indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hallo lieve sobats,
Vriend wilde deze mix maken en ik vond het wel lekker, wel machtig maar goed.
Hij was niet tevreden over het resultaat, het smaakte toch beter in Indonesie, volgens hem.
Wie herkent dit recept? zo leuk om hem te verrassen..
en een andere versie is ook welkom
Alvast erg bedankt Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Wilma, die vriend, is dat Ike? Maar hij was toch al zolang niet meer in Indonesie geweest? Weet het niet precies meer maar ben wel benieuwd hoe hij toch nog kan acherhalen hoe en waarom het beter smaakte in Indonesie.
Succes met het vinden van het recept!

Begin de details te vergeten

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wat bedoel je Johan?
Ik vraag gewoon om een recept

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Ik herken het recept wel uit mijn kindertijd, maar zonder rum.
En ik kan me idd herinneren dat je er snel een volle maag van kreeg, was wel heel lekker.

Jammer genoeg heb ik het recept niet, mijn moeder maakte het vaak in het weekend.
Volgens mij toch een typisch Bandoengse lekkernij.

Zal zelf ook op zoek gaan.

Emoticon: Clown

wablief?

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Klopt dutchess, vriend komt uit Bandoeng, maar hij weet het recept niet meer...
maar bedankt voor je reactie! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ajo Dutchess, ik was vergeten dat er ook nog wat sterke koffie bijkomt
Johan, we komen er wel uit

Ita TT
User
User icon of Ita TT
spacer line

Hallo allemaal, gelukkig heeft merapi het recept al gevonden, gemaakt en geproeft!
Leuk om toch af en toe de Indon. sites te bezoeken Emoticon: Party!

tot andere keer weer!

Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Het is weer avocado tijd in Holland.
Heb het vanmiddag gemaakt en staat nu te koelen. Precies zoals mijn moeder het altijd maakte.
Emoticon: Smile
Bereidingstijd: 0-10 minuten Gang: Nagerecht Keuken: Multi-culturele keuken Smaak: Zacht en romig

IngrediŽnten voor 2 personen
1 avocado, 0,5 espressokop sterke koffie, scheutje cognac en suiker (goela djawa beter?)

Voorbereiding
Prak vruchtvlees van een avocado. Doe hier sterke afgekoelde kofie bij, scheutje cognac en maak op smaak met suiker. Doe hier een ijsklontje bij.

wablief?

bambang
User
spacer line

Je kunt proberen oploskoffie te gebruiken i.p.v. zelf gemaakte koffie. De geprakte avocado wordt dan niet zo waterig.

spacer line  

On 10-01-2009 19:45 JohanN wrote:
Weet het niet precies meer maar ben wel benieuwd hoe hij toch nog kan acherhalen hoe en waarom het beter smaakte in Indonesie.

Ik denk dat te kunnen verklaren.
Toen vriendje nog in N.O.I woonde zal zijn ouders een boomrijpe(natuur gerijpte) adpokat hadden gebruikt.
Iedereen die boomrijpe mangga , sirsak, nangka ( jekpruit voor toeristen Emoticon: Wink ) hebben geprroefd in het land pan erkomst zal een verschil merken in de smaak van geimporteerde fruit .
Praat nog niet eens over het verschillen van streek(land) en soorten.
Zoals de mannga bij A.H , C 1000 en andere fruitverkopers , smaken anders dan de indonesische mangga's.
Je hebt verschillende soorten , mangga golek , mangga harumanis , simanalagi etc .
De mangga's / en avocado die te krijgen zijn in Ollanda is in feite niet lekker , de mangga behoort tot de bapang klasse (bastaard).

In Tasikmalaya(West Java) had mijn oma een paar avocado bomen , die smaakt anders dan de avocado die op het erf van mijn neef (in Jkt) groeide.

Ik kreeg vroeger vaak adpokat susu (manis kentel cap Nona) , soms met koffie maar zonder rum ( haram)

bisa dicek of makemyday .

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hallo Om Sid, Nou geen vriendje hoor, best wel op leeftijd,haha, 11 jaar ouder dan ik en inmiddels 8 jaar samen .
Mangga golek was bekend: langwerpige manga? en zeker de boomrijpe vruchten, veel herinneringen aan het grote erf te Bandung en later Semarang.
Wat is adpokat susu? [manis kentel cap nona]
Maar de avocado mix was goed gelukt, zonder alcohol

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,037 posts - 13,725 topics - 32,727 members - last post @ 12-08-2020 17:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,419,307 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com