indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

benjamin
User
spacer line

hoi allemaal,

ik lees net dat je je wel twee dagen kunt vermaken in solo. kan je van solo ook naar malang of gaat dat dan via yogyakarta. we komen namelijk uit bandung. dan is dus de vraag, gaan we eerst naar solo > yogyakarta > malang of doen we yogyakarta > solo > malang? kan iemand mij een tip geven. overigens, is een dag of twee genoeg voor yogyakarta?

ik hoop dat jullie mij kunnen informeren,

benjamin

winda
User
spacer line

toen ik nog reisgids was, was mijn route solo > yogyakarta > malang. afgezien dat u uit bandung komt lijkt me yogyakarta > solo > malang is het handig. solo - yogyakarta v.v. duurt 1,5uur

benjamin
User
spacer line

winda,

bedankt voor je reactie. als ik in google maps kijk, dan zie ik dat de weg van bandung naar yogyakarta gaat en er van daaruit weer een weg naar surakarta. vandaar dat ik me afvroeg wat het makkelijkst reizen is. mag ik vragen waarom jij altijd eerst naar surakarta ging en daarna naar yogya? in ieder geval bedankt voor je reactie. ik ga mijn reisschema nu in iedergeval aanpassen.

benjamin

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Benjamin,
Wij reizen ook wel eens door Java en gaan dan van Bandung (via Pangandaran) naar Jogja en dan naar Solo. Je kunt van Solo (Surakarta) makkelijk naar Malang reizen. Jogja is voor mij leuker dan Solo.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

Twee dagen is wat weinig voor Yogyakarta: ik zou minimaal 3 dagen nemen, nog beter is 4 of 5 dagen. Solo is - naar mijn bescheiden mening - juist stukken minder interessant en is 1 dag genoeg (Yogya trekt ca. 10x zoveel toeristen als Solo; dus dat zegt wel wat). Je kan vanuit Yogya in 1 ruk ook naar Malang per travel (minibus die je afzet op adres). Duurt tussen de 6 - 8 uur. Vanuit Solo uiteraard ca. 1,5 uur korter (tenzij je de weg via Tawangmanggu neemt).
In mijn reisleiderstijd verbleven we in Yogya 5 dagen en wipten alleen maar even een ochtend aan in Solo op weg naar Malang/Tretes.
Kijk even in reisgidsen wat de beide steden te bieden hebben en maak daarop je planning.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De route Yogya - Malang met de travel duurt 9-11 uur. Deze route heb ik in de afgelopen twee jaar vrijwel iedere maand gemaakt. Voorlopig even niet meer nu, wat een zit steeds weer. Helaas is er geen echt snellere manier, of je moet vliegen naar Surabaya en vanuit daar met de travel (een Toyota Innova) van het vliegveld rechtstreeks naar Malang. Kost 4 euro per persoon en is direct op het vliegveld te boeken. Vertrek ieder uur overdag.

benjamin
User
spacer line

yogyakarta is dus leuker dan solo. mijn oma is in yogyakarta geboren en mijn opa in solo. vandaar dat ik naar beide plaatsen wil. misschien kan ik dan gewoon een dag of vier/vijf in yogyakarta blijven en daarvan ťťn dag naar solo. en vervolgens met een huurbusje naar malang.

geweldig dat hier allemaal van die indonesiŽ gangers aanwezig zijn (natuurlijk gewoon voor een indonesiŽ forum..), zoveel info, geweldig.

bedankt voor jullie bijdrage.

zeeaster
User
spacer line

Wij gaan in juni 3 weken naar Java en Bali.
Wij willen vanuit Yokyakarta richting Malang of Batu. Als het goed is kun je vanaf beide plaatsen de bromo vulkaan bezoeken. Ik heb begrepen dat het een lange reisdag wordt en dat je dit het beste kunt doen dmv een travel (minibus). Waar kun je zo'n minibus het beste regelen en wat zouden de kosten zijn en wat is beter naar batu of naar malang.

bedankt alvast voor de tips

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,997,618 topic views - 224,455 posts - 13,533 topics - 16,915 members - last post @ 11-12-2017 20:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,263,603 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com