indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

emma118
User
spacer line

Is er iemand die ervaring heeft met de ferry van Bali naar Flores,
Hoe lang de overtocht duurt, hoe veel het kost, waar komt de ferry aan op Flores. Hoevaak per week enz enz.

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je - behalve de hierboven genoemde PELNI - een gewone ferry bedoelt zoals er vaart tussen Bali en Java, dan is de afstand net iets te ver. Als je het over land wil doen, dan start je op Bali, neemt de ferry van Padangbai naar Lembar Lombok (4 uur) en vervolgens cross je het hele eiland over tot de ferry-haven in Kayangan (2,5 uur) en vaart dan (2 uur) naar Tano op Sumbawa en vervolgens over land naar Sape (14 uur), neem daar de ferry naar Labuanbajo (4-6 uur) en start daar met een trip over land tot Maumere (ettelijke dagen).
Hangt er dus vanaf hoeveel tijd, energie en geld je hebt. En waar je wil zijn of starten op Flores.
Make it yourself easy and take the plane.

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Ik vertrounw veerboten niet helemaal en weet er verder vrijwel weinig over, dus mocht je eventueel met het vliegtuig willen gaan, dan is Denpasar - Labuan Bajo een goede betaalbare route. (max 100 euro retour p.p.) Trigana Transnusa Air vliegt 3x per week geloof ik (met een f28)en Merpati heeft hier op gevlogen. Labuan bajo is de juiste plek om je flores trip te beginnen, aangezien de komodo eiland(en) daar praktisch naast liggen waarna je op doorreis kan gaan naar Ruteng om vervolgens naar de 3 kleuren meer vulkaan te gaan.

Ik zal bovenstaande trip iig nooit vergeten! In 1997 met een fokker 27 van denpasar naar Labuan bajo gevlogen waarna ik een plezierige leuke tijd meegemaakt heb.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 12-01-2009 00:36 schreef Kelvinator: Trigana Transnusa Air vliegt 3x per week geloof ik (met een f28)en Merpati heeft hier op gevlogen. Labuan bajo is de juiste plek om je flores trip te beginnen, aangezien de komodo eiland(en) daar praktisch naast liggen waarna je op doorreis kan gaan naar Ruteng om vervolgens naar de 3 kleuren meer vulkaan te gaan.

De juiste informatie (er is zelfs een dagelijkse vlucht). Het is gekkenwerk om dit over land te doen (te ongemakkelijk, te lang, te duur) en ook niet erg interessant. Ik heb het noodgedwongen in augustus moeten doen maar was verre van een pretje. Nu ben ik wel wat gewend hier maar zat met vele medepassagiers die voor het eerst RI aandeden en die raakten in een behoorlijke dip.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,501,587 topic views - 242,161 posts - 13,761 topics - 35,541 members - last post @ 03-12-2021 10:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,255,707 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com