vriendin voor de eerste keer naar Indonesie. we gaan 3 weken.

Ik heb een aantal vragen waar men ons misschien mee kan helpen
-We landen om 17:00 uur locale tijd in Jakarta, ik neem aan dat het geen probleem is om dan nog een hotel te kunnen vinden? zou het eventueel nog een mogelijkheid zijn om direct door te vliegen naar bali of lombok of wordt het dan wel erg laat mbt de aankomsttijd?

-In thailand rijden er taxi's rond (duur) en tuktuks'(goedkoop) zijn er ook zulke keuzes in vervoer in indonesie?

- vooralsnog is ons plan om lombok, bali en java te gaan bezoeken. Of is er nog iets wat veel leuker is om te bezoeken dan deze 3? (zo hebben we wel de tijd om de eilanden goed te verkennen/bekijken)

-Gezien we vanuit jakarta ook terugvliegen lijkt het me verstandig om op lombo te beginnen, na een tijdje naar bali te gaan, en dan terugreizen via java naar jakarta.
Heeft iemand hier nog een beter idee over?
Wat zijn echte aanraders qua dorpjes en steden op deze eilanden?

Bij voorbaat dank!

elsbeth
User
spacer line

Hai Deman,
Lekker, 3 weken naar Indonesie!
Ik neem aan dat je je ticket al geboekt hebt? Gezien je reisschema was het wel handiger om terug (of heen) te vliegen vanaf Bali. Maar met een binnenlandse vlucht in het begin naar Lombok kan het natuurlijk ook. Als je echter de rest over land gaat doen, wordt het toch aardig krap.Je schrijft: zo hebben we wel de tijd om de 3 eilanden goed te verkennen. Ik heb ooit met mijn moeder en mijn 2 zussen in 3 weken Java, stukje Sulawesi en Bali "gedaan". Het was heel erg krap en ik vond het eigenlijk jammer, we konden overal maar zo kort blijven. Maar goed, er zijn hele volksstammen die het wel doen, het hangt een beetje van je eigen instelling af. Ik vind het zelf leuker om wat minder veel te zien, maar een klein stuk wel wat intensiever. Lombok ken ik zelf niet, Java, Bali, Sumatera en Sulawesi wel. Het hangt er vanaf wat je wilt doen in je vakantie. Houd je van wandelen en een bijzondere cultuur zien, dan raad ik je van harte Tana Toraja aan, in Zuid West Sulawesi. Echt heel erg mooi, je zou dat goed met Java kunnen combineren, ik ben daar destijds 5 dagen geweest (was er eerder ook al geweest). Ik vind vooral een week voor Java erg kort, maar je zou bijv. vanaf Yogyakarta richting Jakarta kunnen reizen. Ik zou zelf eerder Java en Sulawesi doen dan Java, Bali en Lombok. Maar als je weer van strand houdt, kun je misschien beter Lombok dan Sulawesi doen. Sumatera ligt teveel uit de richting. Dus: wat zou je zelf willen zien/doen?
Om 17.00 na de intercontinentale vlucht nog doorvliegen naar Bali of Lombok kan vast wel, maar je bent wel behoorlijk gebroken hoor. Aan de andere kant, als je een goede verbinding hebt, kan het ook lekker zijn. Hotel vinden is zeker geen probleem, goedkoop vervoer is ook overal te vinden. heb je de Lonely Planet van Indonesie al?
Veel plezier met voorbereiden alvast.

Groeten elsbeth

deman107
User
spacer line

elsbeth, bedankt voor je reactie.

we hebben indd ons ticket al geboekt.

Ik lees op verschillende plaatsen dat men vaak binnenlandse vluchten boekt bij lion air. zijn er nog meer goede maatschappijen hiervoor?
mbt de dag van aankomst nog doorvliegen, zouden we dat ook nog ter plekke kunnen bekijken of zitten deze binnenlandse vluchten vaak vol?

We hebben nog geen vaste planning maar java bali en lombok waren onze eerste gedachtes.
we zijn absoluut geen strandmensen (we zien wel graag een mooi strand, maar zullen er zeker niet op gaan liggen:p , hooguit een wandeling)

de lonely planet is onderweg !

ik ga ook zeker info opzoeken over sulawesi.

Mbt bali hadden we bijv het idee, om daar een hotel te zoeken, beetje centraal in bali, en vanuit daar dagtripjes te doen: dagje snorkelen, eilandtour, dagje door wat leuke dorpjes heen wandelen etc. of is dit niet goed uit te voeren?
Voor lombok geldt in principe hetzelfde.
Mbt Java, Leek het me een plan om gewoon een paar plaatsen uit te kiezen en daar naar toe te reizen en zo dus grote stukken Java over te slaan maar wel wat meer tijd te hebben bij die gekozen plaatsen.
ik zou je mening over deze hersenspinsels ook graag horen :d

Geschiere
User
spacer line

Hoi Deman,

Je zult inderdaad keuzes moeten maken waar je heen wilt gaan. Wij maken onze binnenlandse vluchten in azie meestal met Air Asia. Naar Sulawesi met Lion Air maar dat kan nu ook met Air Asia. Als je naar lombok gaat vonden wij de Gili's erg leuk maar als je niet van strand houdt dan heeft dat weinig zin hoewel je er super kunt snorkelen. Als ik 3 weken had zou ik me beperken tot Java en Bali. Je begint in jakarta en trekt in 2 weken over Java en dan aansluitend nog een week Bali. Kun je van Denpasar terug vliegen naar Jakarta. Dit deden wij afgelopen zomer voor 25 euro per persoon. Wel hoe vroeger je boekt hoe goedkoper met Air Asia. Op Bali vonden wij het leuk om een scooter te huren (maar niet iedereen durft dat), fietsen vanuit Ubud en ook Raften vanuit Ubud. Verder is er zoveel moois te zien in het binnenland dat dat geen probleem hoeft te zijn. Wij hebben ook Sulawesi gedaan en vonden dat geweldig maar het kost toch altijd wel een dag om er te komen. Maar je kunt natuurlijk naar Surabaya trekken vanuit jakarta, dan met een binnenlandse vlucht naar Makkasa (Tana Toraja een paar dagen) en van daaruit door vliegen naar Bali. Oftewel mogelijkheden genoeg.

gr. Elma

deman107
User
spacer line

hoi Elma,

Op Bali zijn er ook vast wel hele mooie plaatsen om te snorkelen (blue lagoon?)verwacht ik of is die gili eilanden echt heel speciaal?

fietsen doen we graag dus dat is zeker een optie. Raften had ik toevallig vandaag ook al gezien, dat lijkt me ook geweldig.
Scooter huren weet ik zo niet. Ben je dan wel goed verzekerd? (er kan altijd iets mis gaan). Ik lees ook overal dat een privechauffeur ook wel prettig is, daar hij/zij het eiland goed kent.

Heb je nog tips mbt Java, welke steden en plaatsen echt aan te raden zijn in die 2 weken dat we dan van Java naar Bali zouden reizen?

Geschiere
User
spacer line

Nou als je alleen Java en Bali zou doen dan moet je niet helemaal nog apart naar de gili eilanden gaan want dat is dan toch wel weer een heel reis. Wij hebben op Bali nooit gesnorkeld maar zijn wel met een boot vanaf Bali (een zeilklipper) een dag gaan zeilen waarbij je ook voor anker kan om te snorkelen. Wij vonden het scooteren heel leuk en hebben dat gedaan met onze dochter van 13 en 16 achterop. TJa wij hebben in Thailand ook een scooter gehuurd en het is toch wel leuk voor een dag. Wij zijn na het huren meteen het centrum uit gereden en dan is het toch leuk lekker door de rijstvelden te tuffen. Wij hebben het al vaker gedaan een nooit problemen ondervonden. Er zit in principe altijd een verzekering bij.
Een privechauffeur is overal te regelen en brengt je naar de belangrijkste plaatsen van Bali. Het leuken van het fietsen (het is meer remmen want je gaat downhill het grootste stuk) is dat je door de dorpen komt waar iedereen enthousiast staat te zwaaien. En zoals ik al noemde het raften vonden wij super leuk.
Java is al veel langer geleden dat we er geweest zijn maar wat een must is (vind ik) is Yogyakarta, de Borobudur. Wat leuk is de zonsopgang op de berg Bromo maar dan moet je wel de halve nacht je bed uit dus dat moet je er voor over hebben.

gr. Elma

deman107
User
spacer line

bedankt voor je duidelijke antwoord en goede tips.
we hebben er steeds meer zin in.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

3 weken is beperkte tijd. Lijkt me Java en Bali voldoende. Gili-eilanden is alleen maar voor strandplezier en het is een soort Spanje-eiland met wat lokale beachboys als figuranten er omheen. Weinig met Indonesia te maken, je komt er alleen maar andere toeristen tegen enkan verder nergens heen (kleine eilanden). Op Bali kan je hetzelfde vinden, veel meer aanbod en je kan ook nog eens onder de lokale bevolking terecht.
Daarnaast ben je al 2 volle dagen kwijt om er alleen maar te komen en weg te gaan. Zonde van die 3 weken. Sulawesi zou je nog Toraja kunnen doen. Ook echter 2 dagen aan reistijd kwijt en nog eens 1 of 2 dagen kwijt aan de vluchten (tenzij je 's ochtend gaat en dan direct door naar Rantepao/Toraja). Voor een 1e kennismaking zijn Java en Bali wel genoeg denk ik (mijn reisleiderservaring).
Veel plezier en geniet ervan.

spacer line  

In 3 weken tijd zou ik niet proberen teveel te willen zien, Dan is het meer reizen dan genieten van de cultuur. Over de Gili`s kan ik alleen zeggen dat je zelf kan kiezen of je de drukte wil, Party-eiland Trawangan!! Ik ben op Gili-Meno geweest, een rusig eiland, heerlijk gesnorkeld, verscheidene zeeschildpadden gezien. En Java is mooi, Yogya, Solo, Surabaya gezien.
Heel indrukwekkend was de 'mud-flow' bij sidoarjo bij surabaya. Het is maar net wat je wil zien.
Hoe dan ook, planningen zijn er om te wijzigen.
Geniet van het voorbereiden, de reis en daarna van de herinneringen.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

elsbeth
User
spacer line

Ja deman, ik zou het voor een eerste keer ook op Java en Bali houden. lekker veel gaan lezen, kaart van Indonesie erbij en veel vragen stellen hier. dan kom je vast tot een hele leuke reis.

Groetjes Elsbeth

Voor Elma: ik heb nu ook 3 dagen Bunaken Village geboekt voor komende juli, met mijn gezin. Jij vond in Manado Hotel Minahassa toch leuk (staat me bij). heb je nog een leuke hoteltip in Toraja (Rantepao). Ik zat vroeger altijd (nou ja, 2 keer) in Wisma Irama, lekker simpel, leuk tuintje, erg basic. De kinderen zullen echter wel uitkijken naar een zwembadje....

groet elsbeth

deman107
User
spacer line

raden jullie aan om nu/ op voorhand alvast een ticket te boeken om van denpassar naar Jakarta te vliegen (1 dag voor onze vlucht terug naar nederland)?

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Ticket boeken kun je als je aankomt in Jakarta of Bali. ik neem aan dat je met Emirates vliegt? Als je dan de Garuda vlucht van 20:00 uit DPS neemt heb je nog 2 vluchten respijt om de aansluiting op Emirates te halen. Een hele dag eerder is natuurlijk nog meer zekerheid, maar lijkt mij overdreven.

Salam dari Flip
www.merapitt.nl

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

deman107
User
spacer line

ik vlieg met KLM.
terugvlucht is op dinsdag 7 juli om 18:45.

een dag in Jakarta vertoeven is ook geen straf lijkt me?

Geschiere
User
spacer line

Wij zijn afgelopen zomer met Air Asia rond 14.00 uur naar Jakarta gevlogen en gingen s avonds door naar Dusseldorf. Maar er gaan diverse vluchten per dag van Bali naar Jakarta.

Voor Elsbeth.
Wat leuk dat je naar Bunaken Village gaat. Zo relaxed vonden wij dat. Heerlijk eten, leuke mensen, weliswaar klein maar toch een zwembad. Wij vonden het er super.
Wij hebben overigens niet in het Minhasaa hotel geslapen maar zijn vanaf Manado gelijk door gegaan naar Tomohon. We hebben daar geslapen bij Onongs Place. Prachtig in de natuur maar weinig te beleven. Hebben van daaruit een tour gedaan naar de diverse highlights. http://www.tomohon-onong.com/r(...)sort_in_tomohon.php.

In Toraja sliepen wij in Hotel INdra. MAar dat heeft geen zwembad dus misschien voor jou niet interessant. Mocht je nog een goede gids willen dan heb ik die nog voor je.
Veel plezier met de voorbereiding.

gr. Elma

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 19-01-2009 13:23 deman107 wrote:
Goededag,
medio juni ga ik met mijn vriendin voor de eerste keer naar Indonesie. we gaan 3 weken.

Ik heb een aantal vragen waar men ons misschien mee kan helpen
-We landen om 17:00 uur locale tijd in Jakarta, ik neem aan dat het geen probleem is om dan nog een hotel te kunnen vinden? zou het eventueel nog een mogelijkheid zijn om direct door te vliegen naar bali of lombok of wordt het dan wel erg laat mbt de aankomsttijd

Een goedkope optie is om een Ibis Hotel te nemen voor rond de 20-25 euro voor 2 personen. Te boeken op www.ibishotel.com. De Ibis in Slipi heeft trouwens laatst nog eens de prijs voor beste Budget Hotel van Azie gewonnen! Overigens zou ik het hotel 3 sterren willen geven in Indonesie, in Europa is de Ibis meer een soort van motel waarvoor ik maximaal 2 sterren zou geven. Nog een tip: boek niet het Ibis Arcadia hotel, dat is duidelijk minder goed dan de andere 5 Ibis hotels in Jakarta.

Gracias. Sama sama

Indesco
User
spacer line

Hoi Deman,

lees ook even mijn verhaal bij het kopje 'Welke eilanden'.

Over Lion.air hoor ik niet zulke goede verhalen wel over Asian.air of Garuda voor de binnenlandse vluchten. Jammer dat je al geboekt hebt, ik persoonlijk had dan gelijk naar Bali gevlogen maar als je toch iets op Java wilt doen zou ik niet Jakarta bezichtigen, schijnt een 'vieze' stad te zijn met weinig bezienswaardigheden, maar nu hoop ik niemand op z'n teentjes te hebben getrapt, want dat is zeker de bedoeling niet.

Gili-eilanden moeten geweldig zijn maar ik hoorde vandaag ook al dat op Bali Menjangan mooi moet zijn.

Succes en veel (lees)plezier want er zijn veel tips te vinden op dit forum maar ook bij Wereldwijzer.nl

Indesco

markus
User
User icon of markus
spacer line

Hallo, we zijn de laatste 11 jaar regelmatig in IndonesiŽ geweest en kunnen je redelijk goed voorzien van informatie over Java-Bali en Lombok. Als je wat info wilt hebben, neem dan eens kontakt op via mijn mailadres. buster1995Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com
Groeten

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Deman,
3 weken is voldoende om Java en Bali te bezoeken. Wij zijn onlangs weliswaar in 4 weken rustig van Jakarta naar Bali gereisd. We hebben deze trip nu voor de derde keer gedaan. De eerste keer georganiseerd en dan gaat alles in sneltreinvaart. Even Sunda Kelapa (de haven van Jakarta) zien, even de botanische tuinen in Bogor, even de Borobodur enz, enz. De tweede keer hebben we onze dochter en schoonzoon Java laten zien en afgelopen december zijn we met ons tweetjes in een slakkengangetje gereisd. Maar als je voor het eerst in Indonesie komt is alles bezienswaardig. Als wij jouw reis zouden maken, dan zou ik rechtstreeks van Jakarta naar Bogor reizen. Dan naar Bandung over de Puncakpas, Bandung via Kampung Naga naar Baturaden of Pangandaran. Pangandaran naar Yogya . Yogya naar Malang om de Bromo te bezoeken. Door naar Kalibaru. Oversteken naar Bali.Over het noorden (Lovina) naar Ubud en het zuiden Padangbai om in tde Blue Lagoon te snorkelen. DenPasar terug naar Jakarta om dan naar huis te vliegen. Wil je details dan mail me maar. Emoticon: Smile

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,079 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com