indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij gaan volgend jaar in juli weer maar Indonesie.
De buitenlandse vlucht is reeds geboekt met Qatar Airways.
Nu zijn we aan het zoeken voor een binnenlandse vlucht van
Jakarta naar Yogya.
Batavia Air komt met een prijs van ongeveer 317.000 rupiah.
Volgens vergelijkingen met andere goedkoop.
Wie heeft ervaringen met deze maatschappij.
Alvast bedankt voor jullie reacties. Emoticon: Bye bye

leomanado
User
spacer line

beste Bronkolnews

Als het budget belangrijk belangrijk is, doen. Garuda is ongetwijfeld de beste als het "op tijd" vliegen betreft, maar voor de rest maakt het niet veel uit. Ik vlieg regelmatig met Batavia omdat Garuda niet overal naar toe vliegt en ook heel vaak vol zit.
Mijn ervaringen met Batavia zijn niet anders dan met Lion etc....Merpati is niet helemaal mijn favoriet, canceled ook vaak vluchten en uren vertraging is heel gewoon.

geniet van je verblijf in Indonesia
Leo

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Batavia Air is prima om mee te vliegen. Verwacht aan boord niet meer dan een bakje water - als je dat nog krijgt. Maar goed, het is dan ook maar een uurtje vliegen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Batavia Air is oke (had eergisteren geen bakje water). Garuda is de laatste maatschappij waarmee ik zal vliegen omdat het woord klantenbinding in hun woordenboek totaal ontbreekt.

leomanado
User
spacer line

Yogja-Bali

De opmerking over Garuda verbaast me. In 2 jaar tijd ben ik platinum member, dus vlieg heel vaak met Garuda. Voor mij is Garuda de beste als het "op tijd" vliegen aangaat. Verder vind ik de service in met name Manado en Makassar erg goed. Ik ken natuurlijk daar heel veel mensen persoonlijk.

Even een voorbeeld: 2 weken terug vloog ik met Garuda Manado-Denpasar. Door omstandigheden was Garuda een paar uur te laat in Manado en zou ik mijn aansluiting missen in Makassar ( velen met mij overigens) In Manado bood Garuda ons aan met Lion te vliegen naar Makassar en zo de aansluiting naar Denpasar te halen. Garuda boekte alle tickets in Manado om en deed voor allen het inchecken bij Lion zonder enige kosten. In Makassar stonden Garude mensen ons op de wachten, deden de transit beslommeringen en zonder enige moeite werd de bagage bij Lion opgehaald ( die was NIET doorgelabeld) en in het Garuda toestel gebracht. Lion was een uur te laat in Makassar, maar het Garuda vliegtuig naar Denpasar wachtte op ons. In Denpasar bleek dat iedereen keurig zijn bagage had. Ik noem dat SERVICE en KLANTENBINDING

groet
Leo

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Waarom vliegt Garuda altijd op tijd? Omdat de andere maatschappijen verplicht zijn Garuda-vliegtuigen te laten voorgaan. Op de airports heeft de verkeersleiding de (stiekeme) opdracht om te allen tijde voorrang te verlenen aan Garuda. Klopt dat ze daardoor altijd op tijd zijn......maar tegen welke prijs?

Al jaren Frequent Flyer lid, maar nog nooit een goede seat verkregen daarmee. Die worden afgestaan aan de hoge "pejabats" (die doorgaans niet eens betalen voor hun ticket; daarom lijdt Garuda continu verlies en dat nog met de duurste prijzen) en niet aan vaste klanten. Daarentegen geniet ik bij Lion Air, Batavia en Mandala altijd een bepaalde voorkeur qua seat of andere zaken als vaste klant.

Principieel heb ik wat tegen Garuda gekregen nadat men moedwillig Adam Air heeft opgeofferd om zodoende Garuda (en Indonesia) in een beter daglicht te plaatsen t.b.v. een hernieuwde toestemming naar Europa te mogen vliegen. Garuda is een staatsmaatschappij die aan alle kanten duidelijk de hand boven het hoofd wordt gehouden ten koste van de particuliere maatschappijen.
Daarnaast hebben ze een (bijna)ongelukken record die een van de hoogste is in RI. Tevens druipt het vliegpersoneel van de arrogantie. Paar weken geleden nog een kennis van mij bijna op de vuist met een Garuda-piloot vanwege diens (piloot dus) onbeschoft gedrag in de wachtruimte.

Daarnaast is het tevens concurrentievervalsing omdat Garuda met staatsgeld op de been wordt gehouden. Altijd verlies lijdend met de duurste ticketprijzen en de grootste klandizie. Hoe doe je dat??? Puur corruptie.....het is een heerlijke melkkoe. En daar profiteren dan ook nog al die "pejabats" van die met hun corrupte dikke buiken (zonder te betalen) de beste plaatsen krijgen toebedeeld.
Over het kennen van mensen.....die ken ik juist alleen bij Garuda.....en daarom veel inside information.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dit topic ging over Batavia Air , wij zijn er een keer op en neer van Jakarta naar Medan gevlogen, was toen niets mis mee.
Sinds 19 december vliegt Batavia Air ook van Jakarta naar Malang en weer terug.
Salam,
Tuti en Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,686 posts - 13,516 topics - 16,717 members - last post @ 17-11-2017 23:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,236,978 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com