indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zou er TV uitzendingen, in het buitenland gemaakt kunnen worden, die ontvangen kan worden in Indonesi
Er is een BBC TV station er bij gekomen die geheel gericht zijn op Iran, en omstreken.
Er word in hun taal programmas gemaakt, door mensen die uit de landen komen.
Dat is werkelijk de oplossing voor eenzijdige berichtgeving van de daar heersende machten.
zou zoiets ook kunnen voor Indonesi?
Vooral degene die niet meer in Indonesi wonen, zoals Om Sid die dan een politiek programma presenteert, waar in we, zoals wij hier discussiren, of discussieerden, over Indonesi.
Zodat ze daar dat weten te komen hoe andere landen over hen levens opvattingen, kunnen bespreken.
Zoals de BBC nu ook hun nieuws brengt, je vergroot de waarheid of je brengt de waarheid op een andere wijze als ze daar bekend zijn.
Zodat ze daar andere geluiden, en beelden gaan zien, zodat ze daar ook een andere geluid en beeld krijgen dan wat ze nu krijgen van de bestaande TV stations.
Zijn die stations van de regulerende overheid die daar de meeste invloed op hebben, ook grote inbreng in hebben, vraag ik mij af of dat wel kan.
Ik weet dat 3/4 dat niet zullen kunnen, of willen ontvangen, maar alle kleine beetjes helpen, en het zou stimuleren de bestaande machten, voorzichtiger omgaan met de mensen daar van alles wijs te maken.
Maar wat kunnen ze daar nu allemaal ontvangen zonder schotel,en met schotel.?? Emoticon: Wink Emoticon: Smile Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Voor een cultuur waar waarheid op de laagste plaats van de "deugden" top-10 staat, is geen plaats voor een TV-zender met programma's die de zienswijze van een ander toont.
De gemiddelde Indonesier heeft een voorkeur voor berichtgeving en programma's die haar reeds bestaande (voor)oordeel bevestigt en niet 1 die dit oordeel aan het twijfelen brengt door een andere opinie te presenteren. Dat geeft verwarring, susah met als gevolg pusing .
Tot in de hoogste regionen houdt men niet van waarheid, dat is een vies woord en bezorgt mensen alleen maar gezichtsverlies, veroorzaakt disharmonie en zaait verwarring.
Er zijn tegenwoordig vele buitenlandse zenders te ontvangen in RI (weliswaar met extra bijbetalingen) maar wordt voor 99% gebruikt voor films en telenovela's. Men begrijpt zelden waarom ik naar BVN kijk: heeft geen films, zelden sinetron s en doorgaans programma's waarin wordt gediscussieerd (= ruzin, contrasten aantonen en dus 'harmonie verbreken' in RI).

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

ik heb indovision, dan heb je bbc, cnn, een paar starchannels, discovery, animalplanet en nog wat engelstalige zenders maar ga binnenkort ook ff een andere schotel kopen dan heb je hollandse tv!!! vrijwel alle hollanders in bandung hebben t al, kost 1.250.000rp en hoef je verder nooit meer te betalen dus is wel de moeite waard... nieuws wat ze uitzenden is een dag oud, allerlei shows enz. internet blijft waardeloos wat de snelheid betreft maar ben al blij dat ik t heb thuis... indonesische tv kijk ik zelf nauwelijks, mijn vrouw en dochter wel maar mij teveel reclames, totale onzin programma's en verder ben ik t wel eens met wat yb zegt hier boven....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

madrotter jij ken veel van Bandung.
laatst heeft er iemand opgetreden een man die heet Adrie Subono Goes
Zie de berichtgeving, wat is dat voor een man, wat doet hij kijk hier http://suratbuncit.detik.com/r(...)bono-goes-to-bandung!
Dit lijkt mij een afstammeling van een Nederlands familie .
Goes is een plaats in Zeeland, en er zullen best mensen zo kunnen heten.

Oke TV in Indonesie was, en is misschien niet veel aan, maar ik herinner mij Ateng dat dikke kale mannetje ze zeggen dat hij allang is overleden, maar ik vond hem wel geinig. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

BVN tv is goed te ontvangen, ik meen dat Siebjans ook BVN tv heeft.
Het loopt welliswaar een dagje achter, maar met Pauw en Witteman en Nova ben ik al te vreden. Normaal heeft Al-Jazeera ook hele goede achtergrond reportages.

Maar daar ben ik even klaar mee. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Ok in dit werelds-gebiedsdeel heeft de 'moderne tijd' van de t.v. niet stil gestaan tegenwoordig is er een nieuwe 'digitale'uitzendnorm DVB-T die k voor Nederland geldt ..... kijk maar op GooGle met als trefwoord 'DVB-T' ... succs ... silahkan coba ....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hoi Anisj,

Ik heb hier eens rondgevraagd maar deze toepassing schijnt hier nog niet te kunnen.
Als jij informatie hebt waar deze vorm van TV kijken hier beschikbaar is hoor ik het graag !

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Het kan hl goed mogelijk zijn dat het nog niet in 't algemeen beschikbaar is zoals in Nederland, het heeft hier een tijd geduurt k met vele 'aanbiedingsacties van KPN/Digitenne', maar mondiaal zal het systeem er wel komen hier is een algemeen 'info-site over DVB-T' ...... (kijk maar op trefwoord DVB-T op Wikipe dia .....

- Maar misschien moet men k vl geduld hebben 'IndosNesos' is nu nmaal een groter land/negara als 'klein kikkerlance a/d Noordsee kust' ..... Emoticon: Clown

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik had nog geen aanbieder kunnen vinden.
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet beschikbaar is, vandaar de vraag.

Het geduld wat je hier moet hebben zal nog wel enige jaren zijn vrees ik. Emoticon: Party!

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Het zal natuurlijk voor de hand liggen dat Jakarta en misschien k Bali als n van de eersten in aanmerking komen ..... ik hoorde dat er behalve k plannen zijn om, de bestaande analoge zenders tot digitaal om te bouwen, de bedoeling is om de extra mogelijkheden te gebruiken die het systeem biedt, om die in te zetten voor mobiele telefonie ; dit verklaart misschien k de belangstelling van zo'n provider als KPN, die k hier in Nederland t.v.-ontvangst aanbiedt op mobiele telefoons ......

• Misschien zijn k die experimenten met 'geautomatiseerde SMS-en' daarom te verklaren ....... (persoonlijke en wijkgerichte SMS-alert)

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

madrotter
    User
    User icon of madrotter
    spacer line

zieleffe, dat concert heb ik helaas gemist!!!! jammer! ik blijf maar hopen dar genggong weer een keertje komt optreden dat zijn vaak de beste optredens hier, sawung jabo!!!

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Een 'achtergond perhaalcje' zoals vele ..... maar info hmaar ......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

ht030807
    User
    spacer line

Op 15-01-2009 20:21 schreef madrotter:
    ik heb indovision, dan heb je bbc, cnn, een paar starchannels, discovery, animalplanet en nog wat engelstalige zenders maar ga binnenkort ook ff een andere schotel kopen dan heb je hollandse tv!!! vrijwel alle hollanders in bandung hebben t al, kost 1.250.000rp en hoef je verder nooit meer te betalen dus is wel de moeite waard... nieuws wat ze uitzenden is een dag oud, allerlei shows enz. internet blijft waardeloos wat de snelheid betreft maar ben al blij dat ik t heb thuis... indonesische tv kijk ik zelf nauwelijks, mijn vrouw en dochter wel maar mij teveel reclames, totale onzin programmas en verder ben ik t wel eens met wat yb zegt hier boven....

Kun je wat meer vertellen over hoe je de Nederlandse tv kunt krijgen? Wij hebben hier (Jakarta) nu ook Indovision en er staat een grote megaschotel op ons dak, maar het is me nog niet gelukt BVN te ontvangen.... bedankt alvast

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik zou zeggen, kijk hier eens.

http://en.wikipedia.org/wiki/BVN

en
    http://www.satellitetvtech.com/channel.html

Dan heb je de informatie over receiver.

Ik heb de schotel zelf laten maken want de kwaliteit van de schotels die gangbaar zijn hebben niet echt een lang leven.

celeton
    User
    User icon of celeton
    spacer line

Hallo Ht030807,ik zou eens kijken bij www.lyngsat.com daar ga je naar ASIA en dan zie je alle satelieten die daar boven hangen, kijk even bij THAICOM 5 en daarin zie BVN,
    Dus THAICOM 5 in scannen, het is wel Cband dus je moet er wel een redelijke schotel voor hebben
    Ik heb het zelf ook op Bali en kijk met veel plezier er naar.
    gr ton

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Thaicom 5 is inderdaad de drager van het BVN signaal.
    De signalen die we krijgen zijn van de "backbone" van de signalen naar Australie.
    Er is geen enkle garantie op de duur van de verbinding en de kwaliteit ervan.

Maar ik kan melden dat het signaal goed is en er niks mis is met de kwaliteit van ontvangst.

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

Op 01-03-2009 13:30 schreef oyibo:
    Thaicom 5 is inderdaad de drager van het BVN signaal.
    De signalen die we krijgen zijn van de "backbone" van de signalen naar Australie.
    Er is geen enkle garantie op de duur van de verbinding en de kwaliteit ervan.

Maar ik kan melden dat het signaal goed is en er niks mis is met de kwaliteit van ontvangst.

Voor wat betreft Yogya, ook ik kan melden dat de beeld kwaliteit prima is Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Albert
    User
    User icon of Albert
    spacer line

On 01-03-2009 12:42 oyibo wrote:
    Ik zou zeggen, kijk hier eens.
    http://www.satellitetvtech.com/channel.html

Bestaat niet meer? Enig idee waarheen nu?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
    User
    User icon of Albert
    spacer line

Een vraag welke ik in het verlden reeds heb gesteld.

Weet iemand of Science fiction channel in Indonesie te ontvangen is? Astro en die andere jongen (???) hebben het niet in hun pakket.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Radio Nederland Wereldomroep maakt behalve televisie programma's onder de naam BVN tegenwoordig ook veel video's. Het is in allerlei talen inclusief de Indonesische taal. Bezoek de volgende sites: www.wereldmroep.nl (in het Nederlands), of www.ranesi.nl (in het Indonesisch) of www.rnw.nl (in het Engels). Als je een van die sites opent kan je ook naar de andere sites toe.
    Nogmaals in de toekomst maakt de wereldomroep steeds meer video's. Het is dus het bezoeken waard.

Nidji
    User
    User icon of Nidji
    spacer line

Ja, absoluut een aanrader!

spacer line  

Weet iemand misschien wat de minimale doorsnee van een parabola moet zijn om op Bali de Thaicom5 te ontvangen?

spacer line  

Nou, heb maar even gegoogled... 2,30 mtr zeggen 'ze'.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,906 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 02:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,449,217 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com