indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Kalla roept op tot verlenging landingsbaan vliegveld Yogyakarta
Vice-President Jusuf Kalla heeft de opdracht gegeven aan de Minister van Transport, Jusman Syafii Djamal, en de directeur van de beheerder van vliegvelden, PT Angkasa Pura I, Bambang Darwoto, om de verlenging van de landingsbaan van het internationale vliegveld van Yogyakarta, Adi Sucipto, te versnellen. Kalla hoopt dat aan het eind van het jaar het vliegveld gebruikt kan worden om grote vliegtuigen binnen te halen zodat het aantal toeristen ook kan groeien.
Lees verder , klik op de titel

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De investering zal wel iets groter moeten zijn dan alleen de verleninging van de runway.

Aanpassing van gebouwen is slechts 1 van de aanpassingen.
Ben benieuwd of ze dat in de versnelling meenemen.
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik vermoed dat Kalla zelf een keer bijna is "uitgegleden" op dat korte, hobbelige baantje in Yogya. Daar ik zelf ook wekelijks op dit baantje moet landen en stijgen en weet hoe de piloot bij het landen op de remmen moet trappen op deze korte landingsbaan, daarnaast nog eens de hobbels moet trotseren die door de aardbeving zijn veroorzaakt maar nooit zijn weggewerkt, steun ik zijn initiatief voor 100%.
Aanpassing van gebouwen is reeds wel redelijk gebeurd. Nu nog het vliegveldmanagement.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 18-01-2009 08:49 Yogya-Bali wrote:
Ik vermoed dat Kalla zelf een keer bijna is "uitgegleden" op dat korte, hobbelige baantje in Yogya. Daar ik zelf ook wekelijks op dit baantje moet landen en stijgen en weet hoe de piloot bij het landen op de remmen moet trappen op deze korte landingsbaan, daarnaast nog eens de hobbels moet trotseren die door de aardbeving zijn veroorzaakt maar nooit zijn weggewerkt, steun ik zijn initiatief voor 100%.
Aanpassing van gebouwen is reeds wel redelijk gebeurd. Nu nog het vliegveldmanagement.

Als ik me niet vergis hebben ze er vorig jaar al een nieuwe laag asfalt op gemikt zodat de ergste hobbels eruit zijn. Grappig is trouwens dat als je op de spottersplek staat (waar de Garuda is gecrashed) je een 737 halverwege de start/landing ziet verdwijnen in een "dip" van enkele meters. Het is niet bepaald horizontaal te noemen.

Kalla "roept op tot" betekent dat dat er daadwerkelijk wat gebeurt de komende jaren of is het gewoon maar een wild plannetje"? Het verhouding van het aantal "oproepen tot" en het daadwerkelijk uitvoeren van een opdracht in de Indonesische politiek verhoudt zich iets van 10:1 Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er ligt inderdaad een nieuwe laag op, dus het is beter dan wat het was na de aardbeving, maar nog steeds niet vlak inderdaad; zoals je al zegt zie je vliegtuigen 'zinken' op de baan vanaf die plek.

Overigens is die plek in het verlengde van de baan, in dat 'dalletje' niet bedoeld als spottersplek, aangezien dat op het terrein van TNI AL is. Als je daar gaat staan als buitenlanders met je telelens heb je kans weggestuurd te wordne (jeps, dat is me 1 keer overkomen).

Je zou dan moeten gaan staan een 100 meter naar het oosten, precies buiten het hek waar de rij lichten staat die de Garuda net niet geraakt heeft. Die staan op een platform van ongeveer twee meter hoog. Door de sawahs is er eenvoudig te komen via Berbah.

Ook kun je net ten oosten van de transport terminal gaan staan, daar is een leeg grasveld waar je uitzicht hebt op een flink deel landingsbaan en wat apron. Echter geen 100%.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,252 posts - 13,717 topics - 29,517 members - last post @ 04-04-2020 04:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,862,988 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com