indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

lautcha
User
spacer line

Bedankt voor jullie goede tips!!! Emoticon: Worship

nog een kleine 4 weken en dan is het zover.
Ik zal even vertellen wat nu zo'n beetje onze plannen zijn..
We gaan Landen in Medan vanuit daar naar orangutan Emoticon: Smile opvangcentrum bij Bohorok / Bukit Lawang. Dan naar het regenwoud bij Tangkahan (weet iemand of dit ook ter plaatsen te regelen is of kunnen we beter voor vertrek een gids met auto huren?) dan naar beneden richting Donau-Toba (Samosir). vervolgens richting Bukittinggi vanuit hier willen we dan Maninjau bezoeken dan weer vanaf Padang naar Jakarta vliegen, vanuit hier richting Bali.

Ps: We houden jullie op de hoogte. Emoticon: Bye bye
Gr Laura

spacer line  

VanToba naar Bukittinggi zou ik de weg nemen via(vanaf) Parapat naar Tarutung en daarna de zijtak naar Sibolga en dan pas naar Padang Sidempuan .
Dit in verband met de slechte wegdek en 2e (waarvan 1grote wegverzakking) .
Echt eng , vooral als het glad en modderig is .
Als je wil je logeren kan je in Sipirok logeren bij Torsiboshi hotel , wel 1/2 uur terug van Padang Sidempuan .Hotel Tanama is Padang Sidempuan is gedateerd en niet waaar voor het geld.In Bukit Tinggi kan je het best logeren bij The Hill(Novotel) , de beste hotel van de klasse en centraal gelegen naast de jam gadang (Grote Klok) .
Niet in Pusako , is gedateerd .
In Padang bij de Grand Beach Hotel (ook 4 Emoticon: Shiny of bij hotel Bumi Minang .(Men zegt dat het ook goed toeven is).
Of de Inna Hotel , staat ook centraal gelegen.

bisa dicek of makemyday .

Chloé
User
spacer line

Hoi allemaal,

Ik heb al veel gelezen op de pagina maar ik had toch nog een paar vragen.
De hele maand oktober 2011 ga ik samen met een vriendin naar Indonesie. We willen Sumatra, Java en Bali aandoen.
We zitten een beetje te vogelen hoeveel tijd we in Sumatra, Java en Bali nodig hebben zodat we onze vier weken vol hebben. Iemand ideeen?

Van Medan willen we naar Bukit Lawang om daar een jungle-safari te doen. Weet iemand hoelang je nodig hebt om dat gebied te zien?
Kun je vanuit Bukit Lawang meteen door naar Tobameer zonder weer terug te moeten naar Medan?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Groetjes, Chloé

elsbeth
User
spacer line

Hai Chloe,

Nu, die 4 weken krijg je wel vol, hoor. Overvol..
is het de eerste keer dat je naar Indonesie gaat?
Ik ga komende zomer een soortgelijke trip maken, ben wel al veel vaker in Indonesie geweest en ook op Sumatra. Daarom weet ik dat ik me heel erg moet beperken in afstanden. Mijn programma is ook veel te vol, maar toch heb ik erovoor gekozen het zo te doen.(heb ook rekening te houden metd e wensen van mijn 4 kinderen) Ik ben 2 weken op Sumatra (dag of 5 Bukit Lawang en Tangkahan, 3 dagen Toba, 4/5dagen Bukittinggi e.o.), vlieg van Padang naar Jakarta en ben dan 1 week in een klein gedeelte van West-Java. Daarna nog een dag of 9 op Bali.
Als ik dit keer zonder kinderen was geweest, zou ik Bali laten schieten. Sumatra en West Java zijn ontzettend mooi.
Alleen de trip Medan-Tangkahan-Bukit Lawang-afzetten bij Toba heb ik geregeld, de rest regel ik daar. Ik weet dus niet hoe je van Bukit Lawang naar Toba gaat, ik ga i.i.g. wel via Medan.
Groet Elsbeth

pencet527
User
spacer line

zeker de moeite waard: Ga naar Sianok Eco Resort - Bukittinggi - West-Sumatra
zie http://www.west-sumatra.nl/

elsbeth
User
spacer line

Hai Pencet527, leuke link. Ik had hier nog niet van gehoord. Ben je er zelf geweest?
Heb je meer informatie over de ecolodge, prijzen, ligging etc.
de site is gedeeltelijk nog under construction. Ik houd er altijd wat van om een beetje in een dorpje rond te kunnen wandelen en praatjes te maken. Ik ken de kloof wel en denk dat het niet beloopbaar is naar Bukittinggi centrum. In ioeder geval niet voor een avond jalan jalan. maar het ziet er zeker leuk uit. Zal ze zelf ook even een mailtje om info sturen.

Groet Elsbeth

hoeksie
User
spacer line

Elsbeth,

Ik ben het even kwijt, maar via wie hebben jullie het eerste stuk Sumatra geregeld? Als we zomer 2012 die kant op gaan, willen we wellicht het ook zo doen, alhoewel ik mij ook voor kan stellen dat ik enkel het stuk naar Bukit Lawang op voorhand regel.
Weet iemand of het ter plekke regelen van het vervoer naar de volgende plaats lastig is?

Christel

spacer line  

Siporok de zwavelzuurbronnen of Sibolga is een mooie stop na Toba
Via Sibolga heb je een veel betere weg en de trip duurt dan net zo lang
Mocht je in Padang zijn dan heten we iedereen van harte welkom mijn vrouw spreekt goed Engels en eventueel zijn Bed and Breakfast te regelen echt tussen de locals slapen en wonen in een echt Indoneschies huis zeker een leuke ervaring...
Verder kan ze ook je gids zijn en kun je echt mooie trips maken van een dag...
Maar goed nog zes dagen....mijn reisverslag zal zeker weer de moeite waard zijn om te lezen....en ja ik ben echt blij dat ik de twee projekten kan uitvoeren.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,835 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com