indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Toen ik vandaag aan het surfen was kwam ik toevallig onderstaand "Report" tegen van een Belanda die blijkbaar het vliegveld Manokwari op Papua probeert op te knappen. Erg interessant en mooie fotos! Nu weet ik ook dat ze een hek gaan bouwen om mensen en dieren van de landingsbaan te houden!

http://www.leoderuijsscher.com(...)anokwari-rep.eng.pdf

Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Op midden Lombok lukt het men ook naar het schijnt. Enkele maanden geleden alleen nog een bord op een leeg veld, maar ik ga binnenkort nog wel eens terug om nieuwe foto's te maken aldaar.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er lukt vooralsnog helemaal niks op Lombok. Dat bord op een leeg veld heb ik een jaar geleden al foto's gemaakt, om precies te zijn de 2e week van november 2007. toen ik er in mei/juni was nog geen enkele progressie en zoals ik nu begrijp een paar maanden geleden ook niet. Volgens mij moet het volgende week Emoticon: Nooo klaar zijn.......

AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Emoticon: Red face nog niets nee? Dat schiet niet op dus. Emoticon: Puh! Ik dacht overigens dat dat project ergens in 2012 of zo pas klaar moest zijn, maar het kan ook best zijn dat dat inclusief het resort is wat door die investeerder uit Dubai (Emaar) uit de grond getrokken moet worden.

Ik ben er binnen een paar maanden weer, dus wellicht staat het bord er nog als het niet weggejat is om het oud ijzer. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Er is nogal wat civiel werk nodig voor een fatsoenlijke runway.
Incluis het nodige hekwerk en verlichting die ook op noodstroom moet kunnen functioneren, nog los van de electronica, funderinkje voor radars enzovoort in het Jet tijdperk. Dat is niet in 10 minuten gedaan.
Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb via mijn werk (bouwmanagement projectmatig) redelijk wat t e ma ken met oa civiel werk en ik weet maar al te goed hoeveel werk dat geeft maar neem maar van mij aan: op Lombok gebeurt niks. Het enige wat te zien is (ook van dichterbij) is een aangeharkte zandvlakte. Geen materiaal, geen kabel of wat dan ook te zien. M.a.w. niet zoals die ongeorganiseerde bouwputten die je in Indo regelmatig tegenkomt.

Verder, inhoudelijk, heb ik geen idée wat nu precies de bedoeling van het vliegveld is. In Kuta Lombok is niets te doen, er zijn geen “ fatsoenlijke” hotels, tenminste onderkomens die relvant zijn aan het nieuw te bouwen vliegveld. Als ze daar nu ook nog eerst over moeten gaan nadenken dan gaat het niet opschieten. En DE trekpleister, m.i. de Rinjani ligt dan wel erg ver weg maar goed. Ik maak me ook zorgen ovber het feit ALS het echt allemaal gaat gebeuren. Het zuiden en zuidwesten is zo verschrikkelijk droog, zelfs in het regenseizoen. Het is algemeen bekend wat er in zuid Bali op Nasa Dua gebeurd is wat dat aangaat en dan is zuid Bali no gnat vergeleken met Zuid Lombok. Maar, ik zal wel iets over het hoofd zien, laten we het daar maar op houden…….

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nog los daarvan kan iemand zich afvragen of ze op Lombok een fatoenslijke betoncentrale hebben die de specificatie beton kan maken?

En als die er niet staat, dan zal die ingescheept moeten worden en gecalibreerd misschien? Om maar een paar logistieke probleempjes op te noemen. Zo eenvoudig is het dus niet. Die specificate komt niet met een betonmolentje.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 27-12-2008 12:42 schreef Anne Mieke: Maar, ik zal wel iets over het hoofd zien, laten we het daar maar op houden…….

Nou AM, ik denk niet dat jij iets over het hoofd heeft gezien maar eerder de Indonesische overheid. In de loop der jaren heb ik heel wat expats ontmoet die "townplanner" (of iets dergelijks) zijn en haalbaarheidsonderzoeken moeten doen voor de regering en bedrijven. Als ze niet gillend weghollen van frustratie dan leggen ze zich er wel bij neer (tegen redelijke financiele vergoeding) dat hun rapporten er alleen maar zijn om de plannen een bepaalde legitimiteit te geven: "Kijk, wij hebben een buitenlandse expert in dienst genomen.......dus zijn we geloofwaardig". Dat daarna hun rapport van (on)haalbaarheid in de prullenbak verdwijnt, zal de developper een zorg zijn. Het koppelen van de naam van de expat is al voldoende om het project een bonafide indruk te laten verschaffen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Triest, toch......Nog even wat anders. Ik was van de week op Madura (ja ik weet het ik ben een gekke toerist) en zag daar een half afgebouwde BRUG tussen Surabaya en Madura (ten oosten van Kamal) Er kon mij niemand vertellen hoelang ze daar al mee bezig waren, wel dat het erg sulit was om zo'n brug te bouwen. Sulit is natuurlijk dat er hws geen fatsoenlijk plank van aanpak is, het bestek aan alle kanten rammelt maar nog waarschijnlijker dat de rupiahs op zijn. Ik vind het godgeklaagd dat dit allemaal zomaar kan. Enfin als ze nou maar niet echt aan die brug tussen Sumatera en Java beginnen want dat overleven mijn lachspieren niet.....

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

het bestek aan alle kanten rammelt maar nog waarschijnlijker dat de rupiahs op zijn.
Dit werkt niet op mijn lachspieren, dit is gewoon triest.
In Nederland is het niet anders, noem mij eens één project van de overheid waar men aan de vooraf gecalculeerde prijs uitkomt, dat schijnt niet te lukken of het nu een zandbak is bij een kinderspeelplaats of een project als de Betuwelijn of de vijfde baan van Schiphol.
Nederland heeft dan nog de middelen om die gaten te dichten, Indonesië helaas niet.
Ik noem bewust de vijfde baan van Schiphol omdat daar zaken zijn gedaan die veel forumleden corruptie noemen als het in Indonesië zou gebeuren.
Als wij als burger niet beter calculeren met het bouwen van een huis zouden er heel veel huizen te zien zijn die niet afgebouwd zijn.

Ik vind het godgeklaagd dat dit allemaal zomaar kan
Sluit ik mij helemaal bij aan, het zijn heel vaak prestigeprojecten waar geen weg meer terug is en weer zowel in Nederland als Indonesië.
Dat zal met dat vliegveld in Lombok waarschijnlijk ook het geval zijn, ik heb dat terrein 2,5 jaar geleden ook gezien zoals het hier omschreven wordt.
Jan

henky
User
spacer line

In de jaren '80 werd ter vervanging van Halim de Sukarno Hatta Airport aangelegd. Er werden destijds plannen gemaakt voor een luchthaven die moest wedijveren met het toen nog niet lang geleden gerealiseerde Changi airport in Singapore. Wat er kwam kon nog niet daarbij in de schaduw staan. De uitgaven kwamen overeen met de financiele planning. Maar wat uitgevoerd moest worden werd bijgesteld. Reden: Enorme bedragen verdwenen in de zakken van politici en ambtenaren.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 30-12-2008 22:42 henky wrote:
In de jaren '80 werd ter vervanging van Halim de Sukarno Hatta Airport aangelegd. Er werden destijds plannen gemaakt voor een luchthaven die moest wedijveren met het toen nog niet lang geleden gerealiseerde Changi airport in Singapore. Wat er kwam kon nog niet daarbij in de schaduw staan. De uitgaven kwamen overeen met de financiele planning. Maar wat uitgevoerd moest worden werd bijgesteld. Reden: Enorme bedragen verdwenen in de zakken van politici en ambtenaren.

Tja Henky toch is CGK ondanks de corrupte ambtenaren toch nog een goed aangelegde airport geworden met 2 uitstekend aangelegde startbanen. Met 2 banen kan Jakarta meer toestellen/uur verwerken dan Schiphol met 6 kriskras door elkaar heen gebouwde startbanen die ook lang niet altijd te gebruiken zijn aangezien een aantal lieden met uitkeringen of psychiatrische ziektebeelden die de hele dag niets te doen hebben continu de klachtentelefoon bellen als er weer een prachtige vogel overkomt zodat er weer een baan gesloten moet worden Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, het schiphol probleem.
Ik zou niet al te snel willen roepen dat dit nou patienten of uitkeringstrekkers zijn die klagen. Het aantal decibels wat een Jet weet te produceren kan meer als hinderlijk zijn, ook om 6 uur smorgens. Dat is nou niet zo zeer de fout van Rolls Royce of General Electric, om er 2 te noemen. Maar simpelweg menselijke fouten.

Je kunt geen woningen bouwen zo dicht bij een vliegveld zonder overlast.
En dan heb je natuurlijk mensen die domweg op de verkeerde plek zijn gaan wonen.
Klagen is dan wel het makkelijkste.

Er bestaat niet zoiets als een geluidsnorm en de boete erop.
Slechts domoren die in de omgeving gaan wonen en stedebouwkundigen die de weg volledig kwijt zijn, en gemeenteraden met uitbreidingsdrift. Emoticon: Party!

Het makkelijkste is dan een ecotax op te leggen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,340,031 topic views - 239,287 posts - 13,720 topics - 31,185 members - last post @ 28-05-2020 05:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,230,853 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com