indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Lopen er in uw buurt nog honden ?.

Want hier op TV, is vorige week, een documentare geweest over honden vangen, in Indonesie,
en het vlees word dan ook op gegeten.

Hier zo'n heerlijke portie

Ja je moet wat om je gezin eten te geven

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

senior
User
User icon of senior
spacer line

Tja...moet wel even bekennen dat ik tot mijn grote spijt ooit 1 keer hondenvlees heb gegeten>> in Korea en nee, ik wist niet dat het hondenvlees was...voor zover ik weet daarna nooit meer

hati hati, pelan pelan

Wimroma
User
spacer line

In principe maakt het toch niet uit van welk dier het vlees is.
We eten zo ongeveer alle soorten vlees behalve hond.
Zolang er geen mishandeling aan te pas komt maakt het mij niets uit welk dier men eet, of het nou flappie, skippy, bambi of fikkie is.
selamat makan,
Wim.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik ben het wel eens met Wim, waarom wel een koe maar geen hond?....maar persoonlijk vind ik de honden er in Indonesië alles behalve smakelijk uitzien....

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Belachelijk dat die man op de foto zich nog moet verontschuldigen. Natuurlijk kan je hond eten. Hoewel het niet bepaald het lekkerste vlees is, kan je het zeker vergelijken met het vlees van andere dieren waarvan men in het westen wel gewend is te eten. Schijnheiligheid ten top in Nederland om onderscheid te maken tussen het ene dier en het andere. En.......hoe meer honden er worden gegeten, hoe meer er van deze akelige diersoort van de aardbol worden afgeholpen. Wat dat betreft ben ik blij tussen de moslims te wonen voor wie een hond haram is. Op Bali is het precies het omgekeerde, daar zijn de honden een ware plaag.
Geef mij maar Bataks, Menadonezen, Molukkers en de Mori/Pamona (Centraal Sulawesi). Dat zijn de ware hondenliefhebbers (hoewel op een andere manier dan de Europeanen). Onder het genot van een sopi en een hondensate is het prettig vertoeven met deze mensen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb de details weggelaten, want als ze dit hier in Nederland zouden doen, hebben ze gelijk 10 jaar gevangenis straf aan hun broek hangen.
Stropen zouden we het dan noemen.
Want ze worden dieronvriendelijk gevangen, via Ijzerenstrop, en als je dan ziet hoe ze dood gemaakt worden, dan lusten de honden geen brood van…………….. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Confused Emoticon: Cry

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wel begrijpelijk als je honger hebt, maar ik moet niet aan hondevlees denken!
Ben geen moslima maar ik vind het onhygienische dieren.
Mijn 2 kucings, zijn die wel veilig in Indonesia?
of worden daar katten ook gegeten?
Moet er niet aan denken dat mn 2 kucings, weldoorvoed eindigen als sate kucing..
Van China en Korea weet ik het wel.
Wat is wijsheid:
In Nederland, tijdens de hongerwinter werden ook katten gevangen en gegeten.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik hoor zelden over het eten van katten, maar ....... goede ideeen zijn niet weg: Kittekat (maar niet voor de poes).

elsbeth
User
spacer line

Ik heb in Centraal Sulawesi wel vleermuis gegeten en kikkers en op de Philippijnen aan een ondefineerbare onderkaak (met tanden er nog in) geknaagd, maar ook die was volgens mij niet van een kat...
Een collega van mijn man moest ooit in China een haalbaarheidsstudie doen voor een bedrijf, ging uit eten, kon de kaart natuurlijk niet lezen, maar wilde duck (eend) bestellen. yes, yes, zei de ober, dug , dug (met net iets tussen een u en een o in) De collega was bang dat hij hond zou krijgen en vroeg het nog een paar keer.yes, yes, dug/dug. Uiteindelijk vroeg hij de ober : woef-woef or kwek-kwek. Bleek het toch woef-woef te zijn, toen heeft íe toch maar iets anders genomen.

Jantje
User
spacer line

Hondenvlees? Ik weet het niet. men zegt dat ik het ooit heb gegeten. Heeft dus weinig indruk gemaakt. Wel heb ik eens moten cobra gegeten. Heeft in de verte iets weg van paling...Eet regelmatig babi. Vandaag zijn er varkenspootjes voor mij besteld en die krijg ik maandag. Kan ik weer eens smullen. Rundvlees lokal is natuurlijk alleen maar goed voor gehakt of worst. Zelfs de tenderloin is taai.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja van alles eten betekend in Indonesie dan ook van alles.
Zelfs de koppen van kip en vis eten ze nog op.
Maar dit ruikt zo lekker, nasi goreng, aan je deur zo klaar,en je ziet het voor je ogen dat ze het klaar maken........... Emoticon: Wink Emoticon: Red face Emoticon: Puh!
Maar of het hygiëne het is, vraag ik mij wel af, ze kunnen er ook honden vlees ,er in verwerken. met kruiden is de smaak zo veranderd Emoticon: Yes! Emoticon: Devil

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Die onderkaak?Was toch niet menselijk he? Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad Jantje heeft gelijk, een Tenderloin van een lokale koe is niet weg te krijgen.
Kant en klare schoenzolen voor de kleinere maat.

Ik kreeg er laatst 1 geserveerd. Emoticon: Nooo

Cheval de Nile. Brrrrrrrrrrrrr

It's only kinky the first time.

burung
User
User icon of burung
spacer line

Ik weet dat in Manado ook wel kat, kucing, gegeten wordt. Ken zelfs iemand die al een paar keer daardoor haar kat is kwijtgeraakt Emoticon: Nooo
Is volgens mij wel veel minder gebruikelijk dan hondenvlees en je zult kattenvlees niet op de kaart zien staan - wat in Manado met hondenvlees wel gebeurd.

En men eet ook vleermuis en rat (maar dan wel de bosrat, die alleen vruchten eet).

Vind het zelf ook geen verschil uitmaken of het nu een varken, koe of hond is, mits het dier een diervriendelijk leven heeft gehad en ook niet wreed gedood wordt.... Om die redenen eet ik trouwens zelf helemaal geen vlees!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Burung, er is een verschil met Aziatische landen en het Westen.
Bekend is dat Westerlingen te veel dierlijke eiwitten binnen krijgen en het voedingscentrum werkt daar aan mee.
!00 gr vlees per dag, plus de nodige eiwitten uit kaas en zuivel.
En niet te vergeten al die gezondheidsdrankjes, die voor de helft uit chemicalien en gemodifeerd zetmeel bestaan.

Als ik zie hoe mijn vriend eet, matig en hooguit 3x per week vlees, maar veel groenten fruit en vis.
Hij is een echte Indonesier en ik heb zijn advies opgevolgd: tahu, weinig suiker
Ik voel me stukken fitter,
Nee hoor Sobats, ben geen kopie van Sonja Bakker!

Ik moest 8kg afvallen en ben er al 3 kwijt

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Misschien Merapi kun je Bonzo opnemen in je dieet.
Je valt dan sneller af, en je krijgt een glanzende vacht Emoticon: Puh!

En Malam maar vertellen aan mij dat je een lekker ding bent !
Mail je me een foto als die andere 5 kilo eraf is? Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Je hoef maar eenmaal te vallen,en zijn heupen of benen, of rugwervel is gebroken.
Ze hebben door hun eet gedrag geen sterke botten.
Ik heb het met mijn schoenmoeder gehad die nu na revalidatie weer aardig goed is.
Ze was gevallen, en had haar rugwervel gebroken, en als daar een zenuw tussen geraakt dan ben je invalide voor de rest van je leven...
En ze dragen je via een ziekenauto naar het ziekenhuis.

mijn schoonmoeder eet rijst met groente, en af en toe vlees.
ik zeg er niets meer van, maar ze hebben het al gevoeld, ziekenhuis, en al wat daarna gebeurde
Het blijven eigenwijs volkje .. Emoticon: Laugh out loud
Elke dag een beker melk, daar worden de botten sterker er van.
Maar dat lusten ze niet dus ja gewoon, de gevolgen zijn er om gelukkig hier in Nederland therapie te krijgen, en je weer op de been te helpen.... Emoticon: Shut up! Emoticon: Nice Emoticon: Red face

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Haha Oyibo, een glanzende vacht heb ik al, zelfs zonder Bonzo!ik neem tegenwoordig Felix kattenvoer, ben geen hondenliefhebster
En ja Malam, die valt al op een tientonner schip en vrouwen! heb Malam nog nooit ontmoet, dus hij moet niet opscheppen.
weet niet of ik een lekker ding ben, ben gelukkig met mn Anak Bandoeng
Trouwens ben ook al 56!
Ja Om Ziel,
Ook mijn eigen moeder, helemaal Hollands.
Ze dronk nooit melk, geen bruinbrood, kortom geen enkel zuivelprodukt.
wel af en toe wat vlees.
Maar ma viel,78 jaar oud en ze brak haar heup en haar pols op 2 plaatsen, 5 weken ziekenhuis.
Daar werd geconstateerd dat ze in zeer ernstige mate bontonkalking had.

Boven de 55jaar:bewegen!
minstens 3 glazen zuivel
Volkorenbrood
af en toe vette vis
veel groenten en fruit, rijst ,aardappels of volkorenpasta
wat vlees of tofu, tempeh
Dit is een advies van mijn vriendin die dieetiste is:

Heel erg gezond is de avocado, deze vrucht is bijzonder rijk aan vitaminen,ook de mango
en af en toe een lekker glaasje wijn, want het leven is geen lijden,toch??

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

vraagje:
Vriend beweert dat hij als Indonesier niet tegen koemelk produkten kan, slecht verteerbaar.
Vreemd,hij eet kaas, maar is volledig op de soya Alpro [lees:commerciele produkten]toer.
Ik zal soya produkten niet afwijzen, maar het is soyamelk,soyavla; kortom ik kan geen soya meer zien.
Natuurlijk koop ik zelf gewone halfvolle melk,kaas yoghurt etc.
Heb hem wel duidelijk gemaakt dat al zijn geliefde sojaprodukten wel voortkomen uit genetisch gemanipuleerd soya, en dat was even schrikken.
Zelf hoef ik dat laffe spul niet,
Trouwens soya blijkt nietzo goed voor mannen te zijn;het kan tot vermindering van de mannelijke hormonen leiden.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Vriend beweert dat hij als Indonesier niet tegen koemelk produkten kan, slecht verteerbaar.
Vreemd,hij eet kaas, maar is volledig op de soya Alpro [lees:commerciele produkten]toer.

In Nederlandse harde kaas, zoals Goudse kaas zit geen lactose en waarschijnlijk heeft jouw vriend een lactose intolerantie en gebruikt hij daarom soja producten.
Niet alleen Indische mensen verdragen geen melk.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Klopt Yoke,

Ik weet dat er in Afrika mensen zijn die geen melk of melk producten kunnen verteren.
Wel is het zo dat als deze groep van baby af aan melk krijgt, de verschijnsel niet meer voorkomt. Bij negroieden is het een voorkomend verschijnsel. Van de Indonesische bevolking heb ik nog niet gehoord. Susu Bandera is in RI al jaren aanwezig.

Dus merapi, s'avond voor het slapen gaan geef je hem een glaasje warme melk en een blauwe pil en dan kun je er zonder problemen bovenop duiken want dan zijn de hormonen ook weer op peil. Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 23-01-2009 02:11 schreef oyibo: Ik weet dat er in Afrika mensen zijn die geen melk of melk producten kunnen verteren.
Wel is het zo dat als deze groep van baby af aan melk krijgt, de verschijnsel niet meer voorkomt. Bij negroieden is het een voorkomend verschijnsel. Van de Indonesische bevolking heb ik nog niet gehoord.

Exact hetzelfde hier Oyibo.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 21-01-2009 22:12 merapi wrote:
Haha Oyibo, een glanzende vacht heb ik al, zelfs zonder Bonzo!ik neem tegenwoordig Felix kattenvoer, ben geen hondenliefhebster
En ja Malam, die valt al op een tientonner schip en vrouwen! heb Malam nog nooit ontmoet, dus hij moet niet opscheppen.
weet niet of ik een lekker ding ben, ben gelukkig met mn Anak Bandoeng
Trouwens ben ook al 56!

Heeeee Merapi, nooit ontmoet, maar wel foto's gezien, dus toen mijn zoon vroeg wat hij zich van Merapi voor moest stellen heb ik gezegd een lekkere blonde stoot van 56 jaar.
Met een boeg van een sierlijke driemaster en een achtersteven van een stoere sleepboot. Emoticon: Wink
Uiteindelijk moet ik wel de waarheid zeggen tegen mijn jongen.
Helaas heb ik in mijn opvoeding gefaald, ikan asin vind ie niet om te vreten en noemt dat bonzo, hij heeft dan ook geen glimmende vacht, tevens als ik met hem op stap ben dan vragen de mensen op straat aan hem, " Zo opa ben je met je knappe blonde zoon op stap?". Emoticon: Wink , ondanks dat Oyibo 19 jaar jonger is dan ik, dus laat mij maar bonzo eten.
Bovendien verdenk ik hem er van heel veel hondenvlees te eten, dat kan haast niet anders, toen hij in een onbewaakt ogenblik een stukje ikan asin van mijn bord afpikte en in zijn broodmolen stopte, liep hij grauwend en dartel springend door het restaurant op een manier die je alleen van een speelse jonge boxer kan verwachten hihihi Emoticon: Yes!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou Merapi, die malam is wel een eerlijk vent he Emoticon: Party!

Want hierboven staat eigenlijk dat als we hier samen over straat gaan ze hem een Opa vinden en mij een knappe jonge vent.
Ik denk toch dat malam lelijk is geworden van de buitensporige hoeveelheid Bonzo. Emoticon: Yummie!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lezen is ook een vak zoon, trouwens ik ben blond met een glanzende vacht van de bonzo en jij peper en zout kleurig. Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,511,458 topic views - 235,417 posts - 13,700 topics - 26,244 members - last post @ 07-12-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,492,624 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com