indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Inezm
User
spacer line

Hoi allemaal,

16 september vertrekken we voor 4 weken naar Bali met Qantas.
We hebben echter een tussenstop van 10 uur op London
Emoticon: Confused Heeft iemand hier ervaring mee bijvoorbeeld wat er zoal te doen is op Heathrow en of je misschien wel de luchthaven af mag en London kan gaan bekijken?

Ik hoor het graag!!
Groetjes Inez

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Hallo Inez,
Why in de vredesnaam via London, terwijl je als je rechtstreeks met bijv. Singapore Airlines (SIA) vliegt je in 11 uur in Singapore bent. Daar een paar uur wacht en vervolgens in iets meer dan 2 uur naar Bali vliegt. In ben dan eigenlijk wel benieuwd wat dan de achterliggende gedachte is. Het moet dan volgens mij de prijs wel zijn. Met SIA retour AMS-DPS kost om en nabij 800,- ex. tax.
Ik heb geen ervaring met London, maar hier zul je net als op de meeste vliegvelden, waaronder ook Amsterdam, de mogelijkheid hebben om met een bus onder begeleiding van een veelal gratis rondrit kunnen genieten.

Succes,
Albert

Inezm
User
spacer line

Hoi Albert, het is inderdaad de prijs.
Een ticket is op deze manier 530 euro, maarja daar moet je wel iets voorover hebben he.
Nou ben je over het algemeen toch wel erg moe na zo'n lange vlucht dus die 10 uur kon er dan ook nog wel bij.
Beetje hangen en struinen op Heathrow ofzo kweet het ook niet, vandaar mijn vraag of iemand dit al heeft meegemaakt.

Groetjes Inez

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

ik ben nooit zo heel erg moe na ams-jkt....maar ik zou dat wel zijn met een stopover van 10 uur! pheeew
ik heb wel 'ns ge-transit op heathrow maar dat was 1,5 uur, ik geloof dat t per land verschillend is of je wel of niet de luchthaven uit mag, ik denk in dit geval wel...hangt af van de duur van de stopover dacht ik.
ik geef liever zo'n 250 euro meer uit en met 1 korte stopover.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Mijn idee. Maar mensen verschillen gelukkig. En ik kan een ander niet in de portomonee kijken.
Meestal bij een stopover bij minimaal 5 uur is het mogelijk georganiseert de luchthaven af te gaan. Kan zijn dat je je paspoort in moet leveren.

Inezm
User
spacer line

Met het geld wat ik nu niet uitgeef aan het ticket kan ik mooi gebruiken voor een bungalowtje tis maar weer hoe je het bekijkt natuurlijk Emoticon: Shiny

gorpll
User
spacer line

Wij hebben bijna hetzelfde 7 uur wachten in Frankfurt.
Konden ook kiezen om 9 uur te wachten in Singapore. Maar dan mis je al een nacht en ben je al erg moe. Dus dan liever aan het begin van de dag.
En het is inderdaad de prijs. Ticket voor 535 Euro +luchthavenbelasting etc.640 euro. Dan moet je er inderdaad iets voor over hebben. Maar wat je moet gaan doen daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Londen in is denk ik net te kort maar al die tijd rondhangen lijkt me ook geen pretje.Sukses ermee. Lidy

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

zoals Albert H al zei; men kan niet in andermans portemonnee kijken,
Inezm, je hebt gelijk,als je t geld wat je bespaart aan bungalow uitgeeft, ik ben al 22x heen en weer van ams-jkt gevlogen, en inmiddels gaat comfort voor de prijs...t is maar wat je prioriteit heeft.
maar terwijl jij op heathrow zit, zit ik al in die 'bungalow' haha...
sorry flauw grapje
anyway, laten we wel wezen; in feite is t een soort van luxe probleem toch? die stopover van 10 uur...

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Niet moeilijk doen als je op vakantie gaat... uiteraard als je ieder jaar een aantal keer op en neer hopt dan komt dat wel je neus uit... Voor Inezm nog ff een linkje van terminal 4... www.baa.co.uk/main/airports/he(...)erminal_4_frame.html

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Heb je gekeken wat een vlucht london - Bali kost? Ik bedoel, misschien kun je apart een vlucht nederland (rotterdam, eindhoven of amsterdam) - london boeken met ryan air ofzo. Als je het bekijkt heb je misschien een betere aansluiting en nog goedkoper uit? tis mar een vraag eigenlijk aan iedereen hier. Wie heeft dat wel eens uitgezocht??
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

EricYen
User
spacer line

Hoi Inezm,

Je kunt normaal gesproken gewoon naar de stad in London. Vraag gewoon ff aan je reisagent of bel de helpdesk van Quantas. Wanneer je naar de stad wilt in London, is het veruit het goedkoopste en meest efficiente om dit te doen met de Tube, de metro in London. Kijk maar eens op : http://tube.tfl.gov.uk/default.asp
Reken op zo'n uurtje voor de reis naar de City vanaf Heathrow.

Heathrow is de grootste luchthaven ter wereld, dus er is best wel een en ander te doen, maar verplicht 10 uren wachten op een vliegveld is niet alles natuurlijk.

Overigens voor een volgende keer "goedkoop" vliegen te overwegen: met airmiles van je appie happie en de shell enz. vlieg je voor minder dan 600 Euro naar Jakarta en/of Singapore met de klm. (5000 miles en bijbetalen).
www.elmar.nl heeft ook vaak zeer goedkope mogelijkheden. Singapore air heeft goede promoties via Singapore (de zogenaamde 2 in 1 of 4 in 1: met minimaal 2 of 4 personen vliegen).
Bovendien is SQ (singapore air) een wereld van verschil met de anderen (in positieve zin voor SQ dan bedoel ik ).

Singapore is evenals Hong Kong een hub in ZO azie, dus kijk naar mogelijkheden om daar goedkoop naar te vliegen met een maatschappij die dan weer doorvliegt naar Bali.

Had Garuda geen goedkopere vluchten? Ams - Sin - Denpasar?

groet,

Eric

Inezm
User
spacer line

Bedankt allemaal voor de info.
Ik weet nu voor de volgende keer dat het ook op een andere manier kan haha. Tis de eerste keer he, dan maak je wel is een foutje.
Als ik terug ben zal ik wel vertellen hoe zwaar (of niet?) het was haha.
Het mag de pret niet drukken want na die lange reis kan ik lekker 4 weken uitrusten.
En terug heb ik maar een uurtje in London dus dan moet ik volgens mij het vliegveld over rennen om de aansluiting naar AMS te halen.
Groetjes Inez
Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,289,886 topic views - 234,448 posts - 13,692 topics - 25,294 members - last post @ 24-10-2019 00:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,754,568 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com